PDA

View Full Version : Antigua



Rutger
22 januari 2005, 10:46
...

Rutger
22 januari 2005, 10:46
Hoi,

heeft iemand info voor mij over de '70-s Fender Antigua modellen? ben met name geinteresseerd in de Strat. :) ik kan er nauwelijks info over vinden op het net, t enige wat ik weet is dat er eind jaren 70 slechts een paar honderd van gebouwd zijn.

ff een plaatje...
http://www.flex-abc.com/vguitars/Dscn5197.jpg

er is laatst weer een serie van gebouwd in japan, maar ik ga voor the real thing. ;)

jero
22 januari 2005, 10:55
antigua finish werd toegepast van ca 1977-1979. Het was gewoon 1 van de te kiezen finishes, niet iets van een limited edition of zo. Afgezien van de finish wijkt hij in niets af van een 'normale' strat uit die tijd. Er zijn er ook wel wat meer dan een paar honderd van gebouwd.

Rutger
22 januari 2005, 11:02
Okay, dus een Am Std? Wat waren de specs van het speeltje?

De r.i. heeft een basswood body. :-? Strat vs. basswood :???:

jero
22 januari 2005, 11:11
bodies van reissue strats worden wel vaker van basswood gemaakt. Het origineel is waarschijnlijk alder, uit hoeveel delen hij bestaat zou ik niet durven zeggen.

Rutger
22 januari 2005, 11:23
dubbel

Rutger
22 januari 2005, 11:24
ik snap dat niet hoor. als het de naam re-issue krijgt mag ik toch aannemen dat ie gebouwd is volgens de specificaties van het origineel? k heb gevoel dat ze je dan nogal belazeren, maar ja. wie weet is t met basswood ook een beste plank. :)

Cubensis
22 januari 2005, 11:29
tsja, alder en basswood hebben allebei aardig wat hoog enzo...
maarja, basswood is gewoon veel goedkoper (en zachter) hout

Rutger
22 januari 2005, 11:33
eind '70-s strat had vlg mij een ash body, of werden ash en alder beiden in dezelfde periode gebruikt?

Stratman70
22 januari 2005, 12:27
Mocht je 'op zoek' zijn naar die strat: bij Purple guitars staat er één uit '78 te koop voor 1795,-- (beetje duur, maar ja)

Wat uit het plaatje uit onderstaande link blijkt, is dat er dus zowel maple als Rosewood toets- exemplaren waren.

http://www.purpleguitars.com/inventory.htm

Rutger
22 januari 2005, 12:45
Wow... :P

Niet te hard, mijn bankrekening laat zo'n mate van GAS niet toe op het moment... :cry:

Dirtypool
22 januari 2005, 14:12
Stond er recent ook 1 op gitaarmarkt of marktplaats.
2ehands.nl kan ook :-D

Rutger
22 januari 2005, 15:04
Oke, zo zeldzaam zijn ze dus niet in deze regionen.

Mooi! :D

stewartfan
22 januari 2005, 18:08
jah mooie gitaar man !
Ulco bed van Candy Dulfer speelt heeeeel vaak op zo`n Antigua gitarist michel staat van de juke joints speelt op op een mooie Antigua

Stratman70
24 januari 2005, 16:34
Fotootje JV Strat met Antiqua slagplaat:
http://home.wanadoo.nl/e.kosters/Squier4.JPG

Aca Ilic
24 januari 2005, 18:34
antigua finish werd toegepast van ca 1977-1979. Het was gewoon 1 van de te kiezen finishes, niet iets van een limited edition of zo. Afgezien van de finish wijkt hij in niets af van een 'normale' strat uit die tijd. Er zijn er ook wel wat meer dan een paar honderd van gebouwd.

Antiqua finish is eind 77 voor de eerste in de productie gegaan, en eeind 80 is uit de productie genomen. Mijn vriend heeft eentje, en dat is een echte werkpaard. Oude modellen hebben geweldige echte Strat geluid met voldoende twang, over de reissues kan ik niks zeggen ik heb nog geen enkele uitgeprobeerd. Normaal zou je zeggen dat reissues ook goed " zouden- moeten-gemaakt -worden", maar je wet het nooit.Dat klopt wel dat ze niet in grote aantalen gemaakt zijn. Wat body betreft die is van ash gemaakt. Hals is maple uit een deel met rosewood.

De probleem met latere series is dat ze voor finish verf op waterbasis gebruikt hadden ( jaar 79 en later), en lak ging craqueleren ( kleine barstjes) wat sommige ( ik ook ondere andere) toch cool vonden.

mvg
Alex
www.midlifeblues.nl