PDA

View Full Version : Net dat beetje extra gain



Chroxy
21 januari 2005, 18:51
...

Chroxy
21 januari 2005, 18:51
ik ben al enige tijd in bezit van een jcm 800 2 kanaals combo, super versterker !

Sinds kort ben ik overnieuw begonnen met mn band (leden eruit, nieuwe leden erin) en heb ik soms een iets andere distortion nodig: met mijn versterker kan ik eigenlijk de punk/hardrock/rock die we spelen aan, maar we spelen soms een pennywise liedje en dan heb ik net een tikkeltje meer gain nodig die ik niet krijg met de versterker en/of gitaar.

ik heb ondertussen al een Boss sd-1 geprobeerd, maar of ik deed iets fout, of het pedaal was niet wat ik wilde: als ik de level volluit zette en de gain uit en de tone te laag, dan was het geluid modderiger, minder strak dan mn eigen versterker distortion en zette ik de tone iets meer open, dan werd het veel te schel ..

ik zoek dus een pedaaltje (niet om over mijn clean kanaal te zetten, maar als booster voor mn distortion kanaal), dat mijn geluid iets meer richting het pennywise geluid brengt om bij deze liedje net dat extra eraan te geven..

Speeddemon
21 januari 2005, 19:04
Boss OD-3 (meer laag en level dan een SD-1)
Boss BD-2 (veel meer gain en level dan een SD-1, ietsje meer laag, maar kan ook erg schel zijn met Tone open)
DOD 250
Zoom PD-01

genoeg keus.

Chroxy
23 januari 2005, 17:44
misschien nog andere goeide pedalen??
voor een echte highgain punk? ik wil dus gen andere versterker, maar gewoon voor 1 of 2 liedjes dat pedaaltje even inrammen :)

Speeddemon
23 januari 2005, 17:52
Dit zijn allemaal boosts die ook als overdrive kunnen werken.
Als je een licht overstuurde boost een licht/medium overstuurde buizenamp laat aansturen, geloof me, dan heb je high gain punk.

Debaser
23 januari 2005, 17:53
misschien dat je met de MT-2 iets kan ...
ik kan er een redelijk punk geluid uitkrijgen door de vette gain.

het is alleen niet mijn smaak geluid.

http://www.musiciansfriend.com/srs7/g=home/search/detail/base_pid/151328/

lemon sole
23 januari 2005, 18:00
Als je MT-2 zoekt --> ik verkoop de mijne PM me voor meer info.

marc_o
23 januari 2005, 21:42
Het is gewoon even zoeken met die pedaaltjes, heb er ook vrij lang naar gezocht, en met een jcm-800 moet het toch heel makkelijk te realiseren zijn. Probeer de Jekyll & Hyde eens uit van Visual Sound, of een tubescreamer...lukt gegarandeerd. Niet teveel gain en zet volume zo dat ie niet direct harder wordt maar zo'n beetje gelijk blijft, dan zal het al beter gaan.