PDA

View Full Version : element of microfoontje?



guitarmusicman
23 juni 2002, 21:06
heey allemaal!!,

ik ben van plan om mijn gitaar te gaan versterken maar ik twijfel tussen een element of een microfoontje. Wat geeft een mooier geluid en wat is handiger op podium??
Oh ja en nog iets, is er verschil in geluid als ik gelijk een semi-acoustische koop, of dat ik er daarna een element bij koop. Zo ja, wat klinkt er mooier?? Dan heb ik het wel over echt hoorbaar verschil...

Alsvast bedankt voor de reacties!!
mzzl!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2002-06-24 10:08 ]</font>

jpb
24 juni 2002, 17:52
Wanneer je meer informatie geeft over de gitaar die je hebt en welke je evt. wilt kopen, en welk geluid je wilt, dan wordt het antwoorden makkelijker. succes

guitarmusicman
25 juni 2002, 11:22
Oke dan,
laat ik beginnen om te zeggen dat ik het voor die andere gitaar laat zitten : nu alleen over de gitaar die ik ga kopen,
ik weet nog niet precies welke gitaar ik ga kopen maar het wordt in ieder geval een acoustische van ongeveer 450 euro.
Ik twijfel dus tussen : gelijk semi-acoustisch kopen, later met (klankgat) microfoon versterken of later met (klankgat)element versterken.
Opzich zou ik een gewone acoustische willen en alleen op speciale momenten versterken. Het liefst zou ik het oorspronkelijke echte acoustische geluid behouden.
-zit er tussen het geluid van een elementje en een microfoon dus verschil of valt het heel erg mee en wat is handiger??
-is het geluide van een semi beter dan later naversterken met klankgat-element of microfoon??
nou hopelijk is het nu ietsje duidelijker!!

mzzl en alvast bedankt

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: guitarmusicman op 2002-06-25 10:25 ]</font>

Catweasel
28 juni 2002, 09:28
Uitgaande van mijn eigen gitaar met B-Band gecombineerde microfoon + element, klinkt het element een stuk helderder dan de mic. De mic geeft echter de klank natuurlijker weer. Wel heb je met de mic meer kans op rondzingen via een versterker. Over het algemeen vind ik het element mooier, maar met zo'n gecombineerd systeem kun je ze beide aanspreken. Hierbij is gebruik gemaakt van een stereo jack, waarbij het ene signaal van het element is en de ander de mic. Dit systeem kost echter alleen al €390.
(Gezien mijn gitaarspeelkwaliteiten ook wel wat duur, maar klinkt erg goed!)

guitarmusicman
28 juni 2002, 12:14
THANX!! :smile:

guitarmusicman
30 juni 2002, 17:36
Oh ja en nog wat,
Gebruiken jullie bij acoustisch versterkt een gewone versterker of een speciale acoustische versterker??....En zijn jullie daar tevreden mee?
want volgens mij bestaan er van die versterkers die speciaal voor een acoustisch geluid gemaakt zijn. Bij een gewone versterker wordt het geluid 'bijgekleurd'.

mazzel...

Tano
3 juli 2002, 13:25
Ik gebruik een normale versterker... klinkt goed, als je zorgt dat alle effecten uit staan

GuyBruss
21 augustus 2002, 20:43
Op 2002-06-23 20:06, schreef guitarmusicman:
heey allemaal!!,

ik ben van plan om mijn gitaar te gaan versterken maar ik twijfel tussen een element of een microfoontje. Wat geeft een mooier geluid en wat is handiger op podium??
Oh ja en nog iets, is er verschil in geluid als ik gelijk een semi-acoustische koop, of dat ik er daarna een element bij koop. Zo ja, wat klinkt er mooier?? Dan heb ik het wel over echt hoorbaar verschil...

Heb recent in de muziekshop een gelijkaardige discussie gehad omdat ik aan het uitkijken ben om een acoustisch/electrische Washburn te kopen. De verkoper raadde me aan om een model met ingebouwd element (en eventuele equalizer) te nemen omdat achteraf monteren duurder is. Ik heb zo'n western met element geprobeerd via de soundcard van mijn PC zodat ik nog wat met effecten kan spelen. Klinkt zeer goed. Via microfoon heb je ook sneller last van feedback.
Guy

alexgit
21 augustus 2002, 21:39
Ik gebruik ook een semi-akoestische, dus met element.
Dat is vind ik vooral handiger omdat je met die knopjes bovenop ook andere geluiden kunt instellen, treble, bass etc.
Maar dat rondzingen heb ik met elementen ook welles last van dusja.
Ik sta meestal over de pa als ik optreed, maar het lijkt me aan te raden om een akoestische versterker te kopen. Dat wil ik ook nog doen.