PDA

View Full Version : Iemand ervaring met Axess gitaren van Dijkmans?



LordRiffenstein
21 januari 2005, 15:07
Net een search gedaan en niets gevonden. Iemand ooit op zijn gitaren gespeeld? Heeft er iemand eentje? Vertel me alles erover!

vinni
21 januari 2005, 15:23
Mario bellen! :-D :-D :-D

Vinni

srv-man
21 januari 2005, 20:29
Op de site van Dijkmans kun je wel wat vinden. http://www.dijkmansmuziek.nl/

Ze worden gebouwd door Bob van Dinther dacht ik. Als je naar Dijkmans in Breda belt kan hij je er alles over vertellen. Aardige en, naar het mij leek, vakkundige kerel. Goeie gitaartjes die je af en toe voor een zacht prijsje 2ehands tegenkomt (het lot van de anonieme bouwer: peperdure instrumenten, maar de restwaarde is nihil).

Grtz, Theo

LordRiffenstein
22 januari 2005, 08:40
Hey Theo,

ik had al bij Dijkmans gekeken maar vroeg me af of er hier mensen zijn die er zelf eentje hebben. Heb een ruil aanbod gekregen nl.

srv-man
22 januari 2005, 09:51
Ja, dat dacht ik al. Check je mailbox.

Zelf ben ik ook van plan geweest ooit een Axess aan te schaffen en heb toen gebeld met Bob van Dinther. Vriendelijke man, hij wist adhv het serienummer ook nog alles te vertellen over de gitaar.

Stratman70
22 januari 2005, 11:54
Ik heb genoeg ervaring opgedaan bij die winkel (en héél toevallig vertelde iemand mij gisteravond op een verjaardagsfeestje dat hij dezelfde mening was toegedaan! En... ik ken er nog meer) om te stellen dat ik er met een hele grote boog omheen loop. Bob van Dinther blijft aardig, zolang hij zichzelf niet in de problemen brengt door je instrument of wat dan ook te schaden (in welke zin dan ook) en je er over gaat klagen.
Ben er ooit met een stratbody naartoe gegaan, om er een gescallopte hals door hem op te laten leggen, die ze daar los verkochten. Ik kon er nog op wachten ook! (aardig toch?) Toen de hals gemonteerd zat, gingen de snaren er op en toen bleek dat de hals qua hoogte helemaal niet paste en dat er dus geen actie meer was: de snaren lagen echt gewoon OP de frets en de brugzadeltjes stonden al op hun hoogst. En toen had ie geen tijd meer. Een bassist die ik ken heeft een Axess bas en die is niet mooi afgewerkt + dat hij problemen heeft met de actieve electronica.

+ dat je voor hetzelfde geld veel betere gitaren hebt.

Mijn advies: als je toch iets in het zuiden zoekt, ga voor reparatie naar Hans Maust in Breda of voor bouw en customizing naar Hans Stegers in Goirle (over aardige mannen die hun vak echt verstaan gesproken)

Hoe kan ook: ik heb je gewaarschuwd! :wink:

gibls6
22 januari 2005, 15:04
+1

Ik heb ook geen beste ervaringen bij deze tent, ooit eens mijn gitaar laten afstellen omdat één snaar aanliep, kreeg ik hem terug en álle snaren liepen nu aan. Antwoord van die goser: "ja dat hoort zo bij een Gibson", duhhh!

én er niets meer aan willen doen, wél afrekenen á 60 euri.
Ik breng daar dus nooit meer een gitaar naar toe om te laten afstellen!!

BLOK182
22 januari 2005, 15:18
Een andere goede bouwer in het zuiden vind ik Lei v/d Beuken van Charlee guitars, heb meerdere Charlee's getest en ze speelden lekker! Verder relaxte kerel met een leuke aan-huis winkel.

Stratman70
22 januari 2005, 15:24
Waar zit ie ergens dan?

BLOK182
22 januari 2005, 15:27
Panningen, bij Venlo :) www.charleeguitars.com

hank
8 april 2005, 01:09
beetje traag forum ??????

hank
8 april 2005, 01:09
uitkijken hoeveel keer je op "ok"drukt dus.....

hank
8 april 2005, 01:10
+1

Ik heb ook geen beste ervaringen bij deze tent, ooit eens mijn gitaar laten afstellen omdat één snaar aanliep, kreeg ik hem terug en álle snaren liepen nu aan. Antwoord van die goser: "ja dat hoort zo bij een Gibson", duhhh!

én er niets meer aan willen doen, wél afrekenen á 60 euri.
Ik breng daar dus nooit meer een gitaar naar toe om te laten afstellen!!

volgens mij klets jij behoorlijk uit je nek. afstellen kost bij dijkmans slechts 25 euri en geen 60, kom er al jaren en altijd perfect geholpen. 8-)

Heb zelf twee axess gitaren, en ben er erg blij mee. Zijn speciaal voor me gebouwd, telemodellen, seymour duncan humbuckers erop. niks mee mis. hij gebruikt een erg dunne lak, gewoon expres, om de toon niet teveel te dempen ofzo. tja slijt wel, maar heeft wel zijn charme.