PDA

View Full Version : Verschil tussen geschakelde voedingen? (die smalle!)



Speeddemon
21 januari 2005, 14:15
test

Speeddemon
21 januari 2005, 14:18
ik had gister als test toch maar eens 2 van die smalle Velleman geschakelde voedingen gekocht (t zelfde idee als de Visual Sound one-spot).

Deze werken echter niet met gitaarpedalen; je hoort een ontzettend hoge fluittoon. Geen ruis, geen brom, maar echt een fluittoon (>8kHz). (ik gebruik een oefen amp met 4x 5" speakers, dus ja, die kunnen dat nog weergeven.) Verder kraakt 't ook een tikkie.

Is dit nou zou bij ALLE geschakelde voedingen? Maakt het bij dit type ook nog uit of ze gebalanceerd zijn of werken deze volgens een compleet anders principe?

En heeft iemand hier ervaring met zo'n OneSpot of een Godlyke PowerAll?

Antal
21 januari 2005, 14:45
Speedy, wat versta je precies onder een geschakelde voeding?

Dirk_Hendrik
21 januari 2005, 14:50
Van die dingen die ook in je PC zitten. De spanning wordt naar hoogfrequent (in dit geval 8 khz) gemoduleerd en daar getransformeerd. Je hebt dan een veel kleiner trafo-tje nodig en is dus goedkoper en lichter. Voor Audio werken die dingen niet daar het uitgangsvermogen afneemt met het sterker filteren van die modulatie"toon".

Speeddemon
21 januari 2005, 15:21
maar die OneSpot enzo levert toch iets van 1000mA. Hebben ze daar die fluittoon weten te omzeilen?


Door al dit gedoe (EP brommetje, pre-amp en fx-loop effecten eigen voeding) zit ik steeds meer te denken aan een Pedal Power II.

Dirk_Hendrik
21 januari 2005, 15:24
maar die OneSpot enzo levert toch iets van 1000mA. Hebben ze daar die fluittoon weten te omzeilen?

Nee. Daarom hoor je em ook nog :wink:

Antal
21 januari 2005, 15:27
Ah, nu snap ik waar jullie het over hebben. Ik vrees voor je dat het een beetje zonde van het geld is geweest om dat ding te kopen. Nou ja, misschien kun je ze voor iets anders gebruiken ofzo.

Speeddemon
21 januari 2005, 15:33
Ah, nu snap ik waar jullie het over hebben. Ik vrees voor je dat het een beetje zonde van het geld is geweest om dat ding te kopen. Nou ja, misschien kun je ze voor iets anders gebruiken ofzo.
nee, ik kan ze weer terugbrengen.
en inruilen voor een Skytronic 300mA gestabiliseerde (transformer based).

nog een 3-punts stekkerblokkie ertussen proppen en ik ben klaar.

(dan heeft het geheel me toch 80 euro gekost. :-?
stekkerdoos 6punts, met schakelaar en 5m kabel=7 euro.
2x Skytronic 300mA=23 euro
1x Skytronic 600mA=15 euro
stekkerdoos 3punts=2 euro
2x Ibanez DC5 daisychains=30 euro
1x zelfgemaakt splitter-kabeltje= 3 euro.

Speeddemon
21 januari 2005, 23:33
nog een 3-punts stekkerblokkie ertussen proppen en ik ben klaar.

(dan heeft het geheel me toch 80 euro gekost. :-?
stekkerdoos 6punts, met schakelaar en 5m kabel=7 euro.
2x Skytronic 300mA=23 euro
1x Skytronic 600mA=15 euro
stekkerdoos 3punts=2 euro
2x Ibanez DC5 daisychains=30 euro
1x zelfgemaakt splitter-kabeltje= 3 euro.
Die 3-punts stekkerdoos was niet nodig.
Ik heb er een ongeaard verlengsnoertje tussen, waaraan de (ongeaarde) H&K Tubefactor adapter hangt.

Aan de ene kant dus zo'n plug, die m'n stekkerdoos ingaat:
http://www.popschoolmaastricht.nl/images/netstekker.jpg

en daar de contra-stekker bij, waar m'n Tubefactor ingaat.

EDIT: Zo'n kabel:

http://www1.nl.conrad.com/m/6000_6999/6400/6440/6447/644706_BB_00_FB.EPS.jpg

Izegrim
30 januari 2005, 04:24
Hoe groot zijn die Skytronics? Wat ik bedoel is: hoe breed maken ze je stekkerblok; aangenomen dat ze er schuin in staan? Ik moet een stekkerblok met adapters in een ruimte die ruim 8cm breed is stoppen, maar het zal wat zoeken gaan worde vrees ik naar een adapter die past.

Dweezman
31 januari 2005, 10:33
maar die OneSpot enzo levert toch iets van 1000mA. Hebben ze daar die fluittoon weten te omzeilen?


Door al dit gedoe (EP brommetje, pre-amp en fx-loop effecten eigen voeding) zit ik steeds meer te denken aan een Pedal Power II.

Dat heb ik ook...

Heb nu twee gestabilliseerde voedingen van elk 1200mA (Skytronic, Alecto)
1 Skytronic van 500 mA, 3 punts stekkerblok (zonder aarde), alle kabels vervangen, en nog steeds ellende.

Ligt overigens niet aan de Koch. Op een Carvin had ik dezelfde problemen.

*huil!*

Negative K3 fan
31 januari 2005, 17:17
vreemd dat die fluit zo aanwezig is bij jou, ik denk dat die ontwerpers toch wel rekening mee moeten hebben gehouden?