PDA

View Full Version : ======Stratman70's RIFF (jawel!!!) contest=======



Stratman70
21 januari 2005, 10:29
Het moge duidelijk zijn: een wedstrijdje mooiste/beste riff maken.

Wat is een riff?
Dat is een terugkerend (ritme of begeleidings) thema van een nummer gespeeld op gitaar al dan niet samen met andere instrumenten.
(aanvulling c.q. verbetering van deze definitie is altijd welkom.)

Er zijn misschien betere definities voor een riff, maar je inzending moet aan het volgende voldoen:

- De inzending mag maximaal 1 minuut duren en minimaal 10 sec.
- Het mag alleen gitaar zijn of gitaar met aanvullende instrumenten
- Het moet géén solo zijn, maar een riff kan natuurlijk wel een solo-achtig thema bevatten. Maar de nadruk moet echt op het riff liggen.
- opnamekwaliteit is wat mij betreft van ondergeschikt belang.

Dus kom op, wees creatief en doe mee. Tevens zoek ik ook juryleden.

Ik verbind er een heuse (ludieke) prijs aan op gitaargebied. Wat dat precies word, weet ik nog niet. Het kan een plectrum zijn, een stemmechaniekje voor in de letterbak, maar misschien ook wel iets leukers, dat weet ik nu nog niet.

Ondertussen dub ik even verder of ik zelf mee ga doen of dat ik ga jureren. :D

INZENDINGEN MOETEN UITERLIJK 1 MAART ONLINE STAAN, DUS TOT DAN KUN JE MEEDOEN.
Beoordeling van de jury zal dan enkele dagen later, maar binnen één week bekend zijn.

Als het goed is. :D

Azrael
21 januari 2005, 10:59
Leuk idee! Een riffcontest klinkt grappig :-D

Hempo
21 januari 2005, 11:04
jo ik doe mee 8-)

VHsologitarist
21 januari 2005, 11:05
count me in ;)

hey hempo gefeliciteerd trouwens he ;)
en stratman uiteraard ook en gertjan..


greetz
hoop dat er zoveel mogelijk mensen mee doen des te leuker.

:-D

Axl Rose
21 januari 2005, 11:15
I'm in too, gefeliciteerd hempo stratman en gertjan! :)

Hempo
21 januari 2005, 11:18
VHsologitirist jij ook gefeliciteerd 8-)
en natuurlijk stratman en gertjan ook

eigenlijk zou de jury uit 292892 man moeten bestaan zodat je echt EEN winnaar aan kan wijzen. Dus regel ff wat massa's stratman70 :-D

Gert-Jan
21 januari 2005, 11:52
Leuk, ik doe mee.

ResNovae
21 januari 2005, 11:59
Hey stratman

Leuk weer! Ik wil best meedoen, maar je mag me eventueel ook als jury inzetten.

Ciao,

Erik

Azrael
21 januari 2005, 12:56
Wel jammer dat er ook meerdere instrumenten in mogen....haalt toch een beetje het riff idee weg vind ik.

Bouke
21 januari 2005, 13:07
Hey,

Ik doe mee!

Bouke

Mithrandir
21 januari 2005, 13:07
Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen....

Stratman70
21 januari 2005, 13:12
@ Azrael:

Ik zal dat even toelichten:
Persoonlijk denk ik dat een goede drumpartij en een goede baspartij bepaalde riffs meerwaarde kunnen geven. Wat ik interessant vind aan een riff is vaak de contructie er van: opbouw, gebruikte instrumenten, melodie, ritme etc. Dat moet allemaal bedacht (gecomponeerd) worden en DAT vind ik eigenlijk nog wel het meest interessante: de compositie. Natuurlijk is het erg meegenomen als je ook een flink moppie gitaar kunt spelen, maar ik wil toch de mensen die bijv. nog niet zo lang spelen, maar wel goede ideeën hebben, net zo veel kans geven als de goede, ervaren gitaristen die er vaak als eerste met de prijzen vandoor gaan.
Ik kan me dan voorstellen dat als je beperkt ben in je techniek, maar je weet er een leuk basloopje bij + drum of weet ik veel... dan moet dat kunnen laten horen.

Voorwaarde is wel dat je het zelf componeert natuurlijk, dus ook de partijen van de andere instrumenten die je te horen krijgt.

Azrael
21 januari 2005, 13:21
Ik denk persoonlijk juist dat de mensen met goede opname apparatuur en meerdere instrumenten tot hun beschikking nu in de watten gelegd worden. Maar ik vind je uitleg goed , daar kan ik best mee instemmen. 8-)

COUNT ME IN! Ik speel niet zo goed gitaar maar kan altijd nog wel wat verzinnen....

Stratman70
21 januari 2005, 13:36
Mooi!

Daarom heb ik trouwens in het begin ook vermeld dat opnamekwaliteit van ondergeschikt belang moet zijn: mensen met een pc mic een zeepkistbas en wat pannen en deksels hebben zo een even grote kans als Q-base klanten. :D

Axl Rose
21 januari 2005, 13:39
Mooi!

Daarom heb ik trouwens in het begin ook vermeld dat opnamekwaliteit van ondergeschikt belang moet zijn: mensen met een pc mic een zeepkistbas en wat pannen en deksels hebben zo een even grote kans als Q-base klanten. :D

ben ik ff blij :D

The_RockeR13
21 januari 2005, 14:14
als ik goed met fruity loops kan omgaan doe ik mee :D

Primitive
21 januari 2005, 14:20
nah speel bas:P dus voor mij niet weergelegd dit, maar wil wel jureren! :D

Hempo
21 januari 2005, 15:55
ah leuk subforum hier.

Laten we dan de stratman inzendingen beginnen met ==== o.i.d., omdat je anders met die [RIFF contes blablaa] zit van paar maand geleden

Stratman70
21 januari 2005, 16:05
Goed idee Hempo. Ik wil trouwens voorstellen 1 maart de inzendingen te beoordelen door de gevormde jury, zodat er vanaf nu een ruime maand verstrijkt om inspiratie op te doen, te componeren, je partner te terroriseren, je bank op te vreten, gear te kopen, studio te boeken, op te nemen etc. etc. vanalles om een zo goed mogelijke inzending in te sturen.

@ ResNovae: Juryleden kan ik zeer zeker gebruiken, dus als je wil: graag!
@ Primitive : te gek dat je als bassist zijnde dit wil helpen jureren.

Dus ik kan op jullie rekenen alvast?

Ik kijk uit naar de inzendingen van diegene die mee willen doen. Take your time en maak er iets moois van!

ResNovae
21 januari 2005, 16:20
Goed, dan speel ik deze keer voor jury.

Als ik wat post, is het dan bij deze buiten meededinging en puur voor de gein.

VHsologitarist
21 januari 2005, 16:30
beste stratman70,


nu ben ik ff de weg krijt, wat de bedoeling is:
zou je nu voor een backingtrack zorgen? of is het nu de bedoeling dat we alles zelf maken????


groetjes

VHsologitarist
21 januari 2005, 16:34
zo te lezen moeten we alles zelf maken (backingtrack contest was dan toch iets leuker)...?


greetz

Stratman70
21 januari 2005, 16:36
Het gaat maar om een riff, niet om een heel nummer. Soms heb je aqan één gitaar genoeg en soms niet. Tuurlijk is dit wel zo leuk!!!!

's Weer 's wat ánders! :wink:

VHsologitarist
21 januari 2005, 16:43
oke ik doe mee;)

Azrael
21 januari 2005, 16:51
Ik vind dit 10 keer beter dan zo'n backingtrack contest. Hier wil ik best aan mee doen. :)

Hempo
21 januari 2005, 17:02
mooi.
lijstje!

Stratman70
21 januari 2005, 17:20
-Hempo
-Vhsologitarist
-Axl Rose
-Gert-Jan
-Bouke
-Mithrandir
-Azrael
-The_RockeR13
-...
-...

(meermeermeer)

Jury: ResNovae, Primitive,... (meermeermeer)

Ikzelf weet nog niet wat ik doe: jureren of meestrijden. :roll:

Swan
21 januari 2005, 23:40
ik doe ook wel mee ;)
maar 1min is wel kort op de snelheid waar ik in speel! :P

Swan
21 januari 2005, 23:42
ohja, mag t maar 1 riff zijn of mag je er bijv. 3 met n zelfde soort thema in de minuut proppen?

AART
22 januari 2005, 15:01
ik wil wel jury zijn, is me goed bevallen bij gert-jan.

Stratman70
22 januari 2005, 15:11
ohja, mag t maar 1 riff zijn of mag je er bijv. 3 met n zelfde soort thema in de minuut proppen?
Tuurlijk mag dat ook. Als het maar wel één geheel vormt.

Oké AART!

VHsologitarist
22 januari 2005, 20:04
Coowl


Ik ben heel slecht met midi enzo. ik ga gewoon de drum met mn mond in spreken das lache ;)

ik zie wel wat het word.. :-D

iedereen veel succes!!!!


greetz
ferry

The_RockeR13
22 januari 2005, 20:50
Coowl


Ik ben heel slecht met midi enzo. ik ga gewoon de drum met mn mond in spreken das lache ;)

ik zie wel wat het word.. :-D

iedereen veel succes!!!!


greetz
ferry

down fruity loops! weet nu eindelijk hoe het werkt, en als je wilt weten hoe het werkt heb ik nog een tutorial voor je (mail me dan maar ff, geen zin om m nu op te zoeken :D Maar het is echt vet simpel en super kwaliteit :)

VHsologitarist
22 januari 2005, 23:14
dat waardeer ik,

maar ik vind het toch grappiger om met mn mond de drums in te spreken ;)

Azrael
22 januari 2005, 23:18
dat waardeer ik,

maar ik vind het toch grappiger om met mn mond de drums in te spreken ;)

:lol: Het is best een stoer idee opzich :lol:

Ben benieuwt naar je beatbox!

The_RockeR13
22 januari 2005, 23:18
dat waardeer ik,

maar ik vind het toch grappiger om met mn mond de drums in te spreken ;)

:D :D :D

VHsologitarist
23 januari 2005, 05:10
Ben zelf ook benieuwd hoe het gaat klinken.. aangezien ik niet over de goede opname apparatuur beschik wil ik het toch proberen.

Trouwens vet dat Azrael en The_RockeR13 ook mee doet aan deze RiffContest!!
Moeilijk he een pakkende Riff bedenken ;) vind ik wel in ieder geval..

maja.. we hebben nog even ;)
greetz

jaywalker
23 januari 2005, 13:39
Moeten het echt gitaarlikjes zijn of mag het ook beetje akkoorden door elkaar en ondertussen van die schuif slides alla hendrix der in zijn?

Azrael
23 januari 2005, 13:59
Moeten het echt gitaarlikjes zijn of mag het ook beetje akkoorden door elkaar en ondertussen van die schuif slides alla hendrix der in zijn?

Die vraag wilde ik net gaan stellen.....

Alleen ongaat het begrip "schuif slides" mij wel een beetje. :-D

Stratman70
23 januari 2005, 14:30
Lees de definitie nog eens. Volgens mij kun je daar uit concluderen dat je dat dus gewoon kunt doen. Het begin van "Bird Of Paradise" van Snowy White zie ik ook als een riff (of lick).

als jij 'gewoon wat accoorden door elkaar met schuiflickjes' wil spelen en jij vind dat een riff, dan stuur je hem gewoon als zodanig in.
Iemand mag ook een prachtige solo insturen, maar het zal wel als riff zijnde beoordeeld worden en dan zou die solo, hoe mooi misschien ook, het misschien slecht doen, omdat het niet geschikt is als riff, hoe mooi en goed het misschien wel is gespeeld. Toch zijn er ook wel hele mooie en geschikte riffs die solo-achtig zijn. Denk aan Still Got The Blues en Parisienne Walkways. Dat vind ik toch echte riffs, terwijl het toch eigenlijk sologitaar is.

Voorbeelden van wat (m.i.) allemaal riffs zijn: Oh Well - Fleetwood Mac, Don't Dream It's Over - Tears For Fears, Saturday Night Fever - Beegees, Wonderful Tonight - Eric Clapton, Sesamstraat - ???, Smoke On The Water - Deep Purple, Thema van het programma "De Heilige Koe" - Toontje Lager, Ain't Talking 'bout love - Van Halen, Paddentrek - Harry Sacksioni, hey Joe - Jimi Hendrix, The Rocker - Thin Lizzy, Last dance Of Mary Jane - Tom Petty etc. etc.etc. het kan echt vanmalles zijn zie je wel: accoorden, single-noten, schuiven, opdrukken, sliden... het kan allemaal.

Succes ermee in ieder geval en maak er iets moois van!

Stratman70
23 januari 2005, 14:34
Misschien is dit ook wel een hele makkelijke omschrijving van hoe je inzending moet zijn:

Het zou het begin (-riff) (de eerste minuut - max) van een nummer moeten zijn, Als je je ding goed doet, zou het eigenlijk zo moeten zijn de luisteraar ervan denkt: "Shit, dit wil ik helemaal of er meer van horen." Maar dan is het dus al afgelopen. :D

jeroen rommens
23 januari 2005, 17:47
Ik wil ook gerust eens proberen mee te doen.
Maar ik ben er toch nog niet zo zeker van.

VHsologitarist
23 januari 2005, 18:29
gewoon meedoen ;)
:)

Hempo
23 januari 2005, 19:19
OK hoeveel doen er mee en wie hebben zich al aangemeld?

VHsologitarist
23 januari 2005, 22:50
Toch maar geen beat boxen voor mij ;)
8-)

Roy K.
24 januari 2005, 09:08
..... Ik zal terzijnertijd ook wel met iets aankomen .....

NeeraDJ
24 januari 2005, 17:14
Ik zou graag mee willen doen, maar ik beschik niet over opnameapparatuur (meer), dus zou ik mogen jureren? Lijkt me ook wel vet om een keer te doen

Stratman70
24 januari 2005, 17:53
Oké, weer even resumé:

Deelnemers:
-Hempo
-Vhsologitarist
-Axl Rose
-Gert-Jan
-Bouke
-Mithrandir
-Azrael
-The_RockeR13
-Swan
-Roy K.
-Jaywalker???
-jeroen rommens???

Wie volgt????

Jury:

-ResNovae
-Primitive
-NeeraDJ
-Stratman70

De jury lijkt me zo compleet genoeg. Het aantal deelnemers mag nog flink stijgen wat mij betreft.

VHsologitarist
25 januari 2005, 00:37
Hey NeeraDJ op je onderschrift staat Kiss my Axe (das een vet album van Al Di Meola) Super!!!


Ben ik nu telkens aant luisteren ;)
greetz

Jax
25 januari 2005, 08:24
Ik waag ook wel een poging. Ook al is mijn gitaarspelniveau nog niet zo erg hoog, het is gewoon voor de lol.

Bouke
25 januari 2005, 10:26
Hey,

Het is voor iedereen voor de lol (hoop ik) :D Van dit soort 'opdrachtjes' kun je veel leren, zeker als je er een beetje over na denkt wat je gaat doen. Ik doe aan veeel jams etc. mee, gewoon om verschillende dingen te doen, etc. Erg leuk altijd. En of het nou jam heet of wedstrijd. Het scheelt hooguit een T-shirt (of een PodXT :D).

Iedereen mee doen dus! Hoe meer snaren hoe meer vreugd (en herrie)

Bouke

gjlp
25 januari 2005, 11:09
Count me in..!

Jeroenvanhulsteijn
25 januari 2005, 14:43
IK WIL OOK WEL MEE DOEN :)

Maar errrm, wat is nu een riff? Die Metallica introotjes enzo? Of korte akkoordenschemaatjes??

ResNovae
25 januari 2005, 16:54
Die lijst groeit gestaag! Daar gaan we als jury straks nog een hele kluif aan beleven. :roll:

Roy K.
25 januari 2005, 21:14
Valt wel mee denk ik, de "riffs" mogen maximaal maar 1 minuut duren en er zullen vast wel een paar deelnemers niets inleveren... :D

VHsologitarist
25 januari 2005, 22:06
Beste Stratman70,

is het niet mogelijk de deadline te verkorten, 1 maart is toch absurt duurt nog een maand,
2 weken is een mooie tijd dat iedereen m in kan leveren, lijkt mij.
en dan kun je tot 1 maart de leden beoordelen en dan uitslag.
Tis een idee ;)


greetz :)

Azrael
26 januari 2005, 13:40
Beste Stratman70,

is het niet mogelijk de deadline te verkorten, 1 maart is toch absurt duurt nog een maand,
2 weken is een mooie tijd dat iedereen m in kan leveren, lijkt mij.
en dan kun je tot 1 maart de leden beoordelen en dan uitslag.
Tis een idee ;)


greetz :)

Liever niet......nu heb ik de tijd om te klooien met mijn computer en er een redelijke kwaliteit te maken zonder 30ms latency. Ook ben ik dan jarig geweest en heb ik dan misschien een USB audiokaart input kunnen kopen.

VHsologitarist
26 januari 2005, 16:50
Ow oke...


Nee dan wil ik wel wachten!!
:-D

Fenderstrat
26 januari 2005, 18:14
Ik denk dak ook een poginkje waag, met een mooi pc-micje :P

Kasper
27 januari 2005, 03:39
Ik ga ook een poging wagen!

Tenminste, als ik iets vind dat de moeite waard is om in te zenden.

defecto
28 januari 2005, 00:02
Ik doe ik ook mee 8) Een maand is nog genoeg tijd want voorgaande keren had ik gewoon te weinig tijd om iets te maken want het gaat niet zo snel bij mij :P Dus count me in! :P

Stratman70
28 januari 2005, 10:18
Tof heren! Ik kijk uit naar jullie inzendingen.

Kasper
28 januari 2005, 14:32
Toch nog een vraagje:

Er zijn nu reeds al een paar topics met inzendingen, maar in hoeverre zijn deze finaal? Ik bedoel, kun je een topic openen met een inzending, maar die nog tot de deadline veranderen? Maw, het is dus de laatste verandering die meetelt?
Mag je ook verschillende topics openen met verschillende riffs? Of is het per persoon 1 topic en per persoon 1 riff die geëvalueerd zal worden?

Hoe worden de regels hierrond voorgesteld?

Stratman70
28 januari 2005, 15:41
Goeie vraag...

Ik stel voor dat je mag veranderen tot de deadline. Uiteindelijk zijn we hier voor ons plezier, maar ook om van elkaar te leren, dus denk ik wel dat je de ruimte moet hebben om iets te doen met de feedback die je krijgt. Ik wil het toch bij één inzending p.p. laten en aan die inzending mag dan dus zoveel gesleuteld worden als je wil.

Luc-O
28 januari 2005, 23:12
Laat ik ook eens de stoute schoenen aantrekken... ik vind het een vet idee Edwin, ik heb wel een coole riff liggen nog. Nu alleen nog ergens opnames zien te maken.

VHsologitarist
29 januari 2005, 04:18
coowl Luc-O dan zal jij m wel winnen ;)

:-D

dan zal ik ook een andere moeten maken als dat nog mag..
een totaal andere.. want die ik nu heb is zoiets van je moet er van houden en aangezien jullie genre niet in die stijl liggen zal ik m wel aan moeten passen dat ie iets meer scheurt en rockt...


greetz

Luc-O
29 januari 2005, 11:59
We zullen zien ferry, ik heb zeker al een paar erg leuke dingen gehoord! Maar ga nou niet je inzending veranderen puur omdat je denkt dat het niet in het 'genre'past. Het is juist cool om iets aparts te doen. Blijf gewoon bij je eigen ding en dat waar je je lekker bij voelt!!

Richwoodje
29 januari 2005, 12:09
ik zal als überbeginner ook iets proberen (niet gegarandeerd dat er hier iets uitkomt, maar ik wil iig de moeite doen :-D

VHsologitarist
29 januari 2005, 19:24
tja... toch ben ik niet tevreden met wat ik nu gepost heb en heb nu alweer een andere riff in mn gedachten die ik in zal spelen die meer rockt!!

Dan moeten jullie wat ik gepost heb maar zien als niet gepost tot nu toe ;)

greetz
:cool:

The_RockeR13
31 januari 2005, 23:15
Stratman70, mag ik meedoen onder mijn nieuwe nickname:
"WICKED"??? :D

WICKED
31 januari 2005, 23:17
Stratman70, mag ik meedoen onder mijn nieuwe nickname:
"WICKED"???

(voor het bewijs dat ik the_rocker13 ben :D )

Stratman70
1 februari 2005, 00:11
Ja hoor, ik vind het best.

VHsologitarist
1 februari 2005, 01:26
Ik laat mn post hoe die is ;)

ookal past die ni int straatje ;)

greetz 8-)

RS-Rik
1 februari 2005, 20:22
Ik doe mee voor de eer, winnen lukt toch niet.


Maar ik kan niet opnemen.... denk ik.

Kan ik mn gitaar gewoon ergens achterin de PC pleuren en zijn er opname programma's?

Ik heb een Line 6 versterker, helpt dat?

Azrael
1 februari 2005, 20:55
Potverdorie....klote PC's hier ook. Kan niet opnemen op het moment.....

VHsologitarist
1 februari 2005, 21:48
Ik doe mee voor de eer, winnen lukt toch niet.


Maar ik kan niet opnemen.... denk ik.

Kan ik mn gitaar gewoon ergens achterin de PC pleuren en zijn er opname programma's?

Ik heb een Line 6 versterker, helpt dat?


je kan via microfoon (line in achter in je computer) opnemen via cool edit (adobe audition).

(Althans zo heb ik het gedaan ;)

greetz

JvD.
5 februari 2005, 16:45
kan je zomaar mee doen, want ik heb ook een riffje ?

Kasper
5 februari 2005, 16:51
kan je zomaar mee doen, want ik heb ook een riffje ?

Yups

Zomaar :wink:

WICKED
6 februari 2005, 14:02
Ik hoop dat ik nog kan meedoen, want ik heb nu erg last van me tennisarm.. maar ik hoop een poging te wagen :)

Stratman70
6 februari 2005, 15:55
wat mij betreft wel hoor.

Azrael
17 februari 2005, 16:25
Definitief...ik doe niet mee aan de riffcontest zolang mijn geluidskaart mij klappen geeft. Iets volledig mis met de aarding maar ik weet niet wat.
(zie mijn topic in recording "geluidskaart kraker de krak")

AART
19 februari 2005, 14:21
hee lui, ik doe misschien ook mee, heb volgens mij wel een aangenaam stukje bedacht, moet het alleen nog ff uitwerken en opnemen.... :)

VHsologitarist
19 februari 2005, 21:31
Jammer Azrael!!!
Was wel s benieuwd naar een stukje van jou!

En AART veel succes ben benieuwd!! 8-)

Azrael
19 februari 2005, 21:39
Jammer Azrael!!!
Was wel s benieuwd naar een stukje van jou!


Het opnemen is echter totaal geen succes en ik wordt er niet goed van. Als ik geld zou hebben zou ik die computer het raam uit flikkeren en een meersporen harddisk recorder kopen. Laat ik nu geen rode cent hebben.....

AART
20 februari 2005, 16:18
Jammer Azrael!!!
Was wel s benieuwd naar een stukje van jou!

En AART veel succes ben benieuwd!! 8-)

hmm, we hebben tot 1 maart he?

moet ik opschieten, ik moet namelijk de mic van mijn broer ff lenen dan...

Azrael
21 februari 2005, 15:23
Jammer Azrael!!!
Was wel s benieuwd naar een stukje van jou!

En AART veel succes ben benieuwd!! 8-)

hmm, we hebben tot 1 maart he?

moet ik opschieten, ik moet namelijk de mic van mijn broer ff lenen dan...

Ja , maar om eerlijk te zijn denk ik dat dit probleem pas wordt opgelost als ik geld vind aan een geldboom voor een USBaudio geluidskaart. En aangezien ik dat niet snel zie gebeuren....

Roy K.
21 februari 2005, 16:10
En met je huidige geluidskaart is zeker niks te beginnen?

Is niet te geloven als je dat mooie wahowwahowwhopwhop-nummer van je hoort! :razz:

VHsologitarist
21 februari 2005, 23:18
Hmmm ik heb nog nooit iets hier op het forum van Azrael gehoord!
Jammer want ik vind dat iedereen gewoon veel moet posten..
Ik zie ook dat er veelste weinig in het topic sound word gepost.

greetz 8-)

Azrael
22 februari 2005, 21:11
En met je huidige geluidskaart is zeker niks te beginnen?

Is niet te geloven als je dat mooie wahowwahowwhopwhop-nummer van je hoort! :razz:

Das met mijn microfoon die meer radio dan mic opvangt als je pech hebt. Daar wil je (believe me) geen gitaar door horen. Ik ben gewoon wat geluidskwaliteit een ongelooflijke zeikerd. En alhoewel het jullie niet interreseerd doet het dat mij wel :-D

Ik heb echter voor mijn verjaardag wat geld gekregen en ga denk ik zo'n Behringer mixer kopen. Misschien heb ik het nog binnen de tijd in huis.....en anders horen jullie wel wat anders dan de riffcontest van me.

Das Schaap
22 februari 2005, 21:23
Ik heb echter voor mijn verjaardag wat geld gekregen en ga denk ik zo'n Behringer mixer kopen. Misschien heb ik het nog binnen de tijd in huis.....en anders horen jullie wel wat anders dan de riffcontest van me.
Beetje jazz. 8-) :wink:
Heb zelf ook geen tijd maar ach ik speel toch kut. :D :P

VHsologitarist
22 februari 2005, 22:15
Same here Das Schaap

Gert-Jan
23 februari 2005, 11:46
En met je huidige geluidskaart is zeker niks te beginnen?

Is niet te geloven als je dat mooie wahowwahowwhopwhop-nummer van je hoort! :razz:

Das met mijn microfoon die meer radio dan mic opvangt als je pech hebt. Daar wil je (believe me) geen gitaar door horen. Ik ben gewoon wat geluidskwaliteit een ongelooflijke zeikerd. En alhoewel het jullie niet interreseerd doet het dat mij wel :-D

Ik heb echter voor mijn verjaardag wat geld gekregen en ga denk ik zo'n Behringer mixer kopen. Misschien heb ik het nog binnen de tijd in huis.....en anders horen jullie wel wat anders dan de riffcontest van me.

Voor het geld wat zo'n behringer mixer kost heb je een prima geluidskaart. Bovendien wat heb je aan een mixer als je geluidskaart zuigt...........volgens mij durf je gewoon niet :-D

Azrael
23 februari 2005, 13:34
En met je huidige geluidskaart is zeker niks te beginnen?

Is niet te geloven als je dat mooie wahowwahowwhopwhop-nummer van je hoort! :razz:

Das met mijn microfoon die meer radio dan mic opvangt als je pech hebt. Daar wil je (believe me) geen gitaar door horen. Ik ben gewoon wat geluidskwaliteit een ongelooflijke zeikerd. En alhoewel het jullie niet interreseerd doet het dat mij wel :-D

Ik heb echter voor mijn verjaardag wat geld gekregen en ga denk ik zo'n Behringer mixer kopen. Misschien heb ik het nog binnen de tijd in huis.....en anders horen jullie wel wat anders dan de riffcontest van me.

Voor het geld wat zo'n behringer mixer kost heb je een prima geluidskaart. Bovendien wat heb je aan een mixer als je geluidskaart zuigt...........volgens mij durf je gewoon niet :-D

Nee. De geluidskaart is prima , helemaal niks mis mee. Het is de combinatie Cube 30 / line-in.....staat uitgebreid beschreven in mijn topic in recording. Niemand die weet hoe het zit en ik ook niet meer.

Ik gok iniedergeval dat het probleem met een mixer wordt opgelost. (iniedergeval zal ik ruisvrij kunnen opnemen met mijn microfoon)

VHsologitarist
23 februari 2005, 20:38
hey Azrael,

ik heb ook de cube 30!!!
neem gewoon op met een microfoon (dan krijg je ook een vetter geluid)!!


greetz

Azrael
23 februari 2005, 23:03
hey Azrael,

ik heb ook de cube 30!!!
neem gewoon op met een microfoon (dan krijg je ook een vetter geluid)!!


greetz

Ja , dat ga ik dan zeer zeker doen. Nu echter nog een beetje problematies. Ik kan de mixer deze week bestellen. Misschien heb ik hem voor de riffcontest en anders komt er wel een gewone soundfile van me. Verwacht geen gitaarspektakel maar gewoon een stukje muziek met keyboard/zang/gitaar etc. Dat is mijn ding....

VHsologitarist
24 februari 2005, 00:45
Nouw ben wel benieuwd!!!


8-)

Azrael
26 februari 2005, 14:43
Nouw ben wel benieuwd!!!


8-)

Anders ik wel met mijn eerste echte opname dan :razz:

Azrael
27 februari 2005, 17:16
Morgen wordt mijn Behringer mixertje bestelt :)

Stratman70
28 februari 2005, 11:32
Heren juryleden, willen jullie morgen jullie top 5 + motivatie van jullie top 3 naar mij toe pm-en? Dan zorg ik ervoor dat zodra ik ze allemaal binnenheb, ze geplaatst worden, teneinde de winnaar bekend te maken.

Jury bestaat uit:
-ResNovae
-Primitive
-NeeraDJ
-AART
-et moi.

Hempo
1 maart 2005, 19:13
is er al wat bekend?>

Stratman70
1 maart 2005, 19:41
Ik wacht nog even op de uitslagen van NeeraDJ en Primitive.

Jeroenvanhulsteijn
1 maart 2005, 21:04
en wat wordt de volgende contest? Een Tribute 2 Dean? Met als hoofdprijs een hardtailtje :lol: ??

Stratman70
2 maart 2005, 11:17
Ik heb alleen nog maar de uitslag van ResNovae binnen. Hoop snel de uitslagen van Primitive en NeeraDJ binnen te hebben. AART had zich teruggetrokken als jurylid.

Roy K.
2 maart 2005, 16:47
PM ze anders, misschien lezen ze dit topic niet...en ik ben ook wel benieuwd naar de uitslag, ik heb dan uiteindelijk niet meegedaan, maar ik heb wel een aantal hele leuke inzendingen gehoord, ik ben echt benieuwd...

Mithrandir
2 maart 2005, 16:56
De spanning stijgt, ik hoop dat NeeraDJ en Primitive snel reageren want ik hou het bijna niet meer vol.

Primitive
2 maart 2005, 17:04
how sry was jullie helemaal vergeten, en dat ik zou jureren :-D

maare nu zit ik ff met de vraag, omdat ik al tijdje niet meer gekeken heb hier, welke mensen+hun nummers moet ik jureren?, staan zoveel nummers hier :-D :-D

Roy K.
2 maart 2005, 17:23
Alle nummers die beginnen met ======, of als er iets met Stratman riffcontest in de titel staat. Volgens mij is er 1 inzending die niet aan de criterea voldoet, van ene Onno? of zo...

Succes d'r mee!

Off Topic:

Mithrandir, ben je mod geworden? Waarom wordt jouw naam groen weergegeven als je online op het forum bent? :???:

Mithrandir
2 maart 2005, 17:43
Omdat ik moderator ben geweest, ik denk dat ik dus nog in die groep zit en daarom nog een groene naam heb. Ik moderate alleen al een tijdje niet meer.

Roy K.
2 maart 2005, 17:47
Okee, vandaar, voordat je geband was werd je nl. altijd rood weergegeven... :)

Primitive
2 maart 2005, 18:26
ok ik zal zometeen ff wat gaan luisteren en de rest morgen, ben morgen vrij van school dus uitslag is er snel :-D

Sonno
2 maart 2005, 19:30
Ja zeg dat wist ik ook niet?
Ik ben nog niet zo'n internet/forum held hoor, tsssssss!

Roy K.
2 maart 2005, 19:50
Maakt niet uit joh, je mag heus wel meedoen, als de jury maar weet dat jouw inzending ook meedoet.... :)

Sonno
2 maart 2005, 19:52
Dit zijn toch de voorwaarden?

- De inzending mag maximaal 1 minuut duren en minimaal 10 sec.
- Het mag alleen gitaar zijn of gitaar met aanvullende instrumenten
- Het moet géén solo zijn, maar een riff kan natuurlijk wel een solo-achtig thema bevatten. Maar de nadruk moet echt op het riff liggen.
- opnamekwaliteit is wat mij betreft van ondergeschikt belang.


En verder moge het toch duidelijk zijn dat dit een inzending was? Is de titel belangrijker dan wat er gespeeld wordt?

Volgende keer beter dan dus, maar toch wel flauw dat niemand mij dat ff meld...

Oh, sorry nu lees ik dat berichtje hierboven... het zal wel goed zijn nu geloof ik dan dus...

Laterrr

Stratman70
3 maart 2005, 01:12
Sonno's inzending jureren we ook.

Sonno
3 maart 2005, 16:11
Tof!!!

Stratman70
7 maart 2005, 23:07
Uitslag is bekend gemaakt, maar nu is het topic verdwenen!!!!???? :o :???: :-( :x :evil: :(

Mithrandir
7 maart 2005, 23:09
Als het goed is is ie weer terug hoor, forum hickup...

LuukieRayVaughan
20 maart 2005, 17:36
Ik wil ook meedoen ik heb alleen geen idee hoe het nou allemaal gaat moet je je riffje opsturen of moet je hem hier in het bericht zitten ik weet het niet

Stratman70
20 maart 2005, 18:45
ehm...deze is al afgelopen. Je moet in een ander draadje zijn. :wink:

rotversterker
5 mei 2005, 23:42
Waar is een nieuwe wedstrijd? En wat voor een?