PDA

View Full Version : gitaartjes



MJK
23 juni 2002, 18:22
ik zit nu al ong. 1½ jaar te gitaarspelen op een akoestische gitaar ... ik vind het nu tijd om een elektrische aante schaffen, ben al bij een gitaarwinkeltje geweest en heb een paar gitaren gezien: - Bruce Wallace Telecaster kopie €225 - Epiphone Les Paul Standard €600 - Richwood LP kopie € 220

Ik kan redelijk gitaarspelen maar ben vooral geinterreseerd in Metal. Welke gitaar zouden jullie mij aanbevele ?????

The Dude
23 juni 2002, 18:25
Geen van alleen.
Ik zou als ik jou was gaan kijken naar een Ibanez ofzow. Maar misschien dat die Epi LP toch wel een mooie optie is.

Als ik jou was zou ik eens naar je gitaarboer gaan en aan een verkoper vragen welke hij je aanraad, en die dan aan de test onderwerpen. Gewoon spelen en kijken (vooral luisteren) of de gitaar goed klinkt.

MJK
23 juni 2002, 18:32
ja... maar waarom raad je me die andere 2 af ? misschien is die Richwood niet zo goed maar volgens mij is die Bruce Wallace een hele goede gitaar

Dkong
23 juni 2002, 18:33
Wordne afgeraden omdat Ibanez geweldige gitaren maakt voor metal

The Dude
23 juni 2002, 18:47
Ik ken die Rochwood gitaren wel en ik ben er geen voorstander van omdat je voor een beginnersgitaar teveel betaald voor een slecht geluid. Die andere die je noemt ken ik niet, maar als het een Telcaster kopie is, raad ik het bij voorbaat al af voor Metal (wat jij zegt te willen spelen).

Ibanez daarin tegen heeft een beginnners serie (waar ik er zelf ook een van bezit) die goed klinken voor weinig geld.

Als je trouwens echt goedkoop uit wil zijn, maar wel een goed geluid zoekt, kan je ook Yamaha eens overwegen.

MJK
23 juni 2002, 18:52
juist maar een gitaar kan toch niet voor METAL bestemt zijn, waarom zou ik op die telecaster kopie minder goed metal kunnen spelen als op een ibanez ?

Ic3gl0vE
23 juni 2002, 18:56
een telecaster heeft een beset wel 'dun' en schel geluid, ik denk niet dat dat is wat je zoekt als je metal wilt spelen. maar probeer is een Jackson, die schoppen keihard aarsch :grin:

gangsta
23 juni 2002, 19:23
Op 2002-06-23 17:52, schreef MJK:
juist maar een gitaar kan toch niet voor METAL bestemt zijn,

wel dus ligt aan het hout en de pick-ups enz blabla

Thomasvv
23 juni 2002, 19:26
jackson is wel een beetje duur voor een beginnersgitaar, en die koreaanse versies zijn niet echt om naar huis te schrijven IMHO..

Ic3gl0vE
23 juni 2002, 19:42
jij schreef:
Jacksons zijn een beetje duur voor een beginnersgitaar

ik schrijf :razz::

maar er werd hier ook al gesproken over een Epi LP van €600 en voor dat geld kan je naar mijn mening toch beter een jackson kopen

maar dat is maar net wat je zoekt

ojah ennuh de jacksons die zo rond de €600 kosten komen allemaal uit azië lijkt me en ik heb op verschillende van deze gitaren gespeeld en ze vielen me allemaal zeker niet tegen!
IK vind ze beter klinken dan epiphones/ibanez's in dezelfde prijsklasse
al is de Ibanez RG470 ook een erg lekkere gitaar, maar die hadden ze alleen in het roze/paars *kots*

voor mij is Jackson toch echt dè gitaar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ic3gl0vE op 2002-06-23 18:46 ]</font>

rePUNKtative
23 juni 2002, 21:49
hmmm een Jackson is idd nog een beetje te duur :smile: Alhoewel een Dinky errug cool is.

Well well, metal huh??:

- Ibanez
- Jackson
- Washburn
- ESP
- PRS
- BC

Dit zijn toch wel naar mijn mening de Metal gitaren. De ene is wat minder metal dan de andere. Zijn toch wel allemaal relatief duurdere merken en niet allemaal makkelijk te verkrijgen. Maar als je 1 van die gitaren hebt, heb je er ook eentje voor het leven :wink:

SiNiSTRaL
23 juni 2002, 22:36
Ibanez gitaar voor het leven :grin:, halzen zijn te dun, ibanez is meer nu-metal gitaartje

Thomasvv
23 juni 2002, 23:27
Nou... op Gibsons kan je anders ook wel aardig metal spelen :grin: Wat dacht je van een Explorer.. Sjessis... ik heb eens een Les Paul (een Standard) in mn klauwen gehad met de elementen die ook in de Explorer Gothic (498 ofzo).. en oei... Als je een flinke versterker erbijzet (Mesa double rectifier in mijn geval) dan moet je echt serieus poepen..... aan de andere kant.. zo kan je van bijna elke gitaar wel een metalgitaar maken...

enig idee waarom gibson trouwens ook een gothic uitvoering van de ES-335 heeft gemaakt??!!

BLOK182
24 juni 2002, 12:23
Geen idee maar hij ziet er wel strak uit.