PDA

View Full Version : na nog maar 1 dagje 'de werkbank'....



Negative K3 fan
20 januari 2005, 18:47
is het nu al mn favoriete deel van gitaarforium, ook een goede zaak dat het hier niet zo dood is!

Franc
20 januari 2005, 18:51
Leuk.
Ik vind het ook gezellig hier.
't Is wel hard werken :wink:

Franc.

Javaca
20 januari 2005, 21:14
Gaaf stuk van het forum! :D
Dit was hard nodig.
Ik zal eens kijken of er nog wat in zelfbouw staat wat hierheen kan. De 1e heb je al iig.

Negative K3 fan
20 januari 2005, 21:24
ik vind het echt geniaal, ben niet weg te slaan hier, nu nog wat lijpe nederlandse ampgoeroes erbij.......

Javaca
20 januari 2005, 21:56
Misschien een goeie om Chris - CMW amps er weer eens bij te halen?

Franc
20 januari 2005, 22:15
Ik weet dat ie meeleest ;)

Maar of ie nog post?

SteavisSmokin
21 januari 2005, 00:00
moeten we nou ook hier wezen voor zelfbouw gitaren of mag dat dan weer niet?

birt
21 januari 2005, 00:26
moeten we nou ook hier wezen voor zelfbouw gitaren of mag dat dan weer niet?
dat forum is er toch nog?

Franc
21 januari 2005, 06:56
moeten we nou ook hier wezen voor zelfbouw gitaren of mag dat dan weer niet?

Voor zelfbouw gitaren is er idd nog steeds het andere forum.
Dit is voor zo'n beetje alles dat verderop in de signaalketen zit.

.ChiefRebelAngel.
21 januari 2005, 08:37
de dagen van vruchteloos het zelfbouw forum af te schuimen op zoek naar elektronica spul zojn voorbij :-D

Dirk_Hendrik
21 januari 2005, 09:06
ook een goede zaak dat het hier niet zo dood is!

En wat denk je dat er nu gaat gebeuren met de rubrieken waarvan de DIY/reparatietopics nu hier staan? Die rubrieken gaan nog veel doder. Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij was de helft of meer van de topics in "Vintage versterkers" gericht op DIY, restauratie of reparatie. Ik denk dat het daarmee beter wordt het onderscheid in Modern en Vintage weg te gooien en dat gewoon de rubriek "versterkers" te maken.

Franc
21 januari 2005, 09:19
Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij was de helft of meer van de topics in "Vintage versterkers" gericht op DIY, restauratie of reparatie. Ik denk dat het daarmee beter wordt het onderscheid in Modern en Vintage weg te gooien en dat gewoon de rubriek "versterkers" te maken.

Ik denk dat dat meer zegt over Vintage en Moderne Versterkers dan over dit forum.

Er werd daar inderdaad meer gekletst over zelfbouw en verbeteringen dan over de versterkers zelf.

Ik denk dat het inderdaad goed zou zijn die 2 samen te vatten onder 1 noemer Versterkers zodat mensen daar kunnen kletsen over welke versterker leuk is voor welk geluid, welke artiest welke versterker gebruikt, de "wat zal ik kopen" topics, etc. etc.

Javaca
21 januari 2005, 10:17
moeten we nou ook hier wezen voor zelfbouw gitaren of mag dat dan weer niet?

Voor zelfbouw gitaren is er idd nog steeds het andere forum.
Dit is voor zo'n beetje alles dat verderop in de signaalketen zit.

Zelfbouw eindigt bij de jackplug.

V!N
21 januari 2005, 11:03
Ik denk dat het inderdaad goed zou zijn die 2 samen te vatten onder 1 noemer Versterkers zodat mensen daar kunnen kletsen over welke versterker leuk is voor welk geluid, welke artiest welke versterker gebruikt, de "wat zal ik kopen" topics, etc. etc.

De niet-zelfbouw berichten in vintage versterkers komen weliswaar iets minder vaak voor dan berichten over klonen en reparatie, maar persoonlijk lijkt me verstandig om die berichten hun eigen plaats te laten houden in een overzichtelijk subforum in plaats van ze te verspreiden over talloze pagina's over line6 en dergelijke.

Daarnaast zijn dergelijke berichten een oase van kennis, ervaring, rust en fatsoen. Ik zou het jammer vinden als dat zou verdwijnen en ronduit vreselijk als de doorgewinterde liefhebber voortaan zijn vragen over een Blonde Showman moet stellen op een forum waar het standaard-antwoord iets zal zijn als:
"neej kopo geen ouwe fend0r als je looking for een new sound bent man, weesj toch original en koop een vet coole engl net als iedereen hier".

Negative K3 fan
21 januari 2005, 11:11
nah vin dat ben ik toch niet met je eens, je maakt nu al veronderstellingen over de domme mensen die van moderne amps houden, zo werkt het echt niet hoor.

bert k
21 januari 2005, 11:30
Hehe, zo werkt het dus wel. :) Vintage mag van mij blijven wat het is. En wat geeft het als er wat minder in gepost wordt? Zo'n subforum staat niet in de weg of zo.

Antal
21 januari 2005, 12:29
En wat denk je dat er nu gaat gebeuren met de rubrieken waarvan de DIY/reparatietopics nu hier staan? Die rubrieken gaan nog veel doder. Corrigeer me als ik het fout heb maar volgens mij was de helft of meer van de topics in "Vintage versterkers" gericht op DIY, restauratie of reparatie. Ik denk dat het daarmee beter wordt het onderscheid in Modern en Vintage weg te gooien en dat gewoon de rubriek "versterkers" te maken.

Het voordeel hiervan is natuurlijk wel dat bijna iedereen met een beetje technische kennis hier komt. Heb je dus een probleem met een pedaal wat je wilt maken en je post het in de werkbank, dan heb je dus kans dat iemand die anders alleen in het versterkerdeel zou komen een oplossing weet. Of omgekeerd uiteraard. Dat vind ik dan juist een voordeel.

ChrisMW
22 januari 2005, 15:30
Ik weet dat ie meeleest ;)

Maar of ie nog post?

Bij deze! :D

Tof forum, 'n prettig & soldeerzaam weekend voor iedereen.

Chris

V!N
22 januari 2005, 19:44
Chris ! Welkom aan boord. :)

ChrisMW
22 januari 2005, 22:38
Chris ! Welkom aan boord. :)

Dank!!!

Chris

matto
23 januari 2005, 09:35
Ik zit ook niet echt te wachten op allerlei berichten in sms taal, ik lees de berichten liever in ABG (algemeen begrijpelijk nederlands) :-D
Als ik zo maar eens even wat berichten lees op het vintage en op het moderne versterkers forum dan is de toonzetting toch wel verschillend.
Dat zal ook de reden zijn waarom sommigen op vintage en anderen op moderne versterkers spelen.(voer voor psychologen? :-? )

Franc
23 januari 2005, 09:45
Ik zit ook niet echt te wachten op allerlei berichten in sms taal, ik lees de berichten liever in ABG (algemeen begrijpelijk nederlands) :-D
Als ik zo maar eens even wat berichten lees op het vintage en op het moderne versterkers forum dan is de toonzetting toch wel verschillend.
Dat zal ook de reden zijn waarom sommigen op vintage en anderen op moderne versterkers spelen.(voer voor psychologen? :-? )

Tsja, ik weet jouw leeftijd niet :-D maar misschien speelt juist 'de jeugd' op moderne versterkers en spelen de oude lullen (uitzonderingen daargelaten) ook op oude versterkers.
Dan krijg je al gauw SMS taal op zo'n modern forum ;)

Franc.

bert k
23 januari 2005, 14:45
Op zich goeie argumenten, ware het niet dat hier ook een paar jongere gitaristen helemaal wild worden van ouwe buizenbakken (of ouwe ontwerpen, wat op hetzelfde neerkomt)
Als je net begint ga je in de winkel kijken wat er te koop is, en pas later ontdek je de lol van die ouwe meuk :-D
En daar levert dit forum een prima bijdrage aan.

matto
23 januari 2005, 17:55
Ik zit ook niet echt te wachten op allerlei berichten in sms taal, ik lees de berichten liever in ABG (algemeen begrijpelijk nederlands) :-D
Als ik zo maar eens even wat berichten lees op het vintage en op het moderne versterkers forum dan is de toonzetting toch wel verschillend.
Dat zal ook de reden zijn waarom sommigen op vintage en anderen op moderne versterkers spelen.(voer voor psychologen? :-? )

Tsja, ik weet jouw leeftijd niet :-D maar misschien speelt juist 'de jeugd' op moderne versterkers en spelen de oude lullen (uitzonderingen daargelaten) ook op oude versterkers.
Dan krijg je al gauw SMS taal op zo'n modern forum ;)

Franc.

Ik ben zo ongeveeer tegelijk geboren met de Fender Stratocaster

Franc
23 januari 2005, 18:18
Ik ben zo ongeveeer tegelijk geboren met de Fender Stratocaster

Als ik het goed heb, ben je dan 20 jaar ouder dan ik :D

't Is maar net waar je de grens jonkie/oude lul trekt, denk ik ;)

Franc.

matto
23 januari 2005, 19:28
mmmm dan ben je dus geen pre CBS :razz:
maar wel pre Squier. :P