PDA

View Full Version : Wah-pedaal, reparen/nieuwe kopen?



Mike McCready
20 januari 2005, 18:34
Mijn potmeter is dus kapot van mijn Cribaby wah.
Ben stiekum al aan het kijken naar een nieuwe aangezien ik toch een beetje uit ben gekeken op het geluid.

Teese is te duur voor mij. Vox of Morley hebben mooie prijzen. Vox heeft volgens mij geen optische (zou ik wel graag willen, ook omdat dat doordrukken om hem aan te zetten niet meer hoeft).
Die Morleys zijn veel verschillende van. Ik hoef er geen met allerlei instellingen. Het zou wel leuk zijn als ik het wah-geluid kon regelen, maar dingen als volume, eq enzo hoeft niet. Prijzen verschillen nogal binnen Morley. Iemand met advies of andere aanraders?

En nog een vraag: Dat knopje rechtsonder, is dat om hem aan en uit te zetten? Lijkt me niet echt handig... of is het om het pedaal te bypassen? Dan zou de wah dus moeten gaan werken zodra je je voet op het pedaal plaatst...
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0000183-000.jpg 99 euro
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0000182-000.jpg 99 euro
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/ACC0001351-000.jpg 79 euro[/img]

amon
20 januari 2005, 19:52
Dat knopje is om te veranderen tussen wah- en volumepedaal

Diedo
20 januari 2005, 19:57
en als je em dan op wah hebt staan, moet je dan de wah helemaal naar achter doen om em "uit" te zetten?

birt
20 januari 2005, 21:05
tech 21 heeft een goede betaalbare wah. die weeping demon van ibanez is ook wel leuk.

(en als je die crybaby weggooit gooi em dan naar mij, alleen de behuizing is ook al goed :razz: :oops: )

Lutz
20 januari 2005, 21:33
ik raad de ibanez weeping demon 7 aan,


heel goeie wah voor het geld

Diedo
20 januari 2005, 21:54
maar ook wel fokking lelijk :) hehe

Lutz
20 januari 2005, 22:15
maar ook wel fokking lelijk :) hehe


details :p

Bluesbreaker
20 januari 2005, 22:19
maar ook wel fokking lelijk :) hehe


details :p

google heeft details genoeg

Mike McCready
20 januari 2005, 23:07
Dat knopje is om te veranderen tussen wah- en volumepedaal

Ja, maar die eerste heeft geen volume-control en wel zo'n knopje :???:

Mike McCready
20 januari 2005, 23:18
tech 21 heeft een goede betaalbare wah. die weeping demon van ibanez is ook wel leuk.

(en als je die crybaby weggooit gooi em dan naar mij, alleen de behuizing is ook al goed :razz: :oops: )

Die Weeping Demon is gewoon te lelijk voor woordfen, dat is sowieso geen optie (het oog wil ook wat).
Die Tech 21 klinkt erg goed (samples gehoord). Hoe is de bediening (tandheugeltje + pot, doordukken om hem aan te zetten)?
Wat is de prijs hier ongeveer en welke muziekwinkels hebben hem zoal. Zoeken heeft niet veel opgeleverd op piens.be na...

birt
20 januari 2005, 23:56
tech 21 heeft een goede betaalbare wah. die weeping demon van ibanez is ook wel leuk.

(en als je die crybaby weggooit gooi em dan naar mij, alleen de behuizing is ook al goed :razz: :oops: )

Die Weeping Demon is gewoon te lelijk voor woordfen, dat is sowieso geen optie (het oog wil ook wat).
Die Tech 21 klinkt erg goed (samples gehoord). Hoe is de bediening (tandheugeltje + pot, doordukken om hem aan te zetten)?
Wat is de prijs hier ongeveer en welke muziekwinkels hebben hem zoal. Zoeken heeft niet veel opgeleverd op piens.be na...

iemand op het forum heeft em... speeddemon gok ik

D3nnis
21 januari 2005, 18:10
Dat knopje is om te veranderen tussen wah- en volumepedaal

Ja, maar die eerste heeft geen volume-control en wel zo'n knopje :???:

Je schakelt er gewoon de wah-functie mee...dus wah aan of wah bypass

Speeddemon
21 januari 2005, 18:42
Tech 21 Killer Wail is rond de 120 euro op Ebay, en 179 bij Musicproduktiv.
En werkt idd zoals een Vox; doordrukken (toe position) om te schakelen.
Hij is trouwens wel echt true bypass.

Mike McCready
21 januari 2005, 18:50
Dat knopje is om te veranderen tussen wah- en volumepedaal

Ja, maar die eerste heeft geen volume-control en wel zo'n knopje :???:

Je schakelt er gewoon de wah-functie mee...dus wah aan of wah bypass

Maar als je de wah-functie aanzet, heb je dan al wah-geluid of begint dat pas als je het pedaal beweegt? Ik heb vandaag op een Bad Horsie gespeeld en die was in zijn hoogste stand gewoon uit en als je hem een klein beetje intrapt, begint de wah-functie...

Mike McCready
21 januari 2005, 18:51
Tech 21 Killer Wail is rond de 120 euro op Ebay, en 179 bij Musicproduktiv.
En werkt idd zoals een Vox; doordrukken (toe position) om te schakelen.
Hij is trouwens wel echt true bypass.

Wat is jouw ervaring met die Killer Wail? Heb je hiervoor andere pedalen gehad en wat is het verschil?
Ik zou hem wel willen, maar heb nog geen zaak in de buurt weten te vinden die er eentje heeft...

D3nnis
21 januari 2005, 18:52
Bij de bad horsie wah't ie inderdaad als je het pedaal beweegt.

De "normale" wah, schakel je aan met dat knoppie; zo kun je bv ook je pedaal in een stand zetten (heeft geen veerretour naar beginstand zeg maar, en dan aanschakelen (om maar wat te noemen) :)

Speeddemon
21 januari 2005, 19:00
Tech 21 Killer Wail is rond de 120 euro op Ebay, en 179 bij Musicproduktiv.
En werkt idd zoals een Vox; doordrukken (toe position) om te schakelen.
Hij is trouwens wel echt true bypass.

Wat is jouw ervaring met die Killer Wail? Heb je hiervoor andere pedalen gehad en wat is het verschil?
Ik zou hem wel willen, maar heb nog geen zaak in de buurt weten te vinden die er eentje heeft...
Ik heb 'm nu al enkele maanden, daarvoor heb ik heel lang een Vox V847 gehad (die ook een TB en volume mod heeft gehad.)
Vlak voor de aankoop van de KW heb ik een Teese WOF gekocht. Deze bromt nogal in de aanwezigheid van adapters, wanneer ik met distortion speel, dus die staat nu (tijdelijk) stof te vangen.
de KW is erg muzikaal (lekker smooth in 'Deep' mode, en helder in Extended mode. Clean is extended ietsje té, maar live of met distortion snijdt ie goed door de mix heen.
Die 'High' mode is useless!

Dit had meneer Tech21 er zelf over te zeggen (in een mailtje aan mij):
"I also do not use the high setting on mine. That setting is what sounds closest
to a 70's crybaby. It makes me wonder how anyone used that pedal in the 70's."

:razz:

Mike McCready
21 januari 2005, 19:04
Bij de bad horsie wah't ie inderdaad als je het pedaal beweegt.

De "normale" wah, schakel je aan met dat knoppie; zo kun je bv ook je pedaal in een stand zetten (heeft geen veerretour naar beginstand zeg maar, en dan aanschakelen (om maar wat te noemen) :)

Ok, en werkt dat een beetje? Lijkt mij niet zo handig als je meteen wilt beginnen met de wah om eerst dat knopje in te drukken...

Speeddemon: bedankt voor je reactie. Ik moet hem toch ff ergens op de lijn Nijmegen-Venraij zien te vinden...

D3nnis
21 januari 2005, 19:23
het is maar net wat je gewend bent denk ik; ik heb het zelf nooit als een probleem gezien, dat extra knopje.
Ik bedoel, bij andere wah's moet je eerst de wah helemaal naar voren intrappen om hem te activeren....dat nadeel is net zo groot (of klein), maar gewoon wat anders :)
Ik denk dat je het toch zou moeten proberen om te kijken of je het prettig vindt (of toch voor een bad horsie gaan misschien :) )