PDA

View Full Version : Verschillende standen voor Boss metal zone mt2



Guitarfreak
23 juni 2002, 15:51
Dag mensen,
Ik had een vraagje of eigenlijk meerdere...
Heeft er iemand verschillende soorten standen voor de mt2 zoals het geluid van Rammstein noem maar op! Hierbij alvast bedankt:)
Guitarfreak

Noctiis
23 juni 2002, 16:10
gewoon proberen, zo ontzettend veel knopjes zitten er nou ook weer niet op :grin:

Guitarfreak
23 juni 2002, 16:25
lolz maarjah ik heb hem nog niet... ik ga hem halen:D kan ik alvast over dromen:P en het is altijd makkelijker;)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2002-06-23 16:40 ]</font>

Guitarfreak
23 juni 2002, 17:09
Ik heb net zelf wat gevonden http://www.hamptonplace.com/tonedepot/bossmt2.htm misschien hebben jullie er wat aan:)

Nocki
23 juni 2002, 17:21
tja. als je er alleen op speelt hoog en laag vollop open en overdrive zetten zoals jij wilt.
en je speakers laten knallen.
maar als je in een band speelt moet je meer midden erin en minder overdrive. ( o sorry ik bedoelde natuurlijk distortion)
waar je nu wel voor moet gaan sparen is de GE-7 dit is een equalizer dis je mooi in een v kan zetten.
deze maakt het gleuid van de mt2 af en klinkt dan ook veel mooier...

nocki

ps een echte mooie scheur alla ramstein krijg je er nooi uit hoor.
daar moet je mesa voor hebben...
nocki

Ic3gl0vE
24 juni 2002, 09:37
nocki... niet iedereen jaloers maken omdat jij wel een mesa hebt :smile:

Phizer
24 juni 2002, 10:16
lol

Guitarfreak
24 juni 2002, 10:34
eej nocki,
heb je soms geld teveel je denkt toch niet dat ik als 15 jarige een beetje van die shit ga kopen terwijl ik maar 25 euro per maand krijg?!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2002-06-24 10:35 ]</font>

Sandman
24 juni 2002, 10:50
Misschien dat je kan gaan werken. Op binnenshuis klusjes betaald kan opknappen.

Btw Guitarfreak bij de mt2 die ik je opstuur zit een overzicht van een aantal settings. Van daaruit kun je zelf aanpassingen maken.

Ic3gl0vE
24 juni 2002, 10:51
ze kunnen hier aan je naam ook zien hoe oud jij bent + hoeveel geld jij krijgt hè...
TSK!

BLOK182
24 juni 2002, 11:21
Je kan idd flink gaan werken ik ben ook 15 en ik ben me al een half jaar (+straks nog in de vakantie) krom aan het werken voor een nieuwe buizenbak .(ps ik krijg ook maar 25 euro de maand misschien moeten we gezamelijk ff de kindertelefoon bellen :smile:

Dionyios
24 juni 2002, 11:32
Tering... Sparen voor een buizenbak met €25 per maand. Da's een neverending story man :eek:

Guitarfreak
24 juni 2002, 13:20
ag joh kheb veel oma's:P gaat veel makkelijker:S:P

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Guitarfreak op 2002-06-24 13:24 ]</font>

The Dude
24 juni 2002, 15:21
Nocki heeft trouwens wel gelijk, een echt Rammstein geluid haal je uit een Mesa Boogie versterker. Want dat doen Richard en die andere gitarist ook.
Maar met een Metalzone kom je wel in de buurt. Ik geloof trouwens dat ik een maand of drie geleden hier op het forum iets had gezet met betrekking tot een Rammstein geluid uit een MT-2. Even de zoekfunctie gebruiken.

The Dude
24 juni 2002, 15:22
Gevonden ........

http://www.gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=2563&amp;forum=5

Kijk daar eens.

Vai Himself
24 juni 2002, 21:57
ik heb voor metalcore enzo mijn metal zone altijd zo: meest linker knop gewoon op twaalf uur, dan treble en bass voluit, dan van die daarnaast de binnenste ring vrijwel uit en de buitenste op twaalf uur, en de rechterknop helemaal voluit. succes

Guitarfreak
25 juni 2002, 10:17
jah dat was 1 vraag;) maarjah boeijend thnx for help:D

Nocki
29 juni 2002, 21:32
hee ik snap ok wel dat het te duur is als je 15 bent maar als je iets wilt simuleren of na wilt doen dan moet je geld neerleggen. ik zelf heb ook geen rooie rotcent en heb ook wel wat schuld bij de bank. ik zeg eind van de maand ook welleens dat ik niet weg kan
maar ik doe echt alles voor mijn hobby. das denk ik het verschil. en goed koop is duurkoop.
ik heb al die boss pedaaltjes al gehad en ze zijn heus wel goed. maar dan wel door een grote buizen back.
vroeger had ik ook de marshall valvestate en 6 boss pedals dus vandaar ook de hint met de GE-7 na je MT2 maar na lang kijkene spelen en geld uitgeven aan goedkope dingen heb ik toch wel wat geleerd. en daar kan jij nu ook van profiteren door dit forum.

voor verder commentaar op mijn persoon kan je me via Nocki_K@hotmail lastig vallen...

Nocki

ps ik krijg helemaal geen zakgeld en moet soms 50 uur pe week werken.

maarten
1 juli 2002, 23:42
ik heb ook een metalzone maar ik begin nu een beetje te merken dat hij niet tegen de distortion van de andere gitarist opkan, die speelt op de distortion van de versterker (peavey bandit 110) die is superkut maar op de een of andere manier blaast die wel mijn metalzone helemaal weg. gebrek aan bas en middle??
helpie!!!!!!

maarten
1 juli 2002, 23:45
ohja wil ik wel even erbij zetten dat we in een superklein kot spelen waar de microfoon OVERAL last van feedback heeft en we elkaar doof spelen omdat de drum in dat kleine hok zo hard klinkt. Maar tis momenteel de enigste repetitieruimte in de buurt

Theije
12 juli 2002, 02:46
Ik wil niet direct meer ervaren gitaristen tegen gaan spreken, maar Rammstein speelt geen Mesa hoor :smile:

EmgMaster
12 juli 2002, 13:19
Waar wel op dan

jdd
8 februari 2003, 22:14
Op 2002-07-01 23:45, schreef maarten:
ohja wil ik wel even erbij zetten dat we in een superklein kot spelen waar de microfoon OVERAL last van feedback heeft en we elkaar doof spelen omdat de drum in dat kleine hok zo hard klinkt. Maar tis momenteel de enigste repetitieruimte in de buurt


ik gebruik altijd oordopjes, dan hoor je het beter

treblemaster
12 februari 2003, 11:03
http://www.hamptonplace.com/tonedepot/bossmt2.htm

Daar staan heel wat mogelijkheden op :smile: Ik heb er zelf ook 1 en gebruik 'm alleen om metal (vnl. Slayer) op te spelen (wat ik niet heel vaak doe). Ik gebruik dan vaak de volgende setting bass 3 "uur", treble 1-2, mid. freq 1 en midd 4. Dus aardig veel midden tonen (goed voor een Slayer "sound")