PDA

View Full Version : Voodoo Chile



Fenderstrat
20 januari 2005, 17:49
Dag mensen,

Een mp3tje van mijn nieuwe band, The BullFrogz. Luister of het wat is!
(in 1 take opgenomen)

http://members.lycos.nl/spykey1359/TheBullFrogz-VoodooChile.mp3

Groet Tom

Equalizer
20 januari 2005, 17:52
Link? :wink:

GuitarMaster
20 januari 2005, 18:46
Sorry, maar ik vind het echt niks. Ik denk dat je het nummer beter een stuk langzamer kan spelen, er zit zo niet echt "feel" in.

Over de zang ben ik ook niet echt enthousiast...

Stratman70
20 januari 2005, 19:20
Tjeee... wat moet ik hier nou van vinden???? Ik sluit me enerzijds aan bij mijn voorganger, maar aan de andere kant hoor ik geweldige dingen op gitaar! Laat ik het zo zeggen: los van de matige zang en enkele foutjes (en dan heb ik het niet eens zozeer over de slordigheidjes, want dat heeft altijd wel iets), zoals rond 0.26, die echt niet kunnen, vind ik het toch wel wat hebben eigenlijk.

Jammer dat je geen wah gebruikt bij het intro.

Maar ik wil je als tip meegeven; ga toch ietsje netter spelen. Soms laat je echt fabuleuze dingetjes horen! je doet me soms meer aan Alvin Lee dan aan Hendrix denken, maar daar hoef je niet om te treuren hoor. :wink:

Equalizer
20 januari 2005, 20:13
This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

Fenderstrat
20 januari 2005, 21:47
Danku voor de kritiek,

@equalizer:
Je hebt wel gelijk jah, k was een beetje te enthousiast, vandaar het slechte intro en de slordigheidsfoutjes. het is eigenlijk de eerste keer dat we iets opnemen, dat meteen goed moest, vandaar dat ik te geconcentreerd was :-(

@guitar master:
Langzamer? zo snel is het nummer helemaal niet, ik vind het juist zo een lekkere groove hebben, dat zal dan wel persoonlijk zijn.

Equalizer
20 januari 2005, 21:53
@equalizer:
Moet Stratman zijn.

(Nou heb ik hier al drie keer gereageerd en nog niks over het nummer kunnen zeggen.)

Fenderstrat
20 januari 2005, 21:59
Ow sorry equalizer, @stratman dan :roll:

(maar ga gerust je gang :razz: )

Roy K.
20 januari 2005, 22:08
Wil hij waarschijnlijk best doen, maar is niet echt goed mogelijk, want als je 'm wilt luisteren krijg je deze melding:

Access denied

--------------------------------------------------------------------------------

This homepage has exceeded the maximum amount of traffic for one day.

The page will be available again after the traffic counters have been reset at midnight local time.


--------------------------------------------------------------------------------

You are redirected to the Wanadoo Homepage in five seconds

Vanuit deze pagina wordt u binnen 5 seconden doorgestuurd naar de Wanadoo Homepage

Fenderstrat
20 januari 2005, 22:10
jup kweetut, k heb 50mb op een wanadoo account en als je dat overschreidt met downloaden flikkert wanadoo em automatisch uit :-? Dat is er dus gebeurt :evil:

Stratman70
20 januari 2005, 22:17
Ik ken dat uit een vaag verleden....
Ik zou eens een kijkje gaan nemen op www.digitalsoundplanet.com Daar heb je er geen last van, als je het via hun host.

Fenderstrat
20 januari 2005, 22:25
Danku!
Dus gewoon registeren at digitalsoundplanet.com?

Stratman70
20 januari 2005, 23:48
yep, alleen heb je ietsje minder hostingspace, maar het is gratis en anders maak je gewoon nog een account daar aan, onder een andere naam ofzo.

Equalizer
20 januari 2005, 23:59
Per account (10 MB geloof ik) moet je wel weer een ander mailadres hebben.

Fenderstrat
23 januari 2005, 21:49
http://members.lycos.nl/spykey1359/TheBullFrogz-VoodooChile.mp3
(doel opslaan als)

ftp van onze bassist, met kleine bewerking (gedubt, en wat reverb)

Groet Tom

Sim Simon
24 januari 2005, 15:01
Zang is niks, maar gitaar is best redelijk. :)

erwin_ve
25 januari 2005, 09:33
Hoi Tom,

Ik vind de zang en grote gedeeltes vd solo niet om aan te horen. :cry:
Echter vind ik je gitaarsound heel mooi, echt heel erg vintage! en hoe je het intro en begeleiding speelt mag er ook wezen, zoals stratman zegt, soms speel je geweldig, soms niet.
Wat voor gear heb je gebruikt?

Fenderstrat
25 januari 2005, 12:54
ik speel op fender am. strat over marshall superbass uit 73' en gemod. tubescreamertje.

Sommige stukkenzijn idd klote van de solo's, benk zelf ook niet tevrede over, kan er nou ook niets meer aan veranderen. Zoals stratman al zei, k moet netter leren spelen.

Misschien is het ook omdat we maar met zun drieeen zijn, bas/drum/gitaar, en ik dus eigenlijk best veel "totaal geluid" op moet vullen met mijn gitaarwerk, waardoor ik niet echt de hogere tonen kan spelen :cry: , omdat het totaalgeluid dan heel kaal gaat klinken, maar k werk eraan! :)

Groet Tom

Roy K.
25 januari 2005, 13:16
Ik vind het wel vet eigenlijk. :) Je gitaargeluid is tof, alsof je Hendrix' zijn gitaar hebt afgepakt en er vervolgens een nummer op speelt. Ook je stijl lijkt wel wat op hem; ook hij speelde veelal slordig, vooral op live-albums hoor je vaak dat hij net iets te vroeg of te laat was met een nootje, maar dat hoort juist bij die sound, die gecreëerd wordt door met je hele ziel en zaligheid te spelen...

Ps. Ik zou een zanger gaan aantrekken. :razz: Vanaf 3.06 trouwens wel stoer gezongen! 8-)

Fenderstrat
25 januari 2005, 15:14
Ej Roy, Danku man, eindelijk goede reactie :razz:
Zang blijf k zelf doen, vink wel vet, zang en gitaar combineren, net zoals Jmi zelf.
Binnekort duik k de studio in en post ik wel wat (veel betere) opnames...


Groet Tom

Axl Rose
25 januari 2005, 15:34
Er zitten zeker toffe dingen in maar ook foutjes die je eigenlijk eruit zou moeten halen. Als je dat zou doen istie best vet. Eigenlijk best zonde.

Fenderstrat
25 januari 2005, 15:42
K heb d'r idd al mee zitte prutsen met een vaag programma, maar het is rechtstreeks op minidisk opgenome in stereo, geen verschillende sporen late we maar zeggen...

erwin_ve
25 januari 2005, 16:11
Binnenkort duik k de studio in en post ik wel wat (veel betere) opnames...

Ik ben erg benieuwd! Als het de kwaliteit wordt vd goede stukken in je solo, en de gitaarsound die je hebt, dan wordt ik zeer vrolijk :P

Fenderstrat
25 januari 2005, 16:20
Zeer zeker, k had ook nog wat anders opgenomen, tegelijk met Voodoo Chile, zelfde minpuntjes :razz: , misschien vind je ut wat:P

http://members.lycos.nl/spykey1359/TheBullFrogz-PrideAndJoy.mp3

GuitarMaster
25 januari 2005, 18:40
Pride and Joy vind ik al een heel stuk beter klinken dan je versie van voodoo chile, soms zit je er alleen net naast met de timing (vooral op het begin). Ook dat je op het begin heel ff overspringt naar een andere toonsoort vind ik net niet...

Je 2e solo vind ik wel erg lekker klinken.

VHsologitarist
25 januari 2005, 18:46
HAhaaha


die stem pride and joy!!


grappig gespeeld!!!

ik lig dubbel ;)
werkt goed op de lach spieren


greetz

ResNovae
25 januari 2005, 18:54
Je sound is helemaal geweldig! Ik zou het niet erg vinden, zou mijn set-up zo klinken.

In het begin van je liedje moet je er behoorlijk 'inkomen', maar ergens vanaf het midden begint het goede gevoel te komen en klinkt het allemaal wat natuurlijker. Je gitaarspel blijft wel wat slordig, maar bij deze song vind ik dat niet storend.

Wat betreft de stem: ga roken en speel/zing dit in als je een avond vantevoren hebt gezopen :wink: Ergo: mag nog wel iets ruwer gezongen worden.

Fenderstrat
25 januari 2005, 19:29
Ook dat je op het begin heel ff overspringt naar een andere toonsoort vind ik net niet...
Wanneer is dit, ik hoor ut zelf niet meer(te vaak geluisterd) :oops: ?


die stem pride and joy!!

Kom eigenlijk net niet op de juiste toon :cool: whaha
als je nog meer wilt lache moet je ff een kijkje nemen op onze site onder mp3's :wink: :P, staat nog zo'n leuk nummertje

En ResNovaea, bedankt je hebt helemaal gelijk, ik had de avond ervoor net iets meer moeten drinken :wink: , roken doe ik trouwens niet.

Groet Tom

GuitarMaster
25 januari 2005, 19:44
tussen 0.15 en 0.20

Fenderstrat
25 januari 2005, 19:50
Dat is gewoon de sprong naar de subdominant in het bluesschema, dus naar A :wink: E E A E B A E B

Bouke
25 januari 2005, 20:12
het klopt alleen niet helemaal wat je daar speelt :wink:

Bouke

Fenderstrat
25 januari 2005, 20:21
Ow nou snap ik wat Guitarmaster bedoelt, Stevie speelt dat idd niet. Is een lickje in F# (parallel A) maar ik speel ut op E(wat dus niet egt mooi klinkt) en op A daarna. :razz:
You Were Right Guitarmaster! :)

Bluesbreaker
28 januari 2005, 18:00
voodoo child vond ik niet echt en ook wat te snel

Pride n joy klopt ook niet echt, het 2e deel van de intro heb je wel heel erg vereenvoudigd en de solo's zijn ook niet echt geweldig. Je zang vind ik ook niet geweldig, maar dat zou ik niet beter kunnen doen.
Als ik jou was zou ik gewoon een zanger zoeken en jezelf wat meer op je gitaarspel richten, ik denk dat het totaal dan gewoon prima kan klinken.

Bruce
29 januari 2005, 13:25
je moet het menu van je site ff scrollbaar maken (beetje slordig zo)

Verder vindt ik dat je lekker speelt (from the heart)

Shaggy
26 februari 2005, 12:50
je sound is wel errug lekker voor dit soort shizznit 8-)

Man
26 februari 2005, 13:03
ik vind em wel ok klinken hoor alleen die wah moet erbij ja en die zang is storend, maar misschien ook omdat die zo hard staat.. je moet een neger hebben bij dit nummer ;)

Bluesbreaker
26 februari 2005, 13:26
ik vind em wel ok klinken hoor alleen die wah moet erbij ja en die zang is storend, maar misschien ook omdat die zo hard staat.. je moet een neger hebben bij dit nummer ;)

Stevie Ray Vaughan??

Man
26 februari 2005, 13:48
nee fifty natuurlijk

Equalizer
26 februari 2005, 13:54
nee fifty natuurlijk
:razz:

Fenderstrat
26 februari 2005, 17:18
Bluesbreaker: Stevie Ray Vaughan??

Jah of gewoon Jimi zelf :roll:

Grave Fillé
26 februari 2005, 17:24
Ik vind het eigenlijk welk grappig klinken :) . Behalve de zang dan. :wink:

LPClassic
26 februari 2005, 22:52
ik heb t altijd een suck nummer gevonden, wie m ook speelt.

8-)

Man
27 februari 2005, 10:56
behold the heathen!

ieme
12 maart 2005, 08:56
Die zang, das net die gast van Sum 41

:-D