PDA

View Full Version : Recording Software



Bloodline
20 januari 2005, 17:40
wat is nou het beste software om muziek te maken ?
dan bedoel ik gitaar kunnen opnemen. drums moeten realistisch klinken ( in verband met MIDI drums). ik heb namen gehoord zoals Cakewalk, Cubase etc . welke is het beste ? zit nu wat te prutsen met Cakewalk Sonar 4 Producer Edition . . . maarjah, drums !? :???:

bobby
21 januari 2005, 02:00
Tja, ik ben zelf begonnen met cubase SX.. (de eerste, was vrij goedkoop).. maar heb nu de overstap gemaakt naar Nuendo.. en dat is echt een heel goed programma! ben meer dan tevreden, en alles werkt vrijwel hetzelfde als in cubase, alleen dan veel gemakkelijker, en betere kwaliteit...

Voor drums moeten al deze programma's die je noemde goed te gebruiken zijn... (cakewalk weet ik alleen niet)
Ik zelf gebruik fruity loops als sequencer, en bounce die dan naar nuendo, en dat werkt allemaal prima hoor.. (ik gebruik geen MIDI)

guhlenn
21 januari 2005, 09:44
Sonar 4 is waarschijnlijk de nieuwste op de amrkt, en als het daar niet meee lukt, lukt het je met niks. als je hem koopt krigj je er een handleiding bij ;)

Bromtoll
22 januari 2005, 12:58
Ik gebruik voor het maken van MIDI drums cobase SX, en die importeer ik in SONAR waar ik in opneem. dit omdat de drums maken in SONAR totaal onhandig is en ik het opnemen en het omgaan met effecten beter vind gaan in SONAR

galguitarist
2 februari 2005, 23:27
Wat vinden jullie van Cubase SE?

Ic3gl0vE
2 februari 2005, 23:47
Tja, ik ben zelf begonnen met cubase SX.. (de eerste, was vrij goedkoop).. maar heb nu de overstap gemaakt naar Nuendo.. en dat is echt een heel goed programma! ben meer dan tevreden, en alles werkt vrijwel hetzelfde als in cubase, alleen dan veel gemakkelijker, en betere kwaliteit...


Maar nuendo kost toch 2000 euro ofzo? Geef me dan maar cubase:)

Les Paul
3 februari 2005, 07:17
Ik gebruik de Cubase Studiocase. Daar zitten "uitgeklede" versies in van een aantal Steinberg pakketten. Heb je niet alleen een goede sequencer/recorder, maar ook hele redelijke effecten, leuke instrumenten en een hele aardige drumcomputer. Het is voor mij meer dan voldoende. Heeft me ongeveer 200 Euro gekost.

Lord Abortion
3 februari 2005, 08:37
Ik werk met Cakewalk HS2004XL, een teruggevoerde versie van Sonar. Heel goed programma, intuïtieve bediening voor alle basishandelingen, en nog veel meer complexe dingen voor diegenen die zich er willen in verdiepen. Het grootste minpunt zijn de drums: ze klinken wel goed (zeker na tweaken) maar het is véél te moeilijk om een drumtrack op te stellen. Ik heb al veel gehoord van mensen die de drums telkens importeren vanuit Fruity Loops, dus dat is een optie. Je kan je altijd registreren op het Cakewalk forum en daar een paar vragen stellen, en dat forum zit vol freaks/profs dus daar kunnen ze je zeker perfect helpen.

Bloodline
8 maart 2005, 23:21
Ik gebruik voor het maken van MIDI drums cobase SX, en die importeer ik in SONAR waar ik in opneem. dit omdat de drums maken in SONAR totaal onhandig is en ik het opnemen en het omgaan met effecten beter vind gaan in SONAR


hoe maak jij midi drums in cubases SX :o

Ic3gl0vE
8 maart 2005, 23:47
gewoon midi kanaal instellen en de boel inprogrammeren, moet je natuurlijk wel je output instellen hè!!

Recording software op zich heeft nooit lekkere drums, die haal je uit externe apparaten (synths, drumcomputers...) of plugins (DFH bijvoorbeeld)

Bloodline
11 maart 2005, 11:21
gewoon midi kanaal instellen en de boel inprogrammeren, moet je natuurlijk wel je output instellen hè!!

Recording software op zich heeft nooit lekkere drums, die haal je uit externe apparaten (synths, drumcomputers...) of plugins (DFH bijvoorbeeld)


waar kan je DFH . . . " gratis " halen ? ( downloaden )

Bloodline
11 maart 2005, 11:21
gewoon midi kanaal instellen en de boel inprogrammeren, moet je natuurlijk wel je output instellen hè!!

Recording software op zich heeft nooit lekkere drums, die haal je uit externe apparaten (synths, drumcomputers...) of plugins (DFH bijvoorbeeld)


waar kan je DFH . . . " gratis " halen ? ( downloaden )

outside
12 maart 2005, 11:31
ik heb gisteren met mijn band met het programma: MAGIX audio studio 2005 deLuxe iets proberen op te nemen, met gitaar, zang en bas. (drummer was er niet). Qua hardware heb ik NIETS speciaal, wat het ook wel een beete moeilijk maakt. Om de gitaren aan te sluiten sluit ik eerst de elektrische gitaar aan. Gitaar in versterker, goei effectje zoeken, headphone out naar line in van mijn pc (gewoon kabelke voor nodig van zone grote uitgang naar een mini-ingang). Gitaar opnemen en gedaan. Nu kan ik er een tweede sound bijvoegen, dus sluit ik de basgitaar op dezelfde manier aan in de line in poort, en terwijl de basgitaar opneemt, hoort de bassist natuurlijk de elektrische gitaar spelen. Dan micro in versterker, versterker naar line in, en een derde sound toevoege. En het was klaar. De drum probere we volgende week me een micro van mijn pc die zowel op 3 meter afstand als op 1dm evenluid opneemt. Als je niet alles 1 per 1 wil opnemen kan je ook een paar geluidskaarten bij in je pc steken. En kan je toch nog achteraf op de elek. gitaar meer treble zetten en de bassen basser maken omdat hij wel apart opneemt. Dus het enige wat je nodig hebt is MAGIX audio studio 2005 deLuxe, simpele geluidskaart met line in poort(heb nog nooit 1 tegengekomen zonder line in) juiste kabelkes, versterker(of effectenbakje) en een gitaar natuurlijk. Bijna geen extra kosten en ik ben echt geschrokken van de goeie kwaliteit van de gitaar en zeker van de basgitaar! heb een 5.1 set, en in mijn subwoofer voele die basse echt wel zalig aan :P

outside
12 maart 2005, 11:32
oei, dubbele post :???: zal ier dan maar iet anders schrijve zeker e :).

Me 1 geluidskaart opnemen is dus nogal lastig daarom vraag ik mij af of dit bestaat:

geluidskaarten om bij in mijn pc te steken maar er moet dus enkel een line in poort zijn, of meerde, liefst 6,3mm ingang maar de kleine (standaard voor pc) ingang mag ook. De kaart mag zowel intern als extern aan te sluiten zijn maar moet wel zeker 24 bits zijn.

Ik heb zo een tussenstukje om van 6,3mm naar een standaar pc ingang te gaan, doet da iets met de kwaliteit (koop ik dus best een kaart met 6,3mm ingang?) of maakt dat niets uit?

bert k
12 maart 2005, 18:03
Nee, zo doe je dat niet. Als je meerdere instrumenten tegelihjk op wilt nemen zijn er geluidskaarten met 4 0f 8 ingangen. Dan loopt alles dus over 1 geluidskaart.

outside
12 maart 2005, 20:27
gaat ook, maar ik weet bijna zeker dat je met dit programma met meerdere SIMPELE, GOEIKOPE geluidskaarten kan werken, heb dat al min of meer kunnen uittesten aangezien mijn webcam op usb poort (met micro-tje ingeboud) altijd als 2e geluidskaart wordt gezien. heb gitaar kunnen opnemen op realtek ac '97 en stem op logitech webcam... akkoord, kawaliteit van die proffesionele kaarten zal wel veel beter zijn , maar ik heb daar het geld ni voor...

bert k
12 maart 2005, 21:38
Ja, het gaat wel, maar aan meerdere kaarten ben je net zoveel kwijt als aan 1 goeie...

outside
12 maart 2005, 23:03
maar ik ga da tweedehands kopen, 5/euro per kaart ongeveer (gewone soundcard), terwijl zo'n prof. ding, das minstens 150 euro...

Ic3gl0vE
12 maart 2005, 23:08
Je gaat latency en rotkwaliteit krijgen denk ik dan... ik weet het niet hoor, maar het lijkt mij dat cheapass kaartjes niet goed samen gaan werken


Van de andere kant, je kunt 't altijd proberen voor zo weinig geld

outside
12 maart 2005, 23:10
kzal wel zien, int slechtste geval verlies ik mijn 5 euro e... :)

rygelxvi
13 maart 2005, 09:15
Vraagje,

Hoe zouden jullie te werk gaan als je een backing track wil inspelen?
Moet dat in twee keer gebeuren (eerst de gitaar en dan de backingtrack)?
Of kan je beide tegelijk recorden?

bert k
13 maart 2005, 12:23
Hangt van het aantal inputs van je kaart af.

outside
13 maart 2005, 13:27
of hoeveel kaarten :razz:

bert k
13 maart 2005, 14:19
:-D

harrie-beton
14 maart 2005, 09:17
de meeste el cheapo geluidskaarten zijn niet gebouwd om samen te werken in 1 pc. Ik denk dat ze elkaar niet lusten, kom je snel achter met IRQ conflicten.

Probeer en je weet het, ik heb 3 geluidskaarten in 1 pc (1 soundblaster live surround voor games) maar die andere van TERRATEC phase 88
Die kaarten zijn stapelbaar tot maximaal 48 sporen.