PDA

View Full Version : betere overdrive



Rock n' sad
20 januari 2005, 15:53
test

Rock n' sad
20 januari 2005, 15:53
Na mijn talrijke posts over wat ik wel of niet zou kopen , vraag ik het nu in het algemeen .

Ik zoek dus iets ( stompbox , pre-amp , effecten pedaal ) om aan mijn marshall vs 100 te hangen , Ik speel een gerne dat moeilijk uit te leggen is maar toch doe ik een poging : het ligt ergens tussen metal en rock , maar moet gedowntuned ook goed klinken , clean en overdrive even belangrijk , beetje à la the gathering , anathema , katatonia maar ook iets extremers van tijd tot tijd

Mijn buget gaat tot 300 € ongeveer , het zal echt niet veel hoger kunnen ...

dus zat ik te twijfelen tussen

-Line 6 AM 4 amp modeller 200 €
-Yerasov tubemonster ( was een demomodel ) 150 €
-Line 6 POD II met floorboard 300 €
-H&K tubeman

De vox tonelab vind ik ook zeer goed maar den heb ik geen geld meer over voor de footswitch ( of in elk geval ook niet genoeg voor tonelab SE )

En als ik eenmaal zo een pedaaltje / ding whatever heb , kan ik het ook eens testen op een KUSTOM lead sc III van de jaren 70*80 ( nog geen overdrive zelf dus , maar met een GT 6 klinkt het gewoon zalig ) en mischien kan ik die ruilen voor mijn marshall , dat zien we dan wel

Wat raden jullie nog aan ( een nieuwe versterker zal er niet inzitten , tenzij ik mijn marshall verkoop , maar dat liever niet ... )

Rock n' sad
20 januari 2005, 15:54
Na mijn talrijke posts over wat ik wel of niet zou kopen , vraag ik het nu in het algemeen .

Ik zoek dus iets ( stompbox , pre-amp , effecten pedaal ) om aan mijn marshall vs 100 te hangen , Ik speel een gerne dat moeilijk uit te leggen is maar toch doe ik een poging : het ligt ergens tussen metal en rock , maar moet gedowntuned ook goed klinken , clean en overdrive even belangrijk , beetje à la the gathering , anathema , katatonia maar ook iets extremers van tijd tot tijd

Mijn buget gaat tot 300 € ongeveer , het zal echt niet veel hoger kunnen ...

dus zat ik te twijfelen tussen

-Line 6 AM 4 amp modeller 200 €
-Yerasov tubemonster ( was een demomodel ) 150 €
-Line 6 POD II met floorboard 300 €
-H&K tubeman

De vox tonelab vind ik ook zeer goed maar den heb ik geen geld meer over voor de footswitch ( of in elk geval ook niet genoeg voor tonelab SE )

En als ik eenmaal zo een pedaaltje / ding whatever heb , kan ik het ook eens testen op een KUSTOM lead sc III van de jaren 70*80 ( nog geen overdrive zelf dus , maar met een GT 6 klinkt het gewoon zalig ) en mischien kan ik die ruilen voor mijn marshall , dat zien we dan wel

Wat raden jullie nog aan ( een nieuwe versterker zal er niet inzitten , tenzij ik mijn marshall verkoop , maar dat liever niet ... )

Jeroenvanhulsteijn
20 januari 2005, 16:31
ik vind het high gain kanaal van de Tubeman erg gecomprimeerd klinken. En het clean kanaal klinkt naar mijn idee erg vlak. Wat het wel weer prima bewerkbaar maakt. Ik denk dat de Tubefactor dan beter werkt voor je. Hoewel ik die zelf nooit gehoord heeft. Maar genoeg enthousiaste gebruikers hier.

Volgens mij heeft iemand van gitaarnet die Yerasof gekocht. Moet je eens zoeken. Specificaties zijn interessant in ieder geval.

De Line6 spullen zijn amp modelers. Je zou natuurlijk de cab sims uit kunnen zetten en dan direct op de eindversterker van je versterker aan kunnen sluiten. Ze hebben volgens mij ook een distortion/overdrive modeler. Die is dan wellicht beter geschikt. Of ben je de Marshall eigenlijk zat?

Maar kun je deze geluiden niet uit de GT6 krijgen dan? Lijkt me toch een uitgebreid apparaat.

Rock n' sad
20 januari 2005, 17:54
gt 6 is niet van mij , kost voor mij ook te veel maar ik heb wel een ME50 ,

zijn gt 6 staat op metalzone , de mijne heeft het ook , zelfde afstelling , andere versterker .
Bij mij klinkt het kut ( zoals alle overdrives op ME50) en bij hem niet :-?

Rock n' sad
20 januari 2005, 17:55
gt 6 is niet van mij , kost voor mij ook te veel maar ik heb wel een ME50 ,

zijn gt 6 staat op metalzone , de mijne heeft het ook , zelfde afstelling , andere versterker .
Bij mij klinkt het kut ( zoals alle overdrives op ME50) en bij hem niet :-?

BartL
20 januari 2005, 18:05
http://www.guitarshop.net/hugheskettner/tubefactor_big0632.jpg

jaywalker
20 januari 2005, 18:56
Mijn tubefactor, licht niet zo blauw op, alleen een heel klein roodgloedje van de buis zie je.

Is dit de oudere versie?
zo, ja welke klinkt beter? of maakt dat geen reet uit?

Black_monday
21 januari 2005, 17:28
ik zou voor de line 6 POD gaan , want ik heb em ook :razz:

birt
21 januari 2005, 19:22
ik heb gorik gisteren nog gezegd zijn amp niet te ruilen met je marshall :razz: :oops:

vester86
21 januari 2005, 21:22
Koop een MESA boogie V-twin

GEweldige scheur, heb er zelf ook op gespeeld, en een kwart is al genoeg om mn les paul over zn nek te krijgen

Heerlijk ding

Rock n' sad
21 januari 2005, 22:25
ik heb gorik gisteren nog gezegd zijn amp niet te ruilen met je marshall :razz: :oops:

heb er al van gehoord :cry: :P