PDA

View Full Version : Probleem Marshall



Punkrockerke
20 januari 2005, 15:39
Ik heb een Marshall JCM900 high gain dual reverb (100W), waar een probleem mee is:
Als ik een tijdje aan het spelen ben verspringt plots het volume. Het lijkt wel alsof de amp vanzelf verandert van 50 naar 100 watt. Soms is dit een fractie van een seconde, maar soms blijft het volume veel luider, en pas later weer plotseling zachter. De Low-high switch op de achterkant blijft echter werken: Als hij 'stil' speelt kan ik hem 'nog stiller' of terug 'stil' zetten d.m.v. die switch, en als hij dan vanzelf overschakelt klinkt het een heel pak luider, ongeacht de stand van de switch. Als ik dan de switch verander functioneert deze ook nog, maar dan kan ik switchen tussen 'redelijk luid' en 'heel luid'. Ik hoop dat dit duidelijk is uitgelegd. Het komt er op neer dat het volgens mij niet die switch is.

Het probleem doet zich raar gnoeg enkel op het lead-kanaal voor...

Ik heb de versterker al 2x binnengebracht voor reparatie (Leo Caerts - Leuven België) maar het probleem is er nog steeds. Bij Leo Caerts werd me verteld dat ze er niets meer aan konden doen en dat hij moest worden opgestuurd naar Marshall.

Wie kan mij helpen met dit probleem?

ps. Heeft er iemand ervaring met de amptech "Keith Burton" (Key-music Sint-Niklaas - vroeger Piens)? Of weet iemand een andere (GOEDE!) amptech?

Franc
20 januari 2005, 16:36
Punk,

Ik ben geneigd om te zeggen dat dit eigenlijk in moderne versterkers thuishoort...

Het enige goede antwoord op jouw laatste vraag is (in dit forum): jijzelf!

ChrisMW
26 januari 2005, 22:49
Gebeurt dat op hoger volume (meer dBs :D )?

Punkrockerke
27 januari 2005, 11:19
Gebeurt dat op hoger volume (meer dBs :D )?
Gebeurt op elk volume :(
Ik weet ondertussen al dat het probleem zich ergens in de boost-sectie van de preamp situeert, maar das dan ook alles...

pol
28 januari 2005, 11:28
probeer Geert Kuyken van Sonicart es.

altijd beter om rechtstreeks bij een reparateur langs te gaan, dan via in winkel, kun je tenminste fatsoenlijk uitleggen wat er juist aan scheelt.

www.sonicart.be

Franc
28 januari 2005, 11:30
Jongens, dit gaat de verkeerde kant op, ik verplaats het naar 'Moderne Versterkers'.

Franc.

Baco
28 januari 2005, 12:00
Van waar ben je ergens?

Probeer anders eens bij Music Center in Tielt is een authorised Marshall reparateur. Doet ook "tuning" van amps, trouwens. Is echt een toffe kerel.

Dolf
28 januari 2005, 15:20
Heb ook nog dergelijk probleem gehad met mijn jcm900 (een 50watt combo welliswaar); mijn geluid viel weg op de vreemdste ogenblikken (was een soort fade-effect, fade-out en na een tijdje als ik geluk had terug een fade-in :P )

Bleek o.a. aan de lampen gelegen te hebben die hun beste tijd gehad hadden

Heb hem destijds binnen gedaan in de guitarshop in gent, maar heb er ook wel 125 euro voor mogen betalen. Het schijnt da jcm900's een bitch zijn om te herstellen en dat ze daarom ook meer vragen...

...Dolf...