PDA

View Full Version : wat voor gitaar is dit?



borrel
20 januari 2005, 12:19
Op Marktplaats staat een elektrische gitaar te koop. Heeft iemand enig idee wat voor gitaar het hier betreft? Staat er zelfs 4 keer op. Kan geen plaatje toevoegen, maar als je op Marktplaats bij trefwoord "lichtbruine streep" typt, zie je de vier advertenties.

Bij voorbaat dank.

schwalbe
20 januari 2005, 12:40
Minder drinken, borrel!

Jeroenvanhulsteijn
20 januari 2005, 12:44
iig leuk gitaartje om te zien.

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/38069.jpg

ik zou denk ik tot 190 euro bieden.

borrel
20 januari 2005, 12:52
hehe, heeft de knoppen en schakelaars van een BC Rich, maar het logo op de top lijkt op een S.

guvnor
20 januari 2005, 12:56
ik zou denk ik tot 190 euro bieden.

en jij zeker 200 euro bieden... :wink:

maar het is zeker een fraai gitaartje. mooie inlays

borrel
20 januari 2005, 13:01
Laat me raden: Jij gaat zaterdag kijken en hebt over de mail 180 euro geboden?

Lazy B.
20 januari 2005, 13:04
Het logo is in ieder geval van Spector (http://www.spectorbass.com/index.html). Wist niet dat die lui ook gitaren maakte.

EDIT

http://www.tntentertainment.com/Links/spector_logo.gif

Cubensis
20 januari 2005, 13:50
de bassen van spector staan best hoog aangeschreven....190 is niet veel voor zo'n gitaar, zou m dus kopen als ik jou was (als ik t geld had en niet net zelf een had gekocht had ik m gekocht ;) )

Jeroenvanhulsteijn
20 januari 2005, 14:59
ik heb er momenteel geen geld voor :( . Moet ik eerst spullen verkopen. Je mag hem van mij helemaal hebben. Gezien de specificaties leek het me tot 190 euro nog een "koopje". Of iig een knutselgitaar met veel potentie.

wietse
20 januari 2005, 18:44
inderdaad spector heeft gitaren gemaakt in de periode voordat ze door kramer werden overgenomen.
echter in heel kleine series en is erg weinig over bekend , allemaal top kwaliteit spul , dus ga er voor , dit lijkt me een neckthrough dus al helemaal mooi.
heb je iets echt zeldzaams en ook wel kostbaars.

e_lukather
21 januari 2005, 00:00
doet me erg denken aan een ibanez as/artist serie ofzo.

Das Schaap
21 januari 2005, 00:57
Tering ik zit nu toch ff erover na te denken man. :o

borrel
21 januari 2005, 10:18
K zou het ook echt niet weten, maar volgens mij is het logo ook niet van Spector, Het is wat hoekiger. Kan er ook geen tweede plaatje van vinden.

Dirk_Hendrik
21 januari 2005, 11:39
doet me erg denken aan een ibanez as/artist serie ofzo.

Ik neem aan dat je de Musician serie bedoelt?

wietse
21 januari 2005, 11:49
K zou het ook echt niet weten, maar volgens mij is het logo ook niet van Spector, Het is wat hoekiger. Kan er ook geen tweede plaatje van vinden.

waarom mail je hem niet gewoon om foto's waar ook het logo goed op staat?

borrel
21 januari 2005, 12:10
Tering, hoeveel gitaren heb jij wel niet? Zal eens vragen of hij een foto van het logo heeft.

wietse
21 januari 2005, 22:27
Tering, hoeveel gitaren heb jij wel niet? Zal eens vragen of hij een foto van het logo heeft.

wat nou op m'n webshots gekeken? :-D
33 zijn het er nu eigenlijk 35 maar die 2 zijn voor de verkoop.

vulvasonic
21 januari 2005, 23:04
iig leuk gitaartje om te zien.

http://static.marktplaats.nl/fotos/muziek/elektrgitaren/38069.jpg

ik zou denk ik tot 190 euro bieden.

Ik heb geen flauw idee, maar ik ga toch even een wilde gooi doen;
Aan de afwerking, de constructie en de knopjes te zien vermoed ik een gitaar van Japanse makelij, begin jaren 80. Ik ga er ook van uit dat dit een van de duurdere van een bepaalde reeks is geweest, gezien de overmatige inleg.
Japanse gitaren uit die periode waren relatief goedkoop, maar vaak zeer goed van kwaliteit. Goedkope modelletjes waren vaak gemaakt van multiplex met hooguit een laagje fineer. Daar is hier sowieso geen sprake van. Je ziet overduidelijk de verschillende houtsoorten en de doorlopende hals.

Met andere woorden; ongeacht het merk, hebben we sowieso al te maken met een gitaar die in de basis al goed genoeg is om, als ie dat al niet zou zijn, een hele goede gitaar van te maken.
Tweehonderd euro zou een lachertje zijn. Voor dat geld zou ik 'm blind kopen.

Lazy B.
25 januari 2005, 15:07
Tering, hoeveel gitaren heb jij wel niet? Zal eens vragen of hij een foto van het logo heeft.

wat nou op m'n webshots gekeken? :-D
33 zijn het er nu eigenlijk 35 maar die 2 zijn voor de verkoop.

Wat moet een mens met 33 gitaren? :roll:

sickpunk
25 januari 2005, 15:36
verzamelen?

Squier4ever
25 januari 2005, 15:42
volges mij is da een collectieve hobby hier:p

anyway ik ben der ook mee bezig maar wil nie zo hard (heb er nu 5 :p)

borrel
27 januari 2005, 22:24
Whoo, dan moet je ook wel heel veel muur hebben! 35 is wel heel erg veel hoor, volgens mij heb je de meeste van Nederland :D

Maar op de gitaar terug te komen, waarvan nog steeds niemand weet wat voor één het er is, heb ik inmiddels close up pic van het logo. Alleen heb ik het probleem dat ik hem hier niet kan plaatsen. Daar snap ik nl. geen ruk van :D. Mocht er iermand zijn die het wel kan, kan ik de foto wel even doormailen. Alvast vriendelijk bedankt.

borrel
27 januari 2005, 22:25
Whoo, dan moet je ook wel heel veel muur hebben! 35 is wel heel erg veel hoor, volgens mij heb je de meeste van Nederland :D

Maar op de gitaar terug te komen, waarvan nog steeds niemand weet wat voor één het er is, heb ik inmiddels close up pic van het logo. Alleen heb ik het probleem dat ik hem hier niet kan plaatsen. Daar snap ik nl. geen ruk van :D. Mocht er iermand zijn die het wel kan, kan ik de foto wel even doormailen. Alvast vriendelijk bedankt.

borrel
27 januari 2005, 22:28
Whoo, dan moet je ook wel heel veel muur hebben! 35 is wel heel erg veel hoor, volgens mij heb je de meeste van Nederland :D

Maar op de gitaar terug te komen, waarvan nog steeds niemand weet wat voor één het er is, heb ik inmiddels close up pic van het logo. Alleen heb ik het probleem dat ik hem hier niet kan plaatsen. Daar snap ik nl. geen ruk van :D. Mocht er iermand zijn die het wel kan, kan ik de foto wel even doormailen. Alvast vriendelijk bedankt.

wietse
27 januari 2005, 22:42
mail maar effe door zet ik hem wel via photobucket op het forum.
zoveel muur heb ik niet alleen creatief ophangen is de kunst ,eerst hingen ze vlak tegen de muur nu hangt een deel overdwars scheelt enorm in ruimte en alle boekenkasten zijn al naar boven vertrokken :-D
heb niet de meeste van nederland ken een gozer die heeft een 200 egmonds in huis.
en zo zijn er nog veel meer , alleen die wonen iets groter dan mij.

Javaca
27 januari 2005, 23:33
Jan Akkerman heeft er iig 55 in huis.

Ik zit aan de 9 en 2 halffabrikaten :-?

Das Schaap
28 januari 2005, 01:26
Maar op de gitaar terug te komen, waarvan nog steeds niemand weet wat voor één het er is, heb ik inmiddels close up pic van het logo. Alleen heb ik het probleem dat ik hem hier niet kan plaatsen. Daar snap ik nl. geen ruk van :D. Mocht er iermand zijn die het wel kan, kan ik de foto wel even doormailen. Alvast vriendelijk bedankt.
Die gitaar waar dit topic oorspronkelijk over ging is allang verkocht. :roll: :-(

Richwoodje
28 januari 2005, 05:37
Tering, hoeveel gitaren heb jij wel niet? Zal eens vragen of hij een foto van het logo heeft.

wat nou op m'n webshots gekeken? :-D
33 zijn het er nu eigenlijk 35 maar die 2 zijn voor de verkoop.

Wat moet een mens met 33 gitaren? :roll:

idd, ik ken gitaarzaken die er minder hebben :-D

Javaca
28 januari 2005, 09:35
Wat moet een mens met 33 gitaren? :roll:

Bespelen natuurlijk!!!!!

http://home.planet.nl/~cappe104/Geintje.jpg

:-D

Anders Destium
28 januari 2005, 10:20
Wat moet een mens met 33 gitaren? :roll:

Da's net zo'n vraag als: Waarom gaat iemand in godsnaam in Rotterdam wonen :roll: :D

Meer is beter!

gertgert
28 januari 2005, 10:43
het heeft ook wel iets weg van een electrische martin, qua model dan.
martin heeft maar 1 electrisch model, en die ziet er ook zo uit.
is er geen want compleet ander logo, dus dit is eigenlijk een zinloze reactie :-?

wietse
28 januari 2005, 21:45
effe wat beter foto's me toegemaild door borrel.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Afbeelding007.jpg

de brug is een uncle mat brug volgens mij ,werd gebruikt op de gitaren van matsumoku , dit zijn meestal erg goede gitaren.

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Afbeelding005.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v497/wietse/Afbeelding003.jpg

het logo doet me aan schechter denken om de één of andere reden.
zal de foto's ook eens posten op ,een matsumoku forum waar ik wel eens kom.
dit is in ieder geval een klasse gitaar , ga ervoor borrel!!!

Javaca
29 januari 2005, 19:07
:o

Prachtig ding zeg.
Die inlays en neckthrough zijn gaaf.
En een stalen topkam? 8-)

wietse
30 januari 2005, 13:32
bronzen topkam .
volgens iemand op het aria forum , kan het wel eens een shiro arai zijn ,dit was een top modellen lijn die ze een paar jaar hebben gemaakt genoemd naar de oprichter van aria , Shiro Arai.
als je goed naar het logo kijkt zie je er ook een S en een H in van shiro , helaas is er eigenlijk niets tot bijna niets bekend over de toen gevoerde modellen.
in ieder geval een top gitaar dus.
veel plezier ermee borrel , jawel hij heeft hem gekocht en erg goedkoop als ik hem moet geloven , de mazzelaar.

t0n3h^
30 januari 2005, 13:47
Die gitaar ziet er wel leuk uit. Leuk hout enzo, maar een beetje te donker ... :razz:

Dirk_Hendrik
30 januari 2005, 15:31
http://home.planet.nl/~cappe104/Geintje.jpg



Helemaal Super!! :seriousf: :seriousf:

borrel
30 januari 2005, 18:31
Dank je wel!! Als het een echte shiro is, is dat natuurlijk vet cool. Daar zijn vast niet zoveel van. Zal internet eens afzoeken naar deze meneer.
Blijf het alleen wel raar vinden dat er geen serienummer opstaat.

wietse
30 januari 2005, 19:41
er kan best een sticker ergens op hebben gestaan of dat het onder een element is geschreven of in de control cavity.
zie je helaas veel bij zulke jappen geen serienummer.
en speelt en klinkt hij wat lekker?

iam
30 januari 2005, 19:58
wie heeft hem nu uiteindelijk gekocht?

wietse
30 januari 2005, 20:09
borrel , de topic starter dus.

Das Schaap
30 januari 2005, 20:11
Dank je wel!! Als het een echte shiro is, is dat natuurlijk vet cool. Daar zijn vast niet zoveel van. Zal internet eens afzoeken naar deze meneer.
Blijf het alleen wel raar vinden dat er geen serienummer opstaat.
Voor hoeveel heb je em gekocht, mazzelaar. Ik was net te laat. :-( :evil:

borrel
30 januari 2005, 20:33
Als je het echt wilt weten 225 euro, had er ook niet echt op gerekend dat ik hem zou krijgen, maar ze zei dat ze hem voor me vast zou houden tot ik langs kwam. Verder lijkt niemand het logo te kennen, zou het echt een zeldzame zijn?

wietse
30 januari 2005, 20:41
hij is zeker niet gewoon ,of hij veel waard is laat ik in het midden maar hij is erg mooi ,als er weer een meeting is waar je komt meenemen dat ding!.
225 is een goede prijs voor zo'n gitaar in deze luxe uitvoering neckthrough + stringthrough en mahony zo te zien.
heeft vast een sustain van hier tot ginder.

ToTaL FaKe
30 januari 2005, 20:42
zou best is kunnen.. :)

vind hem wel mooi... :) 225 euro is wel chille prijs.. :-D

borrel
30 januari 2005, 20:50
Eigenlijk heeft ie meer weg van een Vantage dan van een Aria, nav. de foto's die ik gezien heb. Ben er iig. erg blij mee :)

borrel
1 februari 2005, 18:37
Hij is overigens ooit nieuw gekocht bij een zaak in Uden.