PDA

View Full Version : Zangmicrofoon aansluiten op een POD?



Diedo
20 januari 2005, 00:10
ik dacht dat hier ooit al een iets over gezegd was, maar ik kon het niet terugvinden. Dus bij deze mijn vraag:

Kan ik een gewone zangmicrofoon aansluiten op mijn POD om op die manier een beetje galm toe te voegen aan de zang?
Ik snap dat het apparaat er niet voor gebouwd is, maar als ik nou bijvoorbeeld de microfoon in de POD plug en die door de "tube preamp" model laat gaan, en dan een beetje galm erbij, en dan de output naar de Line in van het mengpaneel; Kan dat, of mol ik dan mn pod?

Diedo

schizo910
20 januari 2005, 00:28
kan gewoon, ik heb het ook wel eens gedaan en alles doet het nog net zo goed als daarvoor... :razz:

Bouke
20 januari 2005, 08:54
Werkt prima, zo neem ik al m'n zangpartijen op. Ik heb voor de XT wel een leuke patch als je daar belang bij hebt.

Bouke

Diedo
20 januari 2005, 12:46
he bedankt! dan ga ik dat vrijdag gewoon proberen. vrijdag is op school een talentenjacht en ik begeleid dan een zangeres op de bas (bij gebrek aan bassisten). Omdat het geluid van de zang anders best kaal is dacht ik dat er best nog een galmpje bij mocht. Misschien nog andere goede ideeen voor een beetje jazzachtige zangpartij? misschien een heel klein beetje chorus?

@bouke: ik heb gewoon een 2.0 dus dat heeft niet zoveel zin, maar in ieder geval bedankt!

Lacrymosa
20 januari 2005, 13:03
he bedankt! dan ga ik dat vrijdag gewoon proberen. vrijdag is op school een talentenjacht en ik begeleid dan een zangeres op de bas (bij gebrek aan bassisten). Omdat het geluid van de zang anders best kaal is dacht ik dat er best nog een galmpje bij mocht. Misschien nog andere goede ideeen voor een beetje jazzachtige zangpartij? misschien een heel klein beetje chorus?

@bouke: ik heb gewoon een 2.0 dus dat heeft niet zoveel zin, maar in ieder geval bedankt!

een compressor werk altijd heel goed, maakt vor de vocalist wel iets makkelijker, maar verder zou ik het vrij droog laten kwa effecten, gaat snel TE gemaakt klinken, helemaal live, en voor jazz is het ook helemaal niet nodig

Diedo
20 januari 2005, 13:40
ok, een beetje compressor: ik zal er aan denken.

ohja: normaal kun je met de gain op het mengpaneel de gevoeligheid van de microfoon bepalen (vooral ivm feedback). Het lijkt mij dat dat nu niet meer het geval is. Kun je nu de ingangsgevoeligheid van de mic regelen met de gain van de POD? of hoe zit dat?

skanky
20 januari 2005, 13:51
Matt Bellamy van Muse gebruikt een POD XT voor de distortion op z'n stem. Hij heeft live nooit last van feedback, dus het is mogelijk.

Diedo
20 januari 2005, 13:56
ja, met dure spullen is alles mogelijk... maar of dat met een gewoon mengpaneel en een gemiddelde sennheiser mic ook het geval is...

dus hoe regel ik nou de gevoeligheid van de microfoon?

skanky
20 januari 2005, 14:14
Ik denk dat het heel goed kan met een gewoon mengpaneel en een sennheiser. Als je de gain niet te veel openzet en de feedback die je misschien toch nog een beetje krijgt eruit filtert met de EQ, dat het prima gaat.