PDA

View Full Version : verschillende speakers in een cab. doen?



Nocki
19 januari 2005, 19:22
Hoi. ik zit met een luxe probleem.

ik heb 3 elektro voice speakers. momenteel zitten er 2 in mn cab samen met 2 goedkope monacor speakers. het is de bedoeling om later ie 2 monacors te vervangen door 2 elektro voices dus moet ik er nog een bij..

kan ik tot die tijd met een monacor en 3 evm's tekeer gaan of moet ik de regel aanhouden van 2-2 de evm's zijn 200 watt 8 ohm en de monacors zijn 150 watt 8 ohom.

kan ik 3 evm's doen en 1 monacor of moet het 2 monacors zijn en 2 evm's.

alvast bedankt.

NOcki

Wormaap
19 januari 2005, 20:57
Volgens mij kun je gewoon 3 + 1 doen, waarom niet zou je zeggen?
Welke van die 2 setups het beste klinkt kan natuurlijk maar 1 persoon bepalen :-D

Nocki
19 januari 2005, 21:03
Tja.. er staat me bij dat he niet super zou zijn. maar ik ben er neit zeker van...

Nocki

pimmetje
19 januari 2005, 23:57
Gewoon toch lekker alle combinaties proberen... geen probleem als er de ruimte voor is en de impedanties ook nog 'tzelfde zijn.

Bij een closed back cabinet kan je ook nog kijken of je 'm 'detuned' wilt proberen. Dat houdt in dat je dan slechts twee speakers in een 4-speaker cab doet. Er komt dan een boel geluid via de achterwand door de lege gaten.

Het klinkt anders dan met 4 speakers en de impedantie is natuurlijk óf twee keer zo hoog óf twee keer zo laag... maar als je amp een impedantie-switch heeft (zeer waarschijnlijk) dan is dat probleem ook uit de wereld.

Juist grappig om alles uit te proberen.... werkt vaak beter bij geluid dan uitdenken :D.