PDA

View Full Version : Welke gitaar voor starter



Simon-Willem
19 januari 2005, 18:43
Hoi allen,

De vraag zal vast al vaker gesteld zijn:
mijn zoontje van negen wil gaan starten met gitaarles. Hij heeft al een aantal lessen van mij gehad en hij doet het goed hoor. Pakt snel akkoordjes op en het tokkelen en aanslaan gaat ook niet slecht.
Nu wil ik een electrische gitaar voor hem gaan aanschaffen. Niet te duur, maar wel goed.
Welke adviseren jullie mij en waarom?
Alvast erg bedankt

ToTaL FaKe
19 januari 2005, 18:49
Een squier met een Roland Cube 15 versterkertje.

Een squier is 2ehands ong rond de 125 euro.
en zo'n Roland cube 15 is ong 90 euro 2ehands..

zie ook mijn sig :-D

BartL
19 januari 2005, 18:53
Misschien geen supergitaar, maar die set van hem is toch echt een goede optie voor 200 euro hoor!



(Zo TF...nu jij ook voor mij spammen :razz: )

UnbrokenGuitarPlayer
19 januari 2005, 18:54
idd , ik speel al een jaartje op een squier en ne roland cube 15.
voor een beginner is dit zeker voldoende :wink: :razz:

ToTaL FaKe
19 januari 2005, 19:36
Misschien geen supergitaar, maar die set van hem is toch echt een goede optie voor 200 euro hoor!



(Zo TF...nu jij ook voor mij spammen :razz: )

Ik overweeg om hem zelf te kopen;)(heb alleen nog geen geld:P) maar heb hem bij feedback bespeelt(TERING wat is dat ding zwaar :o maarja mag de pret niet drukken) en moet zeggen... :D klinkt goed...

enfin ontopic.

De clean van een Roland cube 15 is egt SUPER gewoon, en je kan er ook wel een lekkere scheur uit halen.

BartL
19 januari 2005, 19:39
Kortom...Simon-WIllem koopt de cude en squier van TF, zodat hij mijn Marshall kan overnemen :razz:

Robs
19 januari 2005, 22:00