PDA

View Full Version : Welke gitaar voor starter



Simon-Willem
19 januari 2005, 18:43
Hoi allen,

De vraag zal vast al vaker gesteld zijn:
mijn zoontje van negen wil gaan starten met gitaarles. Hij heeft al een aantal lessen van mij gehad en hij doet het goed hoor. Pakt snel akkoordjes op en het tokkelen en aanslaan gaat ook niet slecht.
Nu wil ik een electrische gitaar voor hem gaan aanschaffen. Niet te duur, maar wel goed.
Welke adviseren jullie mij en waarom?
Alvast erg bedankt

ToTaL FaKe
19 januari 2005, 18:49
Een squier met een Roland Cube 15 versterkertje.

Een squier is 2ehands ong rond de 125 euro.
en zo'n Roland cube 15 is ong 90 euro 2ehands..

zie ook mijn sig :-D

BartL
19 januari 2005, 18:53
Misschien geen supergitaar, maar die set van hem is toch echt een goede optie voor 200 euro hoor!



(Zo TF...nu jij ook voor mij spammen :razz: )

UnbrokenGuitarPlayer
19 januari 2005, 18:54
idd , ik speel al een jaartje op een squier en ne roland cube 15.
voor een beginner is dit zeker voldoende :wink: :razz:

ToTaL FaKe
19 januari 2005, 19:36
Misschien geen supergitaar, maar die set van hem is toch echt een goede optie voor 200 euro hoor!



(Zo TF...nu jij ook voor mij spammen :razz: )

Ik overweeg om hem zelf te kopen;)(heb alleen nog geen geld:P) maar heb hem bij feedback bespeelt(TERING wat is dat ding zwaar :o maarja mag de pret niet drukken) en moet zeggen... :D klinkt goed...

enfin ontopic.

De clean van een Roland cube 15 is egt SUPER gewoon, en je kan er ook wel een lekkere scheur uit halen.

BartL
19 januari 2005, 19:39
Kortom...Simon-WIllem koopt de cude en squier van TF, zodat hij mijn Marshall kan overnemen :razz:

Robs
19 januari 2005, 22:00
Ehm, ik wil de ruilpret niet bederven, maar het zoontje van de topicstarter in pas negen, hoor. Hoewel het er natuurlijk helemaal vanaf hangt hoeveel geld je eraan wilt besteden, zijn er ook starter sets te koop voor de helft van het geld (dus voor zo'n 100 Euri). Toegegeven, dan heb je geen al te beste gitaar, maar voor iemand van negen wel goed genoeg. Bovendien, mocht'ie het echt leuk blijven vinden is'ie op een gegeven moment op een squier ook wel uitgekeken... Anyway, er zijn ook genoeg sets die wat goedkoper zijn dus. Ik denk dat het elkaar in die categorie niet veel zal ontlopen wat betreft kwaliteit.

Succes....

Punt
19 januari 2005, 22:12
Ik hoor hele goede berichten over de London City gitaren.
Zijn veel waar voor het geld, ik weet niet wat ze kosten..
150 euro voor een Telecaster ofzo?

nickbongers
19 januari 2005, 22:13
Misschien geen supergitaar, maar die set van hem is toch echt een goede optie voor 200 euro hoor!



(Zo TF...nu jij ook voor mij spammen :razz: )

Ik overweeg om hem zelf te kopen;)(heb alleen nog geen geld:P) maar heb hem bij feedback bespeelt(TERING wat is dat ding zwaar :o maarja mag de pret niet drukken) en moet zeggen... :D klinkt goed...

enfin ontopic.

De clean van een Roland cube 15 is egt SUPER gewoon, en je kan er ook wel een lekkere scheur uit halen.

zwaar? prima voor een joch van 9 dus :S

z

Azrael
19 januari 2005, 22:50
Ibanez GRX40 tweedehands........

Bluesbreaker
20 januari 2005, 09:18
Ehm, ik wil de ruilpret niet bederven, maar het zoontje van de topicstarter in pas negen, hoor. Hoewel het er natuurlijk helemaal vanaf hangt hoeveel geld je eraan wilt besteden, zijn er ook starter sets te koop voor de helft van het geld (dus voor zo'n 100 Euri). Toegegeven, dan heb je geen al te beste gitaar, maar voor iemand van negen wel goed genoeg. Bovendien, mocht'ie het echt leuk blijven vinden is'ie op een gegeven moment op een squier ook wel uitgekeken... Anyway, er zijn ook genoeg sets die wat goedkoper zijn dus. Ik denk dat het elkaar in die categorie niet veel zal ontlopen wat betreft kwaliteit.

Succes....

Als je een set van 100 euro koopt krijg je een ding dat zo kut speelt dat het er dik in zit dat hij er snel geen aardigheid meer aan heeft.

tillens
20 januari 2005, 09:29
London City teles kosten 249. Die prijs die jij noemt zijn van de lc strats.

guvnor
20 januari 2005, 09:48
Hoe groot is het jochie? Kan me voorstellen dat ie met sommige gitaren een beetje moeite kan hebben. Er zijn ook gitaren die wat kleiner zijn dan standaard. Richwood heeft zgn Junior Strats die voor kinderen net wat handelbaarder zijn.

Squier maakt ook de Bullet die wel dezelfde mensuur heeft als een Strat maar een smallere (niet dunnere) kast. Ik heb er eentje die ik klaar ga maken voor mijn eigen zoon die binnenkort 7 jaar wordt.

Als ie wel met een normaal formaat gitaar overweg kan dan zou ik gewoon kijken voor een Squier Stratje.

schwalbe
20 januari 2005, 11:44
Voor beginners raad ik altijd gitaren zonder tremolo aan: minder snel ontstemmen (beginnersgitaren hebben altijd slechte/matige trems). En in geval van een 9-jarige is het ook wel een goed idee om te beginnen met een short-scale (kortere mensuur).
voorbeelden: Dean evo xm, epiphone les paul special, Ibanez gax 30

VooDoo
11 februari 2005, 22:49
Ik zelf ben ook een beginner en heb deze gitaar ik moet zeggen voor de prijs is hij wel goed,maar echt goed kan ik er nog niet op spelen mijn lessen beginnen binnenkort
Link gitaar:
http://www.feedback.nl/nieuw/productwin.php?producttype=afdeling&id=2090

Wormaap
12 februari 2005, 00:59
Zo voordelig, we snappen het zelf ook niet meer! Een prima gitaar en een GM 108 gitaarversterker. Verder krijg je een strap, een kabel, plectrici, een instructieboek en een gigbag erbij. Volgens ons is het denken aan deze set al duurder, dus kom langs en sla je slag!
:o

Is trouwens wel een bizar slechte gitaar met evenslechte amp, van wat ik gelezen heb dus, heb'm zelf nog nooit geprobeerd.

grayfink
12 februari 2005, 15:09
Als het echt goedkoop moet, zou ik die Behringer die VooDoo suggereert nemen (www.feedback.nl) of de Volcano startset bij muziekhandeljoosten.nl (€99, nog goedkoper).

Als je een echt goede sound wilt, een Squier (niet de goedkoopste serie!) of Richwood strat met als versterker een Roland Cube 15 of liever nog een Line6 Spider II 15 watt (Met chorus, reverb, delay, insane gain etc) Dan ben je voor zo'n €300/350 klaar. Ook een strak plan: Zo'n Richwood vintage junior. Die hebben 3/4 mensuur en dus beter geschikt voor kleine mensen/vingers. Zoiets koop ik voor mijn zoon denk ik als hij over een paar jaar begint.
Misschien kun je ook nog zoeken. Bij ww.eig.nl of www.musicstore.de (Versturen ook naar Nederland, ook nederlandse bankrekening daar)
Zelf heb ik alleen ervaring met muziekhandeljoosten.nl. Snelle levering daar, alleen goede ervaringen.

metallic
13 februari 2005, 15:13
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

MongoSucks
13 februari 2005, 17:28
die Roland cube 15 is zeker goed! ik heb m zelf ook, en 2e hands is hij idd niet zo duur, in de winkel zo rond de 130 euro maar hij heeft een prima geluid
de gitaar, ja een squier is goed, ik heb zelf een goedkopere van 100 euro genomen, maar dat is omdat m'n budget niet zo groot was, maar als het in het budget past zou ik zeker voor de squier (zo rond de 170 euro) gaan

Ic3gl0vE
13 februari 2005, 17:37
harley benton gitaren (www.thomann.de) zijn ook hele leuke gitaren voor erg weinig geld! een vriend van me heeft zo'n flying V model (dat is natuurlijk veel te groot voor een jochie van 9 maar goed) en die is echt 10 keer beter dan de squier die hij heeft. En de harley benton was nog goedkoper ook!

Kasper
13 februari 2005, 17:41
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Zo een epi LP goth vind ik al erg goed als 'beginnersgitaar'.
Dit was ook één van mijn opties toen ik nieuwe gitaar ging kopen, heb het uiteindelijk niet gedaan omdat ik bang was dat de finish zo gevoelig was voor vuiligheid en krassen. Klein beetje spijt.

Ic3gl0vE
13 februari 2005, 18:55
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Dat is wel erg veel geld voor een beginnerssetje... Iedereen wil na een jaar of 2 toch wel van z'n beginnerssetje af en dan is 420 euro wel erg veel.

lvz
13 februari 2005, 19:23
idd cube 15 is een goede versterker voor weinig geld, een paar effecten met een zieke sound

Mr Freeze
14 februari 2005, 00:17
Kijk eens naar Cort gitaren.

MongoSucks
14 februari 2005, 16:07
idd cube 15 is een goede versterker voor weinig geld, een paar effecten met een zieke sound

dat voor weinig geld zou ik niet zeggen, hij is niet bepaalt goedkoop voor n 15watt versterker

ToTaL FaKe
14 februari 2005, 16:34
niet :o

109 euro maar..

man oh man wat haal je daar voor leuk geluid uit zeg....

Zeker 1 van de beste TRANSISTOR versterkertjes die er op dit moment is...

metallic
14 februari 2005, 18:53
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Dat is wel erg veel geld voor een beginnerssetje... Iedereen wil na een jaar of 2 toch wel van z'n beginnerssetje af en dan is 420 euro wel erg veel.

Maarjah dan heb je dus wel een goed setje, want als je zeker weet dat je na 2 jaar een andere gaat kopen kun je dus beter meteen die epiphone les paul kopen...

metallic
14 februari 2005, 18:54
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Dat is wel erg veel geld voor een beginnerssetje... Iedereen wil na een jaar of 2 toch wel van z'n beginnerssetje af en dan is 420 euro wel erg veel.

Maarjah dan heb je dus wel een goed setje, want als je zeker weet dat je na 2 jaar een andere gaat kopen kun je dus beter meteen die epiphone les paul kopen...

metallic
14 februari 2005, 18:54
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Dat is wel erg veel geld voor een beginnerssetje... Iedereen wil na een jaar of 2 toch wel van z'n beginnerssetje af en dan is 420 euro wel erg veel.

metallic
14 februari 2005, 18:55
mijn eerste was de : epiphone les paul gothic en de Peavey 158 rage versterker....samen voor een 420 euro...maar dan heb je dus wel een heel leuk beginnersetje

Dat is wel erg veel geld voor een beginnerssetje... Iedereen wil na een jaar of 2 toch wel van z'n beginnerssetje af en dan is 420 euro wel erg veel.

maar als je zeker weet dat je naar 2 jaar een andere gaat kopen...zou ik tog voor die epiphone gaan..

BassAgent
14 februari 2005, 19:26
De hals van die Epi is voor kleine handjes wel erg dik, zou ik je eerder een squiertje aanraden o.i.d.

metallic
14 februari 2005, 21:16
sorry dat mijn bericht zo vaak erop stond..
ik kreeg steeds foutmeldingen