PDA

View Full Version : D.I. Output op JCM800



InVein
22 juni 2002, 19:57
Wat is dit eigenlijk? Ik zag het zitten aan de achterkant van mijn versterker (Marshall JCM800), een ingang en een soort volumeknop, maar wat kan je hier eigenlijk mee?

pimmetje
22 juni 2002, 23:37
DI ... Direct Input ... voor direct naar de PA. Met buizen kies ik echter tóch liever voor het doorversterken dmv microfoon.

Ron C
24 juni 2002, 11:00
Op 2002-06-22 19:57, schreef InVein:
Wat is dit eigenlijk? Ik zag het zitten aan de achterkant van mijn versterker (Marshall JCM800), een ingang en een soort volumeknop, maar wat kan je hier eigenlijk mee?

Dit is een uitgang en geen input!, je kunt hiermee een gebalanceerd signaal (mic sign.) rechtstreeks naar de mengtafel sturen.
Voor gitaar zou ik liever een microfoon gebruiken. Op veel basversterkers zit ook een DI uitgang, hierbij is het wel nuttig.

Rwin
27 juni 2002, 14:09
om verder verwarring te voorkomen: Pimmetje en Ron C hebben beide gelijk.

DI = Direct Inject.
Om direct de in de tafel te gaan. Tis gewoon een gebalanceerde uitgang van je JCM 800. En idd ik zou ook kiezen voor een Mic opname. Veel beter. omdat je geluid mede door je speakers wordt gecreeerd.

als je niet via een mic wil (maar dat wil je wel anders had geen JCM 800) dan moet je een POD-Pro oid nemen. die zijn vrij goed in het simuleren van gitaarversterkers.

maar dat terzijde.

________
Rwin

Raffel
27 juni 2002, 16:08
DI klinkt eigenlijk alleen goed bij de line6 amps. En zeker niet bij de meeste buizenversterkers. Voor opnames/live kan je beter microfoons gebruiken. Ik gebruik er het liefst 2. Een shure 57m voor tegen de speaker en dan een condensator microfoon op een meter afstand. Dan heb je het hele frequentiebereik te pakken

Iceman
2 juli 2002, 12:26
Ik gebruik ook nog wel eens op het podium een H&K Redbox Pro, een apperaatje dat signaal aftapt tussen je versterker en de speaker. In combinatie met microfoon erg vol geluid (laag van RedBox strakker).

brookhuis4
31 juli 2002, 20:01
Op 2002-06-27 14:09, schreef Rwin:
om verder verwarring te voorkomen: Pimmetje en Ron C hebben beide gelijk.

DI = Direct Inject.
Om direct de in de tafel te gaan. Tis gewoon een gebalanceerde uitgang van je JCM 800. En idd ik zou ook kiezen voor een Mic opname. Veel beter. omdat je geluid mede door je speakers wordt gecreeerd.

als je niet via een mic wil (maar dat wil je wel anders had geen JCM 800) dan moet je een POD-Pro oid nemen. die zijn vrij goed in het simuleren van gitaarversterkers.

maar dat terzijde.
mee eens. voor een gitaarversterker vindt
ik overbodig, je speakerkast bepaald ook je
geluid.


________
Rwin