PDA

View Full Version : Start met bouwpakket



Punt
19 januari 2005, 10:19
Ik heb zo'n zelfbouwpakket van Saga aangeschaft omdat ik eens voorzichtig wil beginnen met zelf iets in elkaar te zetten. Ik heb geen ervaring met knutselen, laat staan gitaarbouw, maar het lijkt me heel leuk.
Omdat ik in Nederland een Telecasterpakket kon vinden heb ik dat aangeschaft.

Ik wil in deze thread graag vragen gaan stellen over waar ik tegen aanloop en hoop op antwoorden. Mogelijk wordt dat een leuke thread voor andere beginners. Natuurlijk kijk ik voor antwoorden eerst in dit forum.

Vragen voor nu:

De body en hals zijn al gesealed, maar ik las ergens dat aangeraden werd deze seal te verwijderen omdat deze te dik aangebracht is en dit de toon nadelig beinvloed.
Ik kan dus twee dingen doen:
1. Seal verwijderen en van voor af aan beginnen.
2. Seal schuren en aflakken.
Wat is de beste optie?

Hoe maak ik een Decal (zeg maar zo'n merk-type naam) op de headstock?

Punt
20 januari 2005, 20:29
Dat loopt storm zeg :)

Nou, ik heb afbijtmiddel gehaald en ik ga morgen maar eens proberen de hals primervrij te maken omdat ik die toch wel met olie wil bewerken.
Daarna beslis ik wel wat ik met de body doe.

Punt
21 januari 2005, 19:23
Afbijten is niet gelukt :(

Na 6 keer afbijtmiddel smeren en weer wegschuren met schuurspons heb ik waterbeits geprobeerd op de body te smeren.
Bleef gewoon liggen op de top.

Morgen ga ik iets anders proberen.
Dekkende beits met daarna Tung olie of
Blanke lak gemengd met een kleurtje of als dat allemaal niet lukt
Autolak :)

Lune-a-tic
22 januari 2005, 10:08
Ben al een week aan het schuren op mijn saga kit. Allemaal op aanraden van de kerel van de volgende site :

http://home.san.rr.com/mab/sagakit/sagakit.htm

Punt
22 januari 2005, 12:46
Die seal is kei en keihard, ik ben ermee gestopt (is toch al wat dunner) en heb de body nu in de primer staan. Daarna verf ik hem met Couleur Locale Marrakeshblauw. De hals maak ik donkerder met Interieurbeits.