PDA

View Full Version : ->Beste Gitaar Solo ever



Pagina's : [1] 2

NL992488
18 januari 2005, 21:58
Wat is nu, volgens jou, de beste gitaar solo ever? En kun je hem spelen?

NL992488
18 januari 2005, 22:06
Zelf kwam ik dit tegen op het internet:
http://guitar.about.com/library/bl100greatest.htm

Megadeth
18 januari 2005, 23:13
Megadeth - Tornado of souls 8-)

JvD.
18 januari 2005, 23:20
welke de beste is.. maar de slimste en intressantste vind ik die in: beatsteaks - hand in hand [maar die is nietzo sensationeel]

Orpheo
18 januari 2005, 23:40
beste solo's...


Stairway to heaven (kweet t, cliche cliche, maar ik vin t een van de beste solos ever)

Fade to black

Slither (velvet revolver!!)

Die outtro van Paradise City (Guns n Roses..als je die spelen kan, damn, dan ben je echt FUCKIN goed....)

No more tears (zakk wylde)

Crazy train (Randy Rhoads)

Ik kan ze nog geen van allen vlekkeloos spelen. Ben bezig met Crazy train, Fade to Black en Stairway to heaven. Slither, No more Tears en Paradise City komen later wel.....
:roll:

Azrael
18 januari 2005, 23:44
Purple Rain! :-D

ae
19 januari 2005, 09:45
Megadeth - Tornado of souls 8-)

+1

Zo'n vette solo! 8-)

Children of Bodom - Warheart vind ik ook erg cool!

pikasso
19 januari 2005, 21:46
For the love of God van Steve vai
1 grote solo

The_RockeR13
19 januari 2005, 21:49
Alle solo's van Gary Moore :D

Bl44t44p
19 januari 2005, 22:02
Comfortably Numb! :)

Ben hem nog aan het leren trouwens.

DrunkenMaster
20 januari 2005, 00:42
zover ik het weet.... Solo van Private Investigation :)

Jopie
20 januari 2005, 12:48
Alle solo's van Gary Moore :D

Hell yeah , Gary Rules vooral in de '80 maar toen was ik nog een kleuter en wist niks van goeie muziek :(

Nu wel :)

dejohan
20 januari 2005, 13:02
Solo's zijn voor homo's met een klein lulletje.

Azrael
20 januari 2005, 14:55
zover ik het weet.... Solo van Private Investigation :)

Ik speel die zo'n 3 keer per dag :-D Blijft inderdaad geweldig!

Franc
21 januari 2005, 15:03
Jongens, jongens, jongens, dat is natuurlijk

Eruption van Eddie van Halen.

Einde discussie :-D

Ritch
21 januari 2005, 15:14
Toto - Animal (NATUURLIJK :D )

www.digitalsoundplanet.com -> my planet -> zoekfunctie: stevelukather -> dan Toto - Animal aanklikken

Azrael
21 januari 2005, 15:15
Eruption........
Wat een klote solo vind ik dat.........Nooit begrepen wat mensen er zo goed aan vonden. :-D

Franc
21 januari 2005, 15:18
Eruption........
Wat een klote solo vind ik dat.........Nooit begrepen wat mensen er zo goed aan vonden. :-D

Jij zoekt ruzie :-D :-D

Azrael
21 januari 2005, 15:20
Eruption........
Wat een klote solo vind ik dat.........Nooit begrepen wat mensen er zo goed aan vonden. :-D

Jij zoekt ruzie :-D :-D

Gnegne......
Ik voel mij als een Irakees die met 10 bommen aan zijn lichaam , een zwaarbewaakte Amerikaanse basis binnen komt stormen. :razz:

Franc
21 januari 2005, 15:25
Eruption........
Wat een klote solo vind ik dat.........Nooit begrepen wat mensen er zo goed aan vonden. :-D

Jij zoekt ruzie :-D :-D

Gnegne......
Ik voel mij als een Irakees die met 10 bommen aan zijn lichaam , een zwaarbewaakte Amerikaanse basis binnen komt stormen. :razz:

Dat geeft wel een hele letterlijke betekenis aan het woord 'Eruption' :lol:

Azrael
21 januari 2005, 15:31
woord -e
:-D

Franc
21 januari 2005, 15:35
Ja, ik zat al te editten, maar je weet hoe dat gaat met die posts hier :-D

Azrael
21 januari 2005, 15:46
Ja, ik zat al te editten, maar je weet hoe dat gaat met die posts hier :-D

Het blijft een rotforum wat dat betreft inderdaad..... :(

combo
21 januari 2005, 21:53
Mijn top 5 momenteel, da veranderd constant):

- November Rain (Guns)

- One (Metallica, it's a keeper)

- Mr Crowley (Zakk Wylde)

- Little Wing (Vaughen, NOT Hendrix)

- Call Of Ktulu (Metallica)

combo
21 januari 2005, 21:54
Mijn top 5 momenteel, da veranderd constant):

- November Rain (Guns)

- One (Metallica, it's a keeper)

- Mr Crowley (Zakk Wylde)

- Little Wing (Vaughen, NOT Hendrix)

- Call Of Ktulu (Metallica)

Tim Huybreckx
24 januari 2005, 16:49
Dire Straits & Eric Clapton - Sultans of Swing live op het concert voor Nelson Mandela.

Sim Simon
24 januari 2005, 19:48
Moeilijk te zeggen, zoveel stijlen. Ik vind opzich "Sympathy For The Devil" wel wat hebben. Maar Eruption is ook zeer goed. En tja, Steve Vai, hij kan verbazingwekkend snel spelen maar of dat je nou meteen een goede gitarist maakt is een ander verhaal. Ik vind hem trouwens wel goed.

VHsologitarist
25 januari 2005, 12:57
Nouw Azrael ff hier een uitleg waarom mensen de solo mooi kunnen vinden (eruption) van Van Halen:

Dit is een solo waarin ten eerste al zijn technieken behandeld worden (tapping, tremelo, alternate picking enz.)

Dit is een solo waarin de gitaar alleen te horen is (afgezien bij andere solo's waarin die meespelen op een backingtrack), alleen op een paar accoorden A,G,D is er een bas en drum te horen.

Solo met een vet geluid (mening) goede definitie toon.
Een solo die zijn naam waard is eruption het is namelijk een uitbarsting.



Overigens goede solo's zijn (heb geen echte beste solo):
-beat it
-jump
-gift of faith (toto)
-gypy train (toto)
-get the funk out (extreme)
-showtime (david lee roth)
-rock bottom, space child, oh my (ufo)


Dit zijn een paar die me ff snel in me opkwamen daarnaast zijn er natuurlijk talloze goede solo's als ik die ook erop moest zetten dan kost me dat wel 5 weken denk ik en dan zit het forum gelijk vol ;)


Maja....



greetz

Azrael
25 januari 2005, 15:50
Van Halen zijn technieken interreseren mij totaal niet. Een solo moet klinken en niet alleen technish goed zijn in mijn ogen. En aangezien ik zijn geluid niet lekker vind en de solo niet vind klinken is het voor mij geen mooie solo. Zo heeft iedereen gewoon zijn eigen smaak....

VHsologitarist
25 januari 2005, 18:39
ja daar heb je helemaal gelijk in Azrael!!!


ieder zijn smaak.. noem s een rete goede gitarist op die jij mooi vind (wat daar ben ik dan wel benieuwd naar)


groetjes

Azrael
25 januari 2005, 19:12
ja daar heb je helemaal gelijk in Azrael!!!


ieder zijn smaak.. noem s een rete goede gitarist op die jij mooi vind (wat daar ben ik dan wel benieuwd naar)


groetjes

Andy Timmons! Luister "Cry for you" maar eens! De live uitvoering vind ik persoonlijk het beste van dat nummer.

VHsologitarist
25 januari 2005, 19:47
Andy Timmons? nooit van gehoord zal ff snel iets downloaden,
trouwens dit antwoord heb je waarschijnlijk al gehad van je andere topic maar ik raad je aan om "eenvoudige muziekleer" van Bernard Neleke aan te schaffen kost iets van 12 euro, dit is een helder boek waar de theorie vanaf het begin goed wordt uitgelegd, aanrader dus!!

P.s. ben ook heel erg benieuwd naar je post voor Riff-contest, heb namelijk nog nooit iets gehoord van je ;)



greetz

Azrael
25 januari 2005, 20:02
Andy Timmons? nooit van gehoord zal ff snel iets downloaden,
trouwens dit antwoord heb je waarschijnlijk al gehad van je andere topic maar ik raad je aan om "eenvoudige muziekleer" van Bernard Neleke aan te schaffen kost iets van 12 euro, dit is een helder boek waar de theorie vanaf het begin goed wordt uitgelegd, aanrader dus!!

P.s. ben ook heel erg benieuwd naar je post voor Riff-contest, heb namelijk nog nooit iets gehoord van je ;)



greetz

Download het nummer "Cry for you" in de live versie he?
:-D

De reden dat je niks hoort is omdat ik vreselijk slecht kan opnemen. Ik moet echt een USB audio input hebben wil ik fatsoenlijk opnemen. Ik heb nu een 30ms latency wat mijn spel niet ten goede komt omdat timing zo lastig is. Ik kan wel enkel mijn gitaar opnemen op mijn DAT recorder in echt goede kwaliteit maar daar hebben jullie weinig aan.

En mijn geluidskwaliteit is gewoon bagger. Distorsion komt aan als een brok zooi.....en clean is niet clean genoeg. En als mijn geluidskwaliteit slecht is word ik ook altijd ontevreden over mijn spel.

Roy K.
25 januari 2005, 21:08
Als ik zo vrij mag zijn een suggestie te doen:

Last one - A. Timmons

Vetste nummer ooit, ik weet zeker dat je 'm vet zult vinden! :wink:

Azrael
25 januari 2005, 21:17
Als ik zo vrij mag zijn een suggestie te doen:

Last one - A. Timmons

Vetste nummer ooit, ik weet zeker dat je 'm vet zult vinden! :wink:

"That was then and this is now" komt nu binnen maar hij wil niet echt vlotten.

Ik "ken" Andy Timmons sinds ik een "concert" van hem met Steve Vai en Paul Gilbert zag op video. Een of ander Ibanez 90th universary concert. Steve Vai en Paul Gilbert konden mij totaal niet boeien (terwijl ik het normaal toch beide leuk gitaristen vind) maar die Timmons! Man oh man....Wat kan hij spelen zeg! Hij had de dynamiek , het gevoel en uitstraling van een topper!

Das Schaap
25 januari 2005, 21:28
Ik vind zn uitstraling juist troep. :-?
Bij elke noot komt die gozer klaar ofzo, vind em ietsje te.
Hij speelt wel lekker, in Cry For You hoor je zo veel emotie en tering goede frasering, maar in Remeber Stevie hoor je helemaal niks. Maar dat kan ook komen door de vergelijking met SRV. :roll:
Hij heeft ook een Young Guitar vid gedaan, en het 1e nummer daarvan is nog wel redelijk vet, alleen te langdradig. En hij doet niks nuttigs voor.
Nee er gaat toch niks boven Eklundh. 8-)

Roy K.
25 januari 2005, 21:30
"That was then and this is now" komt nu binnen maar hij wil niet echt vlotten.

Ik "ken" Andy Timmons sinds ik een "concert" van hem met Steve Vai en Paul Gilbert zag op video. Een of ander Ibanez 90th universary concert. Steve Vai en Paul Gilbert konden mij totaal niet boeien (terwijl ik het normaal toch beide leuk gitaristen vind) maar die Timmons! Man oh man....Wat kan hij spelen zeg! Hij had de dynamiek , het gevoel en uitstraling van een topper!
Ja dat had ik ook al eens gehoord ja, dat Timmons bij dat optreden de show steelde terwijl die andere 2 natuurlijk niet de eerste de beste zijn...ik ga die video binnenkort maar es bemachtigen denk ik! :D

Op die cd staat Last one, veel plezier! :wink:

BassAgent
25 januari 2005, 21:34
EDDIE VAN HALEN!!!!

JIMMY PAGE!!!!

SLASH!!!!

JIMI!!!!

KIRK HAMMETT!!!!

(en voor alle gitaristen die naar drummersplaten durven te luisteren:)
Billy Cobham - Quadrant 4 van de plaat Spectrum met Tommy Bolin (Deep Purple...duh :P )

VHsologitarist
26 januari 2005, 02:12
heb m gehoord cry for you Andy Timmons,

Hij is goed ja ;)

greetz

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 16:39
Brian may - Brighton Rock Solo 8-)
Richie sambora - dry country (niet het beste, maar kwam ff in me op)
SRV - Riviera Paradise
en heeeeeel veel van Satch, hij blijft roeleren!!! :cool:

Brianmayrulezzz
26 januari 2005, 17:02
Brian may - Brighton Rock Solo 8-)
Richie sambora - dry country (niet het beste, maar kwam ff in me op)
SRV - Riviera Paradise
en heeeeeel veel van Satch, hij blijft roeleren!!! :cool:


edit: Another brick in the wall hoort er eigenlijk ook bij, die bands en die tooooooone!!! :cool:



sorry voor de dubbele post, ik kreeg die andere post niet ge-edit, dat klote forum werk echt helemaal niet!

Toffe gozer
27 januari 2005, 00:58
Mijn favoriete solo's:



Eddie Van Halen - Pleasure dome en Don't tell me what love can do
Steve Lukather - Big Bone (Los Lobotomys)
Eric Johnson - Camel's night out
Satriani- Crushing Day
John Petrucci -Goodnight Kiss
Steve Morse - Sometimes I feel like screaming

Ik kan alleen die van Morse spelen omdat ie relatief simpel is , maar de rest van de solo's kan ik echt niet naspelen veel te ingewikkeld voor een gitarist zoals ik .

Squier4ever
31 januari 2005, 13:52
Sweet child 'o mine -vooral da hele snelle stukkie :D
Jump
november rain
He-man woman hater (extreme)
Steve vai -speed metal symphony :D:D:D

Lacrimosa
31 januari 2005, 14:20
DT - Under A Glass Moon

Silent Lucidety
2 februari 2005, 19:19
High Hopes van Pink Floyd !! Damn hoe doet ie dat toch !!

BassAgent
2 februari 2005, 20:35
I'd still say Hot For Teacher, Eruption en November Rain (laatste deel)

Izegrim
3 februari 2005, 02:56
Fermented Offal Discharge van Necrophagist. Ik neem het niemand kwalijk als men het het niet serieus neemt. Deathmetal is niet voor de hand liggend, maar deze turk heeft zo belachelijk veel gevoel voor melodie en techniek. Jammer dat het de meesten van jullie nooit ter ore zal komen. :(

Roy K.
4 februari 2005, 00:04
Fermented Offal Discharge van Necrophagist. Ik neem het niemand kwalijk als men het het niet serieus neemt. Deathmetal is niet voor de hand liggend, maar deze turk heeft zo belachelijk veel gevoel voor melodie en techniek. Jammer dat het de meesten van jullie nooit ter ore zal komen. :(

Hoezo niet? Ik ben hem nu aan het downloaden met 70 k. Met 2 minuten na dat ik las over dit nummer zal ik hem luisteren.

Noot vooraf: Ik luister nooit (meer) naar Death Metal.
Nu ik hem luister weet ik weer waarom. Wat een ongelooflijke takkeherrie. Maar ik ben wel benieuwd naar de solist met veel gevoel voor melodie en techniek, dus ik houd vol...Ja hoor, het lange wachten in afgrijzen wordt beloond...een zeer fraaie solo bereikt mijn oren...niet voor niets geluisterd...hij is idd mooi...jammer van die herrie er voor en er na...

De stem van die "zanger'' lijkt trouwens heel veel op die van Gorefest.

Roy K.
4 februari 2005, 00:05
dubbel :roll:

Izegrim
4 februari 2005, 13:24
Dapper van je Roy! Lang leve ruimdenkende mensen!
R.E.S.P.E.C.T.
:wink:




P.S.
Ben nog op zoek naar Timmons. (Heb hem gebeld maar hij nam niet op)

Roy K.
5 februari 2005, 01:11
Dapper van je Roy! Lang leve ruimdenkende mensen!
R.E.S.P.E.C.T.
:wink:


Tja, je maakte me natuurlijk wel nieuwsgierig!


P.S.
Ben nog op zoek naar Timmons. (Heb hem gebeld maar hij nam niet op)

Blijven proberen! :razz:

Luister anders een keer naar Surfing with the Alien van Satriani, is ook niet gek...

Richwoodje
5 februari 2005, 09:20
Sweet child 'o mine -vooral da hele snelle stukkie :D


dat hele snelle stukkie vind ik zo'n beetje het minst boeiende aan het hele nummer :-D dat daarvóór (het begin van de eindsolo dus) en daarná (het eind dus) vind ik dan wel weer geniaal goed :-D

dus:

Sweet child 'o mine - eindsolo
Sultans of Swing - eindsolo
All Along the watchtower (Hendrix)
nog wel meer, maar ik heb ff geen zin om dat te bedenken :-D

RS-Rik
9 februari 2005, 04:14
Jimi Hendrix blijft toch het meest relaxende geluid wat er bestaat.

Maar wat bedoelen ze nou met "de solo uit ###" de meeste nummers worden bijna volledig door solo'n benut

En als mensen toch gevoelig zijn voor van die emotonele solo's mag de solo van blood and tears van Danzig er ook wel in.

swift05
14 maart 2005, 22:43
Beste gitaarsolo ever??
Moet ik niet lang over nadenken!!
Fast As A Shark van Accept...

Das Schaap
14 maart 2005, 22:58
Fermented Offal Discharge van Necrophagist. Ik neem het niemand kwalijk als men het het niet serieus neemt. Deathmetal is niet voor de hand liggend, maar deze turk heeft zo belachelijk veel gevoel voor melodie en techniek. Jammer dat het de meesten van jullie nooit ter ore zal komen. :(
Hij begint goed, maar duurt te lang vind ik.

Izegrim
15 maart 2005, 12:03
Kan ik begrijpen... Eerlijk gezegd vind ik de solo magistraal maar de rest van het nummer matig. Maar ik vind de solo boeiend omdat de begeleiding lekker afwisselt en doorstampt. Maar ja hij kickt pas na 3 min. in ofzo...

Lord Abortion
15 maart 2005, 12:19
Morbid Angel - Where The Slime Live

Jopie
15 maart 2005, 15:41
De solo van Free bird (van lynyrd skynyrd voor de rookies) blijft toch echt wel een van de meest interessante solo's i've ever heard. Wat je met de pentatonische toonladder in 1 positie al niet kunt doen. Southern rock is gewoon zaligg!

Reel Big Fish
15 maart 2005, 16:13
De solo van Jouw Pech van de band Brains For Sale (zie www.brainsforsale.tk >> Media). Damn die lead gitarist is goed!!


...... :razz: :razz: :razz:

JeStO
16 maart 2005, 17:22
Een rete goede solo gitarist is onze David Gillmour van pink floyd. Hij weet altijd precies de toon te pakken die je wilt horen.

en Brian May mogen we ook niet vergeten. ik vind hem goed omdat hij gebroken akkoorden (arpedio) goed weet je combineren met toonladders. (wat volgens mij de basis is voor een goede solo).

mensen als meneer Malmsteen kan ik niet erg waarderen. Hij is rete snel maar hij maakt niet hele mooie muziek. als je een plaat hebt gehoord heb je ze allemaal gehoord.

maar goed dat is mijn mening

JeStO

TMKXL
16 maart 2005, 18:00
Dream Theater's Under A Glass Moon van gitarist John Petrucci natuurlijk.

TMKXL
16 maart 2005, 18:02
dubbel post.

Sonno
20 maart 2005, 00:54
De beste solo's, mijn mening dan he?

Tony Macalpine - The violin song
Testament - Practice what you preach
Pantera - The Sleep
Vinnie Moore - Daydream
Children of Bodom - Towards dead end

Ja nog ééntje dan, voor onderweg!
Brothers in arms van de Dire Straits

LuukieRayVaughan
20 maart 2005, 11:48
Texas Flood live in El Mocambo (gedeeltelijk kan ik die spelen) en john scofield - Black out (wel de noten maar niet zoals hem)

LuukieRayVaughan
20 maart 2005, 11:49
Texas Flood live in El Mocambo (gedeeltelijk kan ik die spelen) en john scofield - Black out (wel de noten maar niet zoals hem)

Mauser
24 maart 2005, 11:55
Ik vind sowieso de meeste solo's van Metallica geweldig... Maar de solo van Deafening Silence van Machine Head is ook zooooo mooi (vind ik dan).
En welke ik ook moddervet vind.. De tweede solo van Incarnation of Evil van Dies Irae :D En Vital Remains heeft ook mooie solo's :P

buuck
26 maart 2005, 09:20
in flames - zombie inc
in flames - gyroscope

behemoth - pan satyros

behemoth - conquer all <- dies denk ik wel een van de lekkerste.

verder is het meeste spul van dream theater ook behoorlijk oke. bijvoorbeeld dance of eternity, van scenes of a memory

Mauser
26 maart 2005, 13:25
in flames - zombie inc
in flames - gyroscope

behemoth - pan satyros

behemoth - conquer all <- dies denk ik wel een van de lekkerste.

verder is het meeste spul van dream theater ook behoorlijk oke. bijvoorbeeld dance of eternity, van scenes of a memory

Alleen al die main riff in Conquer all is moddervet :D

Vampire
29 maart 2005, 12:05
-Hallowed be Thy name van Cradle of Filth (Iron Maiden cover)
-November Rain (Guns 'n Roses)
-Hotel California (Eagles)
-Creeping Death (Metallica)
-No More Tears (Ozzy Osbourne)
-War Within (Children of Bodom)

enne, Queen - I want it all, maar dan eigenlijk om het feit dat het nummer zo goed als begint met deze solo en dat kom je niet vaak tegen dat een nummer daar mee begint eigenlijk... Hij is natuurlijk ubervet ook...

Ow en ik kan eigenlijk alleen maar Creeping Death solo spelen (het einde nog niet helemaal, ten eerste omdat ik 22 frets heb en je er 24 nodig hebt en ten tweede omdat ik de snelheid nog niet 100% in orde heb, aangezien ik ook nog maar een jaartje speel...). De andere solo's heb ik nog niet geprobeerd... zal ook nog wel flink tijdje duren voor ik die kan denk ik :razz:

Azrael
29 maart 2005, 15:09
Manhattan van Eric Johson 8-)

Fumi SG
29 maart 2005, 21:00
Paranoid ( wel de Randy Rhoads versie natuurlijk.... )

en natuulijk Jimi Hendrix.... die gast is één grote solo!!

ShaQ
4 april 2005, 14:30
Cacophony - Burn the ground


ANGSTAANJAGEND

Negative K3 fan
4 april 2005, 14:44
ik heb niet een favoriete solo ofzo, maar ken wel een paar mooie, misschien ontzettend afgezaagd, maar blijkbaar niet zonder reden.

guns 'n roses - november rain eindsolo, dat is gewoon de solo's onder de solo's, ontzettend smaakvol en slash heeft ook een erg goede phrasing, maar daar gaat het eigenlijk niet eens zozeer om, die solo staat meer als een soort statement.

hendrix - eigenlijk alle solo's van zn populaire nummers well... castles made of sand, little wing enzo, ook buitengewoon smaakvol en muzikaal

eagles - hotel california, misschien wel erg afgezaagd, maar voor alles wat een solo zou moeten zijn, is dit het gewoon wel, ook een perfecte phrasing van die gitaristen, ook dat stukje met die pinch harmonic in dat nummer

jimmy page - stairway to heaven, ook al zo'n klassieker en natuurlijk ook niet voor niets

satriani - always with me, always with you, misschien wel wat gay, maar wel erg mooi, ook een goede gitaartoon, soms zo expressief gespeeld alsof het lijkt dat hij een lichte wah wah aan heeft staan (of heeft ie dat ook?)

metallica - nothing else matters: eigenlijk weinig boeiend, niet supertechnisch en pentatonisch geouwehoer, maar hij staat toch als een huis muzikaal gezien.



eigenlijk wel een heel afgezaagd lijstje, ik ken zoveel meer, maar ik denk dat voor mij wel blijkt waarom juist dit soort dingen zo populair zijn.

The wall of dolls
4 april 2005, 19:08
Ik zag zojuist The song remains the same van Led Zeppelin en die hele shit achter de boogsolo vind ik nog steeds superieur. Technisch gezien misschien niet eens perfect, hij maakt erg veel foutjes, maar zo beheerst en snelheid in zo'n goed evenwicht met het gevoel. hij beheerst ook zoveel trucjes om het zo goed te laten klinken en ik vind het ook altijd nog formidabel dat hij relatief simpele dingen aan elkaar kan rijgen dat het samen iets magisch krijgt (stairway to heaven is daar een voorbeeld van, niet wereldschokkend qua opbouw, maar wel altijd heel beheerst en op de goede manier uitgewerkt, de goede tonen pakken en niet te hard van stapel lopen. Dat maakt een solo goed)

funkman
9 april 2005, 18:13
de solo van black or white, door slash, dat zeer vlugge stukkie vind ik wel indrukwekkend

WICKED
6 mei 2005, 00:26
Ozzy Osbourne - No More Tears, dat is echt de enigste solo waar ik echt kippenvel van krijg :evil:

Von-Moniek
16 mei 2005, 19:43
Pawn Shoppe Heart van The Von Bondies.

erg stoer, en lekker lang zodat je er extra van kan genieten 8-)
Zelf kan ik em niet spelen, hij is erg lang en een beetje snel :cry:

Philippe
17 mei 2005, 08:42
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond
Pink Floyd - Comfortably Numb
Metallica - The Unforgiven
Metallica - Outlaw Torn
Steve Vai - For the love of God (jaja)

Paultje-k
17 mei 2005, 14:57
Ozzy Osbourne - No More Tears
Black Label Society - Superterrorizer (op de dvd)
en de outro van Bark at the Moon is ook errug vet... 8-)

sneez0r
17 mei 2005, 20:33
Dit topic is al vier maanden in de lucht :)

Sonno
24 mei 2005, 14:57
Pantera - Floods
Mors principium est - Inhumanity
Testament - Desciples of the watch
Death - Perennial quest

Maiden Michiel
24 mei 2005, 15:04
Vinnie Moore - Daydream


Die is echt GENIAAL!

Maiden Michiel
24 mei 2005, 15:10
Non shred: die solo van Stairway To Heaven. Perfecte toonkeuze.

Shred: ik vind de solo in Universal Roots van Lemur Voice (Marcel Coenen) nog steeds geniaal. Gevoel... en shred!

Thom TK
24 mei 2005, 15:41
Under a glass moon van Dream Theater...ook erg geniaal als je 't mij vraagt.

Fumi SG
24 mei 2005, 16:02
Ozzy Osbourne - No More Tears
Black Label Society - Superterrorizer (op de dvd)
en de outro van Bark at the Moon is ook errug vet... 8-)

I like your style! 8-)

aartbij
24 mei 2005, 18:33
Hendrix - Bold as love instrumental version (+- 7 min)

Sonno
24 mei 2005, 19:47
Vinnie Moore - Daydream


Die is echt GENIAAL!

Echt kippevel he?

Das Schaap
24 mei 2005, 20:04
Vinnie Moore - Daydream


Die is echt GENIAAL!

Echt kippevel he?
Toch liever Cryptic Dreams of Fear And Trepidation voor mij. :cool:
Vooral die break in Fear And Trepidation. :o (4:09)

Maiden Michiel
24 mei 2005, 21:24
Argh, dat snelle stukje in die solo (2:06) in Daydream is echt fantastisch!!

Sonno
24 mei 2005, 21:37
Argh, dat snelle stukje in die solo (2:06) in Daydream is echt fantastisch!!
Ah, eindelijk lotgenoten aan de andere kant van Nederland nog wel :D !

Luister je ook wel is naar Macalpine?
De Solo van Ice Princess is ook zeerrr vet!
of The King's Cup, ook altijd fijn!
Of Maestro di Capella of... The Stranger, met dat tapstuk...ehhh!

Wacht... ik draaf weer door...

Ritch
24 mei 2005, 22:10
Toto - Animal


Die batst er ECHT in :)

Maiden Michiel
25 mei 2005, 08:58
Argh, dat snelle stukje in die solo (2:06) in Daydream is echt fantastisch!!
Ah, eindelijk lotgenoten aan de andere kant van Nederland nog wel :D !

Luister je ook wel is naar Macalpine?
De Solo van Ice Princess is ook zeerrr vet!
of The King's Cup, ook altijd fijn!
Of Maestro di Capella of... The Stranger, met dat tapstuk...ehhh!

Wacht... ik draaf weer door...

MacAlpine vind ik persoonlijk een van de beste gitaristen. Ik ben groot fan van hem. Maximum Security vind ik nog steeds veruit zijn beste album. Maar Chromaticity is ook fantastisch en wat dacht je van zijn Project Driver.
Hij is voor mijn manier van spelen een grote invloed.

Iron Maiden
25 mei 2005, 09:42
stairway to heaven-led zeppelin
rock bottom- ufo
sweet leaf- black sabbath
whole lotta love-led zeppelin

Sonno
25 mei 2005, 15:32
MacAlpine vind ik persoonlijk een van de beste gitaristen. Ik ben groot fan van hem. Maximum Security vind ik nog steeds veruit zijn beste album. Maar Chromaticity is ook fantastisch en wat dacht je van zijn Project Driver.
Hij is voor mijn manier van spelen een grote invloed.

Ik heb 'm wel is zien spelen in de Boerderij in Zoetermeer, na afloop gezellig gebabbeld met mijn grote voorbeeld...Echt bizar!

Ik vertelde dat ik mijn toenmalige band naar zijn album 'Premonition' had vernoemd (vind ik de beste) zegt ie tegen mij: "It's a great honour" en hij boog voor me??? Man, het had andersom moeten zijn!!!



Nevermore - River dragon has Come

Maiden Michiel
25 mei 2005, 18:42
Goeie kerel, heb hem vorig jaar op Arrow geinterviewd. Erg aardig!

Lithium
30 mei 2005, 21:58
Knocking On Heavens Door, alle solo's van dat nummer.
slash = master

Ravanelli
1 juni 2005, 23:04
Klassiekertje:

Allman Brothers Live at Fillmore:Done Somebody Wrong

Van Duane's slide spel kun je geen genoeg krijgen.........

vinni
2 juni 2005, 23:13
Knocking On Heavens Door, alle solo's van dat nummer.
slash = master


Dat vind ik inderdaad een waanzinnig mooie solo.
Technisch niet zo moeilijk....maar het klopt gewoon.....
Ik speel in een rockcoverband en moet ook die solo doen.
Probeer Slash zo goed mogelijk te imiteren.
Kan dr zelf wel wat op bakken maar vind het gewoon een uitdaging die
solo met zoveel gevoel neer te zetten.

Overigens heb ik'm ook die solo horen doen live....
Dat was een stuk minder! De solo op de CD is de beste.
Dat geluid uit zijn LP is ook geweldig!

Vinni

fixxer
3 juni 2005, 10:59
Testament -The ballad

Maiden Michiel
4 juni 2005, 12:48
Tony MacAlpine - Hundreds Of Thousands

thijsov
4 juni 2005, 16:39
erg korte solo, maar ik vind hem wel erg vet: the stranglers - golden brown

Crying Baby
5 juni 2005, 14:08
De beste solo die ik gehoord heb van alle solo´s is die van Eddie van Halen in het nummer Beat it van Micheal Jackson.

Waarom nou die?

Nou, omdat het een korte, krachtige solo is die goed bij het nummer past. Het leuke aan die solo is dat Eddie hem gratis heeft ingespeeld zonder er patent voor te vragen.

Die solo klinkt spontaan en heeft vuur. Mooie techniek en veel gevoel!

Globetrotter
5 juni 2005, 14:13
Van Halen zijn technieken interreseren mij totaal niet. Een solo moet klinken en niet alleen technish goed zijn in mijn ogen. En aangezien ik zijn geluid niet lekker vind en de solo niet vind klinken is het voor mij geen mooie solo. Zo heeft iedereen gewoon zijn eigen smaak....
Absoluut, voor mij geen 3 minuten gescheur, maar hier en daar een subtiel rifke en toonladderkes. Rock 'n roll baby!
Cheers,

Bart

heavy-metal-thunder
6 juni 2005, 09:09
zover ik het weet.... Solo van Private Investigation :)

Valt me zwaar tegen dat Mark Knopfler er niet tussen zit. Eén van mijn favoriete gitaristen.

Verder hou ik wel van Blackmore's werk van begin eighties met Rainbow.

Stairway to heaven vind ik een knap nummer, maar die solo vind ik nu toch niet echt het einde.

heavy-metal-thunder
6 juni 2005, 09:11
Eruption........
Wat een klote solo vind ik dat.........Nooit begrepen wat mensen er zo goed aan vonden. :-D

Jij zoekt ruzie :-D :-D

+ 1

Na 25 jaar vind ik dit nog altijd een dijk van een nummer, net als die ganse LP (jaja , zo oud is dat al).

heavy-metal-thunder
6 juni 2005, 09:20
Luister anders een keer naar Surfing with the Alien van Satriani, is ook niet gek...

De CD "Strange beautifull music" hoor ik toch liever. Maar over smaken en kleuren valt niet te discuteren. Maar dat neemt niet weg dat ik hoef te begrijpen wat mensen aan Kirk Hammet vinden. Omdat ie snel is??

Sonno
7 juni 2005, 20:13
De beste solo die ik gehoord heb van alle solo´s is die van Eddie van Halen in het nummer Beat it van Micheal Jackson.

Waarom nou die?

Nou, omdat het een korte, krachtige solo is die goed bij het nummer past. Het leuke aan die solo is dat Eddie hem gratis heeft ingespeeld zonder er patent voor te vragen.

Die solo klinkt spontaan en heeft vuur. Mooie techniek en veel gevoel!

Het schijnt ook dat de solo oorspronkelijk op een ander deel van het nummer was ingespeeld en later in de studio op de huidige plek gezet. Eddie stond gewoon wat in te spelen en dat hebben ze opgenomen. Daar was Eddie niet blij mee en daarom zit er waarschijnlijk geen patent op...

@ heavy-metal-thunder
Ik heb Brothers in arms genoemd hoor...een paar pagina's terug dan :wink:

Jason Newsted
9 juni 2005, 00:41
Blijf bij Ritchie's solo van child in time en ja ik speel m!!

Blackers
9 juni 2005, 23:09
Een paar solo´s van Ritchie Blackmore die je niet mag missen. Echt, beluister ze eens mensen:

Deep Purple:
- Wring That Neck: In Concert
- You Fool No One: Live In London
- Under The Gun: Perfect Strangers

Rainbow:
- Gates Of Babylon: Long Live Rock & Roll - Rainbow
- Catch The Rainbow: On Stage
- Eyes Of The World: Down To Earth
- Black Masquerade: Stranger In Us All

Verder zijn ultieme rocksolo´s natuurlijk:
- Stairway To Heaven - Led Zep
- November Rain - G´n R
- Tunnel Of Love - Diarree Straits
- Dark Light - Kiss
- Murder In The Skies - Gary Moore
- Ride On - AC/DC
- Classical Gas - Tommy Emmanuel
- For The Love Of God

Zo jammer dat zo weinig mensen naar Blackmore luisteren.

Thom TK
10 juni 2005, 00:04
Morbid Angel - Chapel of ghouls :-D :cool:

Robs
10 juni 2005, 00:59
Een van de mooiste relatief onbekende gitaarwerken ooit:


Eddie Hazel (Funkadelic): Maggot Brain 8-)

lostsoul
10 juni 2005, 15:29
Opeth - The Apostle in Triumph

Sonno
12 juni 2005, 00:42
Opeth - A fair judgement

guitarmusicman
13 juni 2005, 19:54
Voor mij is,zoals ook een paar andere hem al noemde, David Gilmour toch een van de mooiste solisten. Natuurlijk steken zijn solo's technisch niet boven dat van 'Van Halen' enz. Bij van die zeer technisch hoogstaande muziek vind ik echter niet wat ik als mooi benoem. Het is adembenemend om te horen/zien hoe iemand zo goed kan spelen, maar het maakt het niet gelijk mooi.

Maar zoals al eerder gezegd, kwestie van smaak. Voor mij is het Gilmour.

guitarmusicman
13 juni 2005, 19:54
Voor mij is,zoals ook een paar andere hem al noemde, David Gilmour toch een van de mooiste solisten. Natuurlijk steken zijn solo's technisch niet boven dat van 'Van Halen' enz. Bij van die zeer technisch hoogstaande muziek vind ik echter niet wat ik als mooi benoem. Het is adembenemend om te horen/zien hoe iemand zo goed kan spelen, maar het maakt het niet gelijk mooi.

Maar zoals al eerder gezegd, kwestie van smaak. Voor mij is het Gilmour.

Jopie
13 juni 2005, 22:56
Lazy van Blackmore is ook een heerlijk stuk blues en getuigt van de knowledge m.b.t de gitaar van deze man. Verder is de gitaar alleen maar saai , slechts enkelen zoals Joe Satriani weten mij te boeien , bij mensen als Malmsteen houdt ik dit 2 minuten vol maar das een kwestie van smaak , zo vind ik jazz ook geen reet aan. Maar wat betreft goede sologitaristen zal ik maar weer es een paar noemen :

Gary Moore : Jaren '80 just fucking brilliant
Slash : Blues en hardrock is just great
Dave/Janick/Adrian : Verantwoordelijk voor de beste harmonieen en riffs die ik gehoord heb alsmede de solos die zeer bruut zijn
Knopfler : Luister maar es naar Telegraph road
Zakk wylde : De perfecte rockstar en een geweldige techniek met je gitaar zo laag hangend...

Tsja en dan hebben we nog de cliches die altijd weer voorbij komen : Page , Van Halen , Rhoads , Hendrix , Vaughan maar vergeet ze nooit te noemen want niemand kan wat zij kunnen/konden bedenken.

DE groeten :wink:

Raziellus
14 juni 2005, 19:33
op het moment: Them bones van Alice in Chains

Raziellus
14 juni 2005, 19:34
oh ja en The Way I Am van Fozzy of course :D

Gert-Jan
15 juni 2005, 09:24
Richard Hallebeek - Diverse solos

Die gast is Nederlands (en wel meerdere landen) beste gitarist. Als je het hebt over spelen met gevoel, harmonien e.d. dan is hij niet te verslaan.

Even een sampletje, helemaal afluisteren!!

http://www.richardhallebeek.com/mp3/bramcote.mp3

http://www.xs4all.nl/%7Eheyrich/nostalgia/mandela.mp3

Sonno
15 juni 2005, 12:29
Heb je wel eens Cab1 en Cab2 van Macalpine geluisterd? Da's namelijk bijna hetzelfde...

Gert-Jan
15 juni 2005, 12:47
Ik heb op onderstaande site de samples beluisterd en kan in de verste verte geen overeenkomsten ontdekken. Totaal andere stijlen, andere sound en op muzikaal vlak zet ik Hallebeek toch een leveltje of 10 hoger.

Het is trouwens wel vette shit wat die gast speelt.

http://www.vmtracks.com/CAB/CAB%201.html

dejohan
15 juni 2005, 13:33
De beste solo's zijn die van The Ramones. :D

Maiden Michiel
15 juni 2005, 14:30
Tony is de shit 8-)

Nesker
16 juni 2005, 22:21
eind solo comfortably numb!!!!
wat een gevoel!

Buttslapper
12 juli 2006, 00:13
't is niet mijn band, maar toch:

Bon Jovi - Dry County

de natte droom van elke gitarist (moet eigenlijk met de clip erbij zien – en dan je vriendin neuken)

Hiddie
23 september 2006, 22:52
Eruption van onze eigen Edward! :rockon:.


Er zijn nog veel andere hele goeie, om maar een paar te noemen:
Stairway to heaven
One (van Metallica. De echte "One")
Master of Puppets
Bohemian Rhapsody

Jimi Hendrix
23 september 2006, 23:59
Tunnel Of Love - Mark Knopfler - Dire Straits - Making Movies

Blen-D*?
24 september 2006, 10:53
ik vind het er teveel om optenoemen.

maar hier dan toch maar een paar:

jimi hendrix, teveel om op te noemen
pink floyd - confortably numb
rush - working man
en nog veel meer als ik ze allemaal ga opnoemen dan word ik gek.

MaxR
24 september 2006, 11:25
Een van de mooiste relatief onbekende gitaarwerken ooit:


Eddie Hazel (Funkadelic): Maggot Brain 8-)

gelul dat het onbekend is, in de juiste kringen is het bekend, maar +1 als in beste solo.

toevoegingen: Kyuss - Demon Cleaner en Writhe
Smashing Pumpkins - Soma en Mayonaise
Hendrix - tsja

Jopie
24 september 2006, 11:58
Och ff een paar niet-standaard genoemde toffe soloos

Gary Moore - Empty rooms (live We Want moore cd)
Night ranger (Jeff Watson/Brad Gillis) - Still rock in America , Don't tell me you love me
Blackfoot (Rickey Medlocke) - Highway song
Winger (Reb Beach) - Seventeen
Dio (Vivian Campbell) - Don't talk to strangers
Loudness (Akira Takasaki) - Heavy Chains
Judas Priest (Glenn Tipton) - Electric Eye
Y & T (Dave meniketti) - Open fire , I believe in you
Allman brothers band (Dickey betts) - One way out
Danger danger (Andy Timmons) - Beat the bullet (zie youtube)
autograph (Steve Lynch) - Turn up the radio

Er zijn veel meer goede soloos en bands dan de meesten weten...vooral uit de '80 rock scene

Zino Z
24 september 2006, 12:11
100% Comfortably Numb....

Chrizzz
24 september 2006, 17:28
Sold my Soul van Zakk Wylde mag er van mij part ook wel bij!

sembo
24 september 2006, 18:30
deze man heb pas lang zitten oefenen tot dat hij dit kom soleren!

http://video.google.com/videoplay?docid=2787039226673188860

Danny Drug
24 september 2006, 19:18
Kirk Hammett - Unforgiven

erwin78
24 september 2006, 20:38
Waarom zie ik nergens Zappa staan met zijn solo in Willy the pimp !!

telecastermaster
25 september 2006, 16:41
Ja, en Jeff Beck??

telecastermaster
25 september 2006, 16:49
Paco de Lucia - Mediterranean Sundance (van het album Friday Night in San Fransisco)

Ry Cooder - How can a poor man stand such times and live? (live opname in Carre, Amsterdam, 1976)

.

Zino Z
25 september 2006, 19:08
Waarom zie ik nergens Zappa staan met zijn solo in Willy the pimp !!

geen idee want die van The Muffin Man is ook geweldig, en die van Cosmik Debris ook... en het indstrumentale Apostrophe ook....

DonvanVliet
27 september 2006, 19:30
Inderdaad Zappa's Willie The Pimp is een van de beste ooit, misschien wel de beste.............. Luister maar!!! (http://www.donvanvlietweb.nl/str/04%20Willie%20The%20Pimp.mp3)

sjoerd5
27 september 2006, 20:18
Zo jammer dat zo weinig mensen naar Blackmore luisteren.



he he ik doe de hele dag niets anders

DonvanVliet
27 september 2006, 20:53
Blackmore treedt tegenwoordig toch op in een maillot?

Helter Skelter
27 september 2006, 23:57
Als coverband gitarist kan je 99 van de 100 solo's wel 'bij elkaar' improviseren maar er zijn solo's die MOET je noot voor noot naspelen, als je daar maar een beetje gaat improviseren slaat het nergens meer op, de solo lijkt als het ware op maat gemaakt voor het nummer, al het andere is minder...

'Easy' van Lionel Ritchie/Faith no more is zo'n solo of 'Senza Una Donna' van Zucchero en zo zijn er nog een aantal, dat zijn de beste solo's imo

JimiDylan
28 september 2006, 00:39
deze man heb pas lang zitten oefenen tot dat hij dit kom soleren!

http://video.google.com/videoplay?docid=2787039226673188860
leuk dat hij dat kan, het klinkt als een huilende net gecastreerde aap.
favoriete solo's: november rain - slashie (deze solo kan me aan het huilen maken, zulke mooie phrasing)
Fade to black - hammet, heerlijke shit dat, ook hier ligt de phrasing weer hoog en daar gaat t bij mij om, het gevoel dat de muziek over draagt
Hendrix - little wing, als je dit luister, na een lekker stickie, dan aanbid je die dude, ennuhm, anders ook :P :hippie:

ennuhm, ik kan fade to black en november rain wel spelen, little wing niet

balletje&biscuitje
30 september 2006, 16:28
Kwam het volgende recent tegen. Een alleraardigst videotje waar Mr. White even een solotje komt doen bij New York City Cops van The Strokes.

http://www.youtube.com/watch?v=-f-o1OBjBPc

Slevin
30 september 2006, 21:10
leuk dat hij dat kan, het klinkt als een huilende net gecastreerde aap.

Moet het er mee eens zijn, wel knap maar het klinkt niet. Wat heb je er dan aan :P ( behalve dat de rest dan heel makkelijk is/lijkt ? )

kiem
1 oktober 2006, 01:04
Dimmu borgir - Grotesquery conceiled.
Cryptopsy - Cold hate warm blood.
Pat Metheny Group -Across the Sky

meer kan ik ff niet bedenken

EDIT: owja, van halen - jump

Murdock
1 oktober 2006, 19:00
Rock Bottom - UFO van het live album Strangers in the Night

Michael Schenker speelt hier de sterren van de hemel, Schenker
is zowieso mijn all time favorit

nielsduursma
1 oktober 2006, 20:42
Kwam het volgende recent tegen. Een alleraardigst videotje waar Mr. White even een solotje komt doen bij New York City Cops van The Strokes.

http://www.youtube.com/watch?v=-f-o1OBjBPc

zit ik me helemaal te verheugen op mijn idol snowy white krijg ik dit :stop: :hippie:

126
1 oktober 2006, 22:38
the unforgiven van metallica. kweetnie of die al gezegd is?

126
1 oktober 2006, 22:39
ow crap, nou zie ik et

Flipkoos
2 oktober 2006, 16:58
Mark Kopfler's laatste solo-nummer op de DVD On The Night. 'Local Hero - Wild Theme'.
Is niet virtuoos ofzo, maar zo mooi! Weer es wat anders dan al die tenenkrommend snelle maar o zo saaie hardrock- en metalgitaristen.
Die man speelt met gevoel!

Hector_Tsolodimos
2 oktober 2006, 18:24
geniaalste nummer én solo aller tijden: Little Wing

Aron Maiden
5 oktober 2006, 18:52
geniaalste nummer én solo aller tijden: Little Wing

idd super mooi, echt heel goed!

maar wat ik echt de beste vind zal ik echt niet weten... Cuby heeft briljante solos, teminste met eelco, Zeppelin heeft ook super mooie!

lennaertn
5 oktober 2006, 19:28
misschien niet de beste maar Thin Lizzy - That Woman ('s gonna break your heart)

Gespeeld door Brian Robertson en Scott Gorham.

Brian op een Strat en Scott op een Lp. klinkt geweldig

Jem 777
7 oktober 2006, 14:06
De solo in 'Fly to the Rainbow' door Uli Jon Roth. Van de meesterlijke Scorpions plaat "Tokyo Tapes". Beste solo ooit...

Jem 777
7 oktober 2006, 14:58
En 'Call it Sleep' van Vai's Flexable natuurlijk...
Maar dat is logisch... ;)

Roy K.
7 oktober 2006, 15:05
De solo van MacAlpine's Tears of sahara, samen met George Lynch.

BadCompany
10 oktober 2006, 13:14
Tender Surrender van Vai vind ik zelf ongeloofelijk knap.

Chrizzz
10 oktober 2006, 18:02
De solo van Stranger in a Strange land (Iron Maiden) is ook wel supervet.

MrDean
11 oktober 2006, 11:44
Gilmours slideguitar solo in Atomheart mother.

Flipkoos
12 oktober 2006, 18:55
En het complete solo-werk van Tommy Emmanuel natuurlijk... :lp:

THW
13 oktober 2006, 10:39
Ik nomineer Jake E. Lee's solo in High Wire.

Spitfire
16 oktober 2006, 23:36
De solo die me het meest is bijgebleven en die ik de mooiste vind is die van Mark Knopfler in Sultans of Swing (btje cliché misschien)

Laatst kwam ik ook trouwens een top-solo tegen. Het was geen hele ingewikkelde of hele mooie ofzo, maar toen ik hem luisterde (ik luisterde hem voor het eerst) dacht ik wel van 'verdomme, wat is dit vet'. Op een of andere manier kwam er precies wat ik hoopte dat er zou komen in die solo.
Ohja, het gaat over Like the Angel van Rise Against (terwijl ik nauwelijks naar punkrock luister).

Nu ik nalees wat ik heb geschreven lijkt dat 2e deel wel heeeeeel stom xD

datsun
18 oktober 2006, 21:39
een der beste: As Long As I'm Singin' - Brian Setzer

willi16
10 november 2008, 22:22
de solo in dry county van Richie Sambora
de 1ste solo in keep the faith van Richie Sambora
toch een van de, zo niet de beste gitarist(en)/artiest(en) op dit moment:lp:
luister maar eens naar zijn eigen albums Stranger in this town & Undiscovered soul

Triffid
11 november 2008, 12:02
Wilco - Impossible Germany : prima solo van de geweldige Nels Cline

RonnyV
11 november 2008, 12:22
Jongens, jongens, jongens, dat is natuurlijk

Eruption van Eddie van Halen.

Einde discussie :-D

Helemaal mee eens!!!!!!!!!!!!!!!!! :punk:

sjaak1990
11 november 2008, 12:58
On the turning away - pink floyd

EuroCinema
11 november 2008, 13:06
De favoriete solo van Steve Lukather is ook de mijne: Kid Charlemagne - Steely Dan (gitaar Larry Carlton)

richie sambora
11 november 2008, 21:15
voor mij dry county (sambora)

Swaag
11 november 2008, 21:39
Neil Young's solo in Cortez the Killer, en dan zoals het op het album Zuma staat. Blijft kippevel voor mij. Ook lekker om te spelen.
Verder vind ik Frank Zappa in The torture never stops geweldig, de versie van de plaat The best band you never heard.

edje kadetje
11 november 2008, 22:10
On the turning away - pink floyd

Zeker die op delicate sound of thunder!!!

Tho
11 november 2008, 22:26
sowieso Nothing Else Matters.

Di Stefano
12 november 2008, 13:13
While My Guitar Gently Weeps - Toto (Steve Lukather)

zeiler
12 november 2008, 14:12
denk het niet de beste solo. Hoewel hij in mijn ogen echt heel hoog staat, "Votum" van Sela...

qua echt bekende bands Telegraph Road van Dire straits :)

Hiddie
12 november 2008, 14:46
Ik kan natuurlijk wel zeggen One, Stairway To Heaven, Eruption bla bla bla..., maar een solo die ik heel mooi vind en echt mijn ding is maar die ik nog nooit heb horen langskomen is I Want It All - Queen, wat een climax :rockon:

Mr.Fingers
12 november 2008, 15:47
De solo van Robbie Robertson tijdens de live-versie van "One too many mornings" van Bob Dylan in 1966


Klik (http://nl.youtube.com/watch?v=MgwCu5Vl1UU)

En twangen zal het verdorie!

kenx
12 november 2008, 15:59
sultans of swing
knockin' on heaven's door
sweet home alabama
enz
enz
enz
enz
enz
enz

Ace 1.15.19
12 november 2008, 16:03
KISS - Shock Me, gespeeld door Ace Frehley.
No way dat ik die zelf kan spelen maar ik hoop dat het ooit zo ver is! :cooler:

livepulse
12 november 2008, 23:52
Ik wil graag even Danny Gatton noemen, de cd 88 Elmira Street is wel erg vet...

Verder doe ik graag mee met alle Gilmours, SRV's, Vai's, Satriani's, Setzers en Eric Johnsons. :cooler:

Pepe
13 november 2008, 03:53
Chris Spedding: Hurt by love
Wings: My love
Beatles: And your bird can sing/Taxman
Iggy Pop: I am bored
Manfred's Man Earth Band: Father of Night, father of day
Bruce Springsteen: Candy's room
David Bowie: Always crashing the same car


zomaar een paar dingen that pops up

Phv_strat
13 november 2008, 18:27
-Jimi Hendrix: purple haze, bold as love, voodoo chile,...

-Ritchie Blackmore: highwaystar, child in time

-Jimmy Page: stairway to heaven, heartbreaker

-Steve Morse: junkyard blues

-SRV: life whitout you, pride and joy, riviera paradise

Grts

hansli
13 november 2008, 19:01
Robert Fripp in "starless and bibleblack"................
wat een mooie melodie, mooie sustain, dikke gloeiende sound.............

Volgens mij staat 'ie op "Red"

artnaz
13 november 2008, 19:20
Ik doe hier niet aan mee, dan besteed ik een half uur aan denken en opschrijven omdat ik niet wil dat ik bepaalde solo's vergeet die niet onvermeld mogen blijven als ik eenmaal een paar dingen heb ongeschreven (is de zin duidelijk?).

Wel kan ik zeggen dat 80% van Blackmore's solo's buitengewoon geniaal zijn.

richie sambora
15 november 2008, 22:22
http://nl.youtube.com/watch?v=vClA3to0YOI

zeker in mijn oren 1 van de mooiste.

Bartelomeus
16 november 2008, 22:29
Poeh ik ken veel goeie, waarvan ook veel Metallica.
Op t moment vind ik de beste toch:

Ride the Lightning - Metallica !

Orgasmocaster
17 november 2008, 04:29
dat hangt helemaal van mijn stemming en de tijd van het jaar af..
momenteel toch zeker iets van Trevor Rabin..

hetzelfde antwoord zou voor mij gelden in het "vetste gitaar tone' topic :)

Can't look away
http://www.youtube.com/watch?v=MSAOCAnBaNE
en Shoot High Aim Low:
http://www.youtube.com/watch?v=u_lHaniUXlo
en misschien deze met Rick Wakeman:
http://www.youtube.com/watch?v=81c1Z3NzxoE

Alexilaihofan
17 november 2008, 14:15
Kun je verwachten aan men naam..

Children of Bodom - Bodom Beach Terror.
Snel en het heeft iets speciaals.

SloeGin
17 november 2008, 14:35
Alles van Joe Bonamassa, Gary Moore, Alexi Laiho, Marty Friedman/Megadeth, Zakk Wylde, Randy Rhoads,Jimi Hendrix, SRV ... :blast:

Reel Big Fish
19 november 2008, 17:59
Voor mij is de beste gitaarsolo van Marty Friedman. In het nummer Tornado of Souls van Megadeth. Zeker een aanrader om te luisteren. Die solo klinkt gewoon van begin tot het einde super! :rockon:

Jensi
19 november 2008, 19:07
Hendrix-Machine Gun(dat nummer is gewoon 1 lange solo:chicken:)

Guitar GoD
22 november 2008, 20:14
layla-eric clapton. hij doet deze niet op de cd, maar dit is live. vind ik de beste solo ever. hij begint op 2:55. maar eigelijk moet je gewoon hethele lied luisteren!

http://www.youtube.com/watch?v=D2sfelvHAlU

Steven Otto
22 november 2008, 21:14
http://nl.youtube.com/watch?v=3I1DmLa6MQk&feature=related
de solo van:
Wintersun - Winter Madness

Jari Mäenpää ownt Laiho, Malmsteen, Hammet met twee vingers in neus.
[/thread]

Edit: studio versie:
http://nl.youtube.com/watch?v=UCmhRJDJnk8&feature=related

Schedel
2 december 2008, 17:00
Instrumentale stuk van "the day that never comes" van Metallica vind ik eigenlijk wel gaaf..En de complete DVD van "Where the light is" van John Mayer is 1 grote Solo

gabriel
2 december 2008, 22:18
death theme (untouchables)
http://nl.youtube.com/watch?v=4naGFSdu38M&feature=related

once upon a time in the west
http://nl.youtube.com/watch?v=9iEHvbfQvw4

epilogue for lisa
http://nl.youtube.com/watch?v=aVRmJm9zEdo&feature=related

Bartelomeus
30 december 2008, 21:05
Ik word altijd erg blij van de solo van Ride the Lightning - Metallica.
Voor de mensen die hem ff snel willen checken, luisteren vanaf 2:39
http://www.youtube.com/watch?v=p1pO77cFQ5Q

WiMo
31 december 2008, 09:10
Geef mij maar Comfortably Numb van Pink Floyd op het Pulse-concert, gigaa

Stratman70
31 december 2008, 11:00
For the love of God van Steve vai
1 grote solo

En tevens de allerbeste ook nog eens.

Stratman70
31 december 2008, 11:03
KISS - Shock Me, gespeeld door Ace Frehley.
No way dat ik die zelf kan spelen maar ik hoop dat het ooit zo ver is! :cooler:
Oh... dan is er hoop: die is zo te leren hoor. Die stelt echt niet zoveel voor.

Stratman70
31 december 2008, 11:05
Laat ik eens de solo van Gates Of Babylon van Rainbow noemen.
Geweldig...maar er zijn er nog zoveel meer!

Henri H
31 december 2008, 11:26
Laat ik eens de solo van Gates Of Babylon van Rainbow noemen.
Geweldig...maar er zijn er nog zoveel meer!Mooi nummer/solo!
Ken je de uitvoering van Yngwie ook? Die mag er best zijn vind ik!

Maaaaarrrr, de beste solo ever is natuurlijk van David Meniketti van Y(esterday) & T(oday) in het nummer I Believe In You (http://nl.youtube.com/watch?v=hE6aFH_ND8c).

Anno 2008/2009 is dat natuurlijk enorm gay/not done/emo om te zeggen maar voor mij is dat nog steeds een supersolo.
Ik kan ze/hem (het zijn er eigenlijk 2 -3 in één nummer) grotendeels meespelen maar er zitten een paar details in die alleen David kan heb ik het idee.
Earthshaker en Black Tiger (Y&T's beste albums) heb ik dit jaar op CD aangeschaft. Ik had tot dan toe alleen nog maar de LP's.

Toen ik Y&T op TV zag met Pinkpop '82 toe wist ik dat ik ook hardrock-gitarist wilde worden. Later heb ik "ervoor gekozen" om dit hobbymatig te gaan doen. ;)

artnaz
31 december 2008, 15:48
Gates Of Babylon is natuurlijk een werk waar de ene genialiteit de andere overtreft in alle opzichten. De Malmsteen versie vind ik wel redelijk, in ieder geval een stuk beter dan zijn meeste andere Blackmore-covers. Intro is leuk, verder gaat het ook leuk, maar de zanger haalt de hele sfeer weg, en als Malmsteen begint te soleren begint het bij mij onder de nagels te kriebelen...:sneaky:

Anyway, ik snap je helemaal wat Meniketti betreft, H.Huisjes! Om eerlijk te zijn had ik Y&T nooit fatsoenlijk beluisterd, en toen ze voor Deep Purple speelden vorig jaar was het eigenlijk allemaal nieuw voor mij. Maar... Wat een show was dat zeg, ik kreeg kippevel na kippevel van die Meniketti! Een soort Gary Moore die zijn volledige ziel in gitaar en zang stopt en dat gevoel in alle mogelijke vormen van hem afspat. Op de plaat echter vind ik maar zo-zo nu...

Maar nu wordt het leuk. Letterlijk net toen ik dit van Meniketti schreef, werd ik gebeld. Ik heb een keer een top5 rock-lijst ingevuld, en ik kwam op de radio! Eerst heb ik wat dingen uitgelegd over mijn no.5: Heaven & Hell, toen no.3: Temple Of The King, en daarna no.1 Child In Time die ook werd gedraaid. Ik dacht ik doe nog een beetje commercieel, anders win ik nooit wat. En met succes!:cheerup:

Maargoed, win ik een keer wat, is het een vuurwerkpakket...:sneaky:

Henri H
31 december 2008, 20:39
Gates Of Babylon is natuurlijk een werk waar de ene genialiteit de andere overtreft in alle opzichten. De Malmsteen versie vind ik wel redelijk, in ieder geval een stuk beter dan zijn meeste andere Blackmore-covers. Intro is leuk, verder gaat het ook leuk, maar de zanger haalt de hele sfeer weg, en als Malmsteen begint te soleren begint het bij mij onder de nagels te kriebelen...:sneaky:

Anyway, ik snap je helemaal wat Meniketti betreft, H.Huisjes! Om eerlijk te zijn had ik Y&T nooit fatsoenlijk beluisterd, en toen ze voor Deep Purple speelden vorig jaar was het eigenlijk allemaal nieuw voor mij. Maar... Wat een show was dat zeg, ik kreeg kippevel na kippevel van die Meniketti! Een soort Gary Moore die zijn volledige ziel in gitaar en zang stopt en dat gevoel in alle mogelijke vormen van hem afspat. Op de plaat echter vind ik maar zo-zo nu...

Maar nu wordt het leuk. Letterlijk net toen ik dit van Meniketti schreef, werd ik gebeld. Ik heb een keer een top5 rock-lijst ingevuld, en ik kwam op de radio! Eerst heb ik wat dingen uitgelegd over mijn no.5: Heaven & Hell, toen no.3: Temple Of The King, en daarna no.1 Child In Time die ook werd gedraaid. Ik dacht ik doe nog een beetje commercieel, anders win ik nooit wat. En met succes!:cheerup:

Maargoed, win ik een keer wat, is het een vuurwerkpakket...:sneaky:

Ik vind die zanger geweldig. Dacht dat het Jeff Scott Soto was?
Die heeft ook nog een goeie plaat gemaakt met Soul Sirkus (met Journey gitarist Neal Schon).
Persoonlijk vind ik de solo van Malmsteen best wel OK.
Er zijn echter veel gitaristen die niet van Malmsteen houden. Zeer begrijpelijk maar ik ben daar dus niet ééntje van.
Ik vind hem ronduit geweldig.
Maar ja, da's erg persoonlijk en een kwestie van (slechte) smaak natuurlijk.

Wat leuk dat je op de radio kwam.
Was dat 3FM?
Wel weer balen van dat achterlijke vuurwerkpakket. Win je ook 's wat, krijg je dit.:(

P.S. wat waren nummer 4 en 2?

artnaz
1 januari 2009, 17:44
Ik vind die zanger geweldig. Dacht dat het Jeff Scott Soto was?
Die heeft ook nog een goeie plaat gemaakt met Soul Sirkus (met Journey gitarist Neal Schon).
Persoonlijk vind ik de solo van Malmsteen best wel OK.
Er zijn echter veel gitaristen die niet van Malmsteen houden. Zeer begrijpelijk maar ik ben daar dus niet ééntje van.
Ik vind hem ronduit geweldig.
Maar ja, da's erg persoonlijk en een kwestie van (slechte) smaak natuurlijk.

Wat leuk dat je op de radio kwam.
Was dat 3FM?
Wel weer balen van dat achterlijke vuurwerkpakket. Win je ook 's wat, krijg je dit.:(

P.S. wat waren nummer 4 en 2?Ja, volgens mij ook Jeff Scott Soto. Geweldige zanger, maar niet voor dat nummer vind ik.

Het was Twente FM (iets regionaler dan 3FM :p). Volgens mij had ik Since I've Been Loving You en Shine On You Crazy Diamond als nummer 2 en 4 (volgorde weet ik niet). Maargoed, een serieuze top-lijst kan ik niet maken, maar dit zijn wel geweldige nummers die ook nog algemeen bekend en erkend zijn. Dus ik dacht dat dat wel kans maakte... ;)

Henri H
1 januari 2009, 18:05
Ja, volgens mij ook Jeff Scott Soto. Geweldige zanger, maar niet voor dat nummer vind ik.

Het was Twente FM (iets regionaler dan 3FM :p). Volgens mij had ik Since I've Been Loving You en Shine On You Crazy Diamond als nummer 2 en 4 (volgorde weet ik niet). Maargoed, een serieuze top-lijst kan ik niet maken, maar dit zijn wel geweldige nummers die ook nog algemeen bekend en erkend zijn. Dus ik dacht dat dat wel kans maakte... ;)Hehe, dat had je dus goed gedacht.
Goeie top 5 alhoewel het erg moeilijk is om een top 5 samen te stellen.
Is ook zo veranderlijk...

Is er al een topic van de beste 5 nummers?

artnaz
1 januari 2009, 18:59
Is er al een topic van de beste 5 nummers?Vast wel, maar pin me er niet op vast! :satisfie:

Ukeloeder
1 januari 2009, 19:04
Beeeeeeeeeeetje OT, maar voor Y&T zo heette was hun naam Yesterday And Today, onder die naam maakten ze al enkele albums. Hun debuut, met daarop Earthshaker, waarnaar een later album (het allerbeste ooit!) genoemd werd, is gereissued op CD (http://www.rockadrome.com/superstore/product_info.php?products_id=1127).
En "toen" was het ook al een beetje gay om Y&T leuk te vinden... zo vonden mijn Motörhead-minnende maatjes althans.

Cowboy Wesley
3 januari 2009, 14:04
Dit is 1 van mijn favoriete gitaarsolo's. Alex Lifeson is echt een onderschatte gitarist, er zit zoveel gevoel in deze solo...

Rush- La Villa Strangiato (http://www.youtube.com/watch?v=MtWxyRi8mwY)

Henri H
3 januari 2009, 18:29
Dit is 1 van mijn favoriete gitaarsolo's. Alex Lifeson is echt een onderschatte gitarist, er zit zoveel gevoel in deze solo...

Rush- La Villa Strangiato (http://www.youtube.com/watch?v=MtWxyRi8mwY)Goeie smaak Wesley. Alex Lifeson en Rush is fantastisch!

FNaRK
3 januari 2009, 18:59
man man man, wat een stelletje ouwe lullen :hippie:
Y&T ... heb ik ook nog op vinyl gekocht, Gates of Babylon heb ik nog in een live versie van een toendertijd beroemd engels festival

FNaRK
3 januari 2009, 19:03
excuus,
was Stargazer op Monsters of Rock 1980

vond zowaar een videootje
http://www.truveo.com/Rainbow-Monsters-of-rock-1980/id/2136394056

:blast:

Henri H
3 januari 2009, 19:09
man man man, wat een stelletje ouwe lullen :hippie:
Y&T ... heb ik ook nog op vinyl gekocht, Gates of Babylon heb ik nog in een live versie van een toendertijd beroemd engels festivalHehe, als jij Y&T op vinyl hebt gekocht dan ben jij ook een ouwe lul tenzij je dat recentelijk hebt gedaan natuurlijk. :)

Engelse festival is Reading misschien of nog ouder (Knebworth, was Led Zeppelin daar destijds ook niet)?

Edit: Ah, Monsters of Rock '80. ook leuk ;)

Edit 2: Het filmpje is trouwens "All Night Long" maar je kunt Stargazer wel aanklikken.

artnaz
3 januari 2009, 20:01
excuus,
was Stargazer op Monsters of Rock 1980

vond zowaar een videootje
http://www.truveo.com/Rainbow-Monsters-of-rock-1980/id/2136394056

:blast:#$^&$!!!:sneaky: Stinkend jaloers dat ik ben!

aaronstonebeat
4 januari 2009, 12:58
Is Ritchie Blackmore's solo in Highway Star (en dan vooral de Made in Japan-versie) in dit verband al genoemd?
Daar kan ik nog altijd met veel genoegen naar luisteren.

artnaz
4 januari 2009, 13:44
Ja, die is het noemen ook zeker waard! :satisfie:

Hij zegt zelf dat dat snelle "klassieke" stukje het enige is wat hij "ingestudeerd" heeft, al zijn andere solo's zijn altijd improvisaties. Maar zelfs dat stukje heb ik hem eigenlijk nooit hetzelfde horen spelen... :p

Cowboy Wesley
4 januari 2009, 18:40
Goeie smaak Wesley. Alex Lifeson en Rush is fantastisch!

Thanks! Ik ben al jaren fan van Rush. Wat een fantastische band! Ik heb ze al 3 keer live aan het werk gezien in de Ahoy in Rotterdam. De beste live band die ik ooit heb gezien!

Henri H
4 januari 2009, 18:49
Ja, heb Rush ook al een paar x in Ahoy gezien.
De laatste paar jaren niet meer want ik vind concerten met meer dan 1000 man aan publiek gewoon niet meer leuk.

De solo van Highway Star is zeker noemenswaardig, ook één van mijn favorieten. De "Made in Japan" uitvoering dan.
Die van Burn mag er ook wel wezen. Ik denk dat ik dat eigenlijk het beste hardrock nummer aller tijden vind. Check de "Made in Europe" versie.
De versie van Glenn Hughes op "From Now On" is ook best OK. :)

artnaz
4 januari 2009, 19:15
De solo van Highway Star is zeker noemenswaardig, ook één van mijn favorieten. De "Made in Japan" uitvoering dan.
Die van Burn mag er ook wel wezen. Ik denk dat ik dat eigenlijk het beste hardrock nummer aller tijden vind. Check de "Made in Europe" versie.
De versie van Glenn Hughes op "From Now On" is ook best OK. :)Ja, Burn is ook geniaal, als ik het een tijdje niet heb geluisterd en het met een goede geluidsset hoor (zeker als het een concert is (CalJam of Düsseldorf '95 bijv.)) krijg ik toch weer voor de honderdste keer kippevel bij dat snelle stukje... :satisfie:

Maar nu jullie allemaal met Blackmore solo's komen kan moet ik er ook wat ingooien:

- Mistreated (ene versie genialer dan de ander)
- Child In Time (MIJ)
- Lazy
- Tearin' Out My Heart (Live Between The Eyes)
- Man On The Silver Mountain (Live)
- Temple Of The King (Live '95-'97)
- Fire In The Basement
- Black Masquerade (Live)
- Vielleicht Das Nächste Mal
- Catch The Rainbow (Live feat. Dio)
- Wolf To The Moon

Zoiets wat ik zo kan bedenken? :)

reinierscheffer
5 januari 2009, 00:38
ook deze van blackmore vind ik geweldig, een van z'n beste solo's in het latere Rainbow werk:

live @ Rockpalast: Temple of the King, solo vanaf 2m36s

http://www.youtube.com/watch?v=8KriRo9OM5s

aaronstonebeat
5 januari 2009, 00:51
ook deze van blackmore vind ik geweldig, een van z'n beste solo's in het latere Rainbow werk:

live @ Rockpalast: Temple of the King, solo vanaf 2m36s

http://www.youtube.com/watch?v=8KriRo9OM5s

He ja, heerlijk! Had ik nog nooit gezien. Pas op, of ik schiet weer helemaal in een blackmore-fase :)

artnaz
5 januari 2009, 02:00
Ja, die had ik dus ook al in mijn lijstje staan! :):)

FNaRK
5 januari 2009, 13:13
en zo wordt het langzaam een Blackmore / Rainbow topic :chicken:

Toch jammer dat de beste man de laatste jaren zo onder de plak van zijn vrouw zit

FNaRK
5 januari 2009, 13:14
ff uit mijn hoofd:
ik weet dat ik de solo van Saxon's "Dallas 1 PM" toendertijd geniaal vond (nu ff checken waarom dat ookalweer was)

artnaz
5 januari 2009, 13:47
Toch jammer dat de beste man de laatste jaren zo onder de plak van zijn vrouw zitVolgens mij niet, het is echt zijn keus. Hij wilde het altijd al, en nu heeft hij voor het eerst 100% plezier in wat hij doet. Dat zijn zijn woorden in ieder geval, ik blijf nog elke dag hopen dat hij met Dio/Coverdale/White of wie dan ook (ik heb vertrouwen in zijn keuzes) weer gaat Rainbowen (Deep Purple'en zou ook niet verkeerd zijn, maar die kans acht ik nog minder).

T!M
7 januari 2009, 20:27
Solo van Hotel California is en blijft nog altijd de beste solo aller tijden !:D

Henri H
8 januari 2009, 08:16
Ja, ook best OK maar het zijn er meerdere door/achter elkaar dus geldt niet. ;)

Stratman70
15 januari 2009, 20:57
excuus,
was Stargazer op Monsters of Rock 1980

vond zowaar een videootje
http://www.truveo.com/Rainbow-Monsters-of-rock-1980/id/2136394056

:blast:
Shit...die had ik zelf moeten opnoemen natuurlijk.
De solo van Stargazer op MOR is de ALLERBESTE live-solo die ik ooit gehoord heb!

Over die Gates Of babylon solo van Yngwie: is wel aardig, maar (zoals altijd met hem)
OVER THE TOP!

En da's dan weer jammer. Blackmore wist te doseren in dat nummer.

Een andere geweldige solo van Blackmore is de solo van Wasted Sunsets, Fires At Midnight, ach... eigenlijk bestaat er geen slechte Blackmore solo.

Oh ja... de live solo van Tearin' Out My Heart... ook weer grandioos virtuoos!

Asolociaal gewoon, hoe goed!

Stratman70
15 januari 2009, 20:58
en zo wordt het langzaam een Blackmore / Rainbow topic :chicken:

En zo zou het met alle topics in alle rubrieken moeten zijn.

Gitaarnet zou dan ook " Blackmorenet" moeten heten!

Stratman70
15 januari 2009, 21:01
ff uit mijn hoofd:
ik weet dat ik de solo van Saxon's "Dallas 1 PM" toendertijd geniaal vond (nu ff checken waarom dat ookalweer was)
Ja, ik ook! Dat is 1 van de eerste soli die ik leerde speulen!

Over saxon gesproken:
- Suzy Hold On
- The Eagle Has Landed
- Heavy Metal Sunder
en uiteraard...
De solo's van de live uitvoering van Fire In The Sky/Machine Gun...ongekend!!!!!

artnaz
15 januari 2009, 21:03
En zo zou het met alle topics in alle rubrieken moeten zijn.

Gitaarnet zou dan ook " Blackmorenet" moeten heten!Ik ben voor.

"Post je schaamteloze foto's met Blackmore topic"
"Welke gitaar van Blackmore moet ik kopen topic"
"Mooie dames en Blackmore topic"
"Grappige plaatjes van Blackmore topic"

Misschien is dat niet te realiseren, maar een subforum moet wel kunnen in ieder geval... Ik bied me alvast aan als mod! :D

Butcher
18 januari 2009, 00:32
Something - The Beatles

En zo'n beetje iedere solo op de plaat "Street Survivors" van Lynyrd Skynyrd.

Klaasj Vaak
18 maart 2009, 18:19
Vandaag 'ontdekt'. Kleine stilte hier bij de solo...

http://www.youtube.com/watch?v=_HMHL_gHBRw

Een band waar ik niet eens zwaar fan van ben. Soms gruwelijk mooie nummers, zoals deze, en soms tenenkrommend zoetsappig. De live versie van Warszawa is nog de beste, maar deze, incluis de solo kan er ook prima mee door. Ik hoor ook een lichtelijke Pink Floyd invloed...:soinnocent:

Pepe
18 maart 2009, 19:22
Vandaag 'ontdekt'. Kleine stilte hier bij de solo...

http://www.youtube.com/watch?v=_HMHL_gHBRw

Een band waar ik niet eens zwaar fan van ben. Soms gruwelijk mooie nummers, zoals deze, en soms tenenkrommend zoetsappig. De live versie van Warszawa is nog de beste, maar deze, incluis de solo kan er ook prima mee door. Ik hoor ook een lichtelijke Pink Floyd invloed...:soinnocent:

Hee, barbieri is er uit?

Klaasj Vaak
18 maart 2009, 19:30
Ik ken de namen niet zo van die gasten, ben niet zo'n enorm fan op zich, maar het viel me in de Warszawa versie ook al op dat ik maar één gitarist meende te horen, daar waar ik op bijv. Deadwing toch echt twee gitaristen hoor. Kan wel kloppen ja.

Die drummers is trouwens meesterlijk, niet te zuinig...:o

Pepe
18 maart 2009, 19:39
Nee, Barbieri is -was blijkbaar- de toetsenist, die zat voerger in Japan, band van David Sylvian. Goeie band wel, de nek omgedraaid voor Sylvian's solocarriere. Ik was verrast Barbieri 15 jaar later in PT op te zien duiken.

Klaasj Vaak
18 maart 2009, 19:58
Ach so! Ik snap wat je bedoelt (duhu). Maar er zat toch ook een tweede gitarist bij, of ben ik nu abuis? Of wellicht gelaagd opgenomen op de albums? Ik hoor trouwens wel een toetsenist, misschien een meelopende band?

Henri H
19 maart 2009, 08:07
De toetsenist staat op een gegeven moment wel helemaal links op het podium in beeld volgens mij.
Ik vind het een leuk nummer en de gitaarsolo is ook best OK maar zéker niet de beste ooit naar mijn idee.
Pink Floyd hoor je er wel degelijk in.

Ritchiefan
30 maart 2009, 19:17
De beste solo ever =

+ Tarot Woman / Rainbow / R. Blackmore

Uitleg:
+ Zeer langzaam begin, mooie noten
+ Tegendraads midden
+ the Cats/BZN achtig eind = briljant!

(Ik vind die solo van Temple of the King 1995 nou niet zo bijzonder hoor :???:)

Enrico :)

Ritchiefan
30 maart 2009, 19:44
Een goeie nummer twee:
+ Tougher than the rest - Bruce Springsteen.

:):) Enrico

artnaz
30 maart 2009, 21:22
(Ik vind die solo van Temple of the King 1995 nou niet zo bijzonder hoor :???:)Nou ik wel.

Tarot Woman vind ik dan weer een beetje overrated, net als het nummer Stargazer. Don't get me wrong, brilliante nummers hoor, maar als je het over Blackmore praat vind ik dat hij meer bijzondere solo's heeft gespeeld en Gates of Babylon vind ik bijv. veel beter dan Stargazer.

Maar nogmaals, geniale nummers en geniale solo's.

Ritchiefan
30 maart 2009, 23:25
Hadie Artnaz,

Kun je dat ook beargumenteren?

Gr. Enrico :)

artnaz
30 maart 2009, 23:44
Moeilijk. :p

Ik vind dat wat hij bij het begin van Tarot Woman doet niet heel bijzonder als je het vergelijkt met wat hij "normaal" doet. Genialiteit van hier tot Wellington (ligt verder dan Tokyo:D) hoor, maar het is gewoon niet heel anders dan andere solo's. Na de overgang wordt de solo nog mooier, maar als geheel vind ik hem dan niet meer megasuperhyper-geweldig.

Neem ik voor het gemakt Gates Of Babylon als voorbeeld als nummer en de solo. Het nummer heeft meer diepgang en afwisseling dan Stargazer, die op mij toch vrij eentonig overkomt (nogmaals, in Blackmore-termen, vergeleken met elke andere band is het voor een mij gigantische parel). Meer melodie, alle instrumenten zijn spannender, meer variatie...

Solo is gewoon ongelooflijk... Onstandaard noten, onstandaard ritme, "rare" dingen... Maar toch melodieus en prachtig. Zo is de overgang vrij rustig, maar Blackmore doet daar allemaal freaky dingen. En tja, elke maat is gewoon one-of-a-kind geniaal. En het belangrijkste, het doet gewoon veel meer met me.

Hoewel Tarot Woman ook heel veel doet, maar niet op een hele andere manier als andere Blackmore-solo's, om dezelfde redenen die ik genoemd heb.

Veel beter kan ik het niet onder woorden brengen.

rijsberman
31 maart 2009, 01:23
http://www.youtube.com/watch?v=b9oymWJXp68
Alleen jammer van die kloothommels in het publiek.

enne... http://www.youtube.com/watch?v=qGrVK_EM78Y

Beste? Ligt er aan welke criteria je hanteert, denk ik. Ik kan er errug van genieten.

Ritchiefan
31 maart 2009, 10:48
Ja, Gates o Babylon is inderdaad fenomenaal!
Vooral van de sound krijg ik koude rillingen. De nooteuze ook erg mooi. Soms langzaam, soms snel ook netjes.
Voor mijn idee heeft Tarot Woman dat ook allemaal, maar dan in een wat korter tijdsbestek :)

By the way, wat vind je van Tougher than the rest - Bruce Springsteen.
Iets heel anders, maar bloedmooi vind ik het.

Gr. Enrico :)

artnaz
31 maart 2009, 11:00
Deze (http://www.youtube.com/watch?v=Nn6-KDZpFt8) (bij iets van 3:30)? Is toch superstandaard?

Ritchiefan
31 maart 2009, 11:24
Yep, 3:05 tot 3:40 ongeveer.
Standaard mwa mischien wel. Met zo min mogelijk noten maximaal effect.
Dit is trouwens net iets langzamer dan op de plaat, iets te langzaam naar mijn idee.

:) Enrico

Ritchiefan
31 maart 2009, 11:35
Wat vind je trouwens van Michael Schenker?
Ik vind bijna al zijn solo's top! Ik begrijp niet dat hij alijd zulke k:???:t-muzikanten om zich heen heeft. Die man verdient een top-zanger en een top-band.
Of zie ik dat verkeerd?

:) Enrico

artnaz
31 maart 2009, 11:49
Michael Schenker vind ik ook goed ja.

Verder wat solo's betreft in willekeurige volgorde...

- Gary Moore
- Doug Aldrich
- David Gilmour
- Steve Vai (supercreatief en emotioneel, maar zijn muziek pakt me niet en dus de solo's ook niet)
- John Sykes
- Rhandy Roads
- Jake E. Lee
- Vivian Campbell
- Paul Gilbert
- Brian May

Verder weet ik het zo niet uit mijn hoofd.

Ritchiefan
31 maart 2009, 12:16
Wat ik ook een mooie vind is:

Friday Night - Ad van den Berg!

Van eigen bodem maar daarom niet minder :)
Enrico

artnaz
31 maart 2009, 22:44
Ik vind Adje ook interessanter om te luisteren dan Van Halen om eerlijk te zijn.

Ik had al eens vertelt dat hij een keer bij een talentenjacht jureerde, en ik de deelnemende drummer "begeleidde" met Burn. Achteraf lang met Adje gepraat (geweldige verhalen had hij ook), superaardige en bovenal coole gast. Ik baal nog elke dag dat onze band toen uit elkaar ging, want hij had beloofd dat hij een keer langs zou komen als we weer gingen optreden... :(

Mocht ik binnen niet al te lange tijd een nieuwe band hebben en we gaan optreden, zal ik hem (na 2-3 jaar) alsnog schaamteloos contacteren! :cheerup: