PDA

View Full Version : Improvisatiesolo (A)relaxed Bosch-Racing



Bosch
22 juni 2002, 11:17
Improvisatiesolo (A)relaxed Bosch-Racing


Hallo daar,

Ik heb een korte technische improv. opgenomen op een hiphopbeat.
Het (A)relaxed geworden.

Ik heb ook gelijk even een foto van mijn wegracer op de site gezet Bosch Racing komt daar (ook) vandaan!

(Zelf de bass gedaan trouwens).

Check it out.

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/index.html

Spul: 5150 combo + FGM QM That's all!

Kitaarhiero
22 juni 2002, 11:50
wiedelewiedele :eek:

Jij bent best wel een snelheidsduivel zo te zien en horen... gaat je motor net zo hard als die arpeggio's?

Nesker
22 juni 2002, 16:35
klinkt goed !

Dila
22 juni 2002, 19:17
zo hee.... snel...

Eddie van Halen
23 juni 2002, 00:00
Ik kan horen dat het een geïmproviseerde solo is, want ik herkende nogals wat stukjes uit je andere mp3tjes... Het beginriffje is volgens mij precies hetzelfde als Frogs in Space - of niet.... :smile: maar het klinkt weer tof - en onuitvoerbaar voor mij dan :sad:

Bosch
23 juni 2002, 11:33
Hé meneer Van Halen,

Heeeeeel goed gehoord!!! De eerste paar noten komen inderdaad van Frogs in Space, maar dan ietswat anders (laidback) gespeeld. Erg leuk dat je dat hebt gehoord.

Als je wat op TAB wilt (natuurlijk niet het hele nummer) hoor ik het wel!

CU,

Wouter

Eddie van Halen
23 juni 2002, 18:29
Mwah, ik ben nu bezig met sweepen. Had ik al eens eerder gedaan, maar na een paar dagen zakte me de moed echt in de schoenen. Dat is ongeveer 1 maand geleden nu denk ik. En nu ben ik het alweer aan het proberen... ff een vraagje: kun je beter clean beginnen te oefenen of met distortion i.v.m. (moeilijker) dempen??

Thnx

Bosch
23 juni 2002, 21:39
Sweepen, clean/distortion?
Allebei is "lastig". Clean omdat je de noten snel veel minder hard hoort; je moet dus eigenlijk "overduidelijk" spelen.
Met distortion is ook "lastig" omdat je heel veel bijgeluiden moet onderdrukken en je juist alle tonen (goed/slecht) (bijna) even hard hoord.

Ik oefen het allebei. Als je doel is om het met vervorming te spelen/op te nemen, zou ik het dus vaker met distortion oefenen.

Afijn, het maakt niet uit; wat je het fijnst vindt!

Laat de moed niet in je schoenen zakken: gewoon eerst met twee-snaren-licks oefenen dan met drie-snaren-licks, etc., rustig gevoel opbouwen. Het komt dan echt wel.

Ik zal binnenkort wat uitschrijven, hou maar in de gaten.

Ciao,

Wouter

Thomasvv
23 juni 2002, 21:43
Ik heb laatst een paar tips gekregen van Frank Gambale, IMHO toch wel een van de masters op sweep-gebied... IK BEN ZE ALLEEN VERGETEN.... Ik zal toch altijd gedwongen een slowhand bljven :smile:

Watti
1 juli 2002, 14:47
Ga dan maar snel zoeken want je wil toch geen 2e E.C. worden??

Pee
1 juli 2002, 17:34
wat is sweepen

sash
18 juli 2002, 02:31
Kheb ze allemaal beluisterd en het klinkt echt heel goed. Nieuwe Satch?

Thomasvv
18 juli 2002, 14:55
Sweepen, zie dit topic: http://gitaarforum.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=4983&forum=11&8

Thomasvv
18 juli 2002, 14:55
Op 2002-07-01 13:47, schreef Watti:
Ga dan maar snel zoeken want je wil toch geen 2e E.C. worden??


Als ik zijn vermogen ook zou krijgen, heb ik daar opzich geen problemen mee :grin: