PDA

View Full Version : Squier Stratocaster



Dkong
21 juni 2002, 22:51
Ik krijg maandag een Squier Stratocaster, kennen jullie die? (kan domme vraag zijn, ben nog niet echt thuis op dit gebied). Nieuw voor 200 euro, gewoon uit de Fender fabriek. Goede koop?

Dila
21 juni 2002, 22:57
natuuurlijk kennen we die :smile: ik heb er ook een, goeie gitaar voor weinig geld, heel erg weinig geld in jouw geval, die van mij koste (we hadden nog guldens toen) 600 piek.

Dkong
21 juni 2002, 23:03
Mooi, positieve reacties :smile:. Ze hadden ook echte Fender Strtocasters, nieuw voor 600 euro!! Ik geloof dat ik ze heb zien liggen voor 2000 euro, dit is in Italië, waar m'n pa nu is, hij belde me erover vanmiddag, of hij er eentje mee moest nemen, ik heb maar ja gezegd :smile:.

Dila
21 juni 2002, 23:08
die fenders voor 600 euro zijn denk ik fender mexen...

jaccoos
22 juni 2002, 12:03
das niet goedkoper dan in nederland. en ik weet niet hoe je vader reist, maar als hij vliegt moet hij ook invoerrechten betalen.

Dkong
22 juni 2002, 12:21
Nee, hij is nu met de auto vanwege luchtverkeersleiders-stakingen (geinig woord :smile:). Dat het mexen konden zijn had ik nog niet aan gedacht, maar goed ik heb hem toch alleen een Squier Standard Strat mee laten nemen.

Ic3gl0vE
23 juni 2002, 18:06
mexicaanse fender strat kan je in nederland wel vinden voor €550,- denk ik

Dkong
24 juni 2002, 18:01
Ik heb hem :grin: hij is een stuk mooier nog dan ik had verwacht, ik heb de donkerblauwe maple uitvoering. Neem hem woensdag mee nar een vriend die nu enkele jaren speelt, die zal me wel wat verder kunnen helpen, want ik kan nog niks en hij moet gestemd worden, snaren beter erin (3 ervan maken een zingend geluid dat uit de brug komt, volgens mij is opnieuw (goed) vastzetten de oplossing). En de tremolo er goed in, ik weet niet hoe ver die erin gedraaid moet worden enz enz. Hoe kan je trouwens zien in tabs wat voor een greep je moet gebruiken?

rePUNKtative
24 juni 2002, 19:06
quoteje van een "leer-tab-lezen" lesje:

TAB will not tell you which fingers you use to fret which note.

Of te wel, dit moet je van iemand anders leven. Is het wel die vriend, is het wel een gitaarleraar (wat ik je overigens ten zeerste aanraad, op les gaan!!!).

Dkong
24 juni 2002, 19:08
Ik ga dus naar die vriend morgen, en neem meteen de acoustische Fender van zijn broer mee, die koop ik over (prima staat, 6 jaar gebruikt, volgens mij de D-22 ofzoiets) en inderdaad, daar ga ik mee op les. Maar hoe doen jullie dat dan als je weer eens een vet nummer hoort en daar de tabs van opzoekt om te gaan spelen? Gewoon lang luisteren tot je de juiste grepen weet? Word leuk bij de solo's van Slash die ik uiteindelijk wil kunnen spelen :S.

schm90
24 juni 2002, 21:01
Met tab is het inderdaad vaak een combinatie van goed luisteren naar het nummer en de tab zelf lezen. TAB zegt weinig over timing en zo, dus je moet het nummer en de feel wel aardig kennen.
En niet meteen Slash solo's proberen perfect te spelen, want dat is vaak alleen maar frusterend (of je moet een uitzonderlijk talent zijn). Gewoon eerst de basics. Als je wat langer les hebt en bijvoorbeeld de pentatoniek aardig kent, zal je mbv tab (slash) solo's veel sneller onder de knie krijgen.

Dkong
24 juni 2002, 22:18
Ik ben ook niet van plan iets te haasten, daarom zei ik er ook uiteindelijk bij, dus niet meteen na een week spelen :smile:.

Bartjan
25 juni 2002, 09:32
Niets mis mee zo' Squier Strat. Ik zelf speel er nu een jaartje op. Wel ff lesnemen, dan gaat het allemaal wat simpeler en sneller.

riekie
25 juni 2002, 10:15
Inderdaad helemaal nix mis mee,speel zelf op een Squier Standard Strat (made in China met gouden logo)en valt niets op aan te merken.
let er wel op dat je versterker ook voor een groot gedeelte de kwaliteit van het geluid bepaalt.Ik bedoel te zeggen dat ook een "dure" gitaar met een K#@*% versterker
voor geen meter klinkt.Dus let ook op de keuze van versterker.
Maar aan die Squier zal je zeker veel plezier beleven.
Dus lekker spelen, en vooral je gevoel volgen..
SUCCES.

Ic3gl0vE
28 juni 2002, 23:39
gitaar versterker effecten en vingers zijn allemaal even belangrijk voor je geluid denk ik..
net als in een band, je moet spelen als 1 man dus alles is met elkaar verbonden *blaat*

gefeliciteerd met je nieuwe gitaar! dingen als timing zul je gewoon aan moeten voelen bij tabs en welke vinger je moet gebruiken moet je ook zelf uitzoeken of laten vertellen door een leraar.
Ik heb zelf geen les (ook nooit gehad) en het gaat me toch aardig goed af vind ik zelf (en ik ben niet de enige met die mening :grin:) maar als je nog niet eerder een instrument hebt leren bespelen en je muziekkennis is nog niet zo groot dan kan je beter wel op les gaan ja

Kjiratsiekoedel
29 juni 2002, 08:05
Op 2002-06-24 19:08, schreef Dkong:
D-22 ofzoiets)


Ik heb een DG-22s, kan dat het zijn???