PDA

View Full Version : Dunlop Crybaby GCB-95 probleem



Mike McCready
18 januari 2005, 17:21
Mijn wah-wah is sinds een paar dagen niet helemaal goed meer. Waar hij vroeger nog mooi geleidelijk als volgt ging (0 = stand omhoog; 10 = stand helemaal ingetrapt)

0-1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

lijkt het nu alsof ie meer zoiets doet:

0-1-1-1-1-9-10-10-10-10

Ergens in het midden springt ie dus ineens van zijn omhoog stand naar zijn omlaag stand. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Mike McCready
19 januari 2005, 18:16
Bump!

Niemand met een mogelijk oorzaak? :???:

Bluesbreaker
19 januari 2005, 18:18
kapotte pot?

Mike McCready
19 januari 2005, 19:09
kapotte pot?

Enne, waar zit die? En hoe kan ik evt. zien of ie kapot is?

Mike McCready
19 januari 2005, 19:10
kapotte pot?

Enne, waar zit die? En hoe kan ik evt. zien of ie kapot is?

Bluesbreaker
19 januari 2005, 19:18
kapotte pot?

Enne, waar zit die? En hoe kan ik evt. zien of ie kapot is?

De potmeter is het ding (regelbare weerstand dacht ik) dat de beweging opneemt (via tandwieltje dat verbonden is met het beweegbare ding in je wah), je kunt vast wel doormeten of daar het euvel in zit, maar ik ben niet technisch genoeg om je dat te vertellen.

Mike McCready
19 januari 2005, 22:54
kapotte pot?

Enne, waar zit die? En hoe kan ik evt. zien of ie kapot is?

De potmeter is het ding (regelbare weerstand dacht ik) dat de beweging opneemt (via tandwieltje dat verbonden is met het beweegbare ding in je wah), je kunt vast wel doormeten of daar het euvel in zit, maar ik ben niet technisch genoeg om je dat te vertellen.

Ik kan me voorstellen dat dat heugeltje tandjes van het tandwiel mist en dus "slipt". Maar dat hij ineens doorschiet is met een tandwiel niet mogelijk (tenzij het tandwieltje vrijwel geen weerstand heeft en zelf doordraait, maar dat lijkt me niet).
Is het dan aannemelijk om te denken dat het weerstandje in de potmeter niet goed meer functioneert?

oddman
19 januari 2005, 23:57
Hoi,

ik heb dit ook gehad .. potmeter was dood ..
Gewoon een nieuwe bestellen en insteken ..

Google eens op hotpotz II ofzo ..

Succes

Mike McCready
20 januari 2005, 18:30
Zin er ook optische pots die ik zou kunnen installeren of is de Crybaby daar niet geschikt voor?

Bluesbreaker
20 januari 2005, 18:50
Ik kan me voorstellen dat dat heugeltje tandjes van het tandwiel mist en dus "slipt". Maar dat hij ineens doorschiet is met een tandwiel niet mogelijk (tenzij het tandwieltje vrijwel geen weerstand heeft en zelf doordraait, maar dat lijkt me niet).
Is het dan aannemelijk om te denken dat het weerstandje in de potmeter niet goed meer functioneert?

Ja, dat zei ik dus ook....

Luigi
23 januari 2005, 09:20
Als het de potmeter is moet je hier eens kijken; http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=muziek&u=effecten&ID=36706