PDA

View Full Version : Funk met humbuckers?



Rups
18 januari 2005, 16:24
Hoe krijg je nou een lekker funky geluid met een gitaar met humbuckers? Ik heb alles geprobeerd, maar ben er nooit tevreden over :evil: . Iemand misschien goede tip?

maylingjv
18 januari 2005, 16:33
coil slit ? en een goeie amp die lang clean blijft

maylingjv
18 januari 2005, 16:34
coil split bedoel ik :wink:

SilverFoo
18 januari 2005, 16:36
Minder treble/ bass instellen op je gitaarversterker... humbuckers splitten met je schakelaar... dat moet toch wel werken...

Negative K3 fan
18 januari 2005, 16:41
funk met humbuckers gaat perfect, het is misschien niet jouw smaak om zon funk soundje te nemen, maar ik vind dat het best koel kan klinken, brug humbucker met een rabdje kun je ook verbazend goed mee funken.

maar ik denk dat jij dat sterat tussensoundje bedoelt of niet?

Rups
18 januari 2005, 16:48
Coils splitten heb ik ook geprobeerd: maar het blijft een beetje zompig klinken (met name de B en hoge E snaar). De andere gitarist in mijn bandje produceert een veel helder geluid.
Misschien is het een kwestie van smaak, maar als ik de opnames terughoor ben ik nooit tevreden over mijn sound.

Rups
18 januari 2005, 16:49
Coils splitten heb ik ook geprobeerd: maar het blijft een beetje zompig klinken (met name de B en hoge E snaar). De andere gitarist in mijn bandje produceert een veel helder geluid.
Misschien is het een kwestie van smaak, maar als ik de opnames terughoor ben ik nooit tevreden over mijn sound.

Rups
18 januari 2005, 16:49
Coils splitten heb ik ook geprobeerd: maar het blijft een beetje zompig klinken (met name de B en hoge E snaar). De andere gitarist in mijn bandje produceert een veel helder geluid.
Misschien is het een kwestie van smaak, maar als ik de opnames terughoor ben ik nooit tevreden over mijn sound.

Rups
18 januari 2005, 16:50
Coils splitten heb ik ook geprobeerd: maar het blijft een beetje zompig klinken (met name de B en hoge E snaar). De andere gitarist in mijn bandje produceert een veel helder geluid.
Misschien is het een kwestie van smaak, maar als ik de opnames terughoor ben ik nooit tevreden over mijn sound.

jorrit
18 januari 2005, 17:34
misschien is het handiger om wat meer informatie te geven...
wat voor gitaar speelt die andere gozer en wat voor elementen,
wat voor gitaar speel jij en wat voor elementen?

een goede humbucker, bijvoorbeeld een SD jeff beck in een alder body moet hoog genoeg hebben....

Robs
19 januari 2005, 00:21
Hoe krijg je nou een lekker funky geluid met een gitaar met humbuckers? Ik heb alles geprobeerd, maar ben er nooit tevreden over :evil: . Iemand misschien goede tip?

Dat hangt er natuurlijk nogal vanaf wat voor sound je wilt: voor een lekker slagje (rythm), een jazzy lead of een scheurende funky solo.... Hoewel ik zelf op een strat speel, ben ik wel een jaloers op de veelzijdigheid van hums, je kan er namelijk alles wel zo'n beetje op doen. Gebruik voor een slagje en distorted riffs of solo het brug element en pak voor een wat warmere jazzy vibe het halselement. Waarschijnlijk iets dat je zelf ook al had bedacht, maar nogmaals, vergeet niet dat Hums ook voordelen (met name lekkere distorted sound en warme geluid) hebben!

e_lukather
19 januari 2005, 10:18
ik kreeg een redelijk lekker funky sound uit een gibson 62' ...verder geen verstand van zaken. Maar het is maar net wat je zoekt zoals al werd gezegd.

Rock&Roll
19 januari 2005, 10:38
Overwegen waard: de humbucker from hell van DiMarzio.
Veel presence, heldere klank, toch gedefinieerd...steek em alleen niet in de brug want dan is het echt een helse bucker!

Jeroenvanhulsteijn
19 januari 2005, 10:58
ik heb op een gitaar een schakelaartje geïnstalleerd waarmee ik de volume en tonepots bypass. Hiermee verlies je minder treble. Zou je mss eens kunnen proberen.

Verder zijn er geloof ik wel circuitjes om je humbuckers als single coil te laten klinken. In mijn Hohner G3t zit ook zoiets. Is passief.

jorrit
19 januari 2005, 11:19
jah en dr is ook nog een pedaal van seymour duncan waarmee je je geluid naar een single kan gooien. opties zat....

LordRiffenstein
19 januari 2005, 12:02
Gewoon, tussenstand dus neck en brug tesamen en wat met je volumeknop(pen) experimenteren!

Morpheus
19 januari 2005, 12:42
Overwegen waard: de humbucker from hell van DiMarzio.
Veel presence, heldere klank, toch gedefinieerd...steek em alleen niet in de brug want dan is het echt een helse bucker!

hoezo helse bucker? please clearify....

zenabi
19 januari 2005, 12:45
Overwegen waard: de humbucker from hell van DiMarzio.
Veel presence, heldere klank, toch gedefinieerd...steek em alleen niet in de brug want dan is het echt een helse bucker!

hoezo helse bucker? please clearify....

ja vertel, wordt ook nieuwschierig

Stratman70
19 januari 2005, 13:13
hahaha, die heten gewoon zo: Humbuckers from hell van DiMarzio en geven dus dat signaal, zoals hiervoor beschreven.

Net zoals de "duckbucker" veel "quack" geeft, zal dit dan wel een humbucker zijn met een heeeeeeeel warm geluid. :D

Azrael
19 januari 2005, 18:54
Cool man.......een Duckbucker!
:-D
Die lijkt mij gaaf! Soundclips?

ToTaL FaKe
19 januari 2005, 19:47
ik pak wel een eend en stop hem in me gitaar :D

stuk goedkoper... :)

Stratman70
20 januari 2005, 10:23
En zo heb je nog de lipstick pick-ups van Danelectro, die is speciaal voor vrouwelijke gitaristen en trafo's
De soapbar van Seymour Duncan, voor de hygiënische gitarist
De Quarterpounders van Seymour Duncan, niet te verwarren met de Whopper Cheese van Burger King
De Motherbucker van DiMarzio.... :o ieuwww!

etc.