PDA

View Full Version : Zoektocht naar degelijke allround versterker



rygelxvi
18 januari 2005, 12:48
Kunnen jullie mij even op weg helpen?

Ik zoek mij namelijk een goede all-round versterker die zowel goed klinkt met een akoestische gitaar (heb een Yamaha APX-4a in mijn bezit, staalsnaren).
Maar: ik ga in de wellicht nabije toekomst ook over tot de aanschaf van een lekker klinkende elektrische gitaar. (dat is iets voor later misschien eind van het jaar voor mijn kerst :) )

Ik zou dus graag één versterker aankopen, rond de 1000 euro als dat kon, die goed scoort voor beide type instrumenten.

Ik speel vooral akkoorden, al durf ik mij zo nu en dan ook eens wagen aan blues solos 8-)

Alvast bedankt! Alle tips welkom!

BramVersteeg
18 januari 2005, 14:17
Heb je al voorkeuren? Naar wat voor sound zoek je? Weet je al of je transistor, buizen of modeling wil? Wil je een combo of een top+kast?
Bij allround en goed vervoerbaar denk ik altijd aan modeling. Voor 1000 euri heb je een mooie set denk ik. Denk ander eens aan Koch, een multitone bijvoorbeeld is behoorlijk allround.

rygelxvi
18 januari 2005, 15:08
Heb je al voorkeuren? Naar wat voor sound zoek je? Weet je al of je transistor, buizen of modeling wil? Wil je een combo of een top+kast?
Tja, ik ben een verwoed luisteraar van Joe Satriani albums, dus dat is ongeveer zo wat mijn smaak. :wink:
Wat de versterker zelf betreft, ik stel deze vraag omdat velen mij het gebruik van een versterker voor zowel de Yamaha APX-4A als een electrische gitaar afraden.
Een PA zou beter zijn voor akoestisch.

Verder denk ik dat ik beter af ben met transistoren, of misschien iets met een combinatie van lampen én transistoortjes?




[/quote]

Lacrymosa
18 januari 2005, 15:14
ik denk dat je met een studiotone van koch een heel eind gaat komen\ligt ook binnen je budget, is klein, handelbaar en niet extreem zwaar, wel 100% buizen

iam
18 januari 2005, 15:41
ik denk dat je met een studiotone van koch een heel eind gaat komen\ligt ook binnen je budget, is klein, handelbaar en niet extreem zwaar, wel 100% buizen

gaat dat met akoestische is de vraag...

er is naar mijn weten maar 1 buizenamp speciaal voor akoestische én electrische en dat is de Rivera Sedona (doyle dykes speelt erop)
maar die kost nieuw algauw 2600€ :s

jaywalker
18 januari 2005, 16:38
Ik vind akoestische gitaren vaak lekkerder klinken op transistor bakken dan buizenbakken.

jorrit
18 januari 2005, 17:46
hmz je speelt voornamelijk akkoorden en af en toe een bleus solo maar je geeft satriani op als geluids referentie kader??

denk trouwens dat het erg lastig wordt om een amp te kopen die goed is voor beide. waarom niet alle 2 los?
k heb laatst een roland ac-60 geprobeerd en die klinkt erg goed maar is dan alleen voor akkoustisch. kost iets minder als 500 euro dacht ik. denk dat los kopen een beter resultaat geeft..

maylingjv
19 januari 2005, 10:00
george dennis heeft ook een buizenamp voor akoestisch als ik mij niet vergis,het beste voor akoestisch dat ik gehoord heb is AER,maar ik vind het vrij nutteloos om zo'n AER mee te slepen als je rechtstreeks op een degelijke p.a even goed klinkt,kan je beter een goede buizenamp kopen voor elektrisch vind ik toch he

charlie45
19 januari 2005, 10:26
ik zou idd focussen op een elektrische gitaar versterker. voor je akoestische gitaar zou een versterker alleen als monitor voor jezelf dienen en niet veel beter klinken dan een gewone zangmonitor.

bij elektrisch is dit een ander verhaal, daar is de versterker een essentieel onderdeel van je eigen sound.

als je een versterker hebt met redelijk vermogen kun je er meestal nog wel een redelijk bruikbaar akoestisch geluid uithalen, maar echt mooi wordt dat niet.

Bobbel
19 januari 2005, 12:30
Ik zat de denken aan een Fender Twin Reverb, aangezien die heel goed klinkt bij een clean geluid, zou het me niks verbazen als hij ook goed klinkt met een accoustische gitaar... en ja... voor electrisch is hij natuurlijk geweldig!

Jeroenvanhulsteijn
19 januari 2005, 12:49
Misschien zo'n Roland JC120. Maar daar krijg je zonder wat extra hulp geen Satriani uit.

ijff
19 januari 2005, 14:14
Kunnen jullie mij even op weg helpen?

Ik zoek mij namelijk een goede all-round versterker die zowel goed klinkt met een akoestische gitaar (heb een Yamaha APX-4a in mijn bezit, staalsnaren).
Maar: ik ga in de wellicht nabije toekomst ook over tot de aanschaf van een lekker klinkende elektrische gitaar. (dat is iets voor later misschien eind van het jaar voor mijn kerst :) )

Ik zou dus graag één versterker aankopen, rond de 1000 euro als dat kon, die goed scoort voor beide type instrumenten.

Ik speel vooral akkoorden, al durf ik mij zo nu en dan ook eens wagen aan blues solos 8-)

Alvast bedankt! Alle tips welkom!
Waarom een versterker voor beide? Thuis hoef je niet versterkt te spelen lijkt me. Misschien kan je beter die €1000,- spenderen aan een wat goedkopere versterker èn een electrische gitaar. Zoek een leuke 2e hands buizen combo, en koop er een Ibanez (vanwege Satriani) gitaartje bij.