PDA

View Full Version : Fulltone '69 fuzz



Calexico
18 januari 2005, 10:27
Heeft iemand ervaring met deze fuzz? Kheb er ondertussen enkele mp3'tjes van gehoord en 't lijkt me echt een lekker pedaaltje als is 't moeilijk zo te oordelen want kheb er zelf nog nooit op gespeeld.
Iemand deze fuzz ooit geprobeerd in combinatie met een Twin? De ene zegt "Werkt fantastisch op een cleane amp"... en een andere zegt "Klinkt toch beter op een amp die lichtjes op oversturen staat"...
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Rutger
18 januari 2005, 10:29
Ja!

Ik heb de '69 gehad icm een Twin, en het klonk bagger. De '69 gaat eigenlijk alleen goed samen met een goed te oversturen amp. Op een Marshall klinkt ie echt goed, maar op een Fender... :-?

Calexico
18 januari 2005, 10:36
Mmmh niet echt goeie ervaring mee dan... en een twin lichtjes oversturen met de ts9 of de fulldrive en dan de '69 erbij...

Rutger
18 januari 2005, 10:39
Als jij je Twin zo hard kunt zetten dat je m licht kunt oversturen, dan zou je t kunnen proberen. Dat was voor mij iig geen optie. k Heb het overigens wel een paar keer gedaan in de oefenruimte, dan kklonk het iets beter. Maar ja, daar stond ook een Marshall, en prikte ik hem daar in dan was het verschil overduidelijk.

Ik heb toen gekozen voor de alom bekende J. Everman Fuzzdrive G2, die werkt zonder problemen op elke Fender.

Neem je Twin mee naar Van der Haar en ga het uitproberen, zou ik zeggen!

Calexico
18 januari 2005, 10:56
Euhm... mijn Twin oversturen... is tot nu toe nog nooit gelukt... :D
Ik heb wel goeie ervaringen met mijn fulldrive of ts9 en deze dan in combinatie met andere pedaaltjes daarom dat ik dit wel eens zou willen horen... nouja zoals je zegt... uitproberen...

Duane
18 januari 2005, 12:50
In combinatie met een Strat op een Marshall klinkt ie SUPER. Dus hangt wel een beetje van je gear af. Vind de '69 nog steeds het dichts bij een oude FuzzFace komen.

Lucluc
18 januari 2005, 13:36
En je twin op 2 van de 4 eindpitten laten draaien is ook een optie die het overwegen waard is.

Antal
18 januari 2005, 13:55
Ik heb hem ook gehad. Prima sound over een marshall. Alleen vond ik persoonlijk de everman en de soulbender lekkerder klinken.

Enige nadeel vond ik dat er erg weinig volume in het ding zat. Maar dat heb ik verders van niemand gehoord. Dus ik zal de enige zijn met dat probleem.

Calexico
18 januari 2005, 14:23
Mmmm... fuzz klinkt in het algemeen beter over een licht overstuurde Marschall... heb ik zelf ook al ondervonden... maar kben verliefd op het cleangeluid van mijn twin en kwil hem voor geen geld van de wereld de deur uit... euhm... nou das een beetje overdreven misschien... :D ... kheb hier ook al enkele topics gelezen over hoe je je twin een beetje kunt modificeren maar daar heb ik echt geen verstand van... al zou dat natuurlijk wel een oplossing zou kunnen zijn.
Ze hebben mij nu ook al een paar keer die Everman Fuzzdrive aangeraden... zoals Rutger ook zegt zou die wel lekker "fuzzen" icm een cleane Fender...

Calexico
18 januari 2005, 14:25
En je twin op 2 van de 4 eindpitten laten draaien is ook een optie die het overwegen waard is.

Ik ben een leek wat sleutelen aan amps betreft... wat bedoel je hier precies mee?

Antal
18 januari 2005, 14:50
Ze hebben mij nu ook al een paar keer die Everman Fuzzdrive aangeraden... zoals Rutger ook zegt zou die wel lekker "fuzzen" icm een cleane Fender...

Waarom moet het dan die 69 worden? Gewoon die everman proberen!

Lucluc
18 januari 2005, 15:49
Als je echt het hele vermogen van de Twin Reverb nodig hebt, voor bijvoorbeeld heel erg hard clean geluid, dan moet je je versterker laten zoals hij is.

Als je twee van de vier eindbuizen verwijderd, dan levert de versterker in principe de helft van het vermogen. In de praktijk hoeft dat niet zo zeer een halvering van het volume te zijn. Dat uit zich meer in een iets snellere oversturing van de overgebleven eindbuizen. Dan krijg je wat meer compressie en dat kan het gebruik van een fuzz ten goede komen.

Volgens mij is het geen grote ingreep en als je het zelf niet kan dan zijn er genoeg mensen die het wel kunnen. Bijvoorbeeld Al, de moderator van de versterker-afdeling op dit forum.

Je zult met alle fuzzen tegen het probleem aanlopen dat een Twin Reverb te clean blijft. Je geeft zelf al aan dat de versterker in een lichte crunch van zichzelf te laten komen erg lastig is.

Vraag het anders eens op het versterkerforum. Volgens mij kun je het eens zelf proberen door of de twee binnenste eindbuizen, of de twee buitenste eindbuizen te verwijderen. Wat ook nog kan is buis 1 of 2 van de pre amp verwijderen van het kanaal dat je niet gebruikt. Dan krijgt het overgebleven kanaal ook wat meer pit. Trucjes die je gemakkelijk zelf kunt proberen zonder kennis van techniek.

Duane
18 januari 2005, 17:17
Ze hebben mij nu ook al een paar keer die Everman Fuzzdrive aangeraden... zoals Rutger ook zegt zou die wel lekker "fuzzen" icm een cleane Fender...

Waarom moet het dan die 69 worden? Gewoon die everman proberen!

Idd. proberen kan geen kwaad. Ik raad je echt aan een aantal fuzz pedalen uit te proberen. En zover het natuurlijk kan op je eigen gitaar en amp.