PDA

View Full Version : Vox Pathfinder 15 of Cambridge 15



Dkong
21 juni 2002, 16:41
Ik ben op zoek naar een goedkope versterker, ik ga tot 250 euro, als het moet voor een groot verschil aan kwaliteit 300. Ik zit te denken aan een Pathfinder 15R, want ik wil reverb en gain. Maar bestaat er ook een Cambridge 15 met reverb? Ik vind dit moeilijk om te vinden want de Cambridge staat om de één of andere vage reden niet op de site van Vox. En maakt die buis in de Cambridge iets uit?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dkong op 2002-06-21 16:42 ]</font>

Dude
21 juni 2002, 21:05
is het niet zo dat de een een betere speaker en een buisje heeft ??

Dkong
21 juni 2002, 22:42
Cambridge heeft een buisje, maar of je dat nou echt hoort? Ik zou graag nog wat ervaringen horen.

pimmetje
22 juni 2002, 10:53
Als je bovengrens 300 euro is, is 't zeker de moeite waard om naar een klein tweedehands buizenversterkertje te zoeken... da's echt een enorm verschil in spelen en geluid. Even de tijd nemen, niet onnodig haast maken met kopen.

Die versterkers met één buisje in de voorversterker zijn gebouwd om het geluid van een echte buizenversterker na te bootsen. Dit lukt echter nooit. Natuurlijk klinken die dingen met een buisje wel anders dan zonder, maar luister ook eens naar "the real thing".

Dkong
22 juni 2002, 11:37
Het is moeilijk om onder de 300 euro een goede buizenversterker te vinden. Ik heb ook nog aan zelfbouw zitten denken, dat zou me wel lukken, ik ben redelijk thuis op dat gebied, mar dan word het echt weer zo'n project wat je uitstelt en uitstelt en uiteindelijk komt er niks meer van. Heb daar ook geen tijd voor. Maandag krijg ik mijn Squier Strat, ik wil dan wel een beetje snel kunnen spelen, gelukkig ga ik vrijdag een maand op vakantie, dan komt er nog wat salaris binnen en kijk ik overal nog eens rond enzo, misschien dat ik dan iets vind, met lang rond blijven kijkne heb ik wel goede ervaringen, voor mij de beste manier om iets te kopen. Ik zit nu ook aan een Marshall MG15DFX ofzo te denken.

qwerty
23 juni 2002, 16:54
Heb onlangs een laney lc15 gekocht op marktplaats. Prima buizenbakkie, echter zonder reverb.
ook versie met reverb aanwezig: LC15r.
Prijzen op marktplaats : tussen 150 en 250 euroos.
Klinkt echt stukken beter dan zoon #$%#$%#%#solid state vox.