PDA

View Full Version : Help, mijn spaarcentjes moeten uit mijn varkentje!



anoniem
24 september 2001, 13:40
Ik sta op het punt een Gibson Les Paul Smartwood te kopen. Ik vroeg me alleen af iemand ervaring met deze gitaren heeft. Of kan ik beter een andere Les Paul kopen? Ik speel muziek a la 3 doors down. Ik weet trouwens ook geen prijs van deze gitaar, dus als iemand de prijs van deze gitaar weet? Ik schat hem ongeveer op zo'n fl 4000,-.

Verder wil ik een Mesa Boogie versterker erbij kopen. Ook van dit merk weet ik niet wat een goeie is. Ik heb er wel eens een paar gehoord en vond ze allemaal zwaar ok klinken. We spelen binnenkort elke week in een kroeg waar ongeveer zo'n 750 tot 1000 mensen inpassen, dus ik zoek een versterker die hier goed kan functioneren.

Hitpoint
24 september 2001, 15:03
Jij hebt wel heel veel spaarcentjes :smile:

Rectifier
24 september 2001, 17:01
Qua Gibson kan ik je niet verder helpen.

Wat Mesa betreft,ligt her er natuurlijk aan wat voor stijl je speelt.
Op marktplaats stond vorige week een QUAD pre-amp. Zit qua mogelijkheden en sound tussen de Mark 2 en Mark 3. En Rectifier is minder flexibel en vooral geschikt voor het zware Metal werk (evt.blues). Wil je echt een allround Mesa dan moet je de Mark 4 kopen. Van Fender clean,Marshall overdrive tot heftig Mesa Sustain Rijke Lead!!!
De Nomad serie moet ook goed klinken, 3 geheel gescheiden kanalen met eigen toonregeling, maar wel erg duur.

Kitaarhiero
24 september 2001, 17:29
mesa boogies :wink:

Ic3gl0vE
24 september 2001, 19:53
Op 2001-09-24 14:03, schreef Hitpoint:
Jij hebt wel heel veel spaarcentjes :smile:




ja man! :smile:
prijs van de Gibson: hoog :wink:
en over de Mesa... de RoadKing lijkt me wel vet, alleen 't voetpedaal wat erbij zit heeft al 10 knoppe :grin:
(ik heb zo'n gevoel dat niemand veel aan m'n post heeft nu..)

Ditmar
24 september 2001, 20:47
Gewoon effe wachten met een gitaar kopen.....
De dollar gaat binnenkort sneller dan het WTC omlaag

anoniem
24 september 2001, 21:01
Ik heb trouwens ook geen flauw idee van wat een goede Mesa versterker moet kosten. Ik ben ongeveer bereid zo'n Fl 5000,- hier voor uit te geven. Is dit genoeg ? Ik heb trouwens ergens de prijs gezien van de Gibson Les Paul Smartwood, ik weet niet of het klopt, maar hij wordt ergens aangeboden voor Fl 3250,-. Vind ik trouwens niet duur voor wat ik echt een super mooie gitaar vind.

Hitpoint
24 september 2001, 21:39
Orange versterkers zijn ook vet, je kunt die versterkers volgens mij alleen in Utrecht kopen. Kweet zo niet de naam van de winkel.

Ditmar
24 september 2001, 21:53
Stand-By op de Oudegracht tussen cafe België en de Headshop

Kitaarhiero
25 september 2001, 13:45
Orange, da's toch dat engelse merk?
m'n broer wil een orange amp omdat hij een reclame plaatje van dat merk in de TG heeft zien staan, een mooi meisje ligt in haar ondergoed op bed en tegen de muur leunt een SG die in een orange is geplugd :wink:

Rectifier
25 september 2001, 15:09
Dan zou ik voor de Road King gaan.
Als je toch al 5000,- voor een mesa over hebt......
Heb je de Lotto gewonnen ofzo???

Meteen effe die paarse uitvoering bestellen, die is wel stoer!

Ic3gl0vE
25 september 2001, 20:07
Op 2001-09-24 20:39, schreef Hitpoint:
Orange versterkers zijn ook vet, je kunt die versterkers volgens mij alleen in Utrecht kopen. Kweet zo niet de naam van de winkel.


d'r staat een Orange te koop op Marktplaats.nl voor 3000,- ofzo