PDA

View Full Version : Attn Gibson customshop owners + invoervraagje



Flatcat
18 januari 2005, 00:23
Wat zijn jullie ervaringen met customshop les pauls tov de gewone les pauls?

Spelen ze beter, klinken ze beter,..? M.a.w. is het z'n extra geld écht waard?

Verder: als je iets bestelt uit de UK betaal je dan invoertaksen want een vriend van me beweert van wel?

Alvast bedankt!

Bobbel
18 januari 2005, 00:26
volgens mij is daar laatst nog een topic over geweest... maar ik weet het antwoord niet... sorry...

Monty
18 januari 2005, 00:42
Verder: als je iets bestelt uit de UK betaal je dan invoertaksen want een vriend van me beweert van wel?


Volgensmij geen taxen. Heb een keer een gitaar gestuurd naar UK en daar kwam verder niks bij. Kweet niet of het andersom ook zo is, maar ik neem aan van wel.

Orpheo
18 januari 2005, 00:58
Wat zijn jullie ervaringen met customshop les pauls tov de gewone les pauls?

Spelen ze beter, klinken ze beter,..? M.a.w. is het z'n extra geld écht waard?

Verder: als je iets bestelt uit de UK betaal je dan invoertaksen want een vriend van me beweert van wel?

Alvast bedankt!

als je goed zoekt, zie je soms een customshop liggen die iets meer is dan een gewone LP.

Verder: als je t hebt over een custom van rond de 3500 euro en een standard van rond de 2500 euro, dan zeg ik zo: JA! hij is die extra 1000 euro waard, zonder meer. mooier afgewerkt, beter ook, klinkt lekkerder, speelt lekkerder, ziet er mooier uit, blabla, ga zo maar door. ik vind m iig die 1000 extra waard. maar dat is iets dat je zelf moet bepalen a.d.h.v. testen en spelen.

maar ik zeg niet dat de standards slecht zijn, of wat dan ook! zeker niet!

ik zeg alleen, dat die 1000 extra harde euro's de gitaar zeker waard zijn.

Punt
18 januari 2005, 01:41
De Customshops en dan met name de Historics zijn van een heel andere orde dan de productie modellen. Ze zijn het geld dubbel en dwars waard.

Het meeste waar voor je geld is de R7 (Reissue 1957). Dat is wel een goldtop, maar met de huidige dollarkoers is die in de US goedkoper dan een Productie Standard hier.

Ik zou nooit uit de UK importeren, veel te duur. Rechtstreeks uit de US is veel goedkoper. Je betaalt ongeveer 2,4% invoer over de waarde van de gitaar + verzending en daaroverheen 19% BTW.

Les Paul
18 januari 2005, 07:12
Ik ben zelf erg tevreden met mijn R8. Ik heb hem gewoon in Nederland gekocht. Als je een Historic zoekt voor de klank, zou ik hem niet in het buitenland bestellen. Er is veel verschil tussen Les Pauls. Er zijn hele goeie, maar ook ronduit matige. In de USA bestellen weet je nooit wat je krijgt. Voor zo'n bedrag wil ik de gitaar eerst horen en voelen, voordat ik koop.
Zelf heb ik goede ervaringen met Nederland Muziek in Almere. Redelijke prijzen, maar absolute top gitaren. Mijn R8 komt daar ook vandaan. En eerlijk gezegd heb ik nog geen beter klinkende Les Paul in mijn handen gehad.

Alain
18 januari 2005, 09:17
Geen invoerrechten uit de UK Dieter. UK zit bij de EU.

Flatcat
18 januari 2005, 09:26
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Flatcat
18 januari 2005, 09:27
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Flatcat
18 januari 2005, 09:27
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Flatcat
18 januari 2005, 09:27
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Flatcat
18 januari 2005, 09:28
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Flatcat
18 januari 2005, 09:28
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Punt
18 januari 2005, 09:30
Ik heb mijn R7 en R9 via internet en telefoon uit de US gehaald.
Je kan ze inderdaad niet eerst zelf uitproberen, dat is een nadeel.
Met een betrouwbare US dealer met een goede naam die er tijd aan wil besteden kom je een eind.
Gewoon vertellen wat je zoekt en eventueel via de telefoon verder afstemmen.

Overigend heb ik nog nooit iemand gehoord die ontevreden over een Historic was. Er zijn wel toonverschillen, maar echt troep zit er niet bij.

Ook al betaal je geen invoerrechten in de UK, dan nog is het duur. Volgens mij zelfs duurder dan in Nederland.

In ieder geval zijn de kosten van zelf importeren uit de US zo'n 30% lager dan hier kopen. Op zo'n bedrag is dat behoorlijk veel.

Succes.

Punt
18 januari 2005, 09:33
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Kijk eens op de Dealers Boulevard van het lesPaulForum.
Wel registeren anders zie je die niet.

BramVersteeg
18 januari 2005, 11:08
Ik ben ook wel benieuwd naar die historic en customshops.
Speelde laatst even op een Custom maar vond mijn standard toch beter klinken. De custom was beter afgewerkt, betere stemmechanieken en eem stuk strakkere hals, maar ik vond mijn standard toch fijner klinken. Ben dan toch wel benieuwd naar die duurdere. Kijken of die wel zo veel beter zijn....... :P

Kasper
18 januari 2005, 11:13
Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Toevallig geen familie van Didier De Reeper?

P****Fred
18 januari 2005, 11:21
goeie adresjes in the states voor gibsons:


www.wildwoodguitars.com
www.willcuttguitars.com
www.magdonmusic.com

ze mogen id states hun Gibson-stock niet meer op de site zetten,
maar als je'n mailtje stuurt, kan je ze meestal wel bekijken

good luck!

Punt
18 januari 2005, 11:22
Ik ben ook wel benieuwd naar die historic en customshops.
Speelde laatst even op een Custom maar vond mijn standard toch beter klinken. De custom was beter afgewerkt, betere stemmechanieken en eem stuk strakkere hals, maar ik vond mijn standard toch fijner klinken. Ben dan toch wel benieuwd naar die duurdere. Kijken of die wel zo veel beter zijn....... :P

Een Custom is een type Les Paul. Dat hoeft geen Customshop te zijn. Dat wordt wel meer verward. Je hebt in de gewone productie b.v. de Classic, Standard en Custom Les Pauls. Die komen allemaal gewoon uit de fabriek. Daarnaast maakt de Customshop van bepaalde modellen een speciale Customshop versie. De Historics zijn bijvoorbeeld replica's van de LP Standards uit de jaren 50.

Er is b.v. ook een Customshop Historic Series 1954 Les Paul Custom. Dat is een Historic en een Custom uit de Customshop.
Snap je ? :)

P****Fred
18 januari 2005, 11:23
mja, maar tegenwoordig worden de "gewone" customs ook id customshop gemaakt ;-)

http://www.gibsoncustom.com/flash/historic/lespauls/custom/lpcustom/LPCustom.html

Orpheo
18 januari 2005, 11:33
mja, maar tegenwoordig worden de "gewone" customs ook id customshop gemaakt ;-)

http://www.gibsoncustom.com/flash/historic/lespauls/custom/lpcustom/LPCustom.html

en volgens mij is dat ook de reden dat ze een flink stuk duurder zijn dan voorheen!

en ik dacht ook beter...maar dat weet ik niet zeker...

BramVersteeg
18 januari 2005, 14:08
Ik ben ook wel benieuwd naar die historic en customshops.
Speelde laatst even op een Custom maar vond mijn standard toch beter klinken. De custom was beter afgewerkt, betere stemmechanieken en eem stuk strakkere hals, maar ik vond mijn standard toch fijner klinken. Ben dan toch wel benieuwd naar die duurdere. Kijken of die wel zo veel beter zijn....... :P

Een Custom is een type Les Paul. Dat hoeft geen Customshop te zijn. Dat wordt wel meer verward. Je hebt in de gewone productie b.v. de Classic, Standard en Custom Les Pauls. Die komen allemaal gewoon uit de fabriek. Daarnaast maakt de Customshop van bepaalde modellen een speciale Customshop versie. De Historics zijn bijvoorbeeld replica's van de LP Standards uit de jaren 50.

Er is b.v. ook een Customshop Historic Series 1954 Les Paul Custom. Dat is een Historic en een Custom uit de Customshop.
Snap je ? :)

Dat begreep ik ook wel :wink: .
Maar omdat Customs vaak als beter dan een std worden gezien, vond ik het wel lollig dat ik mijn Std beter vond klinken. Nu was ik benieuwd naar mijn bevindingen over die CustomShops en Historics. Die worden ook gezien als beter, maar ik vroeg me af of ik dat dan ook zou vinden :P .
Tnx voor de uitleg, anyway :)

Les Paul
18 januari 2005, 18:37
Maar omdat Customs vaak als beter dan een std worden gezien, vond ik het wel lollig dat ik mijn Std beter vond klinken. Nu was ik benieuwd naar mijn bevindingen over die CustomShops en Historics. Die worden ook gezien als beter, maar ik vroeg me af of ik dat dan ook zou vinden :P .
Tnx voor de uitleg, anyway :)

Meestal worden de Standards als beter gezien. Kijk maar eens naar de prijzen van de originele 58-60 Bursts. Daar kan geen Custom bij. Zelf hou ik ook meer van de Standards (al staat een echte Black Beauty nog wel op mijn verlanglijstje :) )

Flatcat
18 januari 2005, 21:12
Wie op dit board had ook al weer die prachtige customshop goldtop?

Stonden een half jaartje terug een hele reeks foto's van..

Ik zag wel op één van de drie bovenvernoemde sites die goldtop refinished staan en die body is niet uit één stuk hé?

edit: aan kasper: geen idee, ik ken christophe zelf amper, maar één jaar mee in klas gezeten

Punt
18 januari 2005, 22:08
Ik heb een half jaar geleden wel 1 pic van mijn GT gepost.
Die gitaar heeft me zo overtuigd van de Historics dat ik toen deze R9 ('59 Reissue Standard dus :wink: ) heb laten komen. Ik heb de GT verkocht.

http://members.chello.nl/triekwel/R9%20Black.jpg

Punt
18 januari 2005, 22:18
Wie op dit board had ook al weer die prachtige customshop goldtop?

Stonden een half jaartje terug een hele reeks foto's van..

Ik zag wel op één van de drie bovenvernoemde sites die goldtop refinished staan en die body is niet uit één stuk hé?

edit: aan kasper: geen idee, ik ken christophe zelf amper, maar één jaar mee in klas gezeten

De body van GT's zijn wel uit een stuk, maar vaak zit de naad van de maple top niet in het midden, daarom maken ze er GT's van :)

Flatcat
18 januari 2005, 23:34
of worden ze (nieuw) verkocht als refinished 57's

http://wildwoodguitars.com/electrics/gibson/historic/lp/57/lpr741448/lpr741448_top.jpg

Niet echt geslaagd vind ik..

Jouw gitaar punt, die is het zo ongeveer wel :)

Bij mijn amp heb ik iets van, hier kan ik wel enkele jaren mee door, ik veronderstel dat jij hetzelfde en meer voelt? :wink:

Punt
18 januari 2005, 23:47
Bij mijn amp heb ik iets van, hier kan ik wel enkele jaren mee door, ik veronderstel dat jij hetzelfde en meer voelt? :wink:

Ik zal nooit meer zonder een Historic willen.
Ik ben veroordeeld tot levenslang :)

PeArLjAm
19 januari 2005, 01:08
Bij mijn amp heb ik iets van, hier kan ik wel enkele jaren mee door, ik veronderstel dat jij hetzelfde en meer voelt? :wink:

Ik zal nooit meer zonder een Historic willen.
Ik ben veroordeeld tot levenslang :)

Mensen met een Gibson Historic zijn bevoorrechte mensen 8)

BramVersteeg
19 januari 2005, 10:54
Hey, dat heb ik met mijn Std al! Nu moet ik er een gaan testen :wink:

P****Fred
20 januari 2005, 10:25
en volgens mij is dat ook de reden dat ze een flink stuk duurder zijn dan voorheen!

en ik dacht ook beter...maar dat weet ik niet zeker...


als je'n beetje kijkt kan je voor 2400 € een nieuwe custom hierheen halen uit de USA hoor 8-)

Alain
20 januari 2005, 11:27
Dacht ik wel..

Alain: heb een ex klasgenoot gezien van ons: christophe de reeper, werkt nu in de fina in Jabbeke al een hele tijd.

Aan de anderen bedankt voor het antwoord. Wat zijn interessante shops in usa anders, zodat ik prijzen kan vergelijken met hier?

Het zou idd (ooit) om de 57 goldtop gaan!

Die werkt daar idd al jaren. Ik heb zijn ex nog gezien een eindje geleden, die wist me dat te zeggen.

Als je 2ehands wil gaan, ebay.co.uk heeft soms interessante prijzen.