PDA

View Full Version : pedalboard deels anders aangesloten /Echo Park doet moeilijk



Speeddemon
18 januari 2005, 00:22
test

Speeddemon
18 januari 2005, 00:48
Ik had eerst m'n 3 eerste pedalen aan een 3-Daisychain hangen, en die daisychain hing weer aan een DC-5 chain, waarvan de overige vier punten de CE-2, GE-7, SmartGate en MXR EQ voedden, en de Line 6 Echo Park had z'n eigen adaptertje toegewezen gekregen, om brom/ruis (zoals veel reviews zeggen) te vermijden.

Nu bedacht ik, met het oog op de toekomst, dat ik m'n pre-amp effecten en fx-loop effecten toch gescheiden wil voeden (had nu 1 lange chain, dus was niet nodig).
Dus de 3 eerste pedalen hebben de Echo Park's 300mA adapter gekregen en de FX-loop pedalen hangen nu aan de DC-5 (en een 600mA adapter).
Echo Park is dus ook hieraan gehangen. En ja hoor, zeer licht (!!!) brommetje. Nog paar keer geswitched om te checken dat het nergens anders aan lag, maar 't is toch echt de Echo Park.

Nou is dat voor mij niet zo'n probleem;
ofwel de brom verzuipt in de eigen ruis van m'n Engl Savage 60 (wat ook reuze meevalt trouwens), ofwel hij is compleet gebypassed vanwege een TB Loop box.

Ik heb nu namelijk (meer uit gemak dan tone-suck redenen) m'n GE-7 en Echo Park aan een TB Loop box gehangen, zodat ik met 1x switchen m'n solo-sound heb (geboost en delay erbij).

Nu ga ik nog vóór m'n wah een Mini AB box zetten om direct aan de tuner te hangen, de DC-3 vervangen door ook een DC-5, zodat m'n Mini AB en Tuner ook aan de voeding kunnen, en dan ben ik voorlopig klaar.

Verder wil ik misschien wel een soort vintage board bouwen;
Teese WOF-->MXR Limiter--->Marshall Guv'nor MK I ---> MXR Distortion II

BramVersteeg
18 januari 2005, 11:50
Hoe het komt weet ik niet maar als ik m'n pre-amp FX aansluit op de zelfde stroomvoorziening als m'n loopFX krijg ik ook een lichte brom.

Speeddemon
18 januari 2005, 11:54
Hoe het komt weet ik niet maar als ik m'n pre-amp FX aansluit op de zelfde stroomvoorziening als m'n loopFX krijg ik ook een lichte brom.
uh, dit heb ik toch al meerdere keren gezegd dat het een big No-No is.

Je creeert namelijk een aardlus tussen de 2 pedalenchains en je versterker.

't zou me trouwens niet verbazen als er PP2's worden verkocht vanwege deze ontwetendheid. Ik bedoel, ik stuur momenteel 10 bakkies aan, dmv 3 universele adapters, en afgezien van de verwachte EP brom, is mijn rig nagenoeg stil. Ipv 225 ben ik 25 kwijt (+5 euro voor stekkerbak, die speciaal een 5m snoer heeft)

BramVersteeg
18 januari 2005, 12:37
Ik vroeg me gewoon af hoe dit kwam. Normaal gesproken heb ik het ook los van elkaar aangesloten. En als je een aantal adaptors bij elkaar zet, krijg je dan nergens last van? Ik heb eigenlijk geen zin om zo'n PP2 te kopen voor mijn pedalboard en heb waarschijnlijk genoeg ruimte over voor losse adaptors. Zal ik hier problemen mee krijgen? Ik wil ongeveer 6 bronnen voeden.

Speeddemon
18 januari 2005, 13:24
waarom zou je EN een PP2 kopen EN nog losse adapters gebruiken?
(of je moet net zoals ik 1 verplichte adapter hebben, die bij de Tubefactor hoort. 12V AC)

De 8 uitgangen van de PP2 zijn geisoleerd, maar per uitgang zou je er wel een daisychain aan kunnen hangen.

BramVersteeg
18 januari 2005, 14:22
Nee, ik vroeg me af of ik een PP2 moest kopen óf losse adaptors? Mijn voorkeur gaan uit naar adaptors voor de prijs. Ik heb er nog wel wat liggen. En misschien een daisychain eraan ofzo..... Daarom mijn vraag of het niet gaat brommen met al die adaptors.
In mijn rack wil ik wel iets als de PP2 gebruiken.

Speeddemon
18 januari 2005, 17:47
Nou, een PP2 bespaart je wel veel ruimte en gedoe.

Aangezien dat EP brommetje me toch enigzins stoort, maar er geen 4e adapter in m'n 6-punts stekkerdoos past, moet ik nu een apart klein stekkerdoosje kopen, die in de grote steken, 1 adapter uit de grote halen, en die adapter + #4 in dat kleine bakkie steken.

Izegrim
25 januari 2005, 00:49
Even samengevat:

-een stekkerblok
-gestabiliseerde adapter + daisychain voor pre-amp stompboxes
-gestabiliseerde adapter + daisychain voor FX-loop stompboxes

Dat zou in theorie dus een prima voeding zonder problemen moeten zijn? Sorry als dat als een domme vraag klinkt, maar ik bouw een pedalboard met afsluitbare vakken waar dat makkelijk in zou passen. Ik was aan het kijken naar complete voedingen voor gitaareffecten, maar dit klinkt wel interessant eigenlijk.

Ik vraag me nu tegelijk af of het een leuk idee is om een master/slave stekkerblok te gebruiken. Zet ik mijn amp aan, gaan gelijk de effecten aan!

Izegrim
26 januari 2005, 00:38
Wat raar dat niemand dat weet... :???:

Speeddemon
26 januari 2005, 01:29
klopt wel hoor.
zo doe ik 't nu ook + een aparte voeding voor m'n EP.

Dweezman
26 januari 2005, 09:09
Even samengevat:

-een stekkerblok
-gestabiliseerde adapter + daisychain voor pre-amp stompboxes
-gestabiliseerde adapter + daisychain voor FX-loop stompboxes



Zo heb ik het ook...

Izegrim
26 januari 2005, 10:55
Relaxt, dan kan ik weer verder. :D
Wat is eigenlijk het verschil tussen die dikke zware en platte lichte voedingen? Ik neem aan dat er bij die laatste de spoel ontbreekt wat gewicht bespaart, maar zijn daar nog voor- of nadelen aan m.b.t. storingsgevoeligheid, warmte etc.? Zou het bovendien nut hebben om de kast waar de voeding in gemonteerd wordt te shielden met koperfolie? (waar is die pedalboard faq hehe)

Speeddemon
26 januari 2005, 14:36
Relaxt, dan kan ik weer verder. :D
Wat is eigenlijk het verschil tussen die dikke zware en platte lichte voedingen? Ik neem aan dat er bij die laatste de spoel ontbreekt wat gewicht bespaart, maar zijn daar nog voor- of nadelen aan m.b.t. storingsgevoeligheid, warmte etc.? Zou het bovendien nut hebben om de kast waar de voeding in gemonteerd wordt te shielden met koperfolie? (waar is die pedalboard faq hehe)
die smalle NIET gebruiken. Zie daar wat andere posts van mij over. Deze geven een hoge fluittoon op je signaal (>8kHz ofzo. )
Veel irritanter nog dan een brom.

D.A.V.E. member
27 januari 2005, 15:19
Hallo Speeddemon>?
Volgens mij is het echt je echopark.
Deze pedaal hebt ik ook 1 dag gehad.
Toen ik deze echter thuis aansloot bromde hij alleen maar tevens hoorde ik het ledje van de pedaal tikken als ik de pedaal had ingeschakeld.
Ik heb een gauw terug gebracht......

Speeddemon
27 januari 2005, 15:31
Hallo Speeddemon>?
Volgens mij is het echt je echopark.
Deze pedaal hebt ik ook 1 dag gehad.
Toen ik deze echter thuis aansloot bromde hij alleen maar tevens hoorde ik het ledje van de pedaal tikken als ik de pedaal had ingeschakeld.
Ik heb een gauw terug gebracht......
Ja dat weet ik ook.

Maar zoals ik al zei, sluit je de Echo Park aan op z'n eigen gestabiliseerde voeding (hoeft echt geen Line 6 voeding te zijn), is ie muisstil.

Vandaar dus dat ik 4 aparte voedingen nu heb:
12V AC 500mA voor de Tubefactor (zat erbij)
9V DC 300mA + daisychain voor de pre-amp effecten (Killer Wail, CP9, BD-2, AB boxje en TU-12 Tuner)
9V DC 600mA + daisychain voor de fx-loop effecten (MXR SMartGate, MXR 6 band EQ, Boss CE-2, Boss GE-7, TB Loop box)
en
9V DC 300mA voor de Echo Park alleen.

M'n stekkerdoos is propvol, er lopen 3 audiokabels over die adapters heen, en nog steeds is het stil.
Ik doe dus iets goed. :D

Speeddemon
27 januari 2005, 15:32
bump.

met stil bedoelde ik brom/ruisloos.

(wel ruis natuurlijk met CP9/BD-2 EN Tubefactor aan, maar dat is te verwachten.)

D.A.V.E. member
27 januari 2005, 15:50
Maar zoals ik al zei, sluit je de Echo Park aan op z'n eigen gestabiliseerde voeding (hoeft echt geen Line 6 voeding te zijn), is ie muisstil.

Maar toch vreemd omdat ik een goede gestabiliseerde voeding gebruikte, hij gaf mij zelfs het probleem met een nieuwe 9volts baterij.
mischien was de mijne gewoon een maandagochtend pedaal.

Wat vind je van Danelectro pedalen? welke wel/welke niet en waarom?
ik heb op dit moment een danecho, bevalt mij prima, mits ik hem via de effectenloop gebruik.

En wat is jou mening over het plaatsen van een wah pedaal.
Voor je effecten of na je effecten?
men zegd dat als je deze als laatste plaatst er minder hoog in je geluid zit.
persoonlijk merk ik nou niet direct verschil.

D.A.V.E. member
27 januari 2005, 15:51
Maar zoals ik al zei, sluit je de Echo Park aan op z'n eigen gestabiliseerde voeding (hoeft echt geen Line 6 voeding te zijn), is ie muisstil.

Maar toch vreemd omdat ik een goede gestabiliseerde voeding gebruikte, hij gaf mij zelfs het probleem met een nieuwe 9volts baterij.
mischien was de mijne gewoon een maandagochtend pedaal.

Wat vind je van Danelectro pedalen? welke wel/welke niet en waarom?
ik heb op dit moment een danecho, bevalt mij prima, mits ik hem via de effectenloop gebruik.

En wat is jou mening over het plaatsen van een wah pedaal.
Voor je effecten of na je effecten?
men zegd dat als je deze als laatste plaatst er minder hoog in je geluid zit.
persoonlijk merk ik nou niet direct verschil.

D.A.V.E. member
27 januari 2005, 15:51
Maar zoals ik al zei, sluit je de Echo Park aan op z'n eigen gestabiliseerde voeding (hoeft echt geen Line 6 voeding te zijn), is ie muisstil.

Maar toch vreemd omdat ik een goede gestabiliseerde voeding gebruikte, hij gaf mij zelfs het probleem met een nieuwe 9volts baterij.
mischien was de mijne gewoon een maandagochtend pedaal.

Wat vind je van Danelectro pedalen? welke wel/welke niet en waarom?
ik heb op dit moment een danecho, bevalt mij prima, mits ik hem via de effectenloop gebruik.

En wat is jou mening over het plaatsen van een wah pedaal.
Voor je effecten of na je effecten?
men zegd dat als je deze als laatste plaatst er minder hoog in je geluid zit.
persoonlijk merk ik nou niet direct verschil.

D.A.V.E. member
27 januari 2005, 15:52
Maar zoals ik al zei, sluit je de Echo Park aan op z'n eigen gestabiliseerde voeding (hoeft echt geen Line 6 voeding te zijn), is ie muisstil.

Maar toch vreemd omdat ik een goede gestabiliseerde voeding gebruikte, hij gaf mij zelfs het probleem met een nieuwe 9volts baterij.
mischien was de mijne gewoon een maandagochtend pedaal.

Wat vind je van Danelectro pedalen? welke wel/welke niet en waarom?
ik heb op dit moment een danecho, bevalt mij prima, mits ik hem via de effectenloop gebruik.

En wat is jou mening over het plaatsen van een wah pedaal.
Voor je effecten of na je effecten?
men zegd dat als je deze als laatste plaatst er minder hoog in je geluid zit.
persoonlijk merk ik nou niet direct verschil.

Speeddemon
27 januari 2005, 16:11
Ik heb m'n wah als eerste in de keten.

Danelectro fx nooit mee gespeeld. Hoor vaak dat de Tuna Melt trem erg goed is, en die Danecho.

Was de brom in je EP oorverdovend/zwaar aanwezig irritant of alleen hoorbaar als je clean speelde?

Bij mij viel 't namelijk mee, met distortion viel 't nauwelijks op, ik stoorde me er alleen aan als ik clean speelde.

D.A.V.E. member
28 januari 2005, 12:46
Phoew, het geluid was er contstant en vooral met distorion, die tik hoorde ook overal doorheen.
Zonder die bij geluiden was het voor mij ook een super pedaaltje geweest.
Heb er toen een boss-chorus en een danecho pedaal voor terug geruild.