PDA

View Full Version : ebow



dave_floppost
21 juni 2002, 15:27
ff een vraagje
is er iemand die hier de ebow speelt. Ik ben helemaal weg van het geluid en zou ook wel eens willen spelen. Wat zijn de ervaringen, en vooral hoe moeilijk is het om te leren.
Speel je zo'n ding met een slide?

dave

Yek
25 juni 2002, 16:51
Je gebruikt geen slide, alleen het apparaatje, dat je laat rusten op de snaren.
Vergt wel even wat oefening en "feel". Check out de EBOW site (e-bow.com), ook voor samples.

dave_floppost
25 juni 2002, 22:22
O ok, geen slide dus. Ik heb wel eens live een band zien spelen en toen dacht ik dat ze wel een slide gebruikten. Maar het leek me al niet zo lekker klinken met een slide. Vergt veel meer oefening om het zuiver te krijgen.
Weet je nog iets waar ik voor een redelijke prijs zo'n ding kan krijgen. Via online stores zijn ze namelijk veel goedkoper dan in NL. Ik heb geen zin om 175! Euro te betalen als ik ze in het buitenland voor 75 zie liggen.

Yek
26 juni 2002, 19:46
Ik heb de mijne als kado gehad, dus ik zou het niet weten ...

twanmirck
26 juni 2002, 22:30
De e-bow is een apparaatje dat je net BOVEN je snaren houdt en niet erop dus... Het zorgt ervoor dat je snaar gaat trillen dmv een magnetisch veld. Gevolg; eindeloos lang durende tonen.

Yek
27 juni 2002, 00:02
Moah, het raakt weliswaar de snaar die je bespeelt niet, maar de EBOW moet wel op de 2 aangrenzende snaren worden geplaatst (m.u.v. lage en hoge E die echter niet vaak met de EBOW worden gebruikt).

The Edge
27 juni 2002, 08:59
175 pleuro voor een E-Bow lijkt me wat te veel, de mijne heb ik gekocht voor toen nog 250 gulden

Rwin
8 juli 2002, 11:41
kep er afgelopen zaterdag eentje gekocht.

de originele Ebow (ik weet niet of er niet-originele zijn) kostte 167 EURO. Dus da is idd 370 GULDEN.

tsja, tis dat ik voor een ander apparaat waar ik niks meer mee deed een aardig prijsje voor terug kreeg.. maar anders had ik het ook niet gedaan hoor...

MetalliCat
8 juli 2002, 12:00
Bij feedback zijn ze 119 euro

Mithrandir
8 juli 2002, 14:02
Ik heb er zaterdag eentje gekocht bij Kees Dee, voor 120 euro, maar de officiele prijs was 168 euro.

Het is wel een erg leuk apparaatje, je kunt er erg coole geluiden mee maken. Het is alleen wel lastig om hem op een leuke en originele manier in een nummer te gtebruiken.

Raffel
8 juli 2002, 14:28
nee hoor

Mithrandir
8 juli 2002, 14:34
Op 2002-07-08 14:28, schreef Raffel:
nee hoor


Na, twee dagen er mee spelen nog wel hoor :wink:, misschien dat ik er over een tijdje anders over denk.

Raffel
8 juli 2002, 14:51
ja precies. Je kan het leuk gebruiken als fill onder akoestische stukjes bijvoorbeeld. Het is in principe net zoals met een slide spelen. Je kunt er na een bepaalde tijd pas creativiteit uithalen.