PDA

View Full Version : Speaker out op Fender



Fumi SG
17 januari 2005, 21:43
eej......

ik ben nog steeds aant rondkijken voor een nieuwe amp. Nu heb ik de Fender FM65R gezien, deze lijkt mij ook heel mooi. Ik vraag me alleen af of iemand weet of daar een speaker out op zit (zo niet..... zou een flinke afknapper zijn :cry: !!) Ook vraag ik me af, want ik ken de andere Fenders, of je uit deze amp een stevige overdrive kunt krijgen..... de Metallica kant op??

ik wacht wederom rustig af op antwoord :wink: .........

pol
18 januari 2005, 18:55
allez, dat zou dan de eerste amp zonder speaker out zijn die ik ooit gezien heb :P , lijkt me nogal lastig om er geluid uit te krijgen dan.
er lopen zowiezo draden naar de speaker, zelfs als er geen 2de speaker out op staat kun je er nogaltijd zelf 1 maken door een langere speakerkabel hieraan te solderen. Deed ik vroeger ook met mijn Valvestate 8080 om die op een 4 x 12 cab aan te sluiten.

Fumi SG
18 januari 2005, 19:00
jah heej....

lkkr bijdehandje :razz: ...... ik bedoel natuurlijk gwoon een plug om je externe speaker (cab) op aan te sluiten :wink:

up-guitarman
19 januari 2005, 00:33
Meestal bij Fenders zit de speaker gewoon in een jack (plug), haal die eruit, kabeltje naar je cab en klaar ... Of moet je interne speaker ook geluid geven ???
Als je enkel het geluid door de cab wilt, is dit een goede oplossing...

ps; als er geen plug is voor een externe cab soldeer er dan gewoon zelf eentje bij ...