PDA

View Full Version : welke elementen voor een vintage LP geluid?



guvnor
21 juni 2002, 15:22
Ik heb een Epi Les Paul Classic Birdseye. Ziet er gelikt uit en klinkt acoustisch ook erg goed. Deze gitaar is echter uit het tijdperk van voordat Epi elementen gebruikte die "Gibson-designed" waren. Ik ben dus nu op zoek naar de elementen die mij het echte vintage Les Paul geluid geven. Ik heb geen geld voor een Gibson uit '59 en wil het dus proberen met SD's of DiMarzio's.

Als ik de verhalen van Harmony-central moet geloven zit ik goed met een SD Jeff Beck in de bridge en een Jazz Model in de Neck. Heb ook goeie verhalen gelezen over Seth Lovers.

Iemand die hier goeie ervaringen mee heeft? En zijn de elementen makkelijk zelf te monteren of is het verstandiger mijn schatje in handen van een expert te geven?

PeArLjAm
21 juni 2002, 15:29
Probeer het seymour duncan '59 element, het is volgens mij een exacte replica van het Gibson P.A.F. element uit 1959. VOlgens mij zijn ze zo rond de 120 euro per stuk.

Kim Wilson
21 juni 2002, 16:15
Probeer in het vervolg eerst even de zoekfunctie, of neus ff door de posts. Een aantal posts verder staat bijna dezelfde vraag, maar dan van mij, nl: vervangende elementen bladiebla. En daarin wordt weer verwezen naar een ander onderwerp. Kiek maar ff.

guvnor
21 juni 2002, 16:32
Damn, had er dus gewoon overheen gelezen!

Ik kijk daar wel verder!
TNX Kim Wilson.

Moderator: zet hier dan maar een slotje op.

Ic3gl0vE
23 juni 2002, 18:20
hey guvnor als je van dit topic afwilt kan je het ook zelf weggooien :smile:
bij het bovenste bericht uit dit topic op 'edit' klikken en dan verwijder onderwerp

voila!