PDA

View Full Version : Solo album van Dream Theater gitarist



FNaRK
17 januari 2005, 21:21
Dream Theater gitarist John Petrucci heeft een nieuw solo album opgenomen, getiteld Suspended Animation. Op het instrumentale album, waarop ook geen keyboards te horen zijn, komen 8 nummers te staan. Wanneer het album uit komt is momenteel nog niet bekend.



http://www.johnpetrucci.com/images/suspended.jpg

Roy K.
17 januari 2005, 21:28
Dream Theater gitarist John Petrucci heeft een nieuw solo album opgenomen

Ik wist niet dat hij al eerder een solo album heeft uitgebracht?? :???:

Ik ken wel Liquid Tension Exp., maar geen solo-cd's van JP...

Toffe gozer
17 januari 2005, 21:34
He dat is goed nieuws man ,lijkt mij erg gaaf zo'n instrumentale cd van Petrucci 8-)

Mithrandir
17 januari 2005, 21:44
Enkel gitaar en drums?? Ik ben wel een beetje benieuwd, maar ik ben bang dat het een album word met vooral eindeloos gitaar gepiel.

De cover is wel erg vet.

Lacrimosa
17 januari 2005, 22:38
ik kan niet wachten!! :-D

Wicked Willy
17 januari 2005, 23:08
Beetje suf: een hele cd met alleen maar gitaar gepiel.......probeer maar eens een goed liedje te schrijven meneer Petrucci.....want techniek heb je genoeg in huis, maar je muziek is zielloos!!!

Lacrimosa
17 januari 2005, 23:15
Beetje suf: een hele cd met alleen maar gitaar gepiel.......probeer maar eens een goed liedje te schrijven meneer Petrucci.....want techniek heb je genoeg in huis, maar je muziek is zielloos!!!

wat een fucking bullshit commentaar.....hoe kun je zoiets zeggen als je het hele album nog geeneens hebt gehoord?

Das Schaap
17 januari 2005, 23:34
Beetje suf: een hele cd met alleen maar gitaar gepiel.......probeer maar eens een goed liedje te schrijven meneer Petrucci.....want techniek heb je genoeg in huis, maar je muziek is zielloos!!!
Luister eerst zn G3 werk of zn unplugged cd en praat dan eens verder. Petrucci is a fucking league of his own. :evil:

Ome Henk
18 januari 2005, 12:56
Iemand ooit de video Images And Words LIVE gezien :???:

Technisch perfect, maar er zit geen beleving bij het publiek...

Mithrandir
18 januari 2005, 14:43
Geen beleving? Je bedoelt dat er geen pit gebouwd word en dat niemand echt uit zijn dak gaat?

Jongens, progrock/metal is een serieuze aangelegenheid, daar ga je toch niet bij staan springen en joelen.

imlikeajungle
18 januari 2005, 14:47
Jongens, progrock/metal is een serieuze aangelegenheid, daar ga je toch niet bij staan springen en joelen.

ja ja, sterk bezig.. 'een serieuze aangelegenheid'. typerend. véél te serieus bedoel je... tenzij ik de ironie niet zie, natuurlijk.

The_RockeR13
18 januari 2005, 15:37
Beetje suf: een hele cd met alleen maar gitaar gepiel.......probeer maar eens een goed liedje te schrijven meneer Petrucci.....want techniek heb je genoeg in huis, maar je muziek is zielloos!!!

WTF, geef eens een oordeel over iemand als je hem echt kent, want wat je nu zegt klopt voor geen meter :evil:

Das Schaap
18 januari 2005, 17:29
Jongens, progrock/metal is een serieuze aangelegenheid, daar ga je toch niet bij staan springen en joelen.

ja ja, sterk bezig.. 'een serieuze aangelegenheid'. typerend. véél te serieus bedoel je... tenzij ik de ironie niet zie, natuurlijk.
Kan iedereen die niks van die gozer kent of niet verder kan kijken dan zn neus lang is gewoon zn mond houden ? :roll:

Roy K.
18 januari 2005, 21:04
+ 1

CustomBlood
18 januari 2005, 22:34
kleuters aan beide kanten :roll:

Wicked Willy
18 januari 2005, 23:16
Ik geef gewoon mijn persoonlijke mening. Ik heb wat DVD's van Dreamtheater gezien, ook van G3, wat cd's geluisterd etc etc. Ik kan er gewoon niet naar luistere ik vind het meer hogere wiskunde dan muziek, ja respect voor Petrucci, die gast kan spelen (vind zun sound ook ok), maar liedjes schrijven die me raken, riffs die me doen verbazen.....nee!!! Maar goed het is dus niet mijn ding en als je naar Petrucci en consorten (Malmsteen en weet ik het) wil luisteren moet je dat vooral doen. Mij boeit het niet en ik ben meer van "less is more"......maar goed das dus mijn mening en om er dan (zonder eigen onderbouwing) meteen bovenop te springen vind ik ook wel een beetje makkelijk.

Wicked Willy
18 januari 2005, 23:20
Ik gaf gewoon mijn mening. Ik heb DVD's/CD's van Petrucci gezien (een vriend van mij vind hem helemaal geweldig. En hij kan inderdaad spelen (en zun sound is ook ok), maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Het is geen muziek meer het is hogere wiskunde. Petrucci en consorten kunnen echt wel spelen, maar hun muziek heeft geen ziel. Het raakt me niet. Ze hebben heel veel techniek in huis, maar kunnen geen liedjes maken. Jammer dat meteen alle Petrucci-fans er zo bovenop springen en ook geen argumenten geven. Maar helaas, muziek is een gevoelskwestie.....dus erover discussieren is zinloos (maar wel leuk).

Wicked Willy
18 januari 2005, 23:20
Ik gaf gewoon mijn mening. Ik heb DVD's/CD's van Petrucci gezien (een vriend van mij vind hem helemaal geweldig. En hij kan inderdaad spelen (en zun sound is ook ok), maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Het is geen muziek meer het is hogere wiskunde. Petrucci en consorten kunnen echt wel spelen, maar hun muziek heeft geen ziel. Het raakt me niet. Ze hebben heel veel techniek in huis, maar kunnen geen liedjes maken. Jammer dat meteen alle Petrucci-fans er zo bovenop springen en ook geen argumenten geven. Maar helaas, muziek is een gevoelskwestie.....dus erover discussieren is zinloos (maar wel leuk).

Wicked Willy
18 januari 2005, 23:21
Ik gaf gewoon mijn mening. Ik heb DVD's/CD's van Petrucci gezien (een vriend van mij vind hem helemaal geweldig. En hij kan inderdaad spelen (en zun sound is ook ok), maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Het is geen muziek meer het is hogere wiskunde. Petrucci en consorten kunnen echt wel spelen, maar hun muziek heeft geen ziel. Het raakt me niet. Ze hebben heel veel techniek in huis, maar kunnen geen liedjes maken. Jammer dat meteen alle Petrucci-fans er zo bovenop springen en ook geen argumenten geven. Maar helaas, muziek is een gevoelskwestie.....dus erover discussieren is zinloos (maar wel leuk).

Das Schaap
19 januari 2005, 12:58
Ik gaf gewoon mijn mening. Ik heb DVD's/CD's van Petrucci gezien (een vriend van mij vind hem helemaal geweldig. En hij kan inderdaad spelen (en zun sound is ook ok), maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Het is geen muziek meer het is hogere wiskunde. Petrucci en consorten kunnen echt wel spelen, maar hun muziek heeft geen ziel. Het raakt me niet. Ze hebben heel veel techniek in huis, maar kunnen geen liedjes maken. Jammer dat meteen alle Petrucci-fans er zo bovenop springen en ook geen argumenten geven. Maar helaas, muziek is een gevoelskwestie.....dus erover discussieren is zinloos (maar wel leuk).
Dat vind ik altijd zo´n bullshit sorry hoor, maar als die gozers al hun emotie in deze muziek proppen waarom heeft dan nog steeds "geen ziel" of "geen emotie". Prog is een genre wat niet iedereen kan waarderen nee, veel mensen zitten dan gelijk weer te zeuren over dat ze teveel moeilijk zitten te doen en het geen goede liedjes zijn. Ok dat het niet je ding is fijn, maar zoveel mensen vinden het fantastisch, Dream Theater is zo ongeveer DE prog band op de wereld, en ze kunnen geen liedjes maken ? Heel logisch ja. :roll: Als ik Liquid Tension Experiment hoor en ze zitten te freaken in weetikut 13/8 ofzo, dan vind ik dat echt vet. 8-)
Vreemd genoeg praat men nooit over jazz op deze manier, jazz is nooit hogere wiskunde. :roll:

Mithrandir
19 januari 2005, 14:53
Je komt zelf ook met bar weinig argumenten waarom mensen als Petrucci geen liedjes kunnen maken WW, als ik naar nummers (zeker oudere nummers) van Dream Theater luister hoor ik toch zeker wel briljante nummers. Het is vaak complexe muziek, dat is wel zo, maar dat maakt het juist interessanter dan een gemiddeld popliedje voor mij. Maar zoals je al zegt, het is een smaak discussie en dus onmogelijk :)

Over jazz / hogere wiskunde gesproken, luister eens naar bands als bijvoorbeeld Tribal Tech, Jazz / Fusion op het hoogste niveau en super muziek als je er "klaar" voor bent. Ook hiervan zullen mensen in eerste instantie zeggen dat het zielloos is, simpelweg omdat ze het niet kunnen bevatten.

damn....ik begin als een progsnob te klinken tegenwoordig 8-)

The_RockeR13
19 januari 2005, 15:19
Ik gaf gewoon mijn mening. Ik heb DVD's/CD's van Petrucci gezien (een vriend van mij vind hem helemaal geweldig. En hij kan inderdaad spelen (en zun sound is ook ok), maar ik kan er gewoon niet naar luisteren. Het is geen muziek meer het is hogere wiskunde. Petrucci en consorten kunnen echt wel spelen, maar hun muziek heeft geen ziel. Het raakt me niet. Ze hebben heel veel techniek in huis, maar kunnen geen liedjes maken. Jammer dat meteen alle Petrucci-fans er zo bovenop springen en ook geen argumenten geven. Maar helaas, muziek is een gevoelskwestie.....dus erover discussieren is zinloos (maar wel leuk).

Heb je Six Degrees of Inner Turbulence wel eens geluisterd? Dan denk je ckr wel anders over Dream Theater.

Roy K.
19 januari 2005, 16:09
Mithrandir schreef: Over jazz / hogere wiskunde gesproken, luister eens naar bands als bijvoorbeeld Tribal Tech, Jazz / Fusion op het hoogste niveau en super muziek als je er "klaar" voor bent. Ook hiervan zullen mensen in eerste instantie zeggen dat het zielloos is, simpelweg omdat ze het niet kunnen bevatten.


Dat mensen het niet kunnen bevatten okee, ik weet niet of ik er "klaar" voor ben (wanneer ben je dat, als je zelf zo kunt spelen :o :???: ), maar ik luister er graag naar en vind het juist veel ziel hebben.

Azrael
19 januari 2005, 18:43
Nadeel van dergelijke muziek is dat het als achtergrond muziek ronduit vreselijk is. Je kunt het vind ik alleen maar beluisteren als je er echt even voor gaat zitten en je concentreerd. Zelf heb ik "Scenes from NY" en ik vind het een prima DVD maar ik zet hem niet op als achtergrond.

Richwoodje
19 januari 2005, 19:21
Nadeel van dergelijke muziek is dat het als achtergrond muziek ronduit vreselijk is. Je kunt het vind ik alleen maar beluisteren als je er echt even voor gaat zitten en je concentreerd. Zelfs heb ik "Scenes from NY" en ik vind het een prima DVD maar ik zet hem niet op als achtergrond.

maar dat heb ik zelfs al met een hoop nummers van Jimi Hendrix :D

Wicked Willy
19 januari 2005, 21:03
Voor mij is de muziek zielloos.....puur omdat het mij niet raakt. Het is gewoon niet mijn ding, terwijl veel Jazz mij wel raakt (maar dat is meestal Jazz van blazers).

Wat ik trouwens muziek vind die me raakt:
-Radiohead (Kid A, The Bends, OK Computer)
-The Beatles (Revolver en naar The White Album)
-Miles Davis (Bitches Brew, Kind of Blue)
-Soulwax (Much Against Anyone's Advice)
-The Beachboys (Pet Sounds)
-Steely Dan (alles)

Technisch goede gitaristen (waar ik ook naar kan luisteren zonder door te draaien):

-Jeff Beck (Guitar Shop, Blow by Blow, Wired)
-Satriani (Surfing with the Alien)
-Alex Lifeson (zon beetje alles van Rush)
-Frank Zappa...(en in minder mate dus ook Steve Vai )
-Steve Morse (vooral zun oudere werk)

Dussssssss

Petrucci kan me dus gewoon niet boeien!

Helaas.....misschien ben ik er ooit klaar voor................of niet!!!
-

Mithrandir
19 januari 2005, 21:26
Nou.....als je niet van Petrucci houd geeft dat helemaal niks, ik ken niks van hem solo en heb het persoonlijk niet zo op solo-platen van gitaristen (een uitzondering daargelaten), maar vind hem in DT over het algemeen erg goed.

Alleen ik vind niet dat je kunt zeggen dat ze geen liedjes kunnen maken, tenzij je goede argumenten kunt geven waarom ze geen liedjes kunnen maken.

Verder kan ik me erg vinden in de bands/artiesten die je noemt, maar wat vind je bijvoorbeeld van bands als Yes, Van Der Graaf Generator, King Crimson, ELP allemaal eerste generatie proggers die vaak het predikaat "te technisch", "pretentieus" krijgen.

Wicked Willy
19 januari 2005, 23:49
In mijn ogen kunnen ze geen liedjes maken......in jullie ogen wel, dat is het probleem met muziek ik kan niet zeggen waarom ik een liedje goed vind.....dat is een gevoel.

Das Schaap
19 januari 2005, 23:56
Voor mij is de muziek zielloos.....puur omdat het mij niet raakt.
-
M.a.w. het heeft geen catchy stukken erin die je pakken ? :-?
@Mith, you go boy. Prog-snob is niks mis mee. :wink:
Ik zou het alleen zelf nooit willen worden maar het past bij je. :roll:

En ik zet van alles op als achtergrond muziek, alleen klassiek lukt niet. :(
Ja en The Jazz Discharge van Vai, maar das ook onmogelijk. :lol:

Mithrandir
20 januari 2005, 09:00
Echt een progsnob zijn is niet best hoor, dat is net zo kortzichtig als mensen die zeggen dat Jazz de enige ware muziek is of mensen die prog/symfo zielloos vinden.

Wicked Willy
22 januari 2005, 00:05
Ik vind Prog van Petrucci en consorten zielloos......kank niks aan doen...heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar goed sommige mensen willen gewoon niet dat iemand zijn mening over zijn favoriete muziek geeft die hem niet bevalt.......dussssssss.

Wicked Willy
22 januari 2005, 00:06
Ik vind Prog van Petrucci en consorten zielloos......kank niks aan doen...heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar goed sommige mensen willen gewoon niet dat iemand zijn mening over zijn favoriete muziek geeft die hem niet bevalt.......dussssssss.

pikasso
25 januari 2005, 10:14
Ach ja
Die DVD live in Tokyo, het zijn Japanners, die zijn tijdens nummers altijd hardstikke stil en bewegingsloos. Punt.

En dat DT geen nummers kan schrijven met emotie... Luister naar de SFAM, hoeveel emotie wil je hebben in bijv The Spirit Carries On .
Ik heb trouwens de meeste moeite om JP na te spelen als hij het juist eens rustig aan doet....

Maar wat boeit het, ik ga lekker emotieloos naar Arrow Classic Rock festival. JIPPIE

pikasso
25 januari 2005, 10:15
Ach ja
Die DVD live in Tokyo, het zijn Japanners, die zijn tijdens nummers altijd hardstikke stil en bewegingsloos. Punt.

En dat DT geen nummers kan schrijven met emotie... Luister naar de SFAM, hoeveel emotie wil je hebben in bijv The Spirit Carries On .
Ik heb trouwens de meeste moeite om JP na te spelen als hij het juist eens rustig aan doet....

Maar wat boeit het, ik ga lekker emotieloos naar Arrow Classic Rock festival. JIPPIE

pikasso
25 januari 2005, 13:03
Ach ja
Die DVD live in Tokyo, het zijn Japanners, die zijn tijdens nummers altijd hardstikke stil en bewegingsloos. Punt.

En dat DT geen nummers kan schrijven met emotie... Luister naar de SFAM, hoeveel emotie wil je hebben in bijv The Spirit Carries On .
Ik heb trouwens de meeste moeite om JP na te spelen als hij het juist eens rustig aan doet....

Maar wat boeit het, ik ga lekker emotieloos naar Arrow Classic Rock festival. JIPPIE

pikasso
25 januari 2005, 14:17
Ach ja
Die DVD live in Tokyo, het zijn Japanners, die zijn tijdens nummers altijd hardstikke stil en bewegingsloos. Punt.

En dat DT geen nummers kan schrijven met emotie... Luister naar de SFAM, hoeveel emotie wil je hebben in bijv The Spirit Carries On .
Ik heb trouwens de meeste moeite om JP na te spelen als hij het juist eens rustig aan doet....

Maar wat boeit het, ik ga lekker emotieloos naar Arrow Classic Rock festival. JIPPIE

Svenson
3 februari 2005, 05:30
damn....ik begin als een progsnob te klinken tegenwoordig 8-)
+1 :D

Enne... John wie? :)

Lacrimosa
17 februari 2005, 18:39
02-16-05 Long awaited good news is here! The release date for John's upcoming solo cd, Suspended Animation, is March 1, 2005.

johnpetrucci.com 8-)

Toffe gozer
17 februari 2005, 18:55
Staat genoteerd , 1 maart 8-)

Toffe gozer
4 maart 2005, 20:22
En jongens is ie al te koop?

THW
4 maart 2005, 21:36
Ach ja
Die DVD live in Tokyo, het zijn Japanners, die zijn tijdens nummers altijd hardstikke stil en bewegingsloos. Punt.
Dacht het niet, ooit Live in Tokyo farewell tour van KISS gezien, wat een stelletje mafketels die Japanners :lol:
Ze zijn wat minder wild kwa mensen echt optillen en gevechten enzo maar het is toch zeker wel een maf publiek.
Blind Guardion - tokyo tales is ook wel een goed voorbeeld

fozzy
4 maart 2005, 23:01
En jongens is ie al te koop?

CURRENT NEWS

03-01-05 Suspended Animation is now available! The cd is available for sale exclusively through the Sound Mind Music store. You can visit the store HERE to purchase the cd and other John Petrucci merchandise. Soundclips of the new cd are also now available on the SOUNDS page.

Jaa denk ik[/quote]

fozzy
4 maart 2005, 23:03
En jongens is ie al te koop?

CURRENT NEWS

03-01-05 Suspended Animation is now available! The cd is available for sale exclusively through the Sound Mind Music store. You can visit the store HERE to purchase the cd and other John Petrucci merchandise. Soundclips of the new cd are also now available on the SOUNDS page.

Jaa denk ik

Pegasus
5 maart 2005, 10:20
En jongens is ie al te koop?

CURRENT NEWS

03-01-05 Suspended Animation is now available! The cd is available for sale exclusively through the Sound Mind Music store. You can visit the store HERE to purchase the cd and other John Petrucci merchandise. Soundclips of the new cd are also now available on the SOUNDS page.

Jaa denk ik

Waar is dat, HERE?

Lacrimosa
5 maart 2005, 13:58
je kan em alleen via John's site kopen met credit card helaas! :x

Maiden Michiel
9 maart 2005, 08:09
Ik heb hem op mp3 binnengehaald.

Leuk album, maar zeker niet wereldschokkend ofzo.

Lacrimosa
9 maart 2005, 10:24
Ik heb hem op mp3 binnengehaald.

Leuk album, maar zeker niet wereldschokkend ofzo.

hier ook op mp3 (heb geen creditcard :-D )

maar ik vind het een geweldig album. Het is niet een en al shred, mooie melodieën, super vette sound en niet alleen maar gericht op gitaar, de drums passen er ook goed bij.

En ik weet zeker dat ik het nog vetter ga vinden. Dus zeker de moeite waard om em binnen te halen!!

Laterr

WICKED
10 maart 2005, 15:05
Ik heb hem op mp3 binnengehaald.

Leuk album, maar zeker niet wereldschokkend ofzo.

hier ook op mp3 (heb geen creditcard :-D )

maar ik vind het een geweldig album. Het is niet een en al shred, mooie melodieën, super vette sound en niet alleen maar gericht op gitaar, de drums passen er ook goed bij.

En ik weet zeker dat ik het nog vetter ga vinden. Dus zeker de moeite waard om em binnen te halen!!

Laterr

+1 8-)

Das Schaap
10 maart 2005, 16:17
Zijn het alleen de nummers die hij ook in de G3 speelde ?

Lacrimosa
10 maart 2005, 18:20
1 Jaws of Life
2 Glasgow Kiss
3 Tunnel Vision
4 Wishful Thinking
5 Damage Control
6 Curve
7 Lost Without You
8 Animate-Inanimate

Das Schaap
10 maart 2005, 18:44
Ok dan, nog wel wat extra nummers die ik nog niet ken. 8-)

LuukieRayVaughan
21 maart 2005, 22:07
ik word gek van J.P me broer luister 24/7 dream theater en zijn solo's zijn alleen leuk als je van notenvreten houd. maar laten we eerlijk zijn echt gevoel kan je maar in weinig solo's van hem vinden en ik kan het weten !

Wormaap
21 maart 2005, 22:18
ik word gek van J.P me broer luister 24/7 dream theater en zijn solo's zijn alleen leuk als je van notenvreten houd. maar laten we eerlijk zijn echt gevoel kan je maar in weinig solo's van hem vinden en ik kan het weten !
Luister 'Another Day' bijvoorbeeld maar eens, of 'Through her Eyes' 'The Spirit Carries on' enz. en zeg dit dan nog eens.

Das Schaap
21 maart 2005, 22:35
ik word gek van J.P me broer luister 24/7 dream theater en zijn solo's zijn alleen leuk als je van notenvreten houd. maar laten we eerlijk zijn echt gevoel kan je maar in weinig solo's van hem vinden en ik kan het weten !
Leuk, alweer dat gelul over gevoel. :roll:

LuukieRayVaughan
21 maart 2005, 22:39
Kerel ik ken die nummers als me broekzak. Ik vind persoonlijk nummers waar totaal geen gevoel in zit zoals Dance Of Eternity het vetst want dat nummer gaat niet om gevoel net zoals grotendeels van Dream Theaters muziek. Als ze gevoelige nummers gaan spelen (ik heb over de gitaar nu) zijn er 1000 gitaristen die het beter kunnen dat wou ik ff zeggen.

pikasso
22 maart 2005, 09:34
Kerel ik ken die nummers als me broekzak. Ik vind persoonlijk nummers waar totaal geen gevoel in zit zoals Dance Of Eternity het vetst want dat nummer gaat niet om gevoel net zoals grotendeels van Dream Theaters muziek. Als ze gevoelige nummers gaan spelen (ik heb over de gitaar nu) zijn er 1000 gitaristen die het beter kunnen dat wou ik ff zeggen.

Dat heb je net ook al gezegd. Alleen zijn een aantal het er niet mee eens.
Gewoon met zijn allen kappen met die discussie. Is smaakgebonden.

LuukieRayVaughan
22 maart 2005, 18:29
klopt

Raffel
12 april 2005, 15:44
Je kunt mij denk ik wel een ex-DT/prog-snob noemen. Ik beschouw DT nog steeds als ultieme muzikanten, want ze weten de perfecte formule voor een plaat en barsten stuk voor stuk van de theoretische kennis en speelkunst. Daar hoef je niet over te twisten, dat is gewoon zo. Ik merk echter wel dat hoe meer ik luister naar de 'perfectie' van muziek als DT, noem het voor het gemak even geordende chaos, hoe meer ik ook naar muziek wil luisteren die echt puur gevoelsmatig is.

Een voorbeeld: Saybia. Technisch gezien totaal niet interessant, maar de stem van die man in combinatie met de muziek, dat raakt mij wel. Ik kan je echter vertellen dat zodra ik de akkoorden of wat dan ook van Saybia zou gaan uitzoeken, ik die emotie niet meer hoor en er dan voortaan automatisch technisch tegenaan kijk.

Daarom luister ik wat dat betreft DT. Daarom is 80% van de fans van DT ook muziek-geeks. Dat verklaart meteen waarom DT geen publiek heeft dat zich helemaal uitleeft, dat doen geeks niet. (knipoog) Men is meer geinteresseerd vanuit een muzikanten point-of-view. Nailt ie die solo ja of nee? Doet ie nog wat anders dan op het album? Ga zo maar door. De andere 20% scheer ik dan maar even over 1 kam: Dat zijn de lui die naar de muziek in zijn geheel luisteren en hun ogen tijdens een concert puur op de voorman gericht hebben. De mensen die tijdens nummers als The Dance of Eternity een biertje gaan halen.

Uiteindelijk zijn het de smaken die verschillen en de 1 vind de muziek wel lekker om naar te luisteren en de ander niet. Ik ben persoonlijk erg fan van JP's stijl en sound. Het enige waar ik niet altijd blij mee ben is James laBrie. Dan zie ik liever een zanger als Russell Allen. (Symphony X) James heeft een enorm bereik maar zijn stem is sinds de jaren 90 niet echt mooier geworden (ongeluk of zo dacht ik?) Daarom beschouw ik Images and Words ook nog steeds als hun beste album. (overall) Alhoewel je je bij een album als Metropolis Pt 2 niet echt kan storen aan zijn stem.

Enniewees, ik heb Suspended Animation ook sinds een paar weken en ben wel onder de indruk van de meeste nummers.
Ik kende Jaws of Life, Damage Control en Glasgow Kiss al van de G3, dus dat zijn sowieso tot nu toe mijn favorieten:

Jaws of Life: 7-snaar, lekkere riffs
Damage control: Het is dat ik dit misschien wel het beste nummer van het album vind, anders zou ik wellicht zeggen dat JP wel in een periode zit waarin hij veel dezelfde toonladders gebruikt. (neem hierbij ToT even in acht: In the Name of God, This Dying Soul) Erg oosters klinkend. Maar dat boeit op zich niet bij dit nummer vind ik, het is gewoon gaaf. :)
Glasgow Kiss: Ook hier zit duidelijk weer een muzikaal thema aan. Klinkt vrij Iers zoals de naam wellicht iets in die richting doet vermoeden. Op zich verder niet heel interessant.

Mensen die de exercises van JP kennen van Wild Stringdom, kennen waarschijnlijk het riffje uit de video wel van Animate-Inanimate. Hier heeft hij het dus grondig verknalt. Dat riffje klinkt ontzettend gaaf, maar op het album soleert hij er overheen. :o Had ie niet moeten doen...

De ballads vind ik er verder niet echt uitspringen, wel leuk maar daar is ook alles mee gezegd.

Tunnel Vision begint heel fout met een dance-beat (kan me herinneren dat veel mensen hier bij Fear Factory ook niet blij mee waren) en ik vreesde dus het ergste toen ik die plaat voor het eerst luisterde. Het bleek echter een enorm gaaf nummer te zijn, vooral als je van DT houdt, kun je je wel in de latere riffs en loopjes vinden denk ik zo.

Tot zo ver mijn 2 centen. :D

TMKXL
13 april 2005, 12:34
Mooi gezegd, Raffel. Persoonlijk vindt ik zo'n beetje alle nummers gewoon super gaaf, of het nou The Dance Of Eternity is of Solitary Shell. \m/

delphiro
13 april 2005, 21:03
Ik vind Prog van Petrucci en consorten zielloos......kank niks aan doen...heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar goed sommige mensen willen gewoon niet dat iemand zijn mening over zijn favoriete muziek geeft die hem niet bevalt.......dussssssss.

+1

wat mij altijd opvalt is dat ze naast die grote hoeveelheid noten ook een bepaald image en podiumact nodig hebben terwijl jazzmusici of klassiekers dat niet nodig hebben.. ik denk maar aan het uiterlijk van Vai / Petrucci / Malmsteen en noem maar op. Alsof ze nog niet uitgegroeid zijn en iets moeten bewijzen.. precies zoals de muziek -voor mij- klinkt. Als ze wat ouder worden binden een aantal ook wel in (Gambale vond ik bv. altijd wel leuk om te horen). Sommige van die acts zijn echt authentiek (Vai vind ik ook een zeer goede gitarist en zijn solo's uit de Zappa tijd zijn vaak briljant (vooral de solo in `Sofa' is kippenvel). dat uiterlijk hoort gewoon bij hem) maar een heleboel is zo fake en dun als de muziek van Rob de Nijs.

Maar goed, dit zal ook wel weer afgeschoten worden als klassiek en jazz snobistisch.

Azrael
13 april 2005, 23:09
Jazz-muzikanten kunnen het ook wel zonder image en podiumact af? Alright! Sure! :-D

Das Schaap
13 april 2005, 23:15
Oh god alweer dat gezever. :-D
Weet je ik vind het album slecht qua productie vaak, bijvoorbeeld Damage Control op zo´n G3 bootleg knalt dat nummer, op de cd, absoluut niet.
Ik begrijp wel dat als je echt technische nummers maakt dat je ook een echt eerlijke productie wil waarbij je alles goed kan horen, maar het knalt gewoon echt niet. Alleen Jaws Of Life vind ik echt ziek gewoon, dat thema is echt heerlijk.

Maar ik ga maar weer ff Jazz luisteren denk ik, of wat klassiek. :roll: :P

Raffel
10 mei 2005, 16:28
Ik vind Prog van Petrucci en consorten zielloos......kank niks aan doen...heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar goed sommige mensen willen gewoon niet dat iemand zijn mening over zijn favoriete muziek geeft die hem niet bevalt.......dussssssss.

+1

wat mij altijd opvalt is dat ze naast die grote hoeveelheid noten ook een bepaald image en podiumact nodig hebben terwijl jazzmusici of klassiekers dat niet nodig hebben.. ik denk maar aan het uiterlijk van Vai / Petrucci / Malmsteen en noem maar op. Alsof ze nog niet uitgegroeid zijn en iets moeten bewijzen.. precies zoals de muziek -voor mij- klinkt. Als ze wat ouder worden binden een aantal ook wel in (Gambale vond ik bv. altijd wel leuk om te horen). Sommige van die acts zijn echt authentiek (Vai vind ik ook een zeer goede gitarist en zijn solo's uit de Zappa tijd zijn vaak briljant (vooral de solo in `Sofa' is kippenvel). dat uiterlijk hoort gewoon bij hem) maar een heleboel is zo fake en dun als de muziek van Rob de Nijs.

Maar goed, dit zal ook wel weer afgeschoten worden als klassiek en jazz snobistisch.

Goh dat is ook wel weer een uiterste. Hoe kun je in godsnaam de live-act van DT over 1 kam scheren met Yngwie of Vai? Dat lijkt in de verste verte niet op elkaar. Ben je uberhaupt ooit naar ze wezen kijken? DT heeft niet eens een podium act, ze staan daar gewoon en spelen wat. :D

Raffel
10 mei 2005, 16:29
Ik vind Prog van Petrucci en consorten zielloos......kank niks aan doen...heeft niets met kortzichtigheid te maken. Maar goed sommige mensen willen gewoon niet dat iemand zijn mening over zijn favoriete muziek geeft die hem niet bevalt.......dussssssss.

+1

wat mij altijd opvalt is dat ze naast die grote hoeveelheid noten ook een bepaald image en podiumact nodig hebben terwijl jazzmusici of klassiekers dat niet nodig hebben.. ik denk maar aan het uiterlijk van Vai / Petrucci / Malmsteen en noem maar op. Alsof ze nog niet uitgegroeid zijn en iets moeten bewijzen.. precies zoals de muziek -voor mij- klinkt. Als ze wat ouder worden binden een aantal ook wel in (Gambale vond ik bv. altijd wel leuk om te horen). Sommige van die acts zijn echt authentiek (Vai vind ik ook een zeer goede gitarist en zijn solo's uit de Zappa tijd zijn vaak briljant (vooral de solo in `Sofa' is kippenvel). dat uiterlijk hoort gewoon bij hem) maar een heleboel is zo fake en dun als de muziek van Rob de Nijs.

Maar goed, dit zal ook wel weer afgeschoten worden als klassiek en jazz snobistisch.

Goh dat is ook wel weer een uiterste. Hoe kun je in godsnaam de live-act van DT over 1 kam scheren met Yngwie of Vai? Dat lijkt in de verste verte niet op elkaar. Ben je uberhaupt ooit naar ze wezen kijken? DT heeft niet eens een podium act, ze staan daar gewoon en spelen wat. :D

Thedevilinside
25 mei 2005, 22:16
En dan is het gevoelloos WAT DAN NOG, is muziek alleen maar goed als er gevoel in zit. Het kan ook gewoon erg knap zijn, of mag dat niet ?

Persoonlijk vind ik het ook gevoelloos en kan ik DT eigenlijk steeds minder waarderen, vind hun andere projecten eigenlijk veel beter.

Hazes was gevoelig volgens sommigen ik vind het gejank in een pot bier, hij zelf ook trouwens daarom zoop hij zo.

Dat spul wat WW weer opnoemt vind ik nu weer geen reet aan, de beatles voor op wat een zeik muziek vind ik dat zwaar overgewaardeerd en erg namaak gevoel erin.

urezna
1 juni 2005, 08:27
ik denk dat iedere soort muziek dat maar iemand hoeft te raken, daarmee per definitie NIET ziellos of gevoelloos is... dus ook Dream Theater, jazz, of Hazes... smaken verschillen nu eenmaal, muziek is en blijft toch een beleving...

zo, en nu maar hopen dat hiermee deze zinloze (zielloze? ;-) ) discussie de nek om is gedraaid... :P

b.t.w. ik zit intussen al enkele weken op die petrucci cd te wachten, ik heb em officieel en netjes met credit card besteld, maar nog niets gehoord. Is er iemand die em ook besteld heeft en mij kan zeggen wat de levertijd was?

TMKXL
11 juni 2005, 19:06
Ik kan er nog steeds niet bij dat jij nummers zoals Goodnight Kiss of Another Day emotie- en gevoelloos vindt. Het zijn zulke rustige numemrs met rustige solo's waar het gevoel en de emotie gewoon uit je oor druipt.

Jouw mening is jouw mening, en als jij nummers zoals The Dance Of Eternity niet mooi vindt snap ik dat best, maar in dit geval is het gewoon heel vreemd dat je G.K en A.D nog steeds niet mooi vindt.

ijzerbroot1
12 juni 2005, 08:40
Zo zie je maar, smaken verschillen nou eenmaal. Wat Petrucci doet is razend knap, maar het doet me helemaal niks. Moeilijk doen om het moeilijk doen za'k maar zeggen maar dat is mijn mening.

pikasso
22 juni 2005, 14:58
Dat si precies wat de persoon voor je zegt
Dat geldt dus niet voor al zijn werk.
je generaliseert een beetje :-D :-D

Maar ik ben niet objectief, geef ik direct toe

ssj3goku
16 juli 2005, 23:40
Een muziekwinkel hier in Hengelo heeft voor mij Suspended Animation besteld... best gaaf om te weten dat ik 1 van de 5 orginele albums in Nederland heb... Vet album gewoon! :D

Pegasus
17 juli 2005, 18:51
Een muziekwinkel hier in Hengelo heeft voor mij Suspended Animation besteld... best gaaf om te weten dat ik 1 van de 5 orginele albums in Nederland heb... Vet album gewoon! :D

Hoe weet je dat dan zo zeker?

ssj3goku
22 juli 2005, 02:01
Omdat Johnny (die kerel die het heeft besteld) met Rena Petrucci (de vrouw van John, die de verkoop regelt) contact heeft opgenomen. Zij heeft gezegd dat ze er 5 zou opsturen en dat dat de enige 5 zijn die naar Nederland zijn gegaan. Het kan wel zijn dat er nog meer mensen het album hier het hebben gekocht, maar op dat moment was dat dus niet zo...

mooie cover :D

Raffel
22 juli 2005, 14:47
Omdat Johnny (die kerel die het heeft besteld) met Rena Petrucci (de vrouw van John, die de verkoop regelt) contact heeft opgenomen. Zij heeft gezegd dat ze er 5 zou opsturen en dat dat de enige 5 zijn die naar Nederland zijn gegaan. Het kan wel zijn dat er nog meer mensen het album hier het hebben gekocht, maar op dat moment was dat dus niet zo...

mooie cover :D

Mja das dan onzin, ik ken sowieso al meer dan 5 mensen die hem hebben. Wel eens ooit van een creditcard gehoord? Misschien dat er 5 verzonden zijn naar die kerel waar jij het over hebt?

urezna
28 juli 2005, 16:36
en ik heb mijn 3 bestelde exemplaren ook binnen :-D
handig hoor zo'n kredietkaart......

Jax
28 juli 2005, 19:18
en ik heb mijn 3 bestelde exemplaren ook binnen :-D
handig hoor zo'n kredietkaart......

3?

urezna
1 augustus 2005, 16:43
vriendendienstje he?
als ik toch bezig was, dan gelijk kijken bij vrienden wie nog meer interesse heeft he?