PDA

View Full Version : voluem regeling met G-major



Nocki
17 januari 2005, 21:14
Hoi.

hoe doen jullie de volume regeling met de g-major.

echt van hard naar zacht met het ecpressie pedal of gebruiken jullie depreset boost functie.

ik ben aan het zoeken geweest naar een leuke manier van volume beheersing en vond van hard naar zacht niet ecth werken omdat de sweep te klein was en je dus gaiu te hard of te zacht stond. nu gebruik ik et expressie pedaal om de preset boost aan of uit te zetten. maar ga dit waarschijnlijk met een 2e pedaaltje extra erbij doen. of de CTL switch zodra ik weet hoe die werkt... hoe doen jullei de voluem regelen?

NOcki

habberdoedas
17 januari 2005, 21:44
Ja daar zit ik ook nog mee te rommelen. Net wat jij zegt de sweep is het niet helemaal. Gebruik het exp pedaal van m'n roland FC 200 nu ook voor een soloboost. Dus alle tips kwa volume regeling op G-major zijn bij mij ook welkom...Voorts hangt de G-major in de parallele eff loop van mijn préamp. Volgens advies van TC electronic is het beter hem serieel aan te sluiten om zo alle sounds/parameters etc. te benutten. Het nadeel van serieel is dat je originele geluid wordt aangetast. Dus wat is nu het beste. Ik ben er nog niet over uit.........Ga van de week weer ff verder stoeien met het spul. Wordt vervolgt.

Nocki
23 januari 2005, 17:43
Ik heb na een G-major gehad te hebben de mpx-g2 en de G-force gehad en ben er achter gekomen dat het nooit beter klinkt dan gewoon alleen je amp. dus daarom ben ik weer terug bij de g-major. al zou ik de g-force liever weer hebben wat een geweldig ding was dat vergeleken bij de g-major waar je niks aan kunt veranderen...

maar goed.

als je kiest voor multi fx dan wordt je geluid altijd minder. ik ben er met het volume nog steeds niet elemaa aan uit.

NOcki