PDA

View Full Version : Bouw Reverbunit 6G15 over inschakelpiekstroom



chocorookie
17 januari 2005, 20:47
Hallo,

vraagje,
ik ben maar eens begonnen met een 6G15 Reverb te bouwen maar heb een vraaje over het afzekeren van de inschakelpiekstroom met een thermistor(werd me aangeraden.

Fender knalt gelijk z'n spanning naar de filterCap's...............maar eh, hier zit ook wat in!

De trafo is 10Watt met 130-0-130 sec wikkeling en behoort primair afgezekerd te worden met een 2 A slow blow.
Na een bruggelijkrichter adviseert een amerkaan me d'r een thermistor d'r in te zetten tegen een inschakelpiekstroom.
Hoe hoog mag ik die verwachten?
4x I nominaal? dan zou ik met 1A denk ik meer dan genoegaan hebben........

Heeft er iemand een suggestie?

TNX, Choc

Al
17 januari 2005, 22:00
vraagje,
De trafo is 10Watt met 130-0-130 sec wikkeling en behoort primair afgezekerd te worden met een 2 A slow blow.
Na een bruggelijkrichter adviseert een amerkaan me d'r een thermistor d'r in te zetten tegen een inschakelpiekstroom.
Hoe hoog mag ik die verwachten?
4x I nominaal? dan zou ik met 1A denk ik meer dan genoegaan hebben........

Heeft er iemand een suggestie?

TNX, Choc

Zit je niet met je primaire zekering veel te hoog?

Al

Negative K3 fan
17 januari 2005, 22:53
heedtie misschien ook van die amerikaan met 110, daar is altijd een hogere zekering nodig. in mijn fender champ kan ik het af met een 400mA zekering aan de primaire kant, dus dat moet bij zon reverb ding iudd veel lager kunnen.

Mr.Jay
17 januari 2005, 22:58
Hallo, vraagje,
ik ben maar eens begonnen met een 6G15 Reverb te bouwen maar heb een vraaje over het afzekeren van de inschakelpiekstroom met een thermistor(werd me aangeraden.

Fender knalt gelijk z'n spanning naar de filterCap's...............maar eh, hier zit ook wat in!

De trafo is 10Watt met 130-0-130 sec wikkeling en behoort primair afgezekerd te worden met een 2 A slow blow.
Na een bruggelijkrichter adviseert een amerkaan me d'r een thermistor d'r in te zetten tegen een inschakelpiekstroom.
Hoe hoog mag ik die verwachten?
4x I nominaal? dan zou ik met 1A denk ik meer dan genoegaan hebben........
TNX, Choc

Heb ook een 6G15 gebouwd, gewoon 't 60's circuit en met een 500mA zekering.

JaY

chocorookie
18 januari 2005, 16:59
Helemaal abuis, heb half de site van conrad al rondgesurft voor een gelijkrichterbrugje, gevonden en toen kwam dit verhaal om de hoek kijken, terwijl fender Field guide tekeningen zit te vergelijken met andere + advies verhalen enz.

Klopt dus, sorry guy's. 2:1 = 110--->220V
Ik gooi het hele thermistor verhaal de vuilnisbak in en ga gewoon verder met de field guide tekeningen.

0.5 A tot 1A afzekeren is dus voldoende.
Trafo geeft 250mA Nominaal af, denk,denk......................, moet kunnen.

Bedankt,

Choc