PDA

View Full Version : Midi-controller.........de keuze.........



Stratplus
17 januari 2005, 20:11
Hoi,

ik ben al een tijd een geinteresseerd lezer van dit gedeelte. Eerst maar kort voorstellen. Ik ben Michel Dellemijn en speel in een cover-band. Ik gebruik een Koch Multi-tone en twee Clapton-signatures.

Ik ben nu in het bezit van de Xpression en materiaal om m'n Koch met midi te schakelen. Nu wil ik binnenkort een midi-controller kopen ,maar zie door alle mogelijkheden het beruchte bos niet meer.

Voorlopig gaat het wat betreft mogelijkheden tussen een All Access en een Skrydstrup SC-1. Waarbij de laatste op dit moment de meeste kans maakt.

Hebben jullie misschien als ervaringsdeskundigen de tips om de keuze te vergemakkelijken? Ik ben door de overkill aan info een beetje de weg kwijt en het zijn niet de goedkoopste pedalen.

Mzzls,

Michel

Michael AE
17 januari 2005, 20:31
Welkom!

Ik zou voor de Axess Electronics FX-1 gaan. Wat ik er zo over gelezen heb, is het de meest imposante controller. Hij is daarom relatief ook best goedkoop.

BramVersteeg
17 januari 2005, 20:34
Allereerst, welkom op het forum en veel plezier teogewenst :wink: :P .
Nu, over die controllers. Je zegt dat je een Xpression en een koch hebt en die wil je hiermee aansturen.
Er zijn een paar vragen die nog van belang zijn.
- Hoeveel per-sets denk je nodig te hebben per nummer/per optreden?
- Wil je een expressiepedaal gebruiken (en wil je deze op de controller hebben)?

Het lijkt me erg overkill om een Rocktron All Acces of een Skrydsrup te kopen, het zijn erg dure apparaten. Als je relatief weinig pre-sets nodig denkt te hebben zou je eens naar een Axess MFC5 kunnen kijken (axess-electronics.com). Axess is erg goed spul tegen een relatief lage prijs.
Anders misschien een Behringer of roland controller. Deze zijn een stuk goedkoper dan de All Acces of de SC-1 en voldoen denk ik ook.

Jimi Hendrix
17 januari 2005, 20:36
Vlak ook de Ernst Navigator niet uit.
Ik werk daar al enkele jaren prima mee.

amon
17 januari 2005, 20:46
Damn, die Axess MFC5 is echt iets voor mij ipv mn FCB1010 :wink: , alleen zo duur voor zo'n klein aparaatje....

Stratplus
17 januari 2005, 20:47
Dank voor de reacties.
Tja.....ik wil zeker nog een Expression-pedaal bij gaan kopen en wil nog wel wat uitbreidingen doen. Tja.....settings......we spelen nu over de zeventig nummers. Ik zit zelf te denken aan wat standaard-settings. En dan voor een nummer of 20 a 25 wil ik wel specifiekere instellingen doen, bij delay-settings etc. Daarom lijkt met de grote display en de song-mode erg handig. Nu trap ik me af en toe suf om m'n sound te veranderen, hetgeen niet altijd ten goede komt van de snelheid van het volgende nummer inzetten of de timing van een solo (als ik per abuis m'n lead niet tijdig ingetrapt heb). Ik heb het verhaal rond de Axess FX-1 ook wel zitten volgen het ziet er imponerend uit....alleen is ie zo nieuw....dus kinderziektes??? Ik roep maar wat...gezien de reacties moet het wel een topmerk zijn. Belangrijk voor me is dat ik flexibel ben en een betrouwbaar pedaal heb.

Mzzls,
Michel.

Stratplus
17 januari 2005, 20:48
Dank voor de reacties.
Tja.....ik wil zeker nog een Expression-pedaal bij gaan kopen en wil nog wel wat uitbreidingen doen. Tja.....settings......we spelen nu over de zeventig nummers. Ik zit zelf te denken aan wat standaard-settings. En dan voor een nummer of 20 a 25 wil ik wel specifiekere instellingen doen, bij delay-settings etc. Daarom lijkt met de grote display en de song-mode erg handig. Nu trap ik me af en toe suf om m'n sound te veranderen, hetgeen niet altijd ten goede komt van de snelheid van het volgende nummer inzetten of de timing van een solo (als ik per abuis m'n lead niet tijdig ingetrapt heb). Ik heb het verhaal rond de Axess FX-1 ook wel zitten volgen het ziet er imponerend uit....alleen is ie zo nieuw....dus kinderziektes??? Ik roep maar wat...gezien de reacties moet het wel een topmerk zijn. Belangrijk voor me is dat ik flexibel ben en een betrouwbaar pedaal heb.

Mzzls,
Michel.

BramVersteeg
17 januari 2005, 20:58
Tsja, ik heb net zitten kijken op de site van axess voor die FC-1 en die lijkt me ook erg mooi. Stuur anders een een mailtje naar Mario (de man achter Axess) met al je vragen.

Stratplus
17 januari 2005, 21:26
Zeker erg mooi die FX-1 en 700 euro (excl. verzendkosten) dus das ook wel een mooie prijs. Dus.........misschien is de FX-1 wel wat....kan ik het geld wat ik overhou weer nuttig aan andee speeltjes besteden :razz:

amon
17 januari 2005, 21:41
iemand een plaatje van die FX1?

BramVersteeg
17 januari 2005, 22:07
http://www.axess-electronics.com/images/69b.jpg

:wink:

Raffel
18 januari 2005, 09:56
quanta costa?

Stratplus
18 januari 2005, 10:25
Met huidige koers 700 euro, exclusief verzendkosten.

Chiel
18 januari 2005, 12:00
Zit zelf ook al een poosje te kijken naar een midi controller (t.b.v. een midi switch, ModPro, Intellifex en een midi line-mixer). Wilde minimaal 3 PC's kunnen doen en een stuk of 6 á 7 CC's per bank. De VooDoo labs Ground Control kan dit. Met een prijs rond de 450 euro heb je daar een heel barre pedaal voor.

Eerlijkheidshalve ging mijn voorkeur in eerste instantie eigenlijk uit naar de Ernst Navigator, maar ivm met wat andere grote uitgaven in mijn gitaar rig leek mij de Ground Control voor nu een goede kandidaat.

Ach ja, en mocht hij echt beperkingen gaan opleveren in de toekomst, dan gaan we t.z.t. wel weer eens naar iets anders kijken ;-) .

skyth
18 januari 2005, 12:27
Is de Ernst Navigator nog nieuw te krijgen? Wat is de prijs nieuw/2e hands?

Jimi Hendrix
18 januari 2005, 16:51
Is de Ernst Navigator nog nieuw te krijgen? Wat is de prijs nieuw/2e hands?

Navigator mark 2 is te krijgen, Ernst heeft er nog een stuk of 15 liggen.
www.ernstamps.com

Chiel
18 januari 2005, 17:11
2de hands zul je ze niet vinden, ik heb ze sowieso nog nooit gezien op de bekende 2de hands sites. En tja, waarom zou je hem uberhaupt wegdoen????
Nieuwprijs ligt in de orde van 1000 euro.

Stratplus
19 januari 2005, 07:45
Tja.......ik vindt de Axess FX-1 toch erg interessant wat betreft prijs en mogelijkheden. Maar goed ik heb nog een week of vier voordat ik de knoop moet doorhakken.

morris
19 januari 2005, 17:33
Tja.......ik vindt de Axess FX-1 toch erg interessant wat betreft prijs en mogelijkheden. Maar goed ik heb nog een week of vier voordat ik de knoop moet doorhakken.

Denk je ook even aan de kosten van UPS, btw en invoerrechten? Dan kom je toch al akelig dicht in de buurt van een SC1. Bovendien duurt het nog wel even voordat de FX1 daadwerkelijk uitgeleverd gaat worden.

ieme
19 januari 2005, 19:14
ik heb de T-rex Bigfoot, bevalt erg goed, ik kan alles schakelen wat ik wil.
http://www.t-rex-engineering.com/graphics/pictures/2337_2_full.jpg

Stratplus
27 januari 2005, 19:34
Tja...........na veel lezen en zoeken (zowel hier op het forum als erbuiten) kom ik nu toch uit op de MIDI-mate of de Ground control. Blijft erg moeilijk hoor. :???: Maar ik wil eerst maar eens rustig beginnen (dus niet meteen super dure controllers) met een rack.....kan later altijd nog veel geld uitgeven :o Belangrijkste is dat de basis van m'n geluid goed blijft (nu dus met m'n Koch en Clapton-strat). Iemand nog tips waar ik verder op moet letten??

Thnx,

Michel

D3nnis
27 januari 2005, 20:40
Wat controller betreft...hoe goed of ruk deze is, deze bepaalt je geluid niet, dus dat is dan weer een voordeel :wink:

Stratplus
27 januari 2005, 22:05
Da's waar en gisteren in de oefenruimte klonk de Xpression erg goed met de Koch (parallel)......dus de zorg van het geluid is wel weggenomen.....nu nog een controller en een rack en dan maar eens live gaan gebruiken.

Jimi Hendrix
27 januari 2005, 22:24
http://www.jurgenburdorf.nl/images/ernst.jpg

amon
27 januari 2005, 23:21
wow :o

Nooit geweten dat die dingen zo dik zijn...

Jimi Hendrix
27 januari 2005, 23:32
Het controlepaneel van de navigator staat precies onder de hoek die je been maakt als je dat gestrekt optilt, handig hoor. Bovendien past hij precies in zo'n aluminium 'gamma' koffer...
8-)

D3nnis
28 januari 2005, 15:52
sjezus wat een lompe gedrochten :o
Ik gebruik al een aantal jaar een ADA MXC, en dat bevalt erg goed :)
Ik kom ze alleen bijna nooit tegen... :-?