PDA

View Full Version : INF elementen van Paul Gilbert (signature model ibanez)



mrg470
21 juni 2002, 14:55
kent iemand deze elementen of heeft hij/zij er ervaring mee, en weet iemand of die dingen actief of passief zijn

ze zitten op dat signature model van ibanez.
(twee humbuckers en een single coil)

gr mrg470

Braindead
21 juni 2002, 15:26
Heb er geen ervaring mee maar het zijn voor zover ik weet passieve pickups.

schm90
22 juni 2002, 12:31
Kijk anders ff bij Harmony Central user reviews, van de gitaar zelf of de pickups. Ik heb nooit op die gitaar gespeelt, maar ik heb zelf een PGM90 en die speelt en klinkt in ieder geval geweldig. Maar ja daar zitten dan ook Dimarzio's op (Tone Zone en Jem single coil)

Anders Destium
30 juni 2002, 21:23
De inf elementen zitten of zaten op de goedkopere RG's (ook de mijne), ze geven een minder goede klank dan v7/v8, maar over het algemeen niet verkeerd. Het is alleen duidelijk bij deze signature een poging de prijs acceptabel te houden, maar nieuwe humbuckers zijn ook duur!

pim1234
15 augustus 2002, 16:12
het is ook niet de echte signature.... in japan heb je er 10versies van... van pgm30 tot pgm900....hier hebben ze alleen pgm30 eigenlijk gewoon een ibanezrg 300/400 style....en geen tone knop

Anders Destium
15 augustus 2002, 19:32
Ik vind het jammer dat alleen het goedkope model er nog is, veel van zijn signatures zijn Bloed maar dan ook echt BLOEDMOOI!
Ik heb er even een paar gezocht:
http://www.ibanez.co.jp/japan/special/pgm/pgm_page.html
Check de 90ham of anniversary eens :grin:
Het probleem is dat je de gitaar feitelijk geen recht doet met de inf elementen...
Ik heb thuis op mijn RG nog steeds inf elementen en dezelfde brug (lo-trs 2) omdat ik die gitaar zelf voor erg weinig heb kunnen kopen is het de moeite niet om hem helemaal te verbouwen-een projectje voor binnenkort misschien :smile:
Ik ben niet echt ontevreden over de infs voor thuis maar als ik er mee zou moeten optreden zou ik er wat stevigers in zetten, maar dan zeker geen V7/V8 , ik vind dat dat veel te weinig verschil maakt
Ik zou de gitaar verder zo kopen als ik hem ergens zou zien voor een beetje prijs, maar het is zonde dat de elementen en brug niet goed zijn maar redelijk...

schm90
15 augustus 2002, 19:55
De 90HAM is erg mooi ja, ik heb hem dan ook zelf :smile:
Speelt en klinkt erg goed, maar ja dat mag ook wel voor dat geld.

Anders Destium
15 augustus 2002, 20:04
Lucky bastard !!!!! :grin:
Ja,die 90HAM is volgens mij even duur als twee van die 30 serie!

pim1234
15 augustus 2002, 21:53
was er bij dijkman niet nog een pgm90ham???

Anders Destium
15 augustus 2002, 22:04
Waar zit dat, en aan hoeveel doekoe moet ik eigenlijk denken?

schm90
16 augustus 2002, 20:36
Ja,die 90HAM is volgens mij even duur als twee van die 30 serie!


Viel nog mee, was 1900 gulden. Leek me een redelijke prijs, ik heb ze voor veel meer gezien op internet.

Anders Destium
16 augustus 2002, 20:50
Voor een tweedehands pgm90ham?
Waar zit die zaak, dan ga ik er binnenkort denk ik maar eens heen :grin:
Dan maar geen nieuwe elementen!

Anders Destium
16 augustus 2002, 20:54
Ik zie het al weer, gok je http://www.dijkmanmuziek.nl is het gelijk raak :smile:
Hij is 1811 euro ofwel 4000 piek, dat zijn geen leuke grapjes hoor je!

Anders Destium
16 augustus 2002, 20:58
En de brug die op de pgm30 zit is niet echt top, heb ik net weer gemerkt toen ik hem op mijn RG wat heb versteld, was een half uur bezig met herstemmen omdat hij constant terugschoot (*uck!)

schm90
18 augustus 2002, 20:31
Ik heb hem begin van het jaar bij Feedback Rotterdam gekocht. Was dus echt een koopje :smile:

Anders Destium
18 augustus 2002, 21:46
Zeker weten, en het is ook een verschrikkelijke collectible!
Ik was van plan om te gaan voor een Jem 7vwh of een Jackson Soloist als ik genoeg geld kan ophoesten maar als ik een 90th anniversary Pgm of Jpm (ook verschrikkelijk mooi!) vind neem ik hem denk ik zo mee :grin:

schm90
18 augustus 2002, 21:50
Een JPM is inderdaad ook erg mooi. Maar het zal lastig zijn om aan die anniversery modellen te komen er zijn er weinig van gemaakt volgens jemsite.com.
Ik heb echt geluk gehad, en dan te bedenken dat ik hem eerst nog 2 dagen heb laten staan om er over na te denken!

Anders Destium
19 augustus 2002, 22:06
Misschien moet ik dan maar van de week naar Amsterdam in plaats van te leren :grin: