PDA

View Full Version : Echte noob-vraag



El_Thierro
17 januari 2005, 17:55
Okay, met het reële risico op torenhoog hoongelach en dergelijke zal ik toch maar deze vraag stellen: ik ken dus de ballen van gitaren en dergelijke...enige wat ik ooit vastgehad heb is een akoestische, en nu wassek van plan (in al mijn naïeviteit :)) om een elektrische gitaar aan te schaffen en daarop te leren spelen.

Ben ik echter in een moment van opperste verlichting tot de conclusie gekomen dat die elektrische gitaren er nogal plat uitzien en tevens geen gat hebben (klankkast in uw jargon). Had ook al het woord "elementen" paar keer tegengekomen, maar geen vragen bij gesteld.

Heb ik nou echter wat zitten denken en tot de conclusie gekomen (via wat primitief opzoekwerk) dat bij een elektrische gitaar de trillingen van de snaren dus via die "elementen" worden doorgegeven naar een versterker? (ipv. gewoon geluid te krijgen uit de klankkast).

Daarom vraag ik me nu dus af: is het dus onmogelijk om op een elektrische gitaar te spelen zonder versterker? Als je daar gewoon op tokkelt als je hem in je handen hebt, komt daar dus geen geluid uit of wat?

Voor jullie pro's is dit waarschijnlijk een idiote vraag, maar voor echte noobs als ik ontbreekt een back-to-basics uitleg me op het net :oops: