PDA

View Full Version : [mp3] Funky backing met gescheur!



timlawson
17 januari 2005, 17:11
Hoi,

Heb wat leuke leads opgenomen over een funky backing:

do try this at home
http://tim.dmusic.com

Heb het via de line in van mn geluidskaart opgenomen met m'n Ibanez RG 770 gitaar en m'n Zoom GFX-5 effectenbord. Tell me what you think.

groetjes
Tim

edit: link fixed!

Roy K.
17 januari 2005, 18:04
Hey Tim, zorg ff voor een betere link, nu kom je nl. eerst op die site van dmusic, moet je zoeken naar tim, en gelukkig genoeg was jij gelijk de 1e Tim die ik vond, maar het is toch een hoop gedoe... :-?

Eh, over je nummer, klinkt relaxed hoor! :) Lekkere funky backing, dat zeker, waar heb je die weg?

Je krijgt trouwens een beter geluid uit je Zoom dan ik wanneer ik 'm in mijn pc prop, maar ik heb dan ook een ander model...ik toch beniewd welke instellingen je had??? :???:

Equalizer
17 januari 2005, 19:42
Lekker hoor, helemaal mijn genre! :)

spanky_franky
18 januari 2005, 11:15
ja zeker vet! strak gespeeld, en een coole backing! die wil ik ook :razz:

kun je `m ergens online zetten ofzo of misschien versturen?

timlawson
18 januari 2005, 20:02
hey, tnx voor de replies! :)

heb de link gefixed, de 'www' moest ff weg

de backing heb ik van www.guitarbt.com, moet je ff aanmelden en vervolgens zoeken op filename '[724]BobEdJam.mp3', daar heb ik m vandaan

oh en voor de vraag van roy k; de settings van mn zoom solo sound staan op 'ms drive', veel mid en treble, niet teveel gain, piepklein beetje chorus eroverheen, afgewisseld met de ene keer gewone room reverb, en voor de scheursolo's delay, 't is een heeeel geklooi geweest om m'n settings zo te krijgen als dat ik er vandaag de dag mee speel, maargoed dan heb je ook wat! waar je wel op moet letten met opnemen is trouwens die energize function (als jou zoom die heeft), niet te laag en niet te hoog instellen!

8-)

Azrael
18 januari 2005, 20:59
DIT VIND IK NU GAAF!


Leer mij even zo spelen wil je? :-D
Ik vind je geluid erg lekker maar vooral je speelstijl. Een beetje zoals ik graag zou willen kunnen spelen. Ik heb het melodies inzicht en de techniek er echter niet voor jammergenoeg....

FrankS
18 januari 2005, 21:18
Oeh lekker man!! Heel netjes van je sound ook met die Zoom.. maar vooral heerlijk gespeeld man! :-D

Azrael
18 januari 2005, 23:50
*bump*

:-D

Roy K.
19 januari 2005, 17:21
Hey Tim bedankt voor je uitleg! :P Ik zal ook nog es klooien met die Zoom, misschien moet ik ook eens heel lang dingen uitproberen tot ik er ook een mooie tone uit krijg... :D

Azrael
19 januari 2005, 18:53
Is trouwens een heel Santana achtige klank die je krijgt op deze manier.