PDA

View Full Version : Ts-9 Silver Mod(analog man)



erwin_ve
17 januari 2005, 13:48
Iemand ervaringen met dit pedaal(deze specifieke ge-modde versie)?
Zo ja, wat zijn de verschillen t.o.v. een normale ts-9 en een re-issue ts-808?
En weet iemand of deze in Nederland ergens te krijgen zijn of kan dat alleen via de site van analog man en dus import uit de USA?

Toneffectory
20 januari 2005, 01:08
De TS-9 met Analogman Silver mod heeft minder mid hump, minder drive en een wat opener geluid i.v.m. de normale TS-9. De TS-808 ri heeft een andere chip (JRC4558) en twee andere output weerstanden i.v.m. de TS-9.

erwin_ve
20 januari 2005, 11:42
De TS-9 met Analogman Silver mod heeft minder mid hump, minder drive en een wat opener geluid i.v.m. de normale TS-9. De TS-808 ri heeft een andere chip (JRC4558) en twee andere output weerstanden i.v.m. de TS-9.

Hoi Toneffectory, heb je hem zelf ook? ik ben benieuwd...

dejohan
20 januari 2005, 18:54
De TS-9 met Analogman Silver mod heeft minder mid hump, minder drive en een wat opener geluid i.v.m. de normale TS-9. De TS-808 ri heeft een andere chip (JRC4558) en twee andere output weerstanden i.v.m. de TS-9.

Ik dacht dat de nieuwe reissues (dus niet de reissues van halverwege jaren 90) dezelfde chip hadden als de TS808.

bloempot
20 januari 2005, 21:44
mischien kan je eens proberen googlen ofzo als er een importeur is in nederland, ik zelf weet het zelf niet direct srry

@dejohan, hey, jij hebt ook nog op het ja-stang.comforum gezeten toch?moest het zo zijn, zal je mij mss nog herinneren ik was daar mustang

srry voor het offtopic gaan

jero
20 januari 2005, 21:59
analogman heeft geen importeur in NL, als je een silver mod ts-9 zou willen zou je hem dus rechtstreeks in de usa moeten bestellen, op zich is daar niets mis mee, is sowieso vaak de goedkoopste manier. Volgens mij voegt de silver mod trouwens juist meer gain toe, in tegenstelling tot wat hierboven ergens staat. Mijn persoonlijke mening: $225 (incl shipping excl tax) voor een gemodde tubescreamer is erg veel geld, als je dat bedrag wilt uitgeven voor een goede overdrive zijn er legio alternatieven, die je misschien wel zelfs beter vindt klinken (barber, menatone, fulltone, mjm, etc)

dejohan
21 januari 2005, 09:00
mischien kan je eens proberen googlen ofzo als er een importeur is in nederland, ik zelf weet het zelf niet direct srry

@dejohan, hey, jij hebt ook nog op het ja-stang.comforum gezeten toch?moest het zo zijn, zal je mij mss nog herinneren ik was daar mustang

srry voor het offtopic gaan

Hej cool, hoe is het? En met uw gitaar, was het een Jaguar dat je had?

erwin_ve
21 januari 2005, 09:33
Hoi Jero, het is idd erg veel geld, daarom was ik benieuwd of er iemand zo' n ding heeft. Ik hoor graag zoiets voordat ik het koop.
.

@dejohan en toneffectory: ik was ook niet zozeer geinterreseerd in het verschil tussen een ts9 en ts808 maar meer hoe die 2 klinken in vergelijking met die analog man silver mod. anyway thnx! :P

Ik heb zelf een oude ts9 met de JRC4558 erin.
En een Onerr Carbon-X die qua klank verrassend veel op een ts808 lijkt.

Antal
21 januari 2005, 12:39
Als je toevallig de mod op het net kunt vinden dan is er vast wel iemand hier in de buurt die hem voor je zou willen verbouwen. Keeley mods staan gewoon op zijn eigen site bijvoorbeeld en zijn voor de tubescreamer niet zo moeilijk na te maken.

erwin_ve
21 januari 2005, 13:21
Als je toevallig de mod op het net kunt vinden dan is er vast wel iemand hier in de buurt die hem voor je zou willen verbouwen. Keeley mods staan gewoon op zijn eigen site bijvoorbeeld en zijn voor de tubescreamer niet zo moeilijk na te maken.

Hoi Antal, als ik die mod vind dan soldeer ik de boel persoonlijk, maar op zijn site te lezen veranderd hij aardig wat aan zo' n pedaal, bijv. weerstanden, diodes, die dezelfde waardes hebben maar van een ander materiaal zijn gemaakt. Knap lastig om dat uit te vinden, maar als iemand meer weet...

Dirk_Hendrik
21 januari 2005, 13:35
Analogman gaat me niet lukken. Ik heb ook erg weinig respect voor Analogman. Veel, heel veel geblaat maar weinig wol. Wat ik wel tegen kwam:

Fooltone Fooldrive (http://www.eefinc.com/FooltoneFooldrive2.pdf)

erwin_ve
21 januari 2005, 13:49
Analogman gaat me niet lukken. Ik heb ook erg weinig respect voor Analogman. Veel, heel veel geblaat maar weinig wol. Wat ik wel tegen kwam:

Fooltone Fooldrive (http://www.eefinc.com/FooltoneFooldrive2.pdf)

Hehe thnx! That thing is fool of tone, you can't full me :razz: