PDA

View Full Version : Cort gitaren



Man
17 januari 2005, 10:05
test

Man
17 januari 2005, 10:06
Ik hoor belachelijk veel goede dingen over Cort, op een of andere manier heb ik dan ook ineens een Cort M600 besteld vanwege de prijs en wat er in schijnt te zitten.

De verkoper vertelde mij dat de gitaar kwalitatief boven de epiphones staat en dat als er een "Fender" merkje op stond de gitaar zon E1300 zou kosten.

De gitaar kost mij 430 euro, wat kunnen jullie mij over dit merk vertellen en zijn bovenstaande beweringen juist?

Dank

jules
17 januari 2005, 10:20
ik heb een cort x-11 ik vind het een super gitaartje hoor echt wel. ik heb er mee opgetreden en deze gitaar is een van de betere gitaren die ik heb geha. wat mij betreft zeker beter als een epiphone (op de elite series na)

http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/cort.jpg

jorrit
17 januari 2005, 10:57
ziet er goed uit, wat heb je er voor betaald?

jules
17 januari 2005, 11:42
ik heb er niks voor betaald ik heb deze samen met een olp mm1 geruild tegen een hele oud ibanez, het eerste joey satrianni model in zeer slechte staat maar wel voor de liefhebber die bereid was er flink wat werk en geld in te steken. Hij had deze gitaar in de winkel staan toen voor 550 nu staat tie in duitsland al rond de 400 euro en ik heb ze al voor 350 gezien

H.Manback
17 januari 2005, 15:15
Ik hoor belachelijk veel goede dingen over Cort, op een of andere manier heb ik dan ook ineens een Cort M600 besteld vanwege de prijs en wat er in schijnt te zitten.

De verkoper vertelde mij dat de gitaar kwalitatief boven de epiphones staat en dat als er een "Fender" merkje op stond de gitaar zon E1300 zou kosten.

De gitaar kost mij 430 euro, wat kunnen jullie mij over dit merk vertellen en zijn bovenstaande beweringen juist?

Dank

Nou, ik vind dit heel vervelend om te zeggen, maar ik vond hem niks :oops:. Ik heb m getest bij Mupo hier in Hoorn (het was een M600, amber top), en ik vond eerlijk gezegd de afwerking gewoon slecht. Ik hoop echt voor je dat het gewoon een slechte was ofzo maar bij de neck-body joint stak er nog een stuk van de neck boven de body uit die niet geverfd was, en de stippen op de zijkant van de neck zaten gewoon nogal willekeurig in hoogte, niet bepaald netjes op een lijn.

Het geluid was redelijk voor zover ik me kan herrineren, maar niet echt super ofzo. De top was wel mooi gedaan, mooie flame top. Ik zou niet zeker weten of het nou een foto top was of een echte, maar voor zover ik me kan herinneren was het wel een echte flame top.

Ik hoop dat je wel zo slim bent geweest om niet aan een koop vast te zitten met je bestelling, tenzij je er al eens op gespeeld hebt ofzo.

thijsov
17 januari 2005, 16:35
Ik heb nu een jaar een cort m520 (het kleine broertje) en ben er erg tevreden over.
na de post van H.Manback heb ik mijn gitaar nog even goed bekeken, maar die van mij is netjes afgewerkt hoor, alleen de binding is soort van wit - geel en daar zie je op 1 stukje wat bruin doorheen.
het geluid is lekker, je kan er gewoon ontzettend veel mee, maar echt specifiek geluid kan je niet krijgen door die coil-split. dus niet echt het echte single coil geluid of het echte humbucker geluid. maarja een lekkere all-around gitaar.

Man
17 januari 2005, 16:43
Dat is mijn probleem nou juist ik ben linkshandig dus ik kan niks uitproberen

maar ik heb nergens een handtekening gezet ;)

H.Manback
17 januari 2005, 17:14
Nou maar hopen dat ie beter is afgewerkt dan die ik heb geprobeerd, moet haast wel want ik kan met niet voorstellen dat zulke dingen gewoonlijk door de kwaliteits controle komen. Ik bedoel het is geen gitaar van 100 euro ofzo. Ik ben trouwens vergeten te zeggen, hij speelde wel lekker soepel.

Man
17 januari 2005, 17:29
ahc als het is een slecht afgewerkt ding is zeg ik dat ik em niet hoef maar het gaat mje vooral om het geluid, het schijn tgewoon heel goed te klinken vergeleken met anderen uit die prijsklasse

Man
17 januari 2005, 17:32
ahc als het is een slecht afgewerkt ding is zeg ik dat ik em niet hoef maar het gaat mje vooral om het geluid, het schijn tgewoon heel goed te klinken vergeleken met anderen uit die prijsklasse

Kevin-D
17 januari 2005, 18:48
Cort G 260 en de X- Custom bijvoorbeeeld schijnen HEEEEEEEL goed te zijn voor een redelijk goedkope prijs. Komt door merknaam schijnbaar...

bert k
17 januari 2005, 20:36
Ik heb een Cort basgitaar, en die is zijn geld absoluut waard. Was 340 euro, en is aktief, heeft een mooie lekker spelende hals, en het geluid kan er zeker mee door. Ook netjes afgewerkt.

Fuhgawz
18 januari 2005, 15:21
Mijn eerste electrische gitaar (waar ik nog steeds regelmatig op speel) was een Cort S2600 en ik moet zeggen dat hij heel fijn speelt en ook nog best goed klinkt ook! Zeker als je bekijkt dat ik er toen maar €225 voor heb betaald. De mijne is trouwens helemaal niet slecht afgewerkt en bij andere Cort gitaren die ik in mijn handen heb gehad is me dat ook niet opgevallen. Cort gitaren hebben over het algemeen een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.

Man
18 januari 2005, 17:45
you're making me happy.. go on!

Neals
20 januari 2005, 15:30
Als je naar die cort M series loop te kijken, ga dan ook eens voor de grap kijken bij wat ze bij ibanez uitspoken.

lemon sole
20 januari 2005, 15:58
inderdaad. Mijn gitaarboer die ik wel vertrouw heeft me gezegd dat de Cort's in dezelfde fabriek worden gemaakt als de Ibanezzen van een prijscategorie hoger. Vaak zelfde materiaal en de modellen lijken serieus hard opeen. Maar het scheelt em wel een pak in prijs. Ik heb zelf de M-700 gehad.