PDA

View Full Version : aankoop Valvestate 8080



Fumi SG
16 januari 2005, 23:22
heej mensen....

sinds kort ben ik een beetje aan het rond kijken voor een leuke 2e hands en misschien wel een nieuwe amp. Ik ben al een paar keer de Marshall Valvestate 8080 tegengekomen, dit lijkt mij een hele mooie amp voor een soort van beginner die niet meteen stack wil :razz: ...... mijn vraag, heeft iemand hier mschien ervaring mee of weet iemand waarom ik deze wel of juist niet zou moeten kopen?? Wat mij ook opviel is dat de H&K Attax tour reverb moeilijk te vinden is, deze lijkt mij ook mooi namelijk.
Welke zou vetter zijn?? Clean, Rock, Metal en de lichtere Rock......

alvast bedankt :wink:

pol
17 januari 2005, 09:47
heb ik gehad als 1ste amp. Ik vond em zeer onbetrouwbaar, bij mij is die 4 keer stuk gegaan.
Van geluid valt die nog wel mee, maar vooral op hoge volumes zijn ze nogal dun en schel van geluid.
Best ok als oefenversterker, maar ik vond em te kort komen en ook niet echt luid voor zijn 80 watt, ook niet als er een 4x12 box op aangesloten was.

Jim Marshall
17 januari 2005, 11:25
De printplaat is constructief niet echt super waardoor er klachten kunnen optreden zoals losse condensatoren, knopjes e.d. ( door stoten en vallen)
Verder is voor podiumgebruik de voeding eigenlijk wat te licht wat resulteerd in een dun geluid op hogere volumes.
Maar daar is de prijs ook naar en als oefenversterker is het een prima ding.
Er zijn er niet voor niets enorm veel van verkocht.

Baker
17 januari 2005, 11:27
heb ik gehad als 1ste amp. Ik vond em zeer onbetrouwbaar, bij mij is die 4 keer stuk gegaan.
Van geluid valt die nog wel mee, maar vooral op hoge volumes zijn ze nogal dun en schel van geluid.
Best ok als oefenversterker, maar ik vond em te kort komen en ook niet echt luid voor zijn 80 watt, ook niet als er een 4x12 box op aangesloten was.

mmm,
mijn ervaring is totaal anders! :-?

mede bandlid heeft hem 5 jaar lang gehad.
nooit iets mee aan de hand. sterker nog, niet kapot te krijgen!!!
dat ding werd van optreden naar optreden gesjouwd. en hij gebruikte hem dagelijks thuis als oefen amp.

de 8080 combo is een een marshall van de eerste serie valvestates.
volgens sommigen is de eerste serie kwa klank nooit overtroffen.
Ik ben het daar wel mee eens, want later heb ik een vs265 stereo chorus combo gekocht. Dit ding kon en had meer. (chorus, 2 speakers, 3 kanalen)....maar klonk minder mooi. De 8080 klonk juist minder schel.
waarschijnlijk kwam dit door de speaker. in de 1e valvestate lijn zitten nog celestion speakers. later zijn die vervangen door die verschrikkelijke marshall gold o.i.d.

Mijn advies is: als je dit ding voor een mooi prijsje kunt kopen dan zou ik het zeker doen. Je hebt er een goede oefen/beginners amp aan waar je nog mee op kunt treden ook!. Check wel even of er een celestion speaker in zit.

DaveItUp
17 januari 2005, 11:33
Ik heb er altijd veel plezier van gehad. Voor een combo is het echt een vette sound. Om mee te oefenen...dunno. Kwam nooit echt door de band heen. Wat ik ook probeerde. Voor thuis gebruik ik m nog steeds.

pol
17 januari 2005, 11:43
Ik ben dan ook wel redelijk straf in dingen kapotkrijgen :-D .
Kan zijn dat die van mij op een maandag gemaakt was ofzo.
voor op je kamertje te tokkelen is zijn die dingen goed genoeg, maar in een band schiet een 8080 te kort, vooral als het wat luider moet gaan.

Baker
17 januari 2005, 12:06
Ik ben dan ook wel redelijk straf in dingen kapotkrijgen :-D .
Kan zijn dat die van mij op een maandag gemaakt was ofzo.
voor op je kamertje te tokkelen is zijn die dingen goed genoeg, maar in een band schiet een 8080 te kort, vooral als het wat luider moet gaan.

daar ben ik het toch noiet helemaal mee eens.....
wijj hebben echt jaren opgetreden met dat ding!
En wij spelen best stevige rock covers.....

Kijk, nu hebben we allemaal buizen amps, en ik zou ook niet graag meer terug willen. Maar je kunt er best mee optreden!

.ChiefRebelAngel.
17 januari 2005, 12:22
mijn eerste amp ooit, en nog steeds mijn practice amp. Hij ploft alleen loeihard als k hem aanzet. Heeft fatsoenlijke distortion ook...

Punkrockerke
17 januari 2005, 12:39
mijn eerste amp ooit, en nog steeds mijn practice amp.
Bij mij ook! Voor thuis en repetities een zeer acceptabel geluid, als je luider moet klinkt het idd wat aan de dunne kant, en is er niet zoveel bassresponse (is wel meer met 1x12" combos...). Ik heb dit toen opgelost door een SD Invader in m'n strat te stoppen, en dat klonk al direct en pak heftiger.
Toen ik em kocht hing er schimmel op, beginnende roestplekken op het chassis en alle pots waren smerig, maar speelde nog perfect. Hij is ook al meermaals omgevallen ed., waardoor ik af en toe het preamp-buisje er terug goed moet induwen, maar das dan ook alles.

DaveItUp
17 januari 2005, 13:54
mijn eerste amp ooit, en nog steeds mijn practice amp. Hij ploft alleen loeihard als k hem aanzet. Heeft fatsoenlijke distortion ook...

Dat heb ik ook! Als ik m aanzet begint hij te "ploppen" best hard. Als ik m dan schuin hou dan gaat t weg na een tijdje. Weird.

AART
17 januari 2005, 14:09
voor dat geld zou ik een peavey bandit kopen, gaan iets harder en het geluid is ook beter.

DaveItUp
17 januari 2005, 14:11
Daar ben ik t zeker niet mee eens. Klinken dof die dingen.

ToTaL FaKe
17 januari 2005, 14:33
vox ad50 vt dan? :-D

Antal
17 januari 2005, 14:59
voor dat geld zou ik een peavey bandit kopen, gaan iets harder en het geluid is ook beter.

Ik denk dat we hier van mening verschillen. Maar blijft een subjectief iets natuurlijk.

Neals
18 januari 2005, 10:07
Toevallig heb ik redelijk veel ervaring met de Attax combo's, de bandits en de 8080's omdat wij een punkband zijn die voor kut-gages in kraakpanden en dergelijke spelen, en je dan ook minder hoort uit te geven aan gear!!!!

- Betrouwbaarheid:
Op dit front wint de peavey bandit het van zowel de Attax als de 8080, bij de Attax willen er wel eens knopjes afdonderen en ook wil deze wel ruizen, bij de 8080 waren het vooral footswitches en kleine bugs die problemen geven.

- Tone:
Hoewel het toch een kwestie van smaak blijft, Attax klinkt wel strakker, maar heeft minder ballen, en klinkt buiten een bandsituatie duidelijk het beste van de 3... maaaaaaaaaaaaaaaaaaar in een bandsituatie blijft het geluid slecht overeind!
Onuitversterkt wint de 8080 die zich makkelijk door de mix snijdt, maar uitversterkt wint de Bandit die imho de meeste dynamiek levert binnen deze klasse!
De attax klinkt overings clean overduidelijk het beste van de 3!!!!

AutoStatic
18 januari 2005, 10:17
Mijn eerste "goeie" versterkertje was een 8040 combo. Het geluid is iel en scherp en na een jaar bleek printplaat dermate gaar te zijn dat ie onbruikbaar werd. Staat nu al zeker een jaar of 7 niks te doen in de oefenruimte.
Er moet toch wel een beter alternatief zijn in die prijsklasse?

Punkrockerke
18 januari 2005, 10:35
- Betrouwbaarheid:
Op dit front wint de peavey bandit het van zowel de Attax als de 8080, bij de Attax willen er wel eens knopjes afdonderen en ook wil deze wel ruizen, bij de 8080 waren het vooral footswitches en kleine bugs die problemen geven.

- Tone:
Hoewel het toch een kwestie van smaak blijft, Attax klinkt wel strakker, maar heeft minder ballen, en klinkt buiten een bandsituatie duidelijk het beste van de 3... maaaaaaaaaaaaaaaaaaar in een bandsituatie blijft het geluid slecht overeind!
Onuitversterkt wint de 8080 die zich makkelijk door de mix snijdt, maar uitversterkt wint de Bandit die imho de meeste dynamiek levert binnen deze klasse!
De attax klinkt overings clean overduidelijk het beste van de 3!!!!
Volledig mee eens!

Bins
18 januari 2005, 11:12
Niet helemaal mee eens. Ik heb een hele tijd opgetreden met een tour reverb (de top dan), en mijn geluid zat altijd redelijk tot goed in de mix.
Bandits vind ik echt ruk. Kan aan mij liggen, aan mijn gitaar, whatever, ik heb er gewoon nooit 1 goed kunnen laten klinken.
Valvestates zijn wel ok met een dist pedaal ervoor (ik had een proco rat) , maar ik vind het eigen distortion kanaal niet echt de shit.

Ik zou denk ik toch voor de H&K kiezen, maar dat is misschien omdat ik daar aan "gewend" ben, de andere amps ken ik alleen als gare backline amps op even zo gare podia :)

@topicstarter: wat is je budget? Misschien zijn er nog andere amps die in je prijsklasse vallen...
Staar je iig niet blind op deze 3 keuzes.

Neals
18 januari 2005, 16:05
Niet helemaal mee eens. Ik heb een hele tijd opgetreden met een tour reverb (de top dan), en mijn geluid zat altijd redelijk tot goed in de mix.
Bandits vind ik echt ruk. Kan aan mij liggen, aan mijn gitaar, whatever, ik heb er gewoon nooit 1 goed kunnen laten klinken.
Valvestates zijn wel ok met een dist pedaal ervoor (ik had een proco rat) , maar ik vind het eigen distortion kanaal niet echt de shit.

Ik zou denk ik toch voor de H&K kiezen, maar dat is misschien omdat ik daar aan "gewend" ben, de andere amps ken ik alleen als gare backline amps op even zo gare podia :)

@topicstarter: wat is je budget? Misschien zijn er nog andere amps die in je prijsklasse vallen...
Staar je iig niet blind op deze 3 keuzes.

Ik heb regelmatig op gare podia's gestaan met eveneens gare figuren, niet zeuren maar spelen

Mr.Bluesbreaker
18 januari 2005, 18:56
Nouja, laat ik ook maar eens mijn licht schijnen op de ampkeuze, als je er wat aan hebt. Even over de attax:

Mijn uiterst subjectieve mening is dat ze clean wel ok klinken, scheurend net wat dunner als een 8080. Weinig karakter, maar dat kun je nog wel eens tegenkomen met een SS bak :wink: Op zich betrouwbaar genoeg.

De valvestate: je moet uitkijken dat je een goed exemplaar te pakken hebt: de ene gaat bij wijze van spreken 20 jaar probleemloos mee terwijl een enkele keer je echt een maandagochtendexemplaar tegenkomt. Klinkt ie lekker zonder krakende pots, volumeverschillen, en zijn er inz het verleden weinig reparaties aan verricht, zit je wat zekerder. Scheurend best okee, ga niet voor het nieuwere type met de "goldback" speaker, de originele celestions leven wat meer. Over de Peavey kan ik niets zinnigs zeggen uit eigen ervaring, maar waarom kijk je niet naar een 8240 combo?
Deze heeft niet 1 twaalf inch speaker, maar twee. Ook wat meer opties, en het spreid je geluid toch wat mooier. Iets lomper qua formaat en gewicht, maar je kan er dan ook gelijk meer lege bierflesjes op zetten.
En het zal echt niet veel uitmaken in de tweedehands prijzen of het nu een 8080 wordt of een 8240. Vroeger had ik ook de 8240, prima bak.

Fumi SG
18 januari 2005, 22:54
nog bedankt hèh....iedereen :wink:

kheb niet echt een duidelijk beeld gekregen, maar dat is toch een kwestie van smaak en luisteren naar de amp. Ik ben wel wat nuttige dingen te weten gekomen over het karakter van deze amps, dus ben er wel iets mee opgeschoten........... dur zullen vast nog meer vragen komen denk ik!!

jullie horen nog van mij :razz:

up-guitarman
19 januari 2005, 00:26
De valvestate: je moet uitkijken dat je een goed exemplaar te pakken hebt: de ene gaat bij wijze van spreken 20 jaar probleemloos mee terwijl een enkele keer je echt een maandagochtendexemplaar tegenkomt. Klinkt ie lekker zonder krakende pots, volumeverschillen, en zijn er inz het verleden weinig reparaties aan verricht, zit je wat zekerder. Scheurend best okee, ga niet voor het nieuwere type met de "goldback" speaker, de originele celestions leven wat meer. Over de Peavey kan ik niets zinnigs zeggen uit eigen ervaring, maar waarom kijk je niet naar een 8240 combo?
Deze heeft niet 1 twaalf inch speaker, maar twee. Ook wat meer opties, en het spreid je geluid toch wat mooier. Iets lomper qua formaat en gewicht, maar je kan er dan ook gelijk meer lege bierflesjes op zetten.
En het zal echt niet veel uitmaken in de tweedehands prijzen of het nu een 8080 wordt of een 8240. Vroeger had ik ook de 8240, prima bak.
Ik heb zelf de Top + cab versie van de 8080 (8100 dus + jcm 900 cab), de clean is redelijk vind ik, vooral als je hem in crunch zet met weinig gain geeft dit best genoeg, de Overdrive is best wel vet, scheurt lekker. Als je hem voor een redelijke prijs kan kopen zou ik het doen.
Wel idd goed kijken naar krakende pots, daar hebben de VS's soms wel last van (de mijne trouwens ook) gemakkelijk te verhelpen maar als je een amp koopt wil je meestal wel een die volledig werkt.

up-guitarman
19 januari 2005, 00:28
ps; gaat zeker hard genoeg om op te treden, mijn top staat gewoonlijk op +/- 4 dus ca va !!!

Neals
19 januari 2005, 15:41
De valvestate 8100 is idd een aanrader, klinkt imho veel lekkerder dan de 8080 (die vind ik wat minder klinken). Maar ach, ik speel in een brulcore/oi-punk band dus dan is dat van ondergeschikt belang

hadv
19 januari 2005, 15:48
heb jaren met het grootste genoegen op een 8240 gespeeld
geen problemen whatsoever

ieme
19 januari 2005, 19:02
Mijn eerste amp was ook een 8080, niets mis mee, mn zwager heeft em nu alweer een aantal jaren in zn bezit en hij doet t nog steeds erg goed...

Alleen is dat op dit moment niet de amp waar ik happy mee zou kunnen zijn... maar ja...

Punkrockerke
19 januari 2005, 19:57
Alleen is dat op dit moment niet de amp waar ik happy mee zou kunnen zijn... maar ja...DUH!
(Ieme zijn setup:)
http://groups.msn.com/_Secure/0QACqAm4RWQttTPwMidA6sr1uEp*MfYQgJK6WPQZYDMF767Ewi HBnUP5wBva5*pIE6jzUrsvSvjt2eXeC8DIdAU0maxudRRbSzoy qAgBwOB4/DSCF0001.JPG

Neals
20 januari 2005, 11:31
@IEME :

Gast wat doe je me aan, dankzij dat plaatje van me, en dan vooral die cab links krijg ik spontaan gas voor een ampje met een matchless look :S

up-guitarman
20 januari 2005, 21:23
:-D

up-guitarman
20 januari 2005, 21:24
:-D Tjah als je zo begint ...

Bins
21 januari 2005, 13:09
Ik heb regelmatig op gare podia's gestaan met eveneens gare figuren, niet zeuren maar spelen

Gast.. ik zeg toch ook niet dat het erg is ofzo. Je kan alleen op zo'n manier niet echt een oordeel over een versterker geven. "niet zeuren maar spelen" sjongejonge...