PDA

View Full Version : ENGL



habberdoedas
20 juni 2002, 22:11
Wie heeft er ervaring met engl classic amps.
Op de side van engl staan 2 modellen. De combo met 2 x 10" speakers (geloof ik) en een losse top met een 4 x 10" kast.
Ik hoor

Dude
20 juni 2002, 23:29
engl is duur, thats al i need to know

oh ja, en engl is te duur voor studenten, oo een belangrijk aspect waarom ik er geen een hoef

Lacrymosa
21 juni 2002, 15:14
beste Iamyou,
alles is te duur voor studenten, maarja, et went (eigenlijk niet, maar anders klinkt et zo negatief)

CheerS!!

poeyerke
21 juni 2002, 16:11
Ik heb geen ervaring met de classic in het bijzonder. Als heb ik wel de classic top + 4x10" zien staan in de winkel.
Ze zien er erg goed uit, en zijn niet echt duur zeker niet vergeleken met andere merken.

Ik heb zelf engl combo (geen classic) en die klinkt prima, de classic is naar zeggen wat warmer en wat minder gain... echt classic dus.

Ik zou zeggen ga hem proberen, ik vind ze in ieder geval super.

Dionyios
21 juni 2002, 17:33
Welke combo heb jij poeyerke?

SmartyMarti
22 juni 2002, 13:50
Ik heb een tijdje een Engl Screamer Pro Blues voorzien van 2x 10" speakers gehad. (Wordt volgens mij niet meer gemaakt.) Ik weet niet of je deze helemaal kunt vergelijken met de Classic maar ik vond hem retegoed klinken. Het cleane kanaal doet wat ie belooft en het scheur kanaal is lekker strak. Je hebt geen eindeloze gainreserve maar voor heavy-metal zijn deze versterkers ook niet bedoeld. Vandaar dat ik deze Screamer heb ingeruild voor een 3-kanaals Engl Sovereign. (niet dat ik heavy-metal speel ofzo maar ik wou gewoon meer scheur)

Marti

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SmartyMarti op 2002-06-22 13:52 ]</font>

Dionyios
22 juni 2002, 17:34
Ik heb laatst ook die Sovereign geprobeerd. Zat idd wel beter geluid in. :grin:

Ik vind alleen dat ik voordat ik een echte versterker ga kopen eerst maar eens een doel daarvoor moet hebben... 100 watt buizen is voor nu een beetje té voor op de slaapkamer. :razz:

signsofzodiac
30 juni 2002, 15:56
Och ik ram met mijn Engl Savage SE plus 4x12 ook wel in mijn studentenhuis. 't Is maar net hoe dreigend je overkomt als ze komen klagen :smile: