PDA

View Full Version : spelen zonder gitaar?



tomger
16 januari 2005, 20:55
Aangezien ik op school vaak verlang naar mn gitaar, ben ik benieuwd of er zoiets is als droog oefenen, zeg maar. Zijn er mensen dit dit doen? Echt oefenen zal lastig worden, maar rek-strekoefeningen of iets dergelijks zal ook handig zijn. Ik ben benieuwd....

mzzl Tom

Negative K3 fan
16 januari 2005, 21:00
http://www.powerball-europe.com

zoiets heb ik ook krijg je kracht van in je vingers en je oefent zo ook je pols voor plectrtum aanslag, werkt wel goed om je metal machine gun slag erin te houden :)

Cubensis
16 januari 2005, 21:04
shit zo'n ding heb ik ook, maar ligt al ruim een half jaar bij een vriend in zn studentenflat :D
moet ik eens terug gaan vragen hehehe

Richwoodje
16 januari 2005, 21:11
http://www.powerball-europe.com

zoiets heb ik ook krijg je kracht van in je vingers en je oefent zo ook je pols voor plectrtum aanslag, werkt wel goed om je metal machine gun slag erin te houden :)

ah, dat ding wordt ook voor alles aangeboden :P

laatst was ik met mn pa mee naar de golfwinkel (nee, ik ben niet degene die golft :evil: ), probeerden ze dat ding ook bij werkelijk iedereen te slijten :lol:

sneez0r
17 januari 2005, 16:47
Je kan natuurlijk in zekere zin je improvisatiekunsten en relatieve gehoor oefenen zonder gitaar. Fragmenten van toonladders en melodieën neuriën terwijl je met je linkerhand op denkbeeldige frets ramt.

scholier
17 januari 2005, 17:57
http://www.powerball-europe.com

zoiets heb ik ook krijg je kracht van in je vingers en je oefent zo ook je pols voor plectrtum aanslag, werkt wel goed om je metal machine gun slag erin te houden :)

wat voor oefening kan je daarmee doen? weet je toevallig ook hoe duur die is en waar je hem kan kopen :lol:

Soul Grinder
17 januari 2005, 18:22
http://www.powerball-europe.com

zoiets heb ik ook krijg je kracht van in je vingers en je oefent zo ook je pols voor plectrtum aanslag, werkt wel goed om je metal machine gun slag erin te houden :)

wat voor oefening kan je daarmee doen? weet je toevallig ook hoe duur die is en waar je hem kan kopen :lol:
Er zit een gewicht in het binnenste van het ding dat door middelpunt vliegende kracht zorgt dat ie steeds zwaarder aanvoelt, naarmate je hem sneller ronddraait. Het is niet specifiek een gitaristen gimmick, het wordt vooral veel door sporters en ict'ers gebruikt om tennisellebogen en RSI en dergelijke te voorkomen.
De prijs varieert, afhankelijk van het model dat je wilt. Je kan ze met een teller krijgen en met verschillende kleuren licht.
Ik heb een die blauw licht uitstraalt, zonder teller. Die was 29.90 euro.

tomger
17 januari 2005, 19:38
zo'n bal is wel handig inderdaad maar voor bijvoorbeeld in de klas word het niks want als je een beetje op gang begint te komen maakt dat ding een soort van vliegtuig-opstijg-geluid, en die shit neurien in de klas word ook niks... maar toch bedankt natuurlijk!

tomger
17 januari 2005, 19:39
zo'n bal is wel handig inderdaad maar voor bijvoorbeeld in de klas word het niks want als je een beetje op gang begint te komen maakt dat ding een soort van vliegtuig-opstijg-geluid, en die shit neurien in de klas word ook niks... maar toch bedankt natuurlijk!

Bluesbreaker
17 januari 2005, 19:55
op school moet je met school bezig zijn

Negative K3 fan
17 januari 2005, 20:04
zo'n bal is wel handig inderdaad maar voor bijvoorbeeld in de klas word het niks want als je een beetje op gang begint te komen maakt dat ding een soort van vliegtuig-opstijg-geluid, en die shit neurien in de klas word ook niks... maar toch bedankt natuurlijk!

ach ik doe het ook wel tijdens de les gewoon niet doen tijdens de uitleg enzo, kan best. beetje sneaky dan hebben de leraren niet in de gaten wat dat geluid is :)

sneez0r
17 januari 2005, 21:58
...En daardoor komen we bij de afleiding van sqrt(x^7*pi)... [vroem vrOEM VROEM!!!]

Daevren
18 januari 2005, 10:09
Je kunt ook oefenen in een soort mediteervorm. Is net zo effectief als echt oefenen, mits je het goed kan.

Dai
18 januari 2005, 10:11
http://www.powerball-europe.com

zoiets heb ik ook krijg je kracht van in je vingers en je oefent zo ook je pols voor plectrtum aanslag, werkt wel goed om je metal machine gun slag erin te houden :)

ah, dat ding wordt ook voor alles aangeboden :P

laatst was ik met mn pa mee naar de golfwinkel (nee, ik ben niet degene die golft :evil: ), probeerden ze dat ding ook bij werkelijk iedereen te slijten :lol:

werkt ook voor saxofonisten :chicken:

tomger
18 januari 2005, 12:36
Je kunt ook oefenen in een soort mediteervorm. Is net zo effectief als echt oefenen, mits je het goed kan.

je bedoelt indenken dat je iets speelt? dat is wel handig ja. maar ik doelde meer op oefeningen voor de handjes. Theorie is natuurlijk wel te doen.

CustomBlood
18 januari 2005, 14:10
Je kunt ook oefenen in een soort mediteervorm. Is net zo effectief als echt oefenen, mits je het goed kan.

dat klopt,

als ik ergens ben waar mn gitaar niet is doe ik t.
je inbeelden dat je gitaar speelt en heel gedetaileerd alles uitwerken in je hoofd, t zien en t ook horen.
je kan zo ook componeren.