PDA

View Full Version : Fend0r -MetalHead



Swan
16 januari 2005, 18:01
juggajuggajahjah

Swan
16 januari 2005, 18:02
beetje raar
http://www.bananas.com/productdetail.asp/pid_8218/productname_Fender-METALHEAD-MH-500-Head

@iro
16 januari 2005, 18:08
that's just wrong :(

BartL
16 januari 2005, 18:10
Features:
• 550 Watts into 2 Ohms
:o :o :o




Tsja, dalijk brengt Marshall nog een Twin - Reverb uit :-?

AART
16 januari 2005, 18:13
aaahhh, mijn oren... :o

Negative K3 fan
16 januari 2005, 18:37
behoorlijk mode4 achtig... ik vind de cab er wel lijp uitzien.

Swan
16 januari 2005, 18:45
Features:
• 550 Watts into 2 Ohms
:o :o :o

Tsja, dalijk brengt Marshall nog een Twin - Reverb uit :-?



550W into 2 ohms(who the hell has a 2 ohm guitar cabinet) translates into:

225W at 4 ohms

112.5W at 8 ohms

56.25W at 16 ohms

gerrekat
16 januari 2005, 18:53
Ja inderdaad....beetje misleidend om erbij te zetten dat dat ding 550 watt levert....

Negative K3 fan
16 januari 2005, 18:54
maar een cab rewire je zo naar 2 ohm (als het echt nodig is) maar die 550 watt is er gewoon voor genoeg headroom, transistor vervorming is heel lelijk en omdat het toch oip elk volume hetzelfde klinkt kun je beter te veel dan te weinig hwbben.

wietse
16 januari 2005, 19:26
maar een cab rewire je zo naar 2 ohm (als het echt nodig is)
hoe wil je dat doen met 4 of 8 ohm speakers , welke toch het meest voorkomen.
de spoel ergens halverwege aftakken ofzo?

Punkrockerke
16 januari 2005, 19:39
Holy shit :o
Wat een gedrocht!

AART
16 januari 2005, 19:52
behoorlijk mode4 achtig... ik vind de cab er wel lijp uitzien.

de cabs zien er wel leuk uit, maar celestion heavey duty 100 W speakers zijn nou niet echt mijn favorieten, enne.... Fender.... zie je het al voor je....

Aart en een Fender :o

Negative K3 fan
16 januari 2005, 19:55
maar een cab rewire je zo naar 2 ohm (als het echt nodig is)
hoe wil je dat doen met 4 of 8 ohm speakers , welke toch het meest voorkomen.
de spoel ergens halverwege aftakken ofzo?

4 8 ohm speakers paralel of 2 4 ohm paralel of 8 16 ohm paralel

Lord Abortion
16 januari 2005, 20:35
Ik weet dat ik dat niet wil in elk geval ...

marc_o
16 januari 2005, 21:34
Wie weet klinkt ie wel goed?

AART
16 januari 2005, 21:57
Wie weet klinkt ie wel goed?

ook al klinkt ie goed...


Het is fender....

Negative K3 fan
17 januari 2005, 11:05
wtf is er mis m et een fender?? ik zal eens een blavkface fender SR of een nieuwe tonemaster half stack in je kont stoppen gvd zelfs dan zit er meer toon in dan in zon ranzige jcm900 bespeeld door mij!

Lord Abortion
17 januari 2005, 12:26
Het is Fender, dat willen metalheads niet. Of het nu goed klinkt of niet, is bijzaak. Moeten we niet.

BlackSun
17 januari 2005, 12:30
Het is Fender, dat willen metalheads niet. Of het nu goed klinkt of niet, is bijzaak. Moeten we niet.

Wat ene kortzichtigheid zeg. Ik speel metal, en mocht dat ding retegoed klinken voor zn prijs bijvoorbeeld, mooi dat ik er dan zo mee het podium op zou gaan.

pol
17 januari 2005, 12:58
Och, maakt toch niks uit welk merk eropstaat, als het maar goed klinkt, merk en imago is bijzaak voor een amp. Ik vind die Engls ook niet mooi met die rooie ledjes (just een hoerenkot), of het logo van diezels. Zolang het maar lekker scheurt maakt me dat niks uit.

Ok, moest de versterker nu roze zijn en vol beertjes en bloemetjes staan zou ik er ook niet mee op een podium willen staan.:-D

Lord Abortion
17 januari 2005, 13:34
Het is Fender, dat willen metalheads niet. Of het nu goed klinkt of niet, is bijzaak. Moeten we niet.

Wat ene kortzichtigheid zeg. Ik speel metal, en mocht dat ding retegoed klinken voor zn prijs bijvoorbeeld, mooi dat ik er dan zo mee het podium op zou gaan.

OK, even verduidelijken:

2 evengoede amps, een Fender en een Hughes & Kettner, wat kies je?

Zie je wel, NIET die Fender.

BlackSun
17 januari 2005, 13:43
Mochten ze precies hetzelfde zijn(wat dus in de praktijk NOOIT voorkomt), dan ga ik verder op uiterlijk af ja, logisch. Maar zoals ik al zei, komt dit dus nooit voor want geen enkele versterker is identiek.
Argument van niks dus.

AART
17 januari 2005, 13:44
wtf is er mis m et een fender?? ik zal eens een blavkface fender SR of een nieuwe tonemaster half stack in je kont stoppen gvd zelfs dan zit er meer toon in dan in zon ranzige jcm900 bespeeld door mij!

rustig maar, ik ben sarcastisch bezig...

enne, ik ben niet iemand die veel clean speelt ofzo dus zo'n blackface doet mij niet veel(het geld dat ie opbrengt bij verkoop wel natuurlijk :D )

mijnechtenaamisalvergeven
17 januari 2005, 17:16
Het is Fender, dat willen metalheads niet. Of het nu goed klinkt of niet, is bijzaak. Moeten we niet.

Yeah right :lol: Deze metalhead koopt echt een fender als ie bruut klinkt.

Als ie even goed klinkt als een hughs en knetter koop ik degene die het goedkoopst is.

pol
17 januari 2005, 17:26
ik zou ze allebei tegen de grond gooien, en die wat het dan nog doet koop ik :-D

Lord Abortion
17 januari 2005, 18:47
OK dan, maar snap het punt: 95% van de metalheads willen geen Fender. Die rare 5% die hier post dan wel ...

Michael AE
17 januari 2005, 19:26
Metalheads zijn bekrompen boeren. Dat probeert hij te zeggen.

Lord Abortion
17 januari 2005, 19:30
Neen, want ik vind mezelf geen bekrompen boer, maar de meeste (inclusief mezelf) kijken zelfs niet om naar wat dan ook van Fender.

Michael AE
17 januari 2005, 19:36
Neen, want ik vind mezelf geen bekrompen boer, maar de meeste (inclusief mezelf) kijken zelfs niet om naar wat dan ook van Fender.

Dat vind je niet bekrompen? Tsja.

Ik heb zelf in een death metal band gezeten, en er werd altijd erg vreemd gedaan als ik weer met mijn strat met EMG's en Mesa Boogie combootje aankwam. Beetje vreemd, vooral omdat het meestal tien keer beter klonk dan de gemiddelde BCRich korea in een digitech rp12. :razz:

NeeraDJ
17 januari 2005, 19:38
Metalheads zijn bekrompen boeren. Dat probeert hij te zeggen.
Daar komt het op neer idd, althans metalheads zoals hem. Zielig hoor

Lord Abortion
17 januari 2005, 19:51
@ Michael: een strat met EMG's is ook wel geen echte strat meer

@ de rest: een behoorlijk bekrompen en boertige manier om iemand te beoordelen die je niet kent. Hoeveel mensen van jullie gaan BC Rich gitaren gaan bekijken als je er een nieuwe gaat kopen? Inderdaad, niemand. Dat is juist hetzelfde.

NeeraDJ
17 januari 2005, 19:57
Dat betekent niet dat wanneer BC Rich met een model dat mij aanstaat komt, ik die niet zal kopen hoor. Dus stel dat BC Rich Les Pauls zal maken met dezelfde kwaliteit als USA LPs dan zullen echt wel wat forummers die dingen uit gaan testen. Zo maak je een goede vergelijking gozer

Lord Abortion
17 januari 2005, 20:03
Welja, als ze volledig hun stijl veranderen, dan wel. Wel, als Fender nu eens metalgitaren en extreem zware versterkers gaat maken dan zal ik die ook checken. Maar dit is niet zo, dus doe ik dat niet.

Ik snap trouwens het punt niet. Iedereen heeft toch een bepaalde voorkeur, en de meeste metalheads hebben het niet voor Fender, wat is daar mis aan? Dat gaat niet over open- of closeminded zijn, dat gaat gewoon om smaak. Er is toch niets mis mee dat sommige mensen gewoon iets niet willen.

Negative K3 fan
17 januari 2005, 20:16
Welja, als ze volledig hun stijl veranderen, dan wel. Wel, als Fender nu eens metalgitaren en extreem zware versterkers gaat maken dan zal ik die ook checken. Maar dit is niet zo, dus doe ik dat niet.

Ik snap trouwens het punt niet. Iedereen heeft toch een bepaalde voorkeur, en de meeste metalheads hebben het niet voor Fender, wat is daar mis aan? Dat gaat niet over open- of closeminded zijn, dat gaat gewoon om smaak. Er is toch niets mis mee dat sommige mensen gewoon iets niet willen.

jij snapt het ook helemaal niet he? maar wacht, je komt ook uit belgie :lol:

Swan
17 januari 2005, 20:18
Het is Fender, dat willen metalheads niet. Of het nu goed klinkt of niet, is bijzaak. Moeten we niet.


Wel, als Fender nu eens metalgitaren en extreem zware versterkers gaat maken dan zal ik die ook checken. Maar dit is niet zo, dus doe ik dat niet.


je lult jezelf zo erg tegen

Lord Abortion
17 januari 2005, 20:23
Nee, jij leest het niet goed. Fender is nog altijd Fender, ze hebben gewoon 1 zware versterker gemaakt. En gasten, waarom die vijandigheid. Het is gewoon een domme zet van Fender want veel mensen die een versterker in dat genre zoeken zullen die niet eens een kans geven.

BlackSun
17 januari 2005, 20:37
De BC -rich vergelijking ging toch OOK over maar 1 model. Je moet je vergelijkingen hetzelfde houden gast, want je komt erg zwakzinnig over zo.

EN spreek alsjeblieft alleen voor jezelf, ik noem mezelf geen 'metalhead' maar dat is wel wat ik hoofdzakelijk luister en speel. EN het kan me geen kloot boeien wat voor merk er op de versterker of gitaar staat, zolang het maar goed klinkt.
Vinden trouwens meer mensen, Jim Root van Slipknot speelt al jaren op een Fender Telecaster, dan wel met EMG's. Maakt voor de vergelijking niets uit natuurlijk: Fender met Emg's, Fender amp met veel/zware distortion.

Lord Abortion
17 januari 2005, 20:40
Noem jezelf geen metalhead, jij spreekt over Slipknot.

En over die BC Rich vergelijking, dat is wat iemand ervan maakte. Maar hoeveel mensen moeten zelfs dat strat-model niet hebben, gewoon omdat het een BC Rich is?

Swan
17 januari 2005, 20:53
Noem jezelf geen metalhead, jij spreekt over Slipknot.


krijgen we hier ook al n jij bent niet trueeeee discussie?
:roll:

Lord Abortion
17 januari 2005, 20:55
Noem jezelf geen metalhead, jij spreekt over Slipknot.


krijgen we hier ook al n jij bent niet trueeeee discussie?
:roll:
Sorry daarvoor, en nee, die discussies zijn hatelijk, maar Slipknot is nu wel de minst metalband die je kan bedenken.

BlackSun
17 januari 2005, 21:05
Noem jezelf geen metalhead, jij spreekt over Slipknot.




HAHAHAHA! Trouwens, ik noemde mezelf niet eens een metalhead :D
"ik noem mezelf geen 'metalhead' maar dat is wel wat ik hoofdzakelijk luister en speel."
Lezen blijft moeilijk voor je. En ik schaam me er niet voor dat ik Slipknot luister, blijft geniale muziek naar mijn mening, daarnaast luister ik nog 1000en bands waar jij waarschijnlijk niet eens van gehoord heb. Maar ik ga hier geen 'ik-ben-zo-true' betoog ophangen dus back on-topic.

On-topic: ...uhh..ik heb alles al gezegd :D
Alsie goed klinkt maakt het me niet uit of er fender op staat.

Swan
17 januari 2005, 21:13
hehe idd ik pak ook zo af en toe n telecaster bij Feedback..en ik ben zoooooo trueeeee :lol:

Wormaap
17 januari 2005, 21:14
Mezelf zou ik toch best wel een metalhead willen noemen, en als een amp mij bevalt zal het merk erop me werkelijk geen ZAK boeien.
Met andere woorden: Lord Abortion, spreek alstjeblieft voor jezelf, want behalve bekrompen, is je mening ook nog eens absoluut NIET representatief voor de metalheads. Hoogstens voor de grind-gastjes die hun Zoom 505 een top distortion vinden geven op hun GSA60 :)

Lord Abortion
17 januari 2005, 21:24
Edoch ik heb gelijk. Ik zeg niet dat het de juiste manier is om gewoon 1 merk niet te checken, maar het gebeurt wel zo. Hoeveel metalbands heb je al met een Fender gitaar of amp zien spelen? Zeer weinig. Als ze een stratachtige willen kopen ze een Jackson of Ibanez, en géén fatstrat. Als een bluespersoon een stratachtige wil koopt die géén BC Rich, ... Dat is nu eenmaal zo.

Ik garandeer het je dat deze versterker minder succes zal hebben dan andere metal-gerichte versterkers, niet door zijn klank, maar door de naam Fender. En dat om dezelfde reden waarom pakweg BC Rich weinig verkoopt aan funkbands. Er zal ongetwijfeld een groep zijn die alles probeert en er het beste uitkiest, maar de grootste groep zal niet alles proberen.

BlackSun
17 januari 2005, 21:33
Edoch ik heb gelijk. Ik zeg niet dat het de juiste manier is om gewoon 1 merk niet te checken, maar het gebeurt wel zo. Hoeveel metalbands heb je al met een Fender gitaar of amp zien spelen? Zeer weinig. Als ze een stratachtige willen kopen ze een Jackson of Ibanez, en géén fatstrat. Als een bluespersoon een stratachtige wil koopt die géén BC Rich, ... Dat is nu eenmaal zo.



DAT KOMT TOCH GVD OMDAT ZE GEEN METALAMPS TOT NU TOE OP DE MARKT HEBBEN GEBRACHT...allejezus...

ik ga er ook niet meer op in ook, laat maar hangen :razz:

Punkrockerke
17 januari 2005, 22:42
http://users.pandora.be/bauknecht/Forumshit/bs.jpg
enough said...

NeeraDJ
17 januari 2005, 23:00
Waarom wil die jongen niet luisteren, we bashen je niet omdat je Fender-producten zo kut vindt (uit ervaring wellicht?), maar omdat je heel erg bevooroordeeld bent. Ik bedoel je hebt dat ding niet eens getest en je vindt het de moeite niet waard, vanwege een naam! Overigens zie ik zat Punk en Metal bands op fatstrats spelen, Iron Maiden anyone? :roll:

Overigens vertel ik hier niets nieuws, andere forummers hebben het al vaker gepost in dit topic, maar volgens mij dringt het niet echt tot je door.

Akira
17 januari 2005, 23:10
Toch wel geinig, Lord Abortion lult uit zijn nek, en blijkt bekrompen te zijn in dit opzicht.
Kwalijk genoeg.
Maar hoe dom is het om jezelf in 1 zin zo voor lul te zetten:


Metalheads zijn bekrompen boeren. Dat probeert hij te zeggen.

Als het niet zo sneu was, was het briljant, gewoon in 1 en dezelfde zin precies hetzelfde doen waar je iemand anders van beschuldigt. :-?

Negative K3 fan
17 januari 2005, 23:13
en dom genoeg akjira post nooit in amps behalve bij dit soort shit.

pol
17 januari 2005, 23:37
:roll:

Wormaap
17 januari 2005, 23:40
LA: De reden dat een metalhead geen Fender gitaar koopt is dat die simpelweg niet geschikt zijn om metal op te spelen, of je moet al behoorlijk gaan modden. Da's dezelfde reden waarom een funkspeler geen BC Rich zal kopen. Zou Fender echter met een degelijke metalgitaar komen, die ook een beetje oogt als een metalgitaar, dan zouden er genoeg spelers zijn die hem graag willen hebben. En als BC Rich opeens met een degelijke ES335 komt ofzo, zullen ook Jazzspelers het merk misschien leuk vinden. Dat is een HEEL groot verschil met het vantevoren afkeuren van een produkt omdat er een naam opstaat, dat is gewoon het afkeuren van een produkt omdat het niet bij je stijl past. Een Fatstrat is gewoon ondanks z'n humbuckertje nog steeds niet bepaald de shit voor metal :-D

Lord Abortion
18 januari 2005, 12:14
En als BC Rich opeens met een degelijke ES335 komt ofzo, zullen ook Jazzspelers het merk misschien leuk vinden.

Even offtopic gaan: volgende week is het NAMM in de USA, en er is nog niets uitgelekt ofzo, maar ik heb de nieuwe modellen al gezien, en er zit zoiets tussen. En BC Rich maakt een superstrat, maar veel stratspelers willen die ook niet. Soit, I rest my case, dit leidt tot niets.

Wormaap
18 januari 2005, 15:31
En als BC Rich opeens met een degelijke ES335 komt ofzo, zullen ook Jazzspelers het merk misschien leuk vinden.

Even offtopic gaan: volgende week is het NAMM in de USA, en er is nog niets uitgelekt ofzo, maar ik heb de nieuwe modellen al gezien, en er zit zoiets tussen. En BC Rich maakt een superstrat, maar veel stratspelers willen die ook niet. Soit, I rest my case, dit leidt tot niets.
Je vergeet dat BC Rich momenteel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is, althans de importmodellen. De USA modellen zijn domweg veel te duur.

Swan
18 januari 2005, 16:00
neem Jackson/Charvel dan...ook n metal gericht merk maar echt alles en iedereen speelt er op

Michael AE
17 februari 2005, 18:03
Toch wel geinig, Lord Abortion lult uit zijn nek, en blijkt bekrompen te zijn in dit opzicht.
Kwalijk genoeg.
Maar hoe dom is het om jezelf in 1 zin zo voor lul te zetten:


Metalheads zijn bekrompen boeren. Dat probeert hij te zeggen.

Als het niet zo sneu was, was het briljant, gewoon in 1 en dezelfde zin precies hetzelfde doen waar je iemand anders van beschuldigt. :-?


Ik lees dit nu net en voel me toch geroepen te reageren.

Ik vind het namelijk heel erg belangrijk dat je nog eens GOED LEEST en probeert te begrijpen wat ik geplaatst heb. Voornamelijk de zin "Dat probeert hij te zeggen". Ik denk hier dat jij degene bent die zichzelf voor lul zet, makker. :lol:

Speeddemon
18 februari 2005, 00:02
neem Jackson/Charvel dan...ook n metal gericht merk maar echt alles en iedereen speelt er op
uhh, ik ken persoonlijk geen jongens uit de jazz, funk, country of blues hoek op Jackson spelend.

Jackson is behoorlijk rock, metal, fusion georienteerd.

Ik snap Lord Abortion wel hoor, maar hij brengt het net te ongenuanceerd.

Bepaalde merken hebben nou eenmaal een bepaalde uitstraling; en ja, die uitstraling 'leer' je vaak van horen zeggen. Later kun je zelf alsnog het kaf van het koren scheiden.

En altijd geldt; als 't goed klinkt, z'n doel dient en de prijs acceptabel is, waarom niet?

Ach ja, het stikt van de metalbands met Dual Rectifiers, en ik vind het maar een matige amp. (weliswaar beter dan een JCM900)

Trouwens, toen ik in '96 begon in een death-thrash bandje, speelde ik op een Hohner Strat, een metalzone en een Fender Champion 110. :D
Maar ik ben wel ontzettend true, om de doodsimpele reden dat m'n sound nu behoorlijk waanzinnig is. :razz: :wink:

Thijssie
18 februari 2005, 09:08
OK dan, maar snap het punt: 95% van de metalheads willen geen Fender. Die rare 5% die hier post dan wel ...

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat JIJ zo vooringenomen bent ook als iets helemaal te gek klinkt, maar er het "verkeerde" etiketje op staat je het niet zal gebruiken omdat het zo belangrijk is wat voor imago je spullen hebben?

Muhahaha :D


Dus headbangen is echt slecht voor de bloedtoevoer in je hersenen :razz:

Lord Abortion
18 februari 2005, 09:18
OK dan, maar snap het punt: 95% van de metalheads willen geen Fender. Die rare 5% die hier post dan wel ...

Je bedoelt eigenlijk te zeggen dat JIJ zo vooringenomen bent ook als iets helemaal te gek klinkt, maar er het "verkeerde" etiketje op staat je het niet zal gebruiken omdat het zo belangrijk is wat voor imago je spullen hebben?

Muhahaha :D


Dus headbangen is echt slecht voor de bloedtoevoer in je hersenen :razz:

Dat zeg ik niet. Als die amp nu veruit de beste blijkt te zijn, zal die wel verkopen. Er zijn veel mensen die een BMW of Mercedes kopen, ookal kan je betere wagens hebben voor de prijs. Hoeveel mensen hier hebben ooit aan BC Rich gedacht toen ze een fatstrat wilden kopen? Quasi niemand.

marc_o
18 februari 2005, 09:41
Maareh, heeft iemand die versterker nu al eens gehoord?

johantipker
18 februari 2005, 12:16
Fijne medeforumleden,

ik lees heel deze discussie met stijgende verbazing,

ten eerste, waarom zeiken jullie elkaar zo af en worden sommige mensen afgebrand om wat ze vinden? Worden we niet een beetje te persoonlijk?

ten tweede, waarom mag Fender zich niet op de metalmarkt begeven? kan natuurlijk commercieel interessant voor ze zijn, vin t wel jammer dat ze geen all tube amp hebben gemaakt, met een geil marshall lead channel en een vintage fender clean channel,

Thijssie
18 februari 2005, 12:34
ten eerste, waarom zeiken jullie elkaar zo af en worden sommige mensen afgebrand om wat ze vinden? Worden we niet een beetje te persoonlijk?

Ik vind er niets mis mee om iemand (ook op een lompe manier) aan het denken te zetten nav een posting waar de vooringenomenheid vanaf druipt.

Het is hier toch geen kanteklos- of elfjesforum? :D

Thom TK
18 februari 2005, 20:10
HEY! Don't fuck with elfjes, ja!?
:cool: :-D

Rewind
18 februari 2005, 23:59
wie o wie heeft 'm al gehoord????

Speeddemon
20 februari 2005, 00:00
vin t wel jammer dat ze geen all tube amp hebben gemaakt, met een geil marshall lead channel en een vintage fender clean channel,
omdat ze dat voorlopig niet gaat lukken.
Ik moet de eerste amp nog tegenkomen die echt het clean van een Twin Reverb heeft, en de scheur van een hotrodded JCM800 (en dan nog een lead kanaal van een Soldano SL0100).

AART
20 februari 2005, 00:04
vin t wel jammer dat ze geen all tube amp hebben gemaakt, met een geil marshall lead channel en een vintage fender clean channel,
omdat ze dat voorlopig niet gaat lukken.
Ik moet de eerste amp nog tegenkomen die echt het clean van een Twin Reverb heeft, en de scheur van een hotrodded JCM800 (en dan nog een lead kanaal van een Soldano SL0100).

ik zou zeggen, bouw die amp en zet er HWA op! 8-)

Swan
20 februari 2005, 12:29
HemelWaterAfvoer?

Thijssie
21 februari 2005, 13:45
vin t wel jammer dat ze geen all tube amp hebben gemaakt, met een geil marshall lead channel en een vintage fender clean channel,
omdat ze dat voorlopig niet gaat lukken.
Ik moet de eerste amp nog tegenkomen die echt het clean van een Twin Reverb heeft, en de scheur van een hotrodded JCM800 (en dan nog een lead kanaal van een Soldano SL0100).

De Voodoo V-Plex komt een heel aardig eind in de goede richting, sterker nog; deze soundclips zijn zo goed dat ik er geen reet val geloof :D
http://www.voodooamps.com/sounds/Quick_V-Plex_Clip.mp3

Speeddemon
21 februari 2005, 15:22
HemelWaterAfvoer?
Homo Wijsneus Annihilatie! :evil:


:lol:

MazeMouse
21 februari 2005, 16:30
Fender? Wat is dat? :razz:

Braindead
22 februari 2005, 19:08
LA: De reden dat een metalhead geen Fender gitaar koopt is dat die simpelweg niet geschikt zijn om metal op te spelen, of je moet al behoorlijk gaan modden. Da's dezelfde reden waarom een funkspeler geen BC Rich zal kopen. Zou Fender echter met een degelijke metalgitaar komen, die ook een beetje oogt als een metalgitaar, dan zouden er genoeg spelers zijn die hem graag willen hebben. En als BC Rich opeens met een degelijke ES335 komt ofzo, zullen ook Jazzspelers het merk misschien leuk vinden. Dat is een HEEL groot verschil met het vantevoren afkeuren van een produkt omdat er een naam opstaat, dat is gewoon het afkeuren van een produkt omdat het niet bij je stijl past. Een Fatstrat is gewoon ondanks z'n humbuckertje nog steeds niet bepaald de shit voor metal :-D

Volgens mij heb je mijn post helemaal niet gelezen of wel.

Ooit weleens van Greg Howe gehoord. En zijn band Howe
Nee inderdaad meer hardrock dan metal, maar de fender Heavy Metal strat kun je absoluut metal mee spelen! 2 octaafs hals, en high output humbucker + kahler zwevende tremolo.
Dus google eerst eens een beetje voordat je dit soort onzinnigheden roept!

marc_o
23 februari 2005, 10:24
vin t wel jammer dat ze geen all tube amp hebben gemaakt, met een geil marshall lead channel en een vintage fender clean channel,
omdat ze dat voorlopig niet gaat lukken.
Ik moet de eerste amp nog tegenkomen die echt het clean van een Twin Reverb heeft, en de scheur van een hotrodded JCM800 (en dan nog een lead kanaal van een Soldano SL0100).


Koop een Rivera Knucklehead of een Fandango.....dan ben je een heel eind.

Speeddemon
23 februari 2005, 11:56
Koop een Rivera Knucklehead of een Fandango.....dan ben je een heel eind.
ik vond persoonlijk dat Riviera's altijd te schel werden bij high gain gedoe, en ze missen de 'mushyness' van ouwe Fenders. Net ietsje te steriel ofzo.

Bates15
23 februari 2005, 14:58
wie o wie heeft 'm al gehoord????

+1 ?

Ronald
23 februari 2005, 23:28
nou .. nog niemand dus da lijkt me inmiddels wel duidelijk :razz:

marc_o
24 februari 2005, 14:59
Koop een Rivera Knucklehead of een Fandango.....dan ben je een heel eind.
ik vond persoonlijk dat Riviera's altijd te schel werden bij high gain gedoe, en ze missen de 'mushyness' van ouwe Fenders. Net ietsje te steriel ofzo.


Nietus!

The Mess
21 november 2006, 21:28
Mm, ok toegegeven.
Fender is zeker niet het metal-merk bij uitstek.
Kheb toevallig wel in de gitarist gelezen dat ie een kristalhelder clean kanaal heeft en een rétestrak loose drive. (Met0000l!) :D
Tigh drive (classic rock) scheen tegen te vallen...
- Och, Marshallsounds zullen ze waarschijnlijk toch nooit bereiken :D

Hoogachtend!

marter544
21 november 2006, 21:31
Tjeez, is dat in de mode, topics uit de oertijd kicken?

Axelll
21 november 2006, 21:44
Ja what the fuck! waaaaaarom?

Punkrockerke
21 november 2006, 21:59
een rétestrak loose drive. (Met0000l!) :D
Tigh drive (classic rock) scheen tegen te vallen...
Volgens mij is het omgekeerd... een "loose drive" dat strak is? En "tight drive" voor classic rock???