PDA

View Full Version : reinigen van je gitaar body



satbird
20 juni 2002, 21:30
wie heeft er een paar tips omtrent het reinigen van je gitaar, zoals vetzuren van je handen die erop komen of zweet.
laat maar komen.

Robbert
20 juni 2002, 21:37
Ik gebruik altijd een zachte handdoek. Zat een keer bij het kerstpakket. Was nog lekker zacht, dus dan maak je ook geen krassen.

Voor mijn fretboard gebruik ik gewoon fastfret.

pimmetje
20 juni 2002, 22:32
Voor body en achterkant hals gewoon een (hele) zachte doek. Als-ie echt enorm goor is geworden nog wel eens heel voorzichtig wat glassex. Voor 't fretbord een paar keer per jaar een doekje en wat blokfluit-olie.

plusminus
21 juni 2002, 00:20
Ik zag dat je een fender en en gibson hebt,
Voor de fender weet ik het niet maar gebruik voor de gibson een goede gitaar cleaner ,meeste gibson zijn gelakt met nitrocellulose lak en kunnen niet tegen bepaalde cleaners ,(met diezelfde cleaner kan je natuurlijk ook gelijk je fender doen)

Ik gebruik voor mijn gitaren altijd gibson polish

nilfisk
21 juni 2002, 08:39
Ik gebruik altijd gewoon een soort meubelwas, pledge.... werkt heel goed. En dat natuurlijk inwrijven met een theedoek ofzo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: nilfisk op 2002-06-21 08:40 ]</font>

Dionyios
21 juni 2002, 12:57
Ik gebruik ook Gibson polish. FF inwrijven met een poetsdoekje en het is net een spiegeltje!

Kjiratsiekoedel
21 juni 2002, 16:50
Dove

satbird
21 juni 2002, 19:25
bedankt voor de reacties.
i'm gonna get me some of these stuff.

Eko
24 juni 2002, 16:17
Ik gebruik al tijden een poetsmiddel van Martin &amp; Co.
Werkt goed, en draagt ook nog eens mijn naam.Staat dus wel leuk.
Tesamen met een zacht handdoek. Voor iedere gitaar heb ik trouwens een aparte doek in de koffer liggen om hem na het spelen te reinigen.Die waren ooit bijna te geef bij veel benzinepunten van mijnheer Shell.

jeroenmoore
25 juni 2002, 13:14
Beetje citroenolie helpt ook (Lem-oil) kan je gewoon bij de gitaarhandel krijgen, niet te veel gebruiken.

SchaapOpJeHoofd
25 juni 2002, 14:45
Katoenen doek met GHS Guitar polish of beetje op hijgen en dan zo'n super doekje wat je een tijdje geleden bij Cif schoonmaakmiddel kreeg. Ik geloof dat Dunlop ook een vergelijkbare doek maakt speciaal voor Straidvariussen (Stradivarii), uiteraard ook bruikbaar op je gitaar, maar kolere duur.

blimb
25 juni 2002, 16:27
ik zou de polish gebruiken van de fabrikant van de gitaar. Dit i.v.m. het feit dat niet iedere gitaar dezelfde lak heeft en niet iedere lak dezelfde soort van polish nodig heeft.

maar hier staat het een en ander
http://fretnotguitarrepair.com/care.htm#clean

is trouwens een erg informatieve site :smile:

ginne
27 juni 2002, 01:56
of de lijn van Pete Townsend (The Who) volgen: "I don't polish the fuckin' thing, I PLAY it".

SchaapOpJeHoofd
27 juni 2002, 13:49
LOL :grin:

Ic3gl0vE
27 juni 2002, 16:51
Op 2002-06-25 13:14, schreef jeroenmoore:
Beetje citroenolie helpt ook (Lem-oil) kan je gewoon bij de gitaarhandel krijgen, niet te veel gebruiken.


dat is toch alleen voor het fretboard?

Lacrymosa
27 juni 2002, 16:58
Op 2002-06-27 01:56, schreef ginne:
of de lijn van Pete Townsend (The Who) volgen: "I don't polish the fuckin' thing, I PLAY it".


das et zelfde als zeggen: ik hou nie van mn vriendin, ik neuk dr alleen.

nou kan dit voor sommige ook correct zijn, maar voor mij zeker niet (ik heb et hier zowel over mn vriendin als over mn gitaar)

CheerS!!