PDA

View Full Version : Modeling ect ...



Rock n' sad
16 januari 2005, 10:20
test

Rock n' sad
16 januari 2005, 10:20
hallo , ik heb een marshall vs 100 , op laag volume vind ik hem redelijk goed , maar in de band (volume 4-5 ong ) begin het zijn ' warmte ' te verliezen . dus dacht ik dat een mod. ding toch zijn geluid behoud in hogere volumes.
De overdrives op mijn boss me 50 zijn te schel imo

Mijn buget is ong 300 euro ( als ik mijn bad horsie verkocht krijg http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=3776250350&ssPageName=STRK:MESE:IT )

nu heb ik rondgekeken en vraag ik jullie mening , wat denken jullie van

-behringer v-amp ( is direct met adapter en voetschakelaar , meestal voor nog geen 100 € )

-line six pod II met fb 4

- het liefst van al had ik de vox tonelab gehad , maar die is zonder voetschakelaar, en de SE is te duur

wat raden jullie aan ?

Natuurlijk kan ik ook mij boss verkopen en een vox tonelab SE kopen , maar dan zit ik een week ofzo zonder wah wah ( wat ik nodig heb in de groep,andere effecten zijn minder belangrijk )


en nog één vraagje : als ik zo een pod of v-amp koop , kan ik dan nog mijn boss me 50 tussen mijn circuit houden(is vooral belangrijk voor volume en wah wah )

alvast bedankt !
Wim

pol
16 januari 2005, 10:32
Ik zou het niet doen, die marshall klinkt slecht op hoge volumes omdat die eindversterker niet zo goed is en die luidsprekers zijn ook niet zo geweldig in die combo's en boxen.
Ik zou uitkijken voor een andere eindtrap in combinatie met die modelling dingen.

andoni
16 januari 2005, 10:33
Een modeling apparaat gaat je hier niet helpen. Dat verlies aan warmte op hogere volumes is eenmaal eigen aan (wat goedkopere) solid state eindtrappen.
Ik zou gewoon kijken naar een andere amp, maar met dat budget ga je telkens hetzelfde probleem hebben, het gaan telkens low budget transistor eindtrappen zijn.
Ik zou zeggen: probeer wat verder te doen met die Valvestate, imo is het niet zo dat die amps onbruibaar zijn, spaar een beetje door en je hebt heel wat meer mogelijkheden. Ik denk aan Randall, miscchien een 2e handse Marshall (JCM 800-900-2000) lampenbak, Engl Thunder/Screamer...

Soms loont het meer om wat geduld te hebben en meteen iets goeds te kopen dan om de maand shit uit te wisselen voor andere shit. Dit is mss ruw verwoord, wat ik wil zeggen is dat je met een budget van 300 € op niet veel beter dan een Valvestate moet hopen.

Baker
16 januari 2005, 10:52
Een modeling apparaat gaat je hier niet helpen. Dat verlies aan warmte op hogere volumes is eenmaal eigen aan (wat goedkopere) solid state eindtrappen.
Ik zou gewoon kijken naar een andere amp, maar met dat budget ga je telkens hetzelfde probleem hebben, het gaan telkens low budget transistor eindtrappen zijn.
Ik zou zeggen: probeer wat verder te doen met die Valvestate, imo is het niet zo dat die amps onbruibaar zijn, spaar een beetje door en je hebt heel wat meer mogelijkheden. Ik denk aan Randall, miscchien een 2e handse Marshall (JCM 800-900-2000) lampenbak, Engl Thunder/Screamer...

Soms loont het meer om wat geduld te hebben en meteen iets goeds te kopen dan om de maand shit uit te wisselen voor andere shit. Dit is mss ruw verwoord, wat ik wil zeggen is dat je met een budget van 300 € op niet veel beter dan een Valvestate moet hopen.

inderdaad.

ga gewoon lekker verder met de amp die je nu hebt,
hou die 300 euri in je broekzak,
spaar lekker verder en koop dan iets goeds!! :D

In elk geval iets waarvan je de eindtrap los kunt gebruiken als je perse modeling wilt. En ga dan voor een line6 POD xt, die kunnen echt heel veel meer dan een POD 2.0.

Ik heb ook 3 jaar op een valvestate gespeeld. Ook optredens gedaan ect.
Toen uiteindelijk een Koch buizenbak gekocht.

Swan
16 januari 2005, 11:14
als modellers iets niet hebben is t wel warmte...

Jeroenvanhulsteijn
16 januari 2005, 11:59
gelukkig niet, je IC'tjes zouden er van verbranden.

@Rock 'n Sad. Je kan idd beter even doorsparen en dan je versterker vervangen. En ik denk dat je voor 300 euro 2ehands al best redelijke versterkers hebt.

AART
16 januari 2005, 12:08
een london city buizentop met een effecteenheid ervoor zal toch wel een verbetering zijn...

Michael AE
16 januari 2005, 12:19
Als je de Marshall verkoopt en je legt dat geld bij je huidige budget, kun je een Marshall JCM800 en een redelijk cabinet kopen. Dat zal in elk geval beter en warmer klinken. Je kan dan je ME ervoor hangen voor de efx.

Rock n' sad
16 januari 2005, 12:22
een london city buizentop met een effecteenheid ervoor zal toch wel een verbetering zijn...
waar te koop?




iemand ervaring met line 6 am 4 stompbox?

Rock n' sad
16 januari 2005, 12:22
een london city buizentop met een effecteenheid ervoor zal toch wel een verbetering zijn...
waar te koop?




iemand ervaring met line 6 am 4 stompbox?

Jeroenvanhulsteijn
16 januari 2005, 13:58
een london city buizentop met een effecteenheid ervoor zal toch wel een verbetering zijn...
waar te koop?


ik zou zeggen, kijk eens op Goegel Gense Edisie (http://users.pandora.be/marc.redant2/goegel/index.htm)

spanky_franky
16 januari 2005, 17:01
En ik denk dat je voor 300 euro 2ehands al best redelijke versterkers hebt.
You bet, alleen is het wel een kwestie van geluk hebben denk ik.. want zoveel goeds is er niet in die prijsklasse..

ik heb bijvoorbeeld voor 220 euro een Kitty Hawk pro Junior weten te bemachtigen.. 50w buizenbak met een hoop features en een vet geluid.. dus als je maar goed zoekt en geluk hebt is het wel mogelijk voor 300 ..