PDA

View Full Version : Metal met orkest MP3....



bobby
16 januari 2005, 00:34
Hallo,

Eerste nummer opgenomen met nuendo, edirol's orchestra, fruity loops, en Drumkit from hell superior...

Gitaren zijn gedaan met een POD XT, drie sporen in totaal... Bas is ook gedaan met dezelfde POD XT en een pitchshifter...

Het eerste nummer (intro) is een bombastisch stukje muziek, donker en beetje bedoeld als iets in een thriller/horror...

Tweede nummer is death metal met orkest begeleiding :razz: het is in het begin chaotisch, en zo waardeer je het stuk erna weer meer... nog geen zang erop gezet..

Bedankt voor je tijd, en laat gerust weten wat je er van vind... ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Link:

http://www.soundclick.com/bands/8/toxicgrindmachinemusic.htm

falcovanhoorn
16 januari 2005, 01:23
klinkt echt heel vet zeg! echt mooi geluid, ik ga ook maar weer eens beginnen met stukken op te nemen ;)

bobby
16 januari 2005, 01:36
Dank je wel Falco! ik waardeer het...

ArpeggioKing
16 januari 2005, 01:42
wow klinkt eh....heftig. Niet mijn ding, maar ik heb vroeger wel dit soort dingetjes geluisterd. Kritiek puntje is alleen dat de dubbel-bass ietwat over de top is . Hij is een beetje teveel aanwezig (de snelle dubbele-bass dan).

bobby
16 januari 2005, 01:50
Arpeggio... goed punt, na het afmixen was dat het eerste wat mij ook opviel, hier ga ik zeker nog wat aan doen, gewoon een tikje zachter...

Swan
16 januari 2005, 11:08
klinkt lekker !
vooral de riff na 55 sec is heerlijk :)

ben t ook eens over de basdrum...die ligt er n beetje bovenop lijkt t wel, voor de rest klinkt t goed....
al vind ik de compositie n klein beetje geknip en geplak van riffs

bobby
16 januari 2005, 19:07
Bedankt voor de reacties!

Swan, ik snap wat je bedoelt, ik ben meestal een beetje manisch met riffs, en wil soms wil 10 verschillende stukken in 1 nummer plaatsen... dit valt zelfs nog mee... :lol:

Bedankt!

DarknessAwaits
17 januari 2005, 15:14
SJEEEZZZ, hoe krijg je je gitaar zo vet joh? Ik heb ook een Pod XT, maar dat lijkt er nog niet in de verte op! Veel te maken met afmixen?

DarknessAwaits
17 januari 2005, 15:14
SJEEEZZZ, hoe krijg je je gitaar zo vet joh? Ik heb ook een Pod XT, maar dat lijkt er nog niet in de verte op! Veel te maken met afmixen?

DarknessAwaits
17 januari 2005, 15:14
SJEEEZZZ, hoe krijg je je gitaar zo vet joh? Ik heb ook een Pod XT, maar dat lijkt er nog niet in de verte op! Veel te maken met afmixen?

bobby
17 januari 2005, 16:19
Bedankt DarknessAwaits!

Als het mogelijk is, dan wil ik graag de preset naar je toe sturen, of anders zet ik de settings hier wel neer, mocht dat eerste niet lukken...
Het is de preset spinal puppet, maar dan getweaked... dit zal ik vanacht hier nog neerkalken voor je, mocht je dit willen gebruiken... ook zal ik de plug ins hierbij gebruikt vermelden, wat gebruik je om op te nemen?

Zo op het eerste gezicht lijkt het geluid van de preset niet zo geweldig, maar zodra je die op een spoor zet op cubase, nuendo, pro-tools, etc... klinkt het al een stuk beter...

Belangrijk is wel om 1 spoor met gitaar helemaal over links te zetten, en 1 helemaal over rechts, niet noodzakelijk, maar wel mooi is om dan 1 nog in het midden te zetten... dat ziet er zo uit:

100% links --------------------- 0% --------------------- 100% rechts

Spinal puppet -------------spinal puppet -----------------------spinal puppet


75% links------------------- ---------------------------- 75% rechts

Spinal puppet ------------- -------------------------Spinal puppet

meer laag... -------------- ----------------------------meer laag,

zachter... ---------------- ----------------------------en zachter.



Die twee van 75% zijn ongeveer 70% zachter dan die van 100%... deze zijn puur voor het dikmaken van de gitaren... andere EQ uiteraard, anders proberen ze elkaar te overtreffen met hetzelfde geluid..

die in het midden, daar wordt alles een octaaf hoger op gespeelt, dan bereik je meer regionen, en ook dit maakt het dikker...

Belangrijk is ook de bass, deze heb ik ook gedaan met de POD XT en dezelfde preset, uiteraard veel meer laag erin gegooit en mid wggehaald om dat vunzige distortion bass geluid te krijgen, dit is ingespeeld met een gewone gitaar, geen basgitaar... hiervoor heb ik nuendo's pitchshifter gebruikt... werkt prima...

ik zal meer posten over de preset ergens vanacht... :razz:

Negative K3 fan
17 januari 2005, 18:26
ja double traccken en pannen van gitaren is DE key voor een zware sound! check ook mijn davidian stukje afzonderlijk stelt het niet veel voor. Spinal puppet is een erg lijp model en hgij klinkt wel lijp

maar je mix daar ben ik niet echt blij mee, hij mist body, er zit bijna geen laag in of ligt dat aan mij? alleen die bassdrum voel ik een beetje (die is nog te laag om een beetje fatsoenlijk te horen) voor de rest mist alle dikheid, misschien een bas stukje op de juiste frequenties?

ruezzz
17 januari 2005, 19:55
Vet gemaakt zeg! Complimenten.
(Alleen de dubbele kick is inderdaad af en toe een beetje over de top, 'minder is meer' is mijn motto)
Heb zelf ook Drumkit from Hell Superior, maar heb het pas sinds kort aan het lopen (Apple/Mac versie was eerst nogal buggy).
Ik werk tot dusver met Artist Drums, is iets minder arbeidsintensief en ook behoorlijk realistisch. (En daarvoor met DFH1)
Hoe process je de drums? Alleen EQ en compressie, of?
Als je nog een mooie realistische piano/vleugel zoekt, moet je de Bösendorfer eens checken.
http://www.bestservice.de/detail.asp/de/east_west/boesendorfer_290/931987a81p206p112p224

bobby
18 januari 2005, 01:23
Bedankt Ruezz!

Je hebt zelf ook DFHS?... dan weet jij als geen ander dat het best nog wel moeilijk is om daar een fatsoenlijk geluid uit te krijgen, aangezien alle drums, cymbals, kick and snares nog geen enkele processie zijn ondergaan als je ze gaat gebruiken... dit heeft ook erg lang bij mij geduurt voordat ik enig redelijk geluid eruit kreeg... ik vind dit wel klinken, maar ik weet dat het zeker nog beter kan!

Heb je DFH1 trouwens nog?

Ik heb het volgende gebruikt:



KICK:

eerst kies je welke drumsticks en kicker je wilt gebruiken, kies hier niet de felt of wooden kicker, maar de plastic kicker, deze zorgt meer vood de "klik" in de kick drum..

vanaf het constructie scherm kies ik geen ambience mic.. vele zetten deze wel aan, maar ik heb voor niet gekozen, zodat er minder "rumble" in zit... Verder staat alleen de overhead mic aan voor de kick, verder niets.

Ik kies hier de Sonor kick.

Plugins:

- Waves plugin trans X, setting: "more punch"...

- Nuendo's dynamics plug-in... preset "bass drum"

mocht je deze niet hebben, dan helpt een EQ ook net zo goed, gewoon op gehoor afgaan, en desnoods een CD van een band met de kick waar je naar op zoekt bent, afspelen.. luisteren, en weer afspelen... vele keren dacht ik een goed geluid gevonden te hebben, om vervolgens te ontdekken dat het net niet goed klonk omdat ik het te weinig/niet vergeleken had..



SNARE:

Ik heb de Sonor snare gebruikt... met de ambience mic aan...

- Waves R-compressor: threshold: 0
attack: 4:00
release: 199
ratio: 4:10
gain: 4:9

- multiband compressor van nuendo - preset "snare drum":

Wederom is het van belang om de EQ op de snare net zo lang te tweaken totdat het gelijk klinkt aan datgene wat je zoekt, hou de CD bij de hand om te vergelijken! hij moet flink fel klinken maar niet te weinig laag verliezen...

De rest van de kit is allemaal zelf getweaked, sonor cymbals, sonor HiHat, eigen gekozen ride cymbals, en de Sonor toms...

Ik werk trouwens met fruity loops 4, aangezien ik geen MIDI heb, dus ik vul alles zelf in... best wel wat werk zo, maar het houd je van de straat he :razz:

Ik hoop zo een beetje geholpen te hebben, enne bedankt voor die piano link! die ga ik zeker testen... alleen kan ik momenteel de site niet openen?...

gebruik jij die piano trouwens zelf ook?...

bobby
18 januari 2005, 01:26
Deze nog voor DarknessAwaits:

De spinal puppet tweak:

Amp- Spinal Puppet
Drive-5 1/2
Bass-full
Mid-full
Treble-8
Presence-7
Vol-6

Cab-4x12 Brit V30's
Mic-421 Dynamic
Room-40%

Comp Thres/-13db gain 1db
Gate Thres/-29db decay 3%

Stomp= Screamer/drive 65% .... gain 47%......tone 96%
Mod=rotarydrum+horn///slow speed....tone89%.....mix 49%

Alle eer trouwens voor deze site: http://www.metallabs.com/hotplate/

Daar heb ik veel vandaan gehaald voor deze sound...

Mischien loont het om zelf verder te tweaken naar je eigen sound, dat heb ik wel gedaan...

Succes!

bobby
18 januari 2005, 01:39
maar je mix daar ben ik niet echt blij mee, hij mist body, er zit bijna geen laag in of ligt dat aan mij? alleen die bassdrum voel ik een beetje (die is nog te laag om een beetje fatsoenlijk te horen) voor de rest mist alle dikheid, misschien een bas stukje op de juiste frequenties?


Tja, wat voor speakers gebruik je om te luisteren?

Ik zelf heb er niet zoveel problemen mee, maar ik zal zelf nog eens een paar keer kritisch luisteren over meerdere speakers of er laag mist...

op mijn speakers hoor ik wel laag, maar in deze speakers zitten eigenlijk te veel laag, dus het kan zo zijn, ja... ik zal een paar keer luisteren...

bobby
18 januari 2005, 18:55
Ruezz, de link doet het weer hoor, was een intern probleem hier, denk ik....

Klinkt erg goed, zeg! is ook wel duur, maar zeker ook kwaliteit...

BlackSun
18 januari 2005, 20:18
Zooo, gaaf nummer hoor, allebei trouwens!.

Ik ben eht wle met negk3 eens, er mist 'body'. Nu kan dat zijn omdat ik dit over eens urround set luister(satelites + woofer), maar bij andere muziek merk het toch ook niet echt over deze installatie. Ik denk idd dat wat extra bas wel op zn plaats is. behalve voor de bassdrum, die denderd nu nog door mn hoofd:D

maar verder vind ik het echt heeel goed klinken! Super gedaan.

Swan
18 januari 2005, 20:57
volgens mij is t enkel de gitaar die bas mist, de drums klinken erg vet

aah hier krijg ik echt zin van om ook shit te recorden :-D

bobby
18 januari 2005, 22:50
Bedankt allemaal, ik waardeer jullie feedback echt!

Ik heb een paar keer zeer aandachtig geluisterd of verschillende hi-fi sets, en inderdaad, er mist inderdaad bas/laag... op mijn speakers waarop ik afmix is de bas meer aanwezig, maar na het afmixen, als ik het ergens anders beluister, dan is het inderdaad een gebrek aan "body"...

bedankt dus voor die waarneming! ik ga het verbeteren zodra er tijd voor is, en ik zal zeker ook nog de dubbele kick reduceren voor minder hoofdpijn :wink:

En in die spinal puppet setting die ik hiervoor heb gebruikt, zit ook erg weinig bas in, ik zal proberen deze fatsoenlijk meer laag te geven, kijken of dat helpt, ik denk van wel...

Bedankt he...

bobby
20 januari 2005, 19:42
Hmmm.. moeilijkheden met de kick... zodra ik die reduceer, mist het totale pakket weer wat kracht... al is het maar een klein beetje... nou ja, asperientjes bij de hand dan maar! :-D

Negative K3 fan
20 januari 2005, 20:16
maar je mix daar ben ik niet echt blij mee, hij mist body, er zit bijna geen laag in of ligt dat aan mij? alleen die bassdrum voel ik een beetje (die is nog te laag om een beetje fatsoenlijk te horen) voor de rest mist alle dikheid, misschien een bas stukje op de juiste frequenties?


Tja, wat voor speakers gebruik je om te luisteren?

Ik zelf heb er niet zoveel problemen mee, maar ik zal zelf nog eens een paar keer kritisch luisteren over meerdere speakers of er laag mist...

op mijn speakers hoor ik wel laag, maar in deze speakers zitten eigenlijk te veel laag, dus het kan zo zijn, ja... ik zal een paar keer luisteren...

het is niet het laagste laag rond de 100 herz maar meer de lage tonen die voor depte in de sound zorgen weet jewel, ik weet niet bij hoeveel herz dat is, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel denk ik.

bobby
21 januari 2005, 18:48
Ik denk dat ik je begrijp...!

Iceman
29 januari 2005, 14:29
Bobby, check je inbox.

bobby
29 januari 2005, 17:09
Check!

Kasper
29 januari 2005, 17:55
Bobby, check je inbox (PM) (voor mij deze keer :D )

bobby
29 januari 2005, 18:51
dubbel check! :-D

Bloodline
12 februari 2005, 21:45
dude man dit is een fucking te cool nummer !?!?! waar kan ik het gewon in mp3 downen ???!?!?!? en die drums. gemaakt met hell superior ? is dat moeilijk ? KEEP METAL ALIVE DUDE \m/

Bloodline
12 februari 2005, 21:46
dude man dit is een fucking te cool nummer !?!?! waar kan ik het gewon in mp3 downen ???!?!?!? en die drums. gemaakt met hell superior ? is dat moeilijk ? KEEP METAL ALIVE DUDE \m/

Azrael
13 februari 2005, 00:00
dude man dit is een fucking te cool nummer !?!?! waar kan ik het gewon in mp3 downen ???!?!?!? en die drums. gemaakt met hell superior ? is dat moeilijk ? KEEP METAL ALIVE DUDE \m/

L33t!?!?!?!?! WOOOT!?!?!

Ga jE dAlIjK oOk Zo ScRHRijvuh?!

Ik geef het toe. Het is laat en ik verveel me dood.
:roll:

bobby
13 februari 2005, 00:35
Bedankt Bloodline...

De MP3 is wel te downloaden, maar dan moet je je registreren op soundclick als luisteraar of als muziekant... dus als je zelf nog wat muziek hebt, dan kun je die daar gewoon neerzetten, en kijken hoe ver het komt in de hitlijsten :-D dat is wel lachen!

Die drums zijn niet bepaald makkelijk, ik gebruik fruity loops als sequencer, en vul ze daar met behulp van een piano roll in... dan bounce ik ze naar nuendo, en daar geef ik EQ, delay, reverb, compressie, het hele pakket... dan klinkt het wel goed, maar het kan nog wel beter hoor...

Het programma heet DFHS (drumkit from hell superior), maar DFH1, DFH2, zijn er ook nog... DFHS is 35 GB aan samples (4 dubbel DVD's en een opstart DVD) je moet er echt even aan wennen, maar loont wel als je er tijd in wilt steken...

stuur, als je echt intresse hebt, anders maar een PM, meerdere mensen hebben al gevraagt naar DFHS...

Bloodline
15 februari 2005, 21:24
wat is een pm ? :)

heb je btw ook msn ?

Bloodline
15 februari 2005, 21:28
en DFHS ka ntoch ook als plug in voor cubase SX gebruikt worden ? dan zal het toch nei tzo moeilijk zijn ?

bobby
15 februari 2005, 21:33
PM is een private message... staat onder de bericht van iemand "prive'.. klik deze in, en hop, je kunt een bericht sturen...

Als je MIDI hebt, dan kun je er in cubase ook mee werken.. maar dan is het niet bepaald makkelijk hoor.. ik heb ongeveer een week gedaan over het installeren van DFHS (wist toen ook helemaal niks can PC's)...

Bloodline
24 februari 2005, 00:25
verdomme man wat regeert dit nummer, heb et nu zelfs op me mp3 speler. knallen op school headbangen bij de riff bij 0:55

Grave Fillé
24 februari 2005, 15:13
Mij hoor je niet zeggen dat dit kut is of dat je niet kan gitaar spelen maar toch vind ik het een hoop herrie. Niet bepaald mijn stijl mijn stijl. Intro is trouwens heel vet!!

Grave Fillé
24 februari 2005, 15:23
Mij hoor je niet zeggen dat dit kut is of dat je niet kan gitaar spelen maar toch vind ik het een hoop herrie. Niet bepaald mijn stijl mijn stijl. Intro is trouwens heel vet!!

bobby
24 februari 2005, 19:50
"Een hoop herrie"

Niks mis mee toch?? :-D

bobby
24 februari 2005, 19:53
Te gek trouwens, Bloodline!! gaaf dat je het nummer mobiel bij je hebt, dat maakt jou officeel mijn eerste echte fan.. :) woot!

Ik heb net de metal/EQ/classic packs gekocht via line 6... ik denk dat de gitaar maar weer eens overnieuw erop moet... iets meer laag/bas zal het nummer denk ik wel goed doen..
verder de orkest instrumenten naar voren trekken, nieuwe drumtrack erop zetten met iets meer roffels, en stops... mischien nog een keer zang erop...

Negative K3 fan
25 februari 2005, 12:36
bobby> ik ben benieuwd!!

de clips die ik van de metal packs heb gehoord zijn echt impressive!!! dat superbass model en de 5150 zijn echt de shit.

weet je wat je voor de grap ook eens kunt proberen om gewoon gigantisch veel tracks gitaar over elkaar te zetten, maar dan iedere track individueel met erg weinig gain (blues niveau), daar krijg je een ontzettend zware sound van met een lekker laag, door te veel gain wordt dat laag altijd een stuk minder. Voor de ziekheid kun je er dan 1 of meer tracks met dat 5150 model ertussen stoppen!

bobby
25 februari 2005, 15:29
Zal dat voor de grap eens proberen, ja... kijken hoe dat klinkt. :-D moet wel strak erop.. maar als ik dat ga doen, post ik het hier wel...
Dat superbass model? bedoel je de L6 big bottom? die is wel vrij bassig.

Dreamer_Ur
25 februari 2005, 18:56
die metalpack is idd erg lekker, de 5150, de triple rectifier en met name my personal favorite de powerball 8-)
ook de classics pack heeft een paar erg goede high gain amps trouwens! de bogner scheurt door elke mix!

Negative K3 fan
26 februari 2005, 00:56
Zal dat voor de grap eens proberen, ja... kijken hoe dat klinkt. :-D moet wel strak erop.. maar als ik dat ga doen, post ik het hier wel...
Dat superbass model? bedoel je de L6 big bottom? die is wel vrij bassig.

nee, marshall superbass simulatie jeweetwel... die is ook vrij populair, volgens mij zit die in de metal pack

Tymon
26 februari 2005, 15:53
Stoer.

Grave Fillé
26 februari 2005, 16:54
"Een hoop herrie"

Niks mis mee toch?? :-D

Op zich niet, luister zelf ook graag naar slayer enz. Maar dit is toch anders en niet mijn smaak. Maar dat betekent niet dat anderen het niet vet vinden.

Grave Fillé
26 februari 2005, 16:54
"Een hoop herrie"

Niks mis mee toch?? :-D

Op zich niet, luister zelf ook graag naar slayer enz. Maar dit is toch anders en niet mijn smaak. Maar dat betekent niet dat anderen het niet vet vinden.

bobby
26 februari 2005, 19:44
Geen probleem, Fillé...

smaken verschillen, en ik kan goed inzien hoe dit soort muziek als herrie of rommelig overkomt bij sommige mensen...

de meeste mensen die het nummer hebben gehoord vergelijken dit nummer met dimmu borgir... waarvan ik dus absoluut geen fan van ben, (zet het ook niet uit als het langskomt, kan het wel waarderen)... ik ben eigenlijk helemaal geen black metal fan, maar toch komt er zo iets uit als ik er klaar mee ben... :???:

- K3 fan, ik ben nog niet zo lang bezig met de extra packs, ik zal die marshall superbass simulator eens opzoeken, kijken hoe dat klinkt.

Dreamer_Ur
27 februari 2005, 11:28
dimmu borgir? naah, daar vind ik het echt niet op lijken hoor! dit is echt veel meer death dan black. ik kan hier ook geen krijs bij voorstellen, maar wel een loodzware grunt, haha

Bloodline
4 maart 2005, 23:42
dimmu borgir is wel vet hoor :wink: kan nog steeds nei tgeloven dat je zo'n vet gitaar geluid kan krigjen uit een Podxt . . . . . . . . . . . . . . . .hmmmmmmm

Bloodline
9 maart 2005, 23:52
* ong maand later * ik vindt het nog steeds geweldig nummer, heb het nog steeds op me mp3. vindt de riff bij 00:55 1 van de beste riffs die ik ooit heb gehoord. en dat 1ste nummer ( met piano intro ) had ik nog helemaal nie gehoord. en begint ook mijn faforiete te worden!!!


gozer je bent een talent ( vindt ik )

Bloodline
9 maart 2005, 23:52
* ong maand later * ik vindt het nog steeds geweldig nummer, heb het nog steeds op me mp3. vindt de riff bij 00:55 1 van de beste riffs die ik ooit heb gehoord. en dat 1ste nummer ( met piano intro ) had ik nog helemaal nie gehoord. en begint ook mijn faforiete te worden!!!


gozer je bent een talent ( vindt ik )

bobby
10 maart 2005, 01:08
Wauw.. bedankt! :-D

Ik ben benieuwd wat je van wat andere nummers waar ik mee bezig ben, vindt.. wel wat anders, nog niet af of zo, maar als je intresse hebt om te luisteren.. dan stuur ik ze in je naar PM box, mocht je dit willen.. ze zijn nog niet klaar, dus is het niet de moeite waard om ze hier neer te zetten, dat doe ik dan wel als ze klaar zijn.. :-D

Bedankt he!

Bloodline
10 maart 2005, 15:08
stuur ze nu maar naar me pm box :D maakt niet uit dat ze nog niet klaar zijn :)